Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 5 Haziran , 2024 Admin Gönderi tarihi: 5 Haziran , 2024 NASA'nın Yeni Süper Alaşımı Her Şeyi Dönüştürebilir Yüksek ısıya dayanıklı alaşımın diğer nikel bazlı alaşımlardan 2.500 kat daha uzun süre dayandığı söyleniyor. Üreticilerin, ürünlerinde “havacılık sınıfı” malzemeler kullandıklarını sıklıkla görüyor ve duyuyoruz. Bu şirketlerin birçoğu bu terimi moda bir sözcük olarak kullansa da, endüstri için geliştirilmiş performans ve uzun ömürlülük amacıyla tasarlanan bu yüksek kaliteli, yüksek dirençli malzemeleri gerçekten kullanan pek çok şirket var. Gerçekten de, düzenli olarak etkileşimde bulunduğumuz yüksek kaliteli alaşımların ve kompozitlerin birçoğu ilk olarak havacılık uygulamalarında hayata başlamıştır. Ve NASA, malzeme biliminin sınırlarını daha da ileriye taşımak için durmaksızın çalışıyor. Aslında, GRX-810 adı verilen yeni bir süper alaşımın lisansını yakın zamanda aldı ve bu, yüksek performanslı makinelerin geleceğinin anahtarını elinde tutabilir. Peki GRX-810'u bu kadar özel kılan ne? Yeni başlayanlar için, bu 3D yazdırılabilir bir malzemedir, dolayısıyla hemen hemen her bileşene kalıplanıp şekillendirilebilir. Ayrıca, uçak ve uzay aracı parçalarında kullanılan mevcut alaşımlardan daha dayanıklı ve hafif, yüksek sıcaklığa dayanıklı bir malzeme olduğu söyleniyor. Onlara göre bu, güç sporları endüstrisi de dahil olmak üzere üretimde devrim yaratabilir. Evet, uçak ve uzay aracı parçaları; doğru okudunuz. Bu, GRX-810'un insanoğlunun bildiği en yüksek riskli uygulamalardan bazılarında kullanılabilmesi için en güçlü, en hafif ve en güvenilir alaşımlar arasında olması gerektiği anlamına gelir. Daha spesifik olarak, GRX-810'un daha iyi sıvı roket motoru enjektörleri, yakıcılar, türbinler ve sıcak bölüm bileşenlerinin geliştirilmesine yardımcı olması öngörülüyor. Bu parçalar, güneş yüzeyi sıcaklığının beşte biri olan 2.000 Fahrenheit dereceyi aşan sıcaklıklara ulaşabilir. GRX-810'un mucidi ve NASA Glenn'de malzeme araştırmacısı olan Dr. Tim Smith, yeni alaşımın nasıl çığır açıcı bir teknoloji başarısı olduğunu açıkladı. "GRX-810, birkaç yıl önce imkansız olan yeni bir alaşım tasarım alanını ve üretim tekniğini temsil ediyor" dedi. Smith, meslektaşı Christopher Kantzos ile birlikte, son teknoloji bilgisayar modellemesini ve çeşitli metalleri katman katman bir yapıda bir araya getiren lazer 3D baskıyı kullanarak GRX-810'u icat etti. Gücünü arttırmak için oksijen atomları içeren küçük parçacıklar alaşımın her tarafına yayıldı. Sonuç olarak NASA, diğer nikel bazlı alaşımlarla karşılaştırıldığında GRX-810'un daha yüksek strese ve sıcaklıklara dayanabildiğini ve 2.500 kat daha uzun süre dayanabildiğini söylüyor. Daha da iyisi, kırılmadan önce esneme konusunda dört kata kadar daha iyi ve oksidasyondan kaynaklanan hasara karşı iki kat daha dayanıklıdır. Şu an itibariyle GRX-810, Carpenter Technology Corporation of Reading, Pensilvanya; Elementum 3D, Inc., Erie, Colorado; Linde Advanced Material Technologies, Inc., Indianapolis; ve Loveland, Ohio'daki Powder Alloy Corporation. Şimdi, bazılarınızın muhtemelen ne düşündüğünü biliyorum. EJ, bir powersports web sitesinde havacılık ve uzay sınıfı alaşımlar hakkında ne konuşuyor? Havacılık ve uzay sınıfı malzemeler, kasklarınızdaki ve araç kaportanızdaki karbon fiberden, araçlarınızın motorlarında bulunan metallere ve alaşımlara kadar, güç sporlarıyla ilgili hemen hemen her şeyde bulunabilir. Burada GRX-810 gibi bir süper alaşımın yalnızca insanlığın uzay keşif girişimleri için değil, aynı zamanda daha basit şeyler için de sahip olduğu potansiyele değiniyorum. Günlük hayatta karşılaştığımız pek çok malzeme havacılık ve uzay dünyasında hayata başladı. Günümüzün yüksek performanslı arabaları, bisikletleri ve güç sporu araçları zaten oldukça ileri teknolojiye sahip. Yani aslında kimsenin 300 beygir gücünde bir motosiklete ihtiyacı yok. Ancak GRX-810 gibi bir süper alaşımın sahip olduğu potansiyeli görmek, ticari olarak satışa sunulduğu zaman (daha büyük ihtimalle ne zaman) oldukça çılgın yeniliklerle sonuçlanabilir. Çok daha küçük, daha kompakt motorlar ve inanılmaz miktarda güç ve tork üreten motorlar görebiliriz. Bu bileşenler çok daha uzun süre dayandığı ve aşınmaya karşı daha dayanıklı olduğu için, bu makineler daha düşük toplam ağırlık, daha az ileri geri hareket eden kütle ve daha uzun servis aralıklarıyla çok daha güvenilir ve verimli olabilir. Üreticilerin amacı imkansızı başarmak: güvenilirlik ve verimlilikle birleşen ultra yüksek performans. Belki de GRX-810 gibi bir süper alaşım bunun anahtarıdır. Kaynak: RideApart Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.