Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 3 Haziran , 2024 Admin Gönderi tarihi: 3 Haziran , 2024 Optiq: Cadillac'ın En Küçük EV'si İş Anlamına Geliyor Gibi Görünüyor Sipariş üzerine el yapımı Celestiq, Cadillac'ın yeniden canlanmanın, dünya için lüks standardı olarak köklerine dönüşün ortasında olduğunu gösteriyor. Bu amacın ne kadarı en küçük ve en uygun fiyatlı aracı olan Optiq'e de yansıyor? Arabayı sürmeden bu soruya cevap veremeyeceğiz, ancak bu ayın başlarında Cadillac küçük elektrikli crossover'ı ilk kez gösterdiğinde aklımızdaki soru buydu. Cadillac, Optic'i varlıklı yaşlı Y kuşağına hedefliyor. Celestiq ve Escalade IQ markanın ikiz amiral gemisi modelleridir; Buna karşılık Optiq, müşterinin ilk elektrikli otomobili ve 29-39 yaş arası kişilerin kendi paralarıyla satın aldığı ilk lüks otomobil olacak şekilde tasarlandı. (İlk EV'nizi arıyorsanız ve çok daha az harcamak istiyorsanız, Equinox EV incelememize göz atın.) Cadillac, Optiq'i Avrupa dahil 10'dan fazla farklı pazarda dünya çapında satacak. Cadillac önden çekişli Optiq sunmayacak: Çift motorlu AWD standart olarak geliyor. Cadillac sürüş menzilinin 300 mil olduğunu tahmin ediyor. Çıkış 300 hp ve 354 lb-ft torktur. Pil paketi 85 kWh kapasiteye sahip ve bir DC hızlı şarj cihazına bağlandığında yaklaşık 10 dakikada 79 mil menzile ulaşabiliyor. Cadillac'ın ileriki bir tarihte çift yönlü şarj hakkında söyleyecek daha çok şeyi var: Tipik olarak belirsiz olsa da, bu ifade V2H şarj olasılığını ortadan kaldırmıyor, bu yüzden bunu "evet, ama şimdi değil" olarak okuyoruz. İçeride Optiq, GM platform arkadaşı Blazer EV'den hemen farklı bir his veriyor ve farklı görünüyor. (Her ikisi de Tennesee ve Ohio'da üretilen LG kaynaklı pillerle Meksika'da monte ediliyor.) Chevrolet, Cadillac'a, elektrikli bir crossover'a harcayacak 55.000 ila 65.000 dolar arasında harcaması olan müşterileri şaşırtması için oldukça fazla alan bıraktı: Göz yaşartıcı performanstan vazgeçin Bir Optiq için en pahalı Blazer olan SS'nin figürlerini kullandığınızda, fırçalanmış alüminyum, kumaş, geri dönüştürülmüş gazete ve lale ağacından yapılmış sıra dışı ama havalı bir kaplama ve deri benzeri bir malzeme ile kaplanmış havadar bir iç mekan elde edeceksiniz. Chevy'nin kullandığı Ecotex'ten çok daha ikna edici. Oturduğumuz Optiq'te bu deri alternatifi allık ve toprak boyası arasında çekici bir tona boyanmıştı. Cadillac buna Sonbahar Kanyonu diyor. İç mühendis Cameron LaCourt gösterge panelinin konumuna dikkat çekti: Ekibi bunu kabinde mümkün olduğunca alçak bir yere yerleştirmeye özen gösterdi. Henüz Optiq'i kullanamadık ancak sürüş pozisyonunun bu çalışmanın fayda sağlayacağını düşünüyoruz. Kendisinin ve ekibinin terlediği diğer birkaç alan: Yolcu kapısına kadar uzanan harita cebi ve kapının yukarısında bulunan ve aşağıda ekstra depolama alanı açmak için hoparlörün yeri. Yüksek ve düşük parlaklıktaki dokuların karışımı zevkli: Özellikle ön panelin yolcu tarafındaki kumaşın fırçalanmış alüminyumla yan yana gelmesinden keyif aldık. Kalite izlenimi daha yakından baktığınızda daha da güçleniyor: Koltuktaki delik deseni çeşitlidir. Torpido gözünün iç kısmında keçe çizgiler bulunur. AKG hoparlörlerin ızgaraları alüminyumdan yapılmıştır. (Toplamda 19 tane var. Cadillac'ın birçok EV'sinde Dolby Atmos sunma kararı, akıllı telefon bağlantısının kaldırılmasının nedenlerinden biri; ses projeksiyonunun gelişmiş doğası, bir telefonun sağlayabileceğinden daha fazla meşhur beygir gücüne ihtiyaç duyduğu anlamına geliyordu. ) Klima kontrol havalandırma panjurlarını açan ve kapatan dokulu metal düğmeler, ön panelin deri üst kısmı ile kumaş alt kısmı arasına zarif bir şekilde yerleştirilmiştir ve her biri tatmin edici bir ağırlık ve tıklama ile dönmektedir. Klima kontrolünün sıcaklığını, yönünü ve fan hızını kontrol eden düğmeler, Optiq'in büyük kardeşi Lyriq'te olduğu gibi parlak siyah plastik yerine metalden yapılmıştır. İDrive tarzı "çok işlevli denetleyici", çok daha pahalı olan Celestiq'ten geliyor ve parmağınızla döndürmeniz (veya basmanız) gereken tırtıklı bir kadranın arkasına yerleştirilmiştir. Tıpkı 33 inçlik LED ekranını bağışlayan Lyriq'te olduğu gibi hoş ve ergonomik. Dokunmatik ekrandaki simgelerin boyutu, rengi ve genel estetiği bize Equinox EV ve Silverado EV'deki simgeleri hatırlattı. Bunlardan biriyle biraz zaman geçirmeyi ve Cadillac'ın alt menüleri Chevy'den daha mantıklı bir şekilde organize edip etmediğini görmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz: İlk bakışta, tek pedalla sürüş ve sürüş modu gibi sık kullanılan işlevlere giden kullanışlı kısayollar daha belirgin ve daha uygun bir şekilde konumlanmış durumda. . Dışarıdan bakıldığında Lyriq şüphe götürmez bir şekilde Cadillac'a benziyor: Tasarımın sürