Gönderi tarihi: 15 Temmuz , 2024 Tem 15 Admin Elektrikli Araçlarda Elektronik Kapı Mandalı Nedeniyle Mahsur Kaldınız? Ne Yapacaksınız? Çoğu elektrikli araçta, güce ihtiyaç duyan elektronik kapı açma mekanizmaları bulunur ancak bunun da bir geçici çözümü vardır. Düşük voltajlı pili bitmiş ve çalışması için elektriğe ihtiyaç duyan kapı mandalları olan bir EV'nin dışında kilitli kalırsanız, içeri girmek zahmetlidir, ancak çoğu araba için geçerli olan birkaç adımı izleyin ve kısa sürede tekrar erişime kavuşacaksınız. . Siz içerideyken aracın 12 voltluk aküsü biterse durum daha da zorlaşır ve kendinizi kapana kısılmış hissetmenize neden olabilir. Ancak paniğe kapılmamalısınız. Üreticiler bunun ciddi bir güvenlik sorununa dönüşebileceğinin farkına vardılar ve araçlarına, kapıları içeriden güç olmadan açabilmenizi sağlayacak yedek mekanik kollar taktılar. Bunu yalnızca aracınız için araştırmakla kalmayıp, aynı zamanda test etmek için de zaman ayırmanız faydalı olacaktır; bazı arabalarda kapıların nasıl açılacağı çok kolay ve açıktır, diğerlerinde ise biraz aldatıcıdır. Her Zaman Mekanik Bir Kapı Açma Sistemi Vardır 2021'de bir Tesla Model Y'nin hareket halindeyken güç kaybedip alev alması ve alevler içinde sürücüsünün içeride sıkışıp kalmasıyla ilgili bir olay yaşandı. Sürücü, camların ve kapıları açacak düğmelerin çalışmadığını söyledi. Dışarıya tırmanabilmek için sürücünün yan camını tekmelemeye başvurdu; tüm Tesla'ların ön kapılar için yedek mekanik kapı kollarına sahip olduğunu ve araç arızalandığında veya gücü olmadığında bile kapıları açmak için çekebileceğinizi bilmiyordu. Diğer raporlar, elektrikli mandallı EV'lerde, özellikle de Tesla'larda bulunanların, güç kaybettikten sonra araçlarının içinde mahsur kaldıkları, ancak acil bir tehlike altında olmadıkları ve sonunda çıkış yolunu buldukları durumları anlatıyor. Tüm Tesla'larda, ön kapıları açmak için çekebileceğiniz, kolayca erişilebilen mekanik kollar bulunur. Pencere anahtar panelinin önünde bulunurlar ve fark edilmeleri ve çalıştırılmaları kolaydır. Bir Tesla'nın arkasındaysanız, mekanik kapı açma mekanizmalarının yerini bulmak garip bir şekilde zordur. Model S'de bunu koltuğun altındaki halıda kesikler arayarak bulabilirsiniz ve kesik kısmı kenara doğru hareket ettirdiğinizde kapıları açmak için çekebileceğiniz tırnaklar ortaya çıkacaktır. Model X'te kapının mandalını manuel olarak açmak için aslında hoparlör ızgaralarını çıkarmanız ve aşağıya ve aracın önüne doğru çekecek bir kablo bulmanız gerekir. Daha sonra arabadan çıkabilmek için büyük şahin kanadı kapılarını manuel olarak kaldırmanız gerekecek ve yoldan çıkmanız gerekecek. Model 3 ve Model Y için çözüm benzerdir. Kapının kablo ayırıcısına erişmeden önce arka kapı ceplerinin alt kısmına ulaşmanız (Model Y'de bulunan lastik paspası çıkarmanız) ve plastik kapağı açmanız gerekecektir. Bu mekanik serbest bırakma mekanizmalarının nerede bulunduğunu bilmiyorsanız, bir kaza sonrasında araçtan hızla kaçmak istiyorsanız bu kötü bir haber olabilir. Kendinizi içeride mahsur kalmış gibi hissedeceksiniz ve paniğe kapılabilirsiniz ancak elektrikli kapı mandalı bulunan tüm araçlarda mekanik bir kumanda bulunduğunu da belirtmekte fayda var. Elektrikli mandalları olan bir araç kullanıyorsanız ve mekanik kapı açma kolunun nerede olduğunu bilmiyorsanız, kılavuza bakmalı veya satıcınıza sormalısınız; böylece acil bir durumda yalnızca kendinizi araçtan dışarı çıkaramayacaksınız. aynı zamanda yolculara nasıl kaçabilecekleri konusunda da bilgi verin. Ford Mustang Mach-E'de mekanik serbest bırakma düğmesini kapı panelinin kol dayama kısmında bulabilirsiniz. Kolu çekip kapıyı manuel olarak açıyorsunuz ancak bu arka kapılar için geçerli