Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Telo Elektrikli Mini Pikaba İlk Bakış: Beklediğiniz Minik Siber Pikap mı?

hero3.jpg

EV güç aktarma organları yeni potansiyellerin kilidini açarken, bu startup otomobil üreticisi Tacoma'nın iç mekanını ve yatak alanını çok çok daha küçük bir pakette sunmayı hedefliyor.

Kamyonların tam olarak neden bu kadar büyük olması gerekiyor? Bazı sürücülerin gerçekten dört rakamlı torka ve 8 ft'lik yataklara sahip ekipmanlara ihtiyacı vardır, ancak sahiplerinin bunları gerçekte nasıl kullandıklarına göre sonsuz derecede fazla inşa edilmiş kamyonlar gördüğümüzü söylemek yeterli olacaktır.

introduction_2.jpg?v1

San Francisco Körfez Bölgesi'nde yeni kurulan bir otomobil üreticisi olan Telo ("merhaba" şeklinde telaffuz edilir), kendi form faktörüne sahip bir kamyon yaratmak için yola çıkıyor. Bu, şirketin Yunanca amaç veya hedef anlamına gelen telos kelimesinden türetilen ismiyle belirtiliyor. Ancak Telo, bir kamyonu diğerlerinden daha büyük ve daha yetenekli hale getirerek amacına ulaşamayacak; daha doğrusu, elektrikli çağda bir pikapın ne olabileceğini yeniden düşünmek, bunun sonucunda inanılmaz derecede küçük bir konsept ortaya çıkıyor. Eğer işe yararsa, kamyonetlerin çok büyük ve aşırı olduğuna inanan sürücüler, başından beri eksiklerinin bir kamyon olduğunu fark edebilirler.

Team Telo ile tanışın

Bu noktada Telo kamyonu bir fikirden biraz daha fazlasıdır ancak arkasındaki beyinler, EV alanında taze ve derin düşünme için çok büyük yeterliliklere sahiptir. Telo kurucu ortağı ve CEO'su Jason Marks, önde gelen Amerikan otomobil üreticilerinin en yeni araçlarında bulunan otonom ve sürücü destekli güvenlik sistemlerinin test edilmesine liderlik eden bir mühendistir. Toyota Tacoma'sını San Francisco'nun dar sokaklarına park etme konusundaki hayal kırıklığı, Marks'ı şehirde yaşayan pikap sürücüleri için daha iyi çözümler düşünmeye teşvik etti.

introduction_1.webp

Kurucu ortak ve CTO Forrest North, elektrifikasyonun en büyük isimlerinden bazılarıyla derin ilişkiler içindedir. Elon Musk'un gelişinden önce Tesla'nın bir çalışanı olan North, pili şu anda uzayda yüzen Roadster'ın içinde geliştirdi. Ayrıca elektrikli motosiklet şirketi Mission Motors'un yanı sıra şarj istasyonlarını bulma ve derecelendirme konusunda en iyi uygulamalardan biri olan PlugShare'i de kurdu.

Önde gelen Telo tasarımı, ürün geliştirme konusunda Wikipedia'ya layık bir geçmişe sahip olan Yves Béhar'dır. Telo onun ilk otomotiv girişimi olmasına rağmen, Béhar çığır açan araçlara yabancı değil; eski bir Tesla Model S'ye sahipti ve şimdi bir Rivian R1T kullanıyor. Bu EV'lerden keyif almasına rağmen Béhar, bunların elektrifikasyon için optimize edildiğini düşünmüyor ve hala yanmalı motor kalıntıları tarafından zincirlenmiş durumda.

configs5.webp

Telo'nun danışman ağı, tüketici ürünleri ve alternatif yakıt endüstrilerindeki bazı yüksek profilli isimleri listeliyor, ancak MotorTrend okuyucularının muhtemelen en aşina olduğu kişi, Aston Martin'in eski CEO'su ve Nissan Leaf'in arkasındaki kilit yönetici Andy Palmer'dır.

Minik Kamyon—Büyük Bir Anlaşma mı?

Amerika pikabı icat etmiş olabilir, ancak daha büyük ve daha agresif görünümlü kamyonlar yaratma konusundaki kararlılığı dünyada benzersizdir. Avrupa, iş görevleri için büyük ticari kamyonetleri tercih ediyor ve Asya genelinde küçük Kei kamyonları, yoğun şehir merkezlerinde yük taşıyor. Bu arada, A.B.D.'de kamyonlar genellikle yataklarında yalnızca ara sıra oksijenden daha fazlasını tutan kişisel taşıtlar olarak hizmet eder, ancak yine de boyutları ve maçoluğu sürekli olarak büyür.

features1.jpg

Bu, Telo'nun, kamyonların iyi hizmet verebileceği ancak yansıttıkları imajla uyum sağlayamayan sürücü gruplarını yabancılaştırdığını düşündüğü bir olgudur. Eğer bu sürücüler Ford Maverick veya Hyundai Santa Cruz'u tercih etmezlerse, bunun yerine küçük crossover'lar satın alıyorlar. Bu kamyon pazarındaki beyaz alan, Telo'nun renklendirmeye çalıştığı şeydir.

