Zıplanacak içerik

Üretilen 100 Araç Başına En Az Sorun Yaşanan Elektrikli Araç Markası

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Üretilen 100 Araç Başına En Az Sorun Yaşanan Elektrikli Araç Markası

Elektrikli araçlar (EV'ler), içten yanmalı motorlu (ICE) bir arabadan daha az hareketli ve mekanik parçaya sahiptir. Kağıt üzerinde, geleneksel bilgeliğin bize söylemesi gerektiği gibi, daha az hareketli ve mekanik parçaya sahip bir araç daha güvenilir olmalıdır, değil mi? Eh, bu gerçek dünyada EV'ler için tamamen doğru değil.

Tesla hariç tüm markalar EV'ler konusunda yeni. Bu nedenle, büyük çoğunluk dayanıklı bir EV ve elektrik motoru ve uzun ömürlü bir pil gibi diğer bileşenlerinin nasıl yapılacağını yeni öğreniyor. Tesla, EV işinde o kadar uzun süredir yer almanın benzersiz konumunda ki, EV aktarma organları artık sağlam.

lexus-electrified-hero-desktop-1920x795-

Şimdi yapmaları gereken tek şey işçiliklerini ve üretim kalitelerini geliştirmek.
Bir EV mekanik olarak daha basit olabilir, ancak devreler, diyotlar, piller ve daha fazla yarı iletken söz konusu olduğunda, bir EV elektriksel olarak da daha karmaşıktır. Herkes dayanıklı bir EV yapmayı öğrenme sürecinde olsa da, bazı otomobil üreticileri diğerlerinden daha dayanıklıdır.

Ancak şaşırtıcı bir şekilde, Tesla'nın elektrik motorları artık güvenilir olsa da, diğer açılardan yetersiz kalıyorlar. Bu nedenle, 2024'te üretilen her 100 araç başına en az sorunla ölçülen en güvenilir EV markası Tesla olmayacak, ancak ilk etapta güvenilirlik konusunda sağlam bir üne sahip olan bir marka olacak.

Size mümkün olan en güncel ve doğru bilgileri sunmak için, bu makaleyi derlemek için kullanılan veriler çeşitli üretici web sitelerinden ve Institute For Energy Research, Consumer Reports, J.D. Power ve EPA gibi diğer yetkili kaynaklardan alınmıştır.

Lexus-electrified-RXPHEV-desktop-1204x52

En Güvenilir EV Markası Lexus

Bu nedenle, en güvenilir EV markası Japonya'dan geliyor ve Toyota'nın lüks markası Lexus. Lexus, bu yıl J.D. Power tarafından her 100 araç başına 135 sorunla en güvenilir marka olarak taçlandırıldı. Bunu 100 araç başına 175 sorunla Porsche ve 100 araç başına 190 sorunla üçüncü sırada BMW takip ediyor.

Teşekkür Etmeniz Gereken Bu Tekil Model

J.D. Power'ın sıralamalarını takip ederek, markanın Amerika Birleşik Devletleri'nde sunduğu tek EV olan Lexus RZ, Consumer raporlarına göre aynı zamanda en güvenilir elektrikli crossover SUV. RZ, yalnızca güvenilirliğe dayanarak 100 üzerinden 79 puan aldı ve söz konusu olan tek bir EV modeliyle, EV üreticileri arasındaki genel marka güvenilirliği de yüksek hale geldi.

Lexus'un marka güvenilirliği çalışmalarında zirveye çıkması şaşırtıcı değil çünkü Toyota'ya ait olan Japon otomobil üreticisi, son derece güvenilir otomobiller üretmesiyle zaten sağlam bir üne sahip. RZ'nin güvenilirlik verileri, diğer Lexus modellerine göre daha az satışa sahip daha yeni bir otomobil olması nedeniyle, ürün gamındaki diğer modellere kıyasla daha sınırlı olsa da, çalışmalar Lexus'un ve RZ'nin bir marka olarak beklenen güvenilirliğini doğrulamak için geçmişten ve bugünden çok miktarda veri topladı.

lexus-electrified.jpg

RZ'yi Güvenilir Yapan Faktörler

Lexus RZ'nin güvenilirliği, şaşırtıcı olmayan bir şekilde markanın kalite ve dayanıklılığa olan bağlılığından kaynaklanmaktadır, ancak bu genelleştirilmiş bir cevap olsa da, RZ'nin neden çok güvenilir bir EV olduğunun ince ayrıntılarına inelim. Bahsedildiği gibi, Tesla'nın elektrik motorları ve pilleri artık 2024'te çoğunlukla sağlam, ancak işçilik, özelliklerin güvenilirliği ve bir otomobilin kalitesinde dikkate alınan diğer yönler söz konusu olduğunda yetersiz kalıyor.

Lexus-electrified-TXh-desktop-1204x524-L

Lexus'un çok eski zamanlardan beri üstünlüğü olduğu yer burasıdır. Üzerinde çalışmaları gereken tek şey, elektrik motorlarının dayanıklılığı ve güvenilirliğidir. Gördüğünüz gibi, Lexus ilk RX hibritiyle 2005'ten beri hibrit üretiyor, Toyota ise 1997'den beri hibrit üretiyor. Yani hibrit deneyiminden ölçeklendirilmiş elektrik motoru ve pillerinin bile bir EV'de son derece güvenilir olacağına bahse girebilirsiniz.

Ancak hibrit uzmanlığının yanı sıra Lexus, EV'lerini iyi veya kötü olsun dayanıklı hale getirmek için birkaç mühendislik tavizi verdi. Mekaniklerini bZ4X ile paylaşan RZ, iyi bir boyut olan 71,4 kWh lityum iyon NMC pil kullanıyor. Ancak, kullanılabilir kapasitesi toplam pil boyutunun yaklaşık %95'i olan çoğu EV üreticisinin aksine, RZ 64 kWh veya kullanılabilir kapasitesinin sadece %90'ı ile daha da muhafazakar. Örneğin Kia EV6 Long Range, kullanılabilir kapasitesi 74 kWh veya yaklaşık %96 olan 77,4 kWh'lik bir pile sahip. Lexus'un RZ'lerin 10 yıldan fazla sahiplikten sonra bile kapasitesinin %90'ından fazlasını koruyabileceğini iddia etmesinin nedeni budur.

RZ Güçlü Bir Mücadeleyle Karşı Karşıya

Bir EV'nin güvenilir olması bir şeydir, ancak diğer yönlerden yetersiz kalırsa, sahipleri kısa bir sahiplik süresinden sonra EV'lerinden kurtulmak isterlerse bu güvenilirlikten tam olarak yararlanılmayacaktır. Lexus RZ iyi ve dayanıklı bir EV olsa da, uzun vadede sahip olunabilecek en iyi EV olmayabilir.

Menzili Orta Düzeyde

Kullanılabilir boyutu diğerleri kadar büyük olmayan o pili hatırlıyor musunuz? Eh, bu menzil pahasına oluyor. En iyi haliyle, RZ'nin 18 inç jantlı temel RZ 300e için EPA tarafından 266 mil menzile ulaşacağı tahmin ediliyor. Bunu daha güzel 20 inç jantlara ölçeklendirdiğinizde menzil 224 mile daha da düşüyor. Her türlü hava koşulunda çekişe sahip daha hızlı bir RZ istiyorsanız, RZ 450e 220 milde daha da azını yaparken, bu modele 20 inç jantlar takıldığında menzil daha da düşerek sadece 196 mile düşüyor.

lexus-electrified-plug-into-more-benefit

Birincil bir araç olarak, temel RZ 300e yeterince yaşanabilir olabilir, ancak gerçekte RZ zenginler için ikinci araç statüsüne düşebilir. Şehir içinde ve otoyollarınızda şarj bol olduğunda geziler için lüks bir araba, ancak bunun dışında RZ çoğu insan için birincil araba olmakta zorlanacaktır.

