Gönderi tarihi: 4 Haziran , 2024 1 yıl Admin Sıcak Hava Elektrikli Otomobilin Menzilini Nasıl Etkiliyor? Soğuk havanın elektrikli otomobillerin sürüş menzili üzerinde büyük bir etkisi olduğunu herkes bilir, peki ya kavurucu sıcaklarda? 7.500 elektrikli aracın pil okumalarını analiz eden Recurrent'ın yeni bir araştırması, elektrikli araçların bunaltıcı havalarda reklamı yapılan menzilinin %31'ini kaybedebileceğini buldu. Bunun nedeni, dışarısı 35℃ derece sıcaklıkta bunaltıcı bir kabinin soğumasını sağlamak, yüksek voltajlı bataryadan çok fazla enerji tüketebilmesidir. Ancak yine de sorunu hafifletmenin yolları var ve daha da önemlisi, yazın menzil kaybının dondurucu kışa göre çok daha az belirgin olduğunu bilmek güzel. Recurrent'ın verilerine göre, sıcaklık arttıkça potansiyel menzil kaybı da artıyor, çünkü kavurucu iç mekanı soğutmak için daha fazla enerji kullanılması gerekiyor. Ortam sıcaklığına bağlı olarak şunları bekleyebilirsiniz: 75F'de (24C): %0 menzil kaybı; 80F'de (27C): %2,8 menzil kaybı; 85F'de (29C): %3,5 menzil kaybı; 90F'de (32C): %5 menzil kaybı; 95F'de (35C): %15 menzil kaybı; 100F'de (38C): %31 menzil kaybı. Ortam sıcaklığı ile klima kontrol sıcaklığı arasındaki fark ne kadar yüksek olursa, o kadar fazla enerji kullanılacak ve reklamı yapılan rakama göre daha yüksek menzil kaybına yol açacaktır. Tıpkı kışın olduğu gibi, menzil kaybını önlemenin en iyi çözümü, arabayı evdeki şarj cihazına takılı tutmak ve yola çıkmadan önce içini önceden soğutmak. Böylece hem kabin güzelleşip serinliyor, hem de aküden enerji tüketmiyor; bunun yerine şebekeden alır. Recurrent'e göre, modern bir EV'deki klima sistemi, ilk soğuma süresi için 3 ila 5 kilowatt güç kullanabilir ve ardından ayarlanan sıcaklığı korumak için güç kullanımı 1 kW civarına sabitlenir. Chevrolet Bolt EV/Bolt EUV Analiz şirketi, bireysel elektrikli araçların sıcak havadan nasıl etkilendiğini gösteren çeşitli grafikler paylaştı. Üretimi durdurulan Chevrolet Bolt EV'nin gerçek dünya menzili en çok 60 ve 95 Fahrenheit derecelerde etkileniyor ve burada reklamı yapılan menzilin yaklaşık %5 ila %8'ini kaybedebiliyor. Ancak aynı zamanda, Recurrent platformuna kayıtlı 13 araçtan alınan verilere göre, dışarısı 80 derece olduğunda gerçek dünyadaki menzil, resmi menzil derecelendirmesini yaklaşık %5 oranında aşabilir. Hyundai Kona Electric, tüm sıcak hava koşullarında tahmini EPA menzilini geride bırakarak, 60 ila 95 derece Fahrenheit ortam sıcaklıklarında sürüş sırasında reklamı yapılan menzilin %122 ila %130'unu sundu. Öte yandan Ford Mustang Mach-E, EPA aralığını yalnızca 80 ila 95 derece arasında aşarken, 20 araçtan alınan verilere göre 60 derece Fahrenheit'te sürüş gerçek dünya menzilinde yaklaşık %7'lik bir düşüşle sonuçlandı. . Ev şarj cihazından şarj olan Tesla Model S Tesla EV'ler dışarısı ne kadar sıcak olursa olsun en tutarlı aralık okumalarını sunuyor. Bununla birlikte, Recurrent'e göre, gerçek dünya koşullarında reklamı yapılan aralık sayılarının yalnızca yaklaşık% 60'ını sunuyorlar, bu yüzden bunu elinizden geldiğince kabul edin. Sıcak hava nedeniyle minimum menzil kaybı, yeni Tesla modellerinde hem soğutmayı hem de ısıtmayı sağlayan yüksek verimli ısı pompasından kaynaklanmaktadır. Recurrent, ister Model 3, ister Model Y, Model S veya Model X olsun, bir Tesla EV'nin kabini soğutmak için 1 kW kadar az veya 6 kW kadar enerji kullanabileceğini ancak ortalama olarak bu rakamın 1 kW ile 1 kW arasında olduğunu söyledi. ve 3 kW. Bu konuda ne düşünüyorsunuz? Çok sıcak yaz günlerinde menzil kaybı yaşadınız mı? Aşağıdaki yorumlarda bize bildirin. Kaynak: InsideEVs
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.