Gönderi tarihi: 16 Temmuz , 2024 Tem 16 Admin EV'nizi (Elektrikli Araç) Sürerken Lastik Gürültüsünü Nasıl Azaltabilirsiniz? Elektrikli araçlar sessiz olduğundan lastik gürültüsü bir sorundur. Hankook iON'un cevabı var. Elektrikli araçlar herkesin bildiği gibi sessizdir. Neredeyse sessiz çalışmanın evrensel olarak kabul edilen iyi bir şey olduğunu düşünebilirsiniz, ancak içten yanmalı motoru denklemden çıkardığınızda yeni bir sorun ortaya çıkıyor. Görünen o ki, gaz motorları araba lastiklerinin ürettiği gürültüyü gizleme konusunda iyi bir iş çıkarıyor. Hankook Tire'a göre, içten yanmalı motorlu bir araçtaki gürültünün %50'si aktarma organlarından, sadece %30'u ise lastik gürültüsünden geliyor. Ancak bir EV'de güç aktarım sistemi duyduğunuz gürültünün yalnızca %15'ini oluştururken, lastikleriniz en fazla gürültüyü (yaklaşık %40) katkıda bulunma gibi şüpheli bir ayrıcalığa sahiptir. Elektrikli araçlarda sürücü ve yolcuların lastik gürültüsüne daha fazla maruz kalması, lastik üreticilerinin kural kitabını bir kenara atıp elektrikli araçlar için tamamen yeni çözümler geliştirmek zorunda kalmasının nedenidir. Hankook Lastikleri, iON EV'ye özel lastik serisinin araştırma ve geliştirilmesine tonlarca kaynak ayırdı. iON lastikleri neredeyse her bakımdan geleneksel lastiklere göre bir yükseltmedir. Elektrikli araçların sunduğu dört ana zorluğun üstesinden gelmek için özel olarak tasarlandılar: lastik sırtı ömrü, yuvarlanma direnci, kavrama ve elbette gürültü. Diş ömrü söz konusu olduğunda, EV lastiklerinin çok daha güçlü olması gerekiyor çünkü EV'ler ortalama olarak İYM'li arabalardan %30 daha fazla ağırlığa sahip. Bu arada düşük yuvarlanma direnci, EV'nin verimliliğini ve dolayısıyla menzilini artırır. Düşük yuvarlanma direncinin tersi olan kavrama da önemlidir çünkü elektrik motorları çok fazla tork üretir; O olmasaydı EV'ler her stop lambasında dumanlı yanmalara neden olurdu. Ve sonra gürültü var. Lastik gürültüsü tam olarak nedir? Arabanızın camından duyduğunuz şey yalnızca lastiklerinizin ve yüksek hızda yola temas eden seslerin sesi değildir. Aslında duyduğunuz lastik gürültüsünün çoğu, arabanın kendi parçalarından geliyor ve size ulaşıyor. Arabanız hareket halindeyken lastiğinizin içindeki hava titreşir ve siz hızlandıkça titreşimin frekansı da artar. Buna lastiklerinizden arabanın akslarına giden rezonans sesi denir. Akslar da tüm aracı destekler. Rezonans sesi, arabanın içindeki koltuğunuzdan hem duyduğunuz hem de hissettiğiniz sestir. Artan lastik gürültüsü sadece rahatsız edici olmakla kalmaz, aynı zamanda güvensiz de olabilir. Bu sürekli vızıltı ve titreşim, özellikle uzun yolculuklarda sürücünün yorgunluğunu artırabilir. Bu nedenle EV kullanırken lastik gürültüsünün etkisini azaltmanın gerekçesi sadece konfor değil aynı zamanda güvenliktir. Hankook Lastikleri bu zorluğun üstesinden Şok ve Dehşet yaklaşımıyla gelmeye karar verdi ve iON evo AS lastiğiyle normal bir lastikle karşılaştırıldığında gürültüde toplam %29'luk bir azalma elde etmek için birden fazla açıdan saldırıda bulundu. Lastik sırtı deseninden kauçuğun kalınlığına, ses emici malzemelerin kullanımına ve daha fazlasına kadar, Hankook Lastikleri değerli desibel arayışında çevrilmemiş taş bırakmadı. Belki de lastiğin rezonans ses üretmesine katkıda bulunan en büyük faktör sırt desenidir. Her biri belirli bir amaç için tasarlanmış birçok farklı sırt deseni vardır. Bunlar arasında simetrik V-oluklar, zikzak, derin oluklar ve hatta yarış arabalarında kullanılan kaygan lastiklerde herhangi bir oluk olmayan lastikler gibi desenler yer alır. iON lastiklerinde kullanılan sırt desenleri, rezonans sesini en aza indirgemek için çeşitli ustalıklı hileler