Gönderi tarihi: 29 Haziran , 2024 1 yıl Admin 'Wi-Fi' teriminin gerçekte anlamı nedir? veya Açılımı Nedir? Wi-Fi teriminin nereden geldiğini hiç düşündünüz mü? Çoğu kişi mantıksal olarak bunun, bilgisayarların internete kablosuz olarak erişmesine olanak tanıyan teknolojinin oldukça teknik bir tanımının kısaltılmış bir versiyonu olduğunu varsayar. Ama bu insanlar yanılıyor olacak. Wi-Fi terimi, birçok kişinin inandığı gibi, high fidelity kısaltılmış bir versiyonu değildir. Wi-Fi, 1950'lerde ses ekipmanı üreticileri tarafından "high fidelity" kelimesinin kısaltılmış versiyonu olarak türetilen Hi-Fi'nin bir kelime oyunudur. Ancak high fidelity diye bir şey yoktur. Bu sadece pazarlamacıların icat ettiği şık bir isim. Düzenli olarak farklı eğlenceli gerçekleri paylaşan TikTok hesabı That's Pretty Cool, yakın zamanda wi-fi'nin kökenleri hakkında kısa bir video yayınladı ve Huffpost UK'nin belirttiği gibi, TikTok'taki yorumlar birçok kişinin şaşırdığını gösteriyor. Diğer yorumcular, ilk ortaya çıktığında bu terimi beğenmediklerini söyledi; bu, 2000'lerde "podcast"e ve 2010'larda iPad'e karşı verilen tepkiyi hatırlayan herkes için tanıdık bir duygu olacaktır. Wi-Fi'nin aslında "high fidelity" anlamına geldiği fikri, Boing Boing'den Cory Doctorow'un bu efsaneyi çürüttüğü en az 2005 yılından bu yana internette dolaşıyor. Gerçekte bu terim, aynı zamanda antidepresan Prozac ve bilgisayar şirketi Compaq'ın marka isimlerini de üreten pazarlama firması Interbrand tarafından yaratıldı. Interbrand web sitesinde şöyle açıklıyor: "Teknik terim IEEE 802.11'di, ancak bu işe yaramazdı." "Adın akılda kalıcı olması gerekiyordu; evinizde, ofisinizde, kafenizde veya toplu taşıma araçlarında bulabileceğiniz evrensel bir şey ve tüketicilerin konsepti sezgisel olarak anlamalarına yardımcı olacak bir şey." 1990'ların sonlarında herkesin zaten aşina olduğu Hi-Fi terimini kullanarak Wi-Fi'yi kullanmaya başladılar. Aslında 2000 yılında, bir plak mağazası sahibi, müzik takıntılı birini canlandıran John Cusack'ın başrol oynadığı High Fidelity adında bir film vardı. Ancak doğası gereği hiçbir şey ifade etmese de, markalama, herhangi bir kablo olmadan kablosuz internete sahip olabileceğiniz fikrini iletmede inanılmaz derecede başarılıydı; bu, 1990'larda çevrimiçi olmaya yeni başlayan çoğu Amerikalı tüketici için radikal bir fikirdi. önemli bir yol. Interbrand, "Bu ad, Wi-Fi'nin gittiğiniz her yerde kablolar olmadan bile yüksek kaliteli, kayıpsız bir bağlantı sağladığını yansıtıyor" diye yazıyor. “Lansmanından bu yana Wi-Fi, küresel olarak her yerde kablosuz erişilebilirlikle eşanlamlı hale geldi. Dünyanın her yerindeki dillere sorunsuz bir şekilde giriliyor; ne zaman kablosuz internete ihtiyaç duysanız, Wi-Fi istiyorsunuz.” ...YANİ HİÇ BİR ANLAMI YOK... Kaynak: Quartz
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.