Ucuz da Değil

RZ için işleri daha da zorlaştıran şey fiyatlandırma durumudur. Temel RZ 300e için 55.175 dolara, bu 266 mil EV için çok da kötü görünmüyor, ancak bu Amerika Birleşik Devletleri'nde üretilmediği için çok daha geniş menzile ve daha iyi işlevselliğe sahip daha yetenekli ve iyi düşünülmüş EV'lerden sert bir rekabetle karşı karşıya. RZ, e-TNGA temellerine rağmen aslında sıfırdan bir EV platformu değil. Özellikle Tesla Model Y gibi benzer büyüklükteki çok sayıda EV'den farklı olarak, ICE otomobiller için TNGA platformuna büyük ölçüde dayanmaktadır. RZ, verimlilik, kullanılabilirlik ve paketleme açısından sıfırdan bir EV'yi asla yenemez.

Lexus-electrfied-publiccharging-deskop-7

Ama İşte Hala Bir RZ İsteyebileceğiniz Nedenler

Lexus RZ'ye karşı biraz karamsar görünsem de, her şey kötü haber değil. Orta menzili en büyük dezavantajı olsa da, RZ'nin mükemmel performans gösterdiği başka yönler de var. Tekrar ediyorum, eğer RZ'ye bakış açınız onu ev için ikinci bir araba olarak görmekse, RZ günlük koşuşturma için gösterişli bir araçtır.

Doğrusal Sürüş Deneyimi

Yaşadığım yerden Lexus RZ'yi bir basın arabası olarak kullanabildim ve bu EV'nin en önemli özelliklerinden biri doğrusal sürüş deneyimi. Şimdi, bu genellikle güç dağıtımı geniş olan ve belirli bir devir aralığında yoğunlaşmayan benzinle çalışan arabalarla ilişkilendirdiğimiz bir klişedir, peki bu, vitesleri veya hatta bir güç bandı olmayan bir EV için nasıl geçerlidir? Lexus mühendisleri, elektrik motorlarını ilk gaz kelebeği devrinde bu tür bir gecikmeye sahip olacak şekilde ayarladılar. Gücün sağ ayağınıza anında yansıması yerine, yumuşak ama tepkisel bir hızlanmayla sonuçlanan kademeli bir artış var.

lexus-electrified-craftsmanship-desktop-

Kullandığım model 20 inç jantlı bir RZ 450e idi, bu nedenle dört ayaklı çekişi harika, ancak bu verimlilik pahasına oluyor. Benim durumumda, ortalama 4,3 km/kWh (veya yaklaşık 2,67 mil/kWh) idi, bu nedenle bunu 64 kWh'lik bataryasıyla çarptığınızda, yaklaşık 170 mil gerçek dünya menziline ulaşırsınız. Bu nedenle, menzil sizin için endişe kaynağıysa, RZ 300e'nin önden çekişli (FWD) düzeni sizin için daha uygundur.

Lüks otomobiller mümkün olduğunca rafine olmak için ellerinden gelenin en iyisini yapmaya çalışır ve elektrikliye geçmek kesinlikle bu rafinelik arayışının doğal bir evrimidir. RZ'nin sürüş deneyimi, şeylerin konforlu tarafına yaslanırken, doğrusal EV aktarma organları ani güç patlamalarının aksine daha çok pürüzsüz ama tepkili sollamalar içindir.

lexus-electrified-homecharging-desktop-7

Görkemli sürüş, mükemmel iç mekan sessizliği ve kusursuz Lexus yapı kalitesiyle birleştirilmiştir. İç mekan en şık veya en fütüristik olmasa da, tipik Lexus nitelikleri olan kaliteli işçilik ve mükemmel malzemeler RZ'ye aktarılır. e-TNGA platformu ön bagaj sunmasa da, EV merkezli paketleme iç mekan alanında belirgindir. Söz konusu şanzıman tüneli yoktur ve iç mekanın ferahlığı, bir düğmeye dokunarak koyu veya şeffaf olabilen mevcut panoramik cam tavanla vurgulanır.

Kaynak: TopSpeed

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.