Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gelecekte bu yedi yüksek hızlı tren macerasını mutlaka yapmalısınız

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Gelecekte bu yedi yüksek hızlı tren macerasını mutlaka yapmalısınız

Zaman yolculuğunun hilesiyle, bu kavramı yönlendiren Viktorya dönemi öncülerinden birine modern bir demir yolu gösterebilseydiniz, önlerindeki harikalara hayret ederek, kesinlikle sert giysilerine ve sert ifadelerine bürünürlerdi. Saatte 300 milden fazla hızla geçen trenler; çıplak gözle bakıldığında sadece bir bulanıklık mı? Böyle bir şeyi kim duymuştu?

shinkansen-5237269.jpg

Alternatif olarak, George Stephenson ve Isambard Kingdom Brunel gezegenin giderek daha fazla bölümünü kaplayan yüksek hızlı hatlara bir göz atabilir ve sessizce onaylayarak başlarını sallayabilirlerdi; ilk fikirlerinin nihai, ancak tamamen mantıklı bir sonuca ulaştığını görebilirlerdi.

Gerçekte, demir yolu her zaman devam eden bir çalışma olmuştur ve on yıllar geçtikçe özelliklerine hız, mesafe ve teknoloji eklemiştir. Aşağıdaki projelerin -hepsi yapım aşamasında veya tartışılıyor- büyük olasılıkla önümüzdeki 10 veya 20 yıl içinde hikayeye önemli bir şeyler katması muhtemeldir ve bu da 21. yüzyıl yolcuları için yanlarındaki vagonda bulunan teorik 19. yüzyıl zaman yolcuları kadar büyüleyici yolculuklar sağlayacaktır...

Chūō Shinkansen (Japonya)

Tahmini açılış: 2034

Japonya'nın demiryolu mühendisliğine olan ilgisi öyledir ki, son büyük projesi hizmetlerin başlamasından on yıldan fazla bir süre önce rekorlar kırdı. Chūō Shinkansen, (en önemlisi) Çin'de hizmete giren gelişmiş "maglev" teknolojisini (trenlerin tekerlekler üzerinde yuvarlanmak yerine elektromanyetik kuvvetle hareket ettirildiği) kullanacak. İki aşamada inşa ediliyor - Tokyo'dan Nagano'ya 178 millik bir başlangıç hattı ve önümüzdeki 10 yıl içinde açılması bekleniyor; 2037'ye kadar gelmesi muhtemel Osaka'ya 272 mil uzunluğunda bir uzantı.

Tam tamamlanma tarihleri ne olursa olsun, sonuçlar hızlı olacak. Hattın 27 mil uzunluğundaki bir bölümü olan Yamanashi Test Pisti, geliştirme çalışmalarının önemli bir parçası olmuştur. 21 Nisan 2015'te, yedi vagonlu bir trenin 375 mil/saate kadar hızlarda bu hat boyunca fırlatılmasıyla, insanlı demiryolu taşımacılığı için yeni bir en hızlı hız belirlendi. Yolcu hizmetleri 311 mil/saat hızla çalışacak, bu da Tokyo'dan Nagano'ya 40 dakikada ve Tokyo'dan Osaka'ya 67 dakikada varılmasına denk gelecek.

Kuzey Bottini Hattı (İsveç)

Tahmini açılış: 2030

Yüksek teknolojili demiryolları genellikle İskandinavya'nın daha yüksek kesimlerinin rustik imajıyla uyuşmuyor, ancak İsveç bir süredir bu özel klişeyi yıkıyor. Bothnia Hattı – aynı adı taşıyan Körfez'in yanından veya yakınından geçtiği için bu şekilde adlandırılır ve söz konusu geniş ülkeyi komşu Finlandiya'dan ayırır – 2010'dan beri faaliyettedir. Stockholm'ün 300 mil kuzeyindeki Kramfors kasabası yakınlarındaki Höga Kusten Havaalanı'ndan başlar ve kuzeydoğuya doğru Umeå'ya doğru 118 millik bir yolculuğa çıkar. Hat, trenlerin 155 mil hıza ulaşmasına izin verilen "yüksek hızlı tren" (125 mil/saat ve üzeri) gevşek tanımına uygundur.