kullanır. Bunlardan biri, lastiğin ana dikey oluklarında tırtıl adı verilen yanal olukların kullanılmasıdır. Bu küçük yanal oyuklar, lastik gürültüsünün yaklaşık 1 desibel kadar azaltılmasından sorumludur. Aynı şekilde iON lastiklerdeki yan oyuklar da lastiğin kenarına ulaştıkça genişliyor. Hankook Lastikleri mühendisleri bunun hem lastiğin çıkardığı pompalama sesini azaltma hem de yağmurda araç kullanırken su drenajını artırma etkisine sahip olduğunu keşfetti. iON lastiklerinin özellikle ilgi çekici özelliklerinden biri de pah teknolojisidir. Normal lastiklerin sırt desenini oluşturmak için kesilen oluklar genellikle dik açılarda yapılır, dolayısıyla oluğun duvarı doğrudan sırt tabanıyla buluşur. ion lastikleri, oluğun duvarını iki küçük açıyla lastik tabanına bağlayan, ani duruşlarda gürültüyü azaltan eğimli bir kesim kullanır. Hankook Lastikleri Son olarak Hankook Lastikleri, iON lastiklerinin içinde ses emici bir malzeme kullanıyor ancak iş burada bitmiyor. Bu malzemenin etkisi, şirket mühendislerinin lastiğin sertliğinde, kütlesinde ve frekansında yaptığı değişikliklerle artırıldı. iON lastiklerinin artan sertliği önemli bir rol oynar. Birincisi, pil paketleri nedeniyle lastiğin EV'lerin artan ağırlığını daha iyi desteklemesine yardımcı oluyor. Lastik gürültüsüne gelince, lastiğin deformasyonunu önler, bu da lastiğin içindeki havanın deformasyonunu önler, bu da rezonans sesin oluşmasına katkıda bulunan bir faktördür. Benzer şekilde, lastiğin kütlesi de ürettiği rezonans sesin miktarına katkıda bulunur; kütle ne kadar fazla olursa, o kadar fazla gürültü oluşur. iON lastikleri daha yüksek oranda doğal yağ içerir, bu da dayanıklılıklarını artırır. Aşınmaya karşı artan direnç nedeniyle, aynı toplam kilometre performansı için geleneksel lastiklere göre daha az malzemeye ihtiyaç duyarlar ve bu da toplam kütlelerini azaltır. Son olarak ses emici malzemenin kendisine geliyoruz. iON lastiklerinin iç astarına poliüretan ses emici köpük yapıştırılmıştır. Bu malzeme tek başına rezonans sesinde 9,2 desibellik muazzam bir azalmaya neden oluyor. Elbette, arabanıza ve onu kullandığınız koşullara uygun bir lastik seti yoksa iON EV'ye özel lastik serisinin ne kadar iyi olduğunun bir önemi yok. Hankook Tire, 7 ayrı ürün grubunda iON lastikleri sunarak bu konuda gerçekten üstün bir performans sergiliyor: iON evo AS: binek otomobiller ve SUV'lar için dört mevsim performans lastiği iON evo: binek otomobiller ve SUV'lar için yaz spor lastiği iON i*cept: Binek otomobiller ve SUV'lar için çivisiz Alp kış lastiği iON FlexClimate: binek otomobiller ve SUV'lar için her türlü hava koşuluna uygun performans lastiği ion Nordic ice: binek otomobiller ve SUV'lar için çivili çivili çivili çivili kış lastiği iON GT: binek otomobiller ve SUV'lar için yaz gezi lastiği iON ST AS: binek otomobiller ve SUV'lar için dört mevsim gezi lastiği Ve Hankook Lastikleri her gün iON serisine daha fazla boyut ekliyor. Şirket, 2024 sonuna kadar 49 beden daha ekleyerek toplam sayıyı 259 bedene çıkarmayı planlıyor. Amerika'da satışa sunulan her elektrikli arabaya, kamyona ve SUV'a uyan bir iON lastiği bulunmalıdır. Bir motorun sesini çıkarıp yerine elektrik motorlarını taktığınızda, eskiden uzaktan gelen mırıltı, kulaklarınızda bir uğultuya dönüşüyor. Bu, EV sahipliğinin çıldırtıcı paradokslarından biridir - daha az motor gürültüsü daha fazla lastik gürültüsü demektir - ancak Hankook Tire, EV'ye özel lastiklerden oluşan iON serisiyle bu cevabı geliştirdi. Bugün bir set alın, böylece siz de EV'lerin vaat ettiği ancak şimdiye kadar sunamadığı dingin sürüş deneyiminin keyfini çıkarabilirsiniz. Kaynak: EVs Inside Global
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.