Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Çin Hakkında Genel Bilgiler / Haberler

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Çin, köprüler, yapay adalar ve yer altı tünelleriyle dev deniz geçidini açıyor

Geçtiğimiz hafta sonu Çin, Guangdong Eyaleti'nde devasa bir denizaşırı tünel ve köprü sistemi olan Shenzhen-Zhongshan Bağlantısını açtı. 24 kilometreye (15 mil) yayılan bu mühendislik harikası, iki köprü, iki yapay ada ve hatta uzun bir su altı tüneli içeriyor.

20240630e498e7a67af1437099898d848be3b40b

Pearl Nehri'nin Güney Çin Denizi'ne döküldüğü Pearl Nehri ağzı, dünyanın en yoğun nüfuslu bölgelerinden biridir. Hong Kong, Makao ve Guangdong Eyaletindeki dokuz büyük şehri kapsamaktadır. Genel olarak, şaşırtıcı bir şekilde 86 milyon insan orada yaşıyor. Ancak bölge, geniş su kütleleri nedeniyle uzun süredir ulaşımda zorluklarla karşı karşıya kalıyor.

20240630e498e7a67af1437099898d848be3b40b

Yeni açılan Shenzhen-Zhongshan Bağlantısı, adını aldığı iki şehri birbirine bağlayarak bu sorunu çözüyor. Bu bağlantı, iki yapay ada arasında bir su altı tüneli ve adaları şehirlere bağlayan köprüleri içeriyor. Altyapı, 100 km/saat'e (62 mil/saat) varan hızlara izin veren sekiz şeritten oluşuyor.

Seyahat etmenin yeni bir yolu

20240630e498e7a67af1437099898d848be3b40b

Guangdong eyaleti ulaştırma departmanı başkanı Lin Feiming, devlet destekli Çin yayın organı Xinhua'ya verdiği demeçte, "Açılışı Pearl Nehri Halici'nin yol ağı düzenini yeniden şekillendirecek ve GBA'nın ekonomik ve sosyal gelişimini önemli ölçüde etkileyecek" dedi.

20240630e498e7a67af1437099898d848be3b40b

Mega geçiş, seyahat süresini iki saatten sadece 30 dakikaya düşürecek; ancak bu, heyecan sona erene kadar mümkün değil. Açılış gününde, yedi uzun yıl süren inşaat çalışmalarının ardından yeni köprü ve tünellerin neye benzediğini merak eden çok sayıda araç geldi. Büyük bir trafik sıkışıklığının ortasında sıkışıp kaldıklarında merakları hızla kötüleşti.

“Bu kadar büyük bir altyapı açılışının ilk gününde bu kadar kaotik bir yönetimi kabul etmek zor. Etrafımda düzeni sağlayacak herhangi bir tünel personeli veya trafik polisi görmüyorum," dedi sekiz aile üyesiyle birlikte otobüs yolculuğuna çıkan 76 yaşındaki emekli Chan Kam-wai.

Bu devasa mühendislik projesinin en zor ve pahalı kısmı olan 6,8 km uzunluğundaki (4,2 mil) su altı tüneli bölümü, son teknoloji güvenlik sistemlerine sahiptir. Bunlar arasında gelişmiş yangın söndürme ve duman tahliye sistemleri ve tünelde devriye gezen 14 robottan oluşan bir ekip yer alıyor. Bu robotlar boruları ve kabloları izliyor ve hatta araba kazalarını tespit edip müdahale edebiliyor. Ek olarak, tünel duvarları boyunca uzanan renk kodlu ışık sistemi, trafik durumunu gösterebilir veya acil durumlarda insanlara rehberlik edebilir.

Projedeki iki yapay adadan batıdaki olanı elmas şeklinde olup “denizdeki uçurtmayı” andırıyor. Doğudaki ise 48 standart futbol sahasına eşdeğer bir alanı kapsıyor.

Daha fazla mega yapı

Shenzhen-Zhongshan Bağlantısı, Çin'in bir dizi başarılı mega altyapı çalışmasının sonuncusudur. 2018 yılında ülke, Hong Kong'u Zhuhai'ye bağlayan 20 milyar dolarlık 55 km uzunluğunda (34 mil) bir köprünün açılışını yaptı. Bu, Manş Denizi'nin en dar noktasından sadece birkaç kilometre uzakta, dünyanın açık ara en uzun deniz geçişidir.

Hong Kong-Zhuhai-Makao Köprüsü (HZMB) olarak bilinen proje, 8 büyüklüğündeki depreme, süper tayfuna ve süper büyüklükteki kargo gemilerinin çarpmasına dayanacak şekilde tasarlandı. Köprüde 400.000 ton çelik bulunuyor; bu, San Francisco'daki Golden Gate Köprüsü'ndeki miktarın 4,5 katıdır. Shenzhen-Zhongshan Bağlantısı gibi HZMB de 6,7 kilometrelik (4 mil) bir batık tünele sahiptir.

Yeni köprü, Hong Kong-Zhuhai-Makao Köprüsü gibi mevcut yapılarla birlikte artık körfez bölgesi şehirleri arasındaki bağlantıyı güçlendirmek için tasarlanmış geniş bir deniz ve nehir geçişleri ağı oluşturuyor.

Kaynak: ZME

  • 10 ay sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.