Ancak, mesele burada bitmiyor. Daha önce, 170 mil daha altyapı ekleyecek ve hattı Kuzey Kutup Dairesi'nin eşiğindeki Luleå'ya götürecek olan üst bir mahmuz olan Kuzey Bothnia Hattı'nda temel atıldı. Projenin çevresel kaygılarla boğuşması (orijinal Bothnia Hattı'ndaki ilerleme, Ume Nehri üzerindeki bir doğa rezervi boyunca güzergahı üzerindeki yasal işlem nedeniyle gecikti) demir yoluna birkaç eko-noktaya mal oldu, ancak aynı zamanda incelediği manzaranın güzelliğini vurgulamaya da hizmet etti.

Etihad Demiryolu (Birleşik Arap Emirlikleri)

Öngörülen açılış: Yolcu hizmetlerinin tarihi doğrulanmadı

Dönen kumların arasında gökdelen şehirler yaratma eğilimi göz önüne alındığında, BAE'nin zengin ellerini modern bir tren ağına çevirmesi her zaman olasıydı. Aslında, 2009'dan beri sıkı bir şekilde çalışıyor ve tamamlandığında yedi Emirliği kesen 746 mil uzunluğunda bir "Etihad Demiryolu" sistemi üzerinde çalışıyor - Abu Dabi'nin batı ucundaki Suudi sınırına yakın Al Sila limanını Umman Körfezi'ndeki Fujairah'a bağlıyor. Umman'a 190 mil uzunluğunda bir bağlantı yapılması öneriliyor. Bu bağlantı, Sohar limanına (Abu Dabi'nin ikinci büyük şehri El Ayn üzerinden) hizmet edecek ve demir yolunu uluslararası hale getirecek.

Tamamlanan hatlar yatırımı şimdiden geri ödüyor; yük 2016'dan beri batı kesimlerinde hareket ediyor. Yolcuların ne zaman ve nasıl bineceği daha az açık. Ancak, ağın kurşun tren tarzı vagonlarının tasarımı İspanyol demiryolu araçları uzmanları Grupo CAF tarafından açıklandı (sistem "yüksek hız"ın biraz gerisinde kalacak ve yolcu trenlerinin 120 mil hızla çalışması bekleniyor) - şık İtalyan misafirperverlik şirketi Arsenale ile yapılan ortaklık ise yolculukların oldukça lüks olacağını gösteriyor.

Lyon-Torino Demiryolu (Fransa, İtalya)

Tahmini açılış: 2032

İsviçre, Alpler'in karlı köşelerinin üzerinden ve etrafından kıvrılan demiryollarını uzun zamandır bir erdem haline getirmiştir. Fransa ve İtalya şu anda Avrupa'nın en büyük sıradağlarından doğrudan geçecek bir inşaat projesiyle bu tür kartpostal manzaralarını atlatıyor.

Planın amacı basittir: Fransa'nın ikinci büyük şehrini başkent Piedmont'a bağlayacak ve bu süreçte Fransız ve İtalyan yüksek hızlı demir yolu ağlarını birbirine bağlayacak 170 mil uzunluğunda bir hat. Bu, Mont Cenis Taban Tüneli'nin (Mont d'Ambin Taban Tüneli olarak da bilinir) oyulması yoluyla gerçekleştirilecektir. Bu, Mont d'Ambin gibi tünelleri delen ve 35,7 mil uzunluğundaki, gezegenin en uzun demir yolu tüneli olacak (Kanal Tüneli, kayıtlara geçmesi açısından, sadece 31,3 mil uzunluğundadır).

Proje herkes tarafından sevilmiyor. 1990'da duyurulduğundan beri sınırın her iki tarafında da protestolar oldu ve muazzam maliyeti (25 milyar avro/21 milyar sterlin) düzenli olarak tepki çekti. Yine de hızlı olacak. Trenler Lyon ile Torino arasında bir saat 47 dakikada, 140 mil hıza kadar yarışacak ve mevcut (demir yolu) seyahat süresini yarıdan fazla azaltacak.