Şirket içinde Mini Truck 1 veya MT1 olarak bilinen şirketin ilk ürününün adı Telo olacak. Bu, elektrikli güç aktarma organlarının mümkün kıldığı paketleme optimizasyonunun bir vitrinidir. 152 inç uzunluğa rağmen (iki kapılı Mini Hardtop ile aynı) kamyon, mevcut Toyota Tacoma'nınkine benzer iç mekan ve yatak kapasitelerine sahip olacak.

features2.png

Yetenek Eksikliği Yok

Bunun nedeni yanmalı motorların gerektirdiği donanımın bulunmamasıdır. Telo'ya kabin ön profili veren kaputun belirgin eksikliğini fark edeceksiniz. İncelediğimiz ölçekli modelin iç mekanı olmamasına rağmen Telo, iç tavan ve bacak mesafesi ölçümlerini temsil edecek bir oturma alanı oluşturdu. 1,80 boyundaki yazarınızın, arka koltukta 1,80 boyunda başka bir gazeteciyle birlikte direksiyon başında oturabilmesi, devasa insanları sığdırmak için araçların genel olarak çok büyük olmasına gerek olmadığının kanıtıdır.

features3.png

Telo, kamyon kasasının kasasını da benzer bir yaklaşımla tasarladı. Kabin bölmesinin eğimli açısı nedeniyle zeminde biraz daha uzun olmasına rağmen yerden 1,5 metre yüksekliktedir. En önemlisi, bu bölme, açıldığında yatağın uzunluğunu 8 feet'e kadar uzatan katlanır bir orta kapıdır; hepsi bagaj kapısı yukarıdayken. Yatak, 4 feet çapında kontrplak sığacak kadar geniştir. Hedeflenen taşıma kapasitesi 1.600 pound ve maksimum çekme kapasitesi 6.600 pound olup, bu rakamlar Nissan Frontier ve Chevrolet Colorado versiyonlarına benzer.

Yetenek Eksikliği Yok

Rivian R1T'den ilham alan bir depolama tüneli, Telo'nun genişliğini kapsıyor ve el bagajı boyutunda üç parça kapasiteye sahip olduğu söyleniyor. Tamamen R1T'den kopyalandığını düşünmeden önce, Telo'da tünele, Rivian'ın aksine yataktaki bir panel aracılığıyla üstten erişilebiliyor. Ek olarak Telo, bu panele sabitlenen koltuklar da sunarak, aksesuar yatak başlığı da takıldığında kamyonu üç sıralı küçük bir SUV'a dönüştürmek istiyor.

Etkileyici Güç ve Menzil—Tesla Şarjı ile

street.webp

EV'ler arasında popüler olan kaykay platformu yaklaşımı kullanılarak inşa edilen Telo'nun şasisi büyük ölçüde alüminyum ekstrüzyonlara bağlı karbon fiber panellerden oluşuyor. Kamyonun zemin altındaki alanının büyük bir kısmı Telo'nun kendi patent bekleyen tasarımının yapısal yüksek voltajlı bataryası tarafından kaplanıyor. 106 kWh'lik paket, 21700 boyutlu hücrelerin birleştirilmesi için gerekli tüm kablolara ve konektörlere sahiptir ve bu da yalnızca 4 inç yüksekliğe neden olur.

Aralarında Ford ve GM'nin de bulunduğu büyüyen üretici kadrosu gibi Telo da Tesla tarafından tasarlanan Kuzey Amerika Şarj Standardı fişini kullanacak. Menzil, 20 dakikalık yüzde 20-80 şarj süresiyle 350 mil olarak hedefleniyor.

Her Telo, elektrikli dört tekerlekten çekiş için çift motorlu bir aktarma organıyla donatılacak. Birleşik çıktı 500 hp ve 301 lb-ft tork olup, Telo'nun tahmini 4,0 saniyelik 0-60 mil/saat fırlatma için yeterlidir. 27 inçlik bir lastiğe dayanan kamyon, 10 inçlik yerden yükseklik ve 8 inçlik tekerlek hareketi ile sürüyor. Telo, kamyonunun sağlam arazi kabiliyetine sahip olmasını ama aynı zamanda sürüşünün de eğlenceli olmasını istiyor; sonuçta şirket mühendisleri BMW 2 Serisini ve piste hazır Mazda Miatas'ı kullanıyor.

“Hap”—Bu Nedir?

Pek çok kamyonun alaycı bakışlarıyla tezat oluşturan Telo, aracının dost canlısı ve yaklaşılabilir görünmesini istiyor. Telo'nun başarılı bir şekilde yaptığı gibi, yeni şirketlerin benzersiz bir görsel imza tasarlaması çok önemli. Kamyonun sıra dışı profili ve küçültülmüş boyutundan bahsetmek gerekirse, ızgarasız ön panel ve üç elemanlı farlar tanınabilir olmalıdır.

beach2.jpg

Kapılardaki hap şeklindeki heykel, bir başka güçlü farklılaştırıcı unsurdur. Telo tarafından "frezelenmiş oluk" olarak adlandırılan bu, işlevsel bir öğedir. Ön lastiklerin açıkta kalan yüzleri epik bir yaklaşma açısına yol açsa da bunların kuyularla kapatılmaması ilave türbülansa neden olur. Telo, kuyudan ön kapıya doğru, frezelenmiş oluğun karanlık kısmından dışarı çıkan bir hava kanalı inşa ederek bu sorunu çözecektir.

