Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bildiğinizde Şaşıracağınız Dört Araba Markası Çin'den Geliyor

Amerika Birleşik Devletleri'ndeki otomobil meraklıları, en sevdikleri otomobil markalarından bazılarına sahip olan otomotiv holdinglerine yabancı değil. General Motors'un ünlü yapımcılardan oluşan portföyü, yüzyılın dörtte üçünü aşkın bir süredir çok büyük. 2010'daki yeniden yapılanma sırasında dört markanın elenmesinin ardından geriye sadece Buick, Cadillac, Chevrolet ve GMC kaldı.

Mopar hayranları Stellantis'in Chrysler, Dodge, Jeep ve Ram'daki Amerikan isim plakalarını tanıyacaklar. "Yolda ölü bulundu" tabirine abone olanlar bile Ford'un aynı zamanda lüks marka Lincoln'ün de sahibi olduğunu bilecek. Aynı şey, mülkiyeti Almanya, Hindistan ve Çin gibi ülkelerde bulunan kuruluşlar da dahil olmak üzere pek çok farklı büyük uluslararası şirket grubu için de söylenebilir.

Aynı meraklıları şaşırtabilecek şey ise dünyanın en köklü uluslararası otomotiv markalarından bazılarının mevcut sahibi olmasıdır. Jaguar ve Land Rover, 2008'den bu yana Hintli üretici Tata Motors'un bir parçası. Lamborghini, 1998'de lüks otomobil üreticileri Bentley ve Bugatti ile birlikte Volkswagen Grubu'nun dev bir parçası oldu. Peki Amerika yollarında çok tanıdık olan markalardan hangisi , artık Çinli şirketlere mi ait?

Lotus Geely'ye Aittir

lotus-eletre.jpg

1952 yılında mühendis Colin Chapman tarafından kurulan Lotus, 1957 yılında kamu tüketimine yönelik ilk aracı Mark VII'yi (veya Lotus 7) tanıttı. Lotus, hafiflik yaklaşımına değer veren bir kitle için heyecan verici spor otomobiller üreten bağımsız bir şirket olarak faaliyet göstermeye devam etti. 1986 yılında General Motors tarafından satın alınana kadar araç tasarımı devam ediyordu. General Motors sonunda şirketi 1993 yılında İtalyan işadamı Romano Artioli'ye satacak, o da şirketi 1996 yılında Malezyalı otomobil üreticisi Proton'a devredecekti.

Lotus, Artioli ve Proton yönetimindeki mülkiyeti sırasında, ortadan motorlu Elise'den başlayarak önümüzdeki on yıl ve sonrasında araçlarının temelini oluşturacak, yapıştırılmış alüminyum bölümlerden oluşan yeni bir modüler platform mimarisi geliştirdi. Lotus onu Federal Hükümetin emisyon gerekliliklerine uygun, Toyota kaynaklı dört silindirle donattığında, Elise sonunda ikinci nesliyle Amerika kıyılarına ulaşacaktı.

Haziran 2017'de Çinli otomobil üreticisi Geely, Proton'dan Lotus'un kontrol sahibi yüzde elli bir hissesini satın aldı. Lotus, Geely yönetimi altında ürün portföyünü Emira gibi spor otomobillerin ötesine geçerek yüksek performanslı elektrikli SUV Eletre'yi ve tamamen elektrikli süper otomobil Evija'yı da içerecek şekilde önemli ölçüde genişletti. Ayrıca 2024'te piyasaya sürülecek ürün hattında Emeya adı verilen elektrikli bir Grand Tourer da yer alıyor. Görünüşe göre Lotus'un ilk günlerinden geriye kalan tek gelenek 'E' ile başlayan rozetler gibi görünse de, bu yeni modeller, onlarca yıldır iş dünyasında kalmak için mücadele eden bir marka için daha parlak bir geleceğin habercisi.

Volvo ve Polestar Geely'nin Sahip Olduğu Otomobil Üreticileri

volvo-1.jpg

Amerika Birleşik Devletleri otomotiv pazarına tanıtılan ilk Volvo aracı PV444'tü ve 1960'lar boyunca en çok satan modeliydi. İlk olarak 1975 yılında sedan ve wagon olarak üretilen 240 serisi, buruşma bölgeleri ve katlanabilir direksiyon kolonları gibi güvenlik yenilikleri içeriyordu ve Volvo'nun, araç satın alırken güvenliğe öncelik veren alıcılar için tercih edilen bir marka olarak itibarını sağlamlaştırdı.

1990'lar, fabrika sahibi takımların Britanya Binek Otomobil Şampiyonası serisinde yarışa hazır 850 vagonla sahaya çıktığı Volvo'ya yarış tutkusunu getirdi. Aynı sıralarda, Volvo'yu kullanan İsveç yarış takımı Flash Engineering kuruldu; sonunda 2005 yılında Volvo tarafından satın alındı ve Polestar, markanın rakip BMW'nin M bölümünün şirket içi analogu olarak yeniden adlandırıldı.

polestar-3.jpg

Volvo Car'ın bağımsızlığı, 1999 yılında otomotiv devi Ford Motor Company tarafından satın alınmasıyla sona erdi. Ford, Volvo'yu kardeş markalar Aston Martin, Land Rover, Jaguar ve Lincoln ile birlikte Premier Otomotiv Grubuna entegre edecek. 2008'de başlayan küresel ekonomik kriz, Ford'u, 2010 yılında Volvo'nun Çinli otomobil üreticisi Geely'ye satışı da dahil olmak üzere, varlıklarının çoğunu tasfiye etmeye zorladı. Bu işlemden bu yana Volvo, ürün gamını tamamen elektrikli seçeneğe sahip bir dizi SUV'u içerecek şekilde çeşitlendirdi. Artık ayrı bir şirket olan Polestar, yalnızca İskandinav tasarımı arayanlara hitap eden ancak Volvo kardeşlerinin sunduğu daha atletik sürüş dinamiklerini sunan Polestar 3 gibi EV'ler üretiyor.

MG, SAIC Motor'a Aittir

MG Car Company resmi olarak 1928 yılında Birleşik Krallık'ta kuruldu ve İkinci Dünya Savaşı'nın 1939'da üretimi durdurmaya zorlamasından önce küçük şirket 18.000'den fazla araç satmıştı. 1940'lar, hem kurucusu Cecil Kimber'in talihsiz ölümünün üzüntüsünü, hem de MG'nin ABD'deki ilk satışları fırsatını getirdi. Küçük paçavraların ülke çapında dağıtımı büyüdükçe, Amerika'nın spor arabaya olan aşkı resmen başlamıştı.

Driving-Excellence-large.jpg?fit=max&fm=

1950'ler ve 1960'lar boyunca MG araçlarının satışları artmaya devam etti. Britanya Leyland'inin bir parçası olarak, MG rozetli araçların toplam montajı 1975'te bir milyonu geçti. Satışlar 1980'ler ve 1990'lar boyunca artıp azalacaktı ve 1994'te Rover grubu (MG'nin de bir parçası olduğu) tarafından satın alındı. BMW, zor durumdaki otomobil üreticisini 2000 yılında Phoenix konsorsiyumuna devredecekti.

Marka, bayrak yarışındaki cop gibi yine el değiştirecek, bu sefer Çinli üretici Nanjing Automotive Company'ye geçecek ve bu şirket daha sonra ikinci bir Çinli şirket olan SAIC Motor tarafından satın alınacaktı.

SAIC Motor çatısı altında MG, on yılı aşkın bir aradan sonra kendisini yeniden kurmak gibi muazzam bir görevle karşı karşıya kaldı. Başlangıçta bunu MG6 sedan ve MG3 hatchback ile yaptı ve bugün hem hibrit elektrikli hem de tam elektrikli araçlardan oluşan bir ürün yelpazesine sahip - ve yeni bir elektrikli roadster'ın, garip bir şekilde adlandırılmış ancak çekici bir tarza sahip Cyberster'ın piyasaya sürülmesi bekleniyor. 2024'te bir ara.

Kaynak: SlashGear

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.