değil. Eğer Lucid'den elektriksiz çıkmak istiyorsanız, üretici kapı kolunu normalden daha sert çekmeniz gerektiğini ve bunun kapının mekanik olarak mandalını açacağını söylüyor. İyi olan şey, mekanik serbest bırakma düğmelerinin yerini bulmak için araçtayken kılavuzu kontrol edebilmenizdir. Torpido gözü için elektrikli mandalı olan bir arabadaysanız, acil bir durumda kapıyı kaldırarak açmanız gerekebilir veya kılavuza aracınızın mobil uygulaması aracılığıyla kolayca erişebilirsiniz; bu aynı zamanda bilgi aramayı da kolaylaştıracaktır. . Yeniden Erişim Kazanmak İçin EV'nizin 12 Voltunu Şarj Etme Dışarı çıkmak kadar büyük bir sorun olmasa da, elektrikli mandalları olan ve gücü olmayan bir aracın içine erişim sağlamak yine de zor olabilir. İtfaiyecilerin, düşük voltajlı pili biten Tesla Model Y'den küçük bir kızı kurtarmak için çağrılması gibi, potansiyel olarak tehlikeli bile olabilir. Dış kapı kolları artık çalışmıyordu ve yürümeye başlayan çocuk, onu içeride hapseden kapılardan hiçbirini açamadı. İlk kapı kolu tasarımına sahip ilk Cadillac Lyriq'ler veya Tesla'lar gibi bazı arabaların kapıları mekanik olarak açmanın bir yolu yoktur. Dış kapı kolları aynı hizada olan bazı yeni BMW'lerde, kapıyı açmak için kolun altına uzanıp bir düğmeye basarsınız, ancak kapıyı manuel olarak açmak için kolu dışarı da çekebilirsiniz. Bu durum Volkswagen'in ID elektrikli araçlarının ön kapıları için de aynı. iX gibi diğer BMW'lerin farklı bir gömme kapı kolu stili vardır ve sürücü kapısındaki anahtar deliğini gizleyen kapağı çıkarmanız ve ardından bir klik sesi duyuncaya kadar bu kapağı çekmeniz gerekecektir. Ancak Tesla'da bunu yapmanın bir yolu yok ve önce kapı mandalları da dahil olmak üzere arabanın çoğu yardımcı sistemine güç sağlayan 12 voltluk aküyü şarj etmeniz gerekecek. Yeni Tesla'larda Tesla'nın 12 voltluk piline erişim eski modellere göre daha kolaydır. Örneğin 2012 ila 2016 Model S'de, akü terminallerine erişim sağlamak için parlak siyah burun konisini çıkarmanız gerekecek. Arka panellerden birinin arkasında bulunan gerçek aküye ulaşmanıza gerek yoktur ve uzak terminaller aracılığıyla şarj etmek zaman kazandırır. Bazı eski Model S sedanlarında Tesla, torpido gözünün altına mekanik bir serbest bırakma kolu yerleştirdi. Bunu çekmek, kaputu kısmen serbest bırakacaktır; bu, ikincil serbest bırakma düğmesini bulmak için elinizi kaputun ön kenarının altına sokmanıza olanak tanıyacak ve böylece kaputu tamamen açıp aküye ulaşmanıza olanak tanıyacaktır. 2016 sonrası bir Model S'niz varsa, iki kaput mandalını açan çekme dillerine erişim sağlamak için iki ön tekerleğin önündeki tekerlek kaportalarını kaldırmanız gerekecektir. Kapağı açtıktan sonra, bagaj ile ön cam arasında bulunan plastik bakım panelini çıkarıp terminallerine bir şarj cihazı bağlayarak düşük voltajlı aküyü şarj edebilirsiniz. Tesla Model 3 ve Model Y'de 12 voltluk pilin şarj edilmesi daha kolaydır. Yuvarlak kapağı ön tampondaki çekme halkasından çıkarabilirsiniz. Bu, negatif ve pozitif terminaller olan biri siyah diğeri kırmızı olmak üzere iki kablo ve terminali ortaya çıkaracaktır. Bu, 12 volt aküyü hızlı bir şekilde şarj etmenize ve arabanıza erişmenize olanak tanır. Ford Mustang Mach-E'de de aynı çözüm var. Düşük voltajlı bataryanın terminallerini bulma ve bunları şarj cihazına bağlama süreci diğer tüm EV'lerde çok benzer olacaktır. Bunlar Hyundai-Kia, General Motors veya Volkswagen grubu gibi eski bir OEM tarafından yapılmışsa, araca erişim sağlamak için en azından sürücü kapısını açabileceğiniz fiziksel bir anahtarınız da olmalıdır; kaputu açmanıza ve ölü 12 volt aküyü şarj etmeye başlamanıza olanak sağlar. Kaynak: Inside EVs
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.