Brightline West (ABD)

Tahmini açılış: 2028

Amerikan demiryolları, 19. yüzyılın patlama döneminden uzaklaşarak, yeni bir ulus hızla genişlerken batıya doğru yayılan hatlarla geriledi. Ancak son birkaç yılda sessiz bir rönesans ortaya çıktı. Brightline hizmeti geçen yıl Eylül ayında Florida'da başlatıldı ve Orlando ile Miami'yi 235 mil uzunluğunda yeni hatla birbirine bağladı.

Brightline West, ülkenin diğer tarafında aynı numarayı gerçekleştirecek ve Las Vegas ile Los Angeles'ın dış kenarları arasında 218 mil bağlantı sağlayacak - ve trenler 186 mil hızla çalışacak. Program iyimser. Her şeyin 2028'deki LA Olimpiyatları için zamanında tamamlanması bekleniyor.

TAV (Brezilya)

Tahmini açılış: 2032

Demiryolu çizim tahtasındaki en dikkat çekici önerilerden biri, Brezilya'nın en büyük iki şehri arasında yüksek hızlı bir bağlantı için taslak. Bu, Sao Paulo ile Rio de Janeiro arasında 250 mil uzunluğunda bir hat olacak. Ülkenin Atlantik Okyanusu kıyısının merkezi bir bölümündeki ekonomik talihleri kökten değiştirecek, şu anda otobüs veya araba ile yedi saatlik bir zahmeti 85 dakikalık bir koşuya indirecek - lokomotifler 220 mil hızla yarışıyor.

Gerçek olacak mı? İlk olarak 2007'de gündeme gelen TAV (Trem de Alta Velocidade), 2014 FIFA Dünya Kupası'na, ardından 2016 (Rio) Olimpiyatları'na hazır olacaktı. Covid bir gecikme daha ekledi - ve şimdi son tarih 12 yıl uzakta. Bu hizmet gecikiyor.

İkinci Chengdu-Chongqing Yüksek Hızlı Demiryolu (Çin)

Tahmini açılış: 2027

Demiryolu büyük ölçüde Britanya'daki Sanayi Devrimi'nin bir ürünüyse, modern manevi yurdu muhtemelen kırsal kesime nefes kesici bir hızla yeni hatların açıldığı Çin'dir. İkinci Chengdu-Chongqing Yüksek Hızlı Demiryolu, bu konuda biraz kafa karıştırıcı bir örnektir.

Adına rağmen, bu, hem 1952'deki orijinal hattın hem de yalnızca 2015'te açılan mevcut yüksek hızlı hattın yerini alarak, iki güney şehri arasındaki üçüncü doğrudan bağlantı olacak. Son yineleme, rotadan 10 mil (181 mil) düşürecek ve trenler 250 mil hıza ulaştığında, yolculuğu 50 dakikada sunacak.

Hokkaido-Sakhalin (Japonya, Rusya)

Tahmini açılış: Yok

Japonya ile Rusya arasında bir demiryolu bağlantısı kulağa uçuk bir düşünce gibi gelebilir, ancak konsept tamamen uçuk değil. Japonya'nın en kuzeydeki adası Hokkaido'yu Rus komşusu Sakhalin'den ayıran Sōya Boğazı, yalnızca 28 mil genişliğindedir; 21. yüzyıl teknolojisinin kapsamı dahilindedir. İki ada arasında bir köprü veya tünel inşa edilmesi, her iki hükümet tarafından da milenyumun başlangıcından beri tartışılıyor; Vladimir Putin, 2018 gibi yakın bir zamanda bir fizibilite çalışması görevlendirdi. Rusya'nın 2022'de dışlanmış statüsüne düşmesi, acil bir ilerleme şansını öldürdü - ancak fikir kaynamaya devam edecek.

Kaynak: The Telegraph

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.