Güvenlik Bir Odak Noktasıdır

Kabin üstü tip araçlar ne kadar havalı görünürse görünsün, tasarımları çarpışma güvenliğine zarar veriyor; sonuçta geleneksel bir kaporta daha uzun, daha büyük burulma bölgeleri sağlıyor. Dümende güvenlik mühendisi CEO North ile Telo, kamyonun içindekileri veya etrafındakileri korumayı ihmal etmedi. Kör ön ucuna rağmen Telo kamyonun 18 inçlik mekanik buruşma bölgesi vardır. Ek olarak, aracın her tarafındaki kamera ve sensör dizisi, sürücü destek sistemlerini devreye sokmadan önce potansiyel darbeleri algılayacak ve sınıflandıracak. Telo, bilgi-eğlence ekranı veya baş üstü gösterge ekranındaki grafiklerle sürücüleri aracın algıladığı şeyler hakkında bilgilendirmeyi planlıyor.

Kamyonların Yasak Sözünü Kutlamak

Kamyon dünyasında, "L" kelimesi - yaşam tarzı - ciddi bir hakarettir, ancak Telo buna sıcak bakıyor. Şirket, aktif uğraşları veya uygulamalı kariyerleri destekleyebilecek küçük, manevra kabiliyeti yüksek bir araca ihtiyaç duyanlar için bir kamyon yaratmaktan çekinmiyor. Şehirde köpek sahibi olan sörfçüleri, bisikletçileri, zanaatkarları ve pikap kapasitesinden faydalanabilecek ancak büyük bir araç için yeterli alana sahip olmayan diğer kişileri hedef alıyor. Bu, "gerçek" kamyon sahiplerinin alay edebileceği bir fikir.

Telo, bu tüketici pazarının potansiyel olarak niş bir pazar olduğunun farkında ve bu nedenle kamyonu için de ticari filo uygulamaları öngörüyor. Şirket, gerekli ekipman kapasitesine sahip olması koşuluyla, kamyonunun belediyelerin ilgisini çekebileceğini, zira bu kamyonun, çalışanların araç ve yaya trafiğinde gidecekleri yere yaklaşmalarına olanak sağlayacağını düşünüyor. Telo, 5G bağlantısıyla depo veya stok sahası ortamlarındaki uzak operatörler için de kontrol sistemleri geliştirmek istiyor.

camping.jpg

Ne Zaman ve Ne Kadar?

Telo henüz ilk günlerinde ve kamyonunu üretime sokmak için belirsiz bir zaman çizelgesiyle karşı karşıya. Elbette Faraday Future, Canoo, Lordstown ve diğer elektrikli araç girişimlerini izliyor ve bu şirketlerin yollara araç çıkarırken karşılaştığı zorluklardan nasıl kaçınabileceğini görüyor. 2026'dan önce yaşanabilir, sürülebilir bir Telo görmeyi beklemeyin.

Başlangıç olarak Telo, kenarlardaki bazı pürüzleri kabul edebilecek ilk kullanıcılar için kullanıma hazır bileşenler ve kompozit gövde panelleri kullanarak ilk araçlarını kendi bünyesinde üretmeyi planlıyor. Bunun iyi gittiğini varsayarsak Telo, daha büyük seri üretim için fason üretime geçecek. Kendi üretim tesislerini kurmak veya satın almak uzun vadeli bir hedeftir. Başlangıç fiyatı vergi teşvikleri öncesi 50.000$ olarak belirlendi.

Şimdilik Telo, geliştirme sürecinin derinliklerine inerken konseptini göstermeye istekli. Belki hiçbir ana akım otomobil üreticisinin kompakt kamyonların altındaki boşluğu doldurmak için harekete geçmemiş olması endişe verici olabilir, ancak Telo, bu markaların gelenekleri ve ticari kaygılarından kurtulmuş durumda. Telo kamyonunun ihtiyaçlarına mükemmel bir şekilde uyacağını düşünen sürücüler için Telo'nun web sitesinde 152 $ karşılığında rezervasyonlar açıldı; bu küçük kamyonetin uzunluğuna akıllıca bir gönderme.

leadership.jpg

Telo Electric Mini Kamyonet: Arkadan Üç Çeyrek Görünüm

Telo Electric Mini Kamyonet: Atölye

Telo Electric Mini Kamyonet: Ölçeklendirilmiş Tasarım

Telo Elektrikli Mini Kamyonet: Piller

Telo Elektrikli Mini Kamyonet: Motorlu

Telo Elektrikli Mini Kamyonet

Telo Elektrikli Mini Kamyonet

Telo Elektrikli Mini Kamyonet: Güç Ünitesi

Telo Elektrikli Mini Kamyonet: Kabin Maketi

telo-pikap.jpg

Kaynak: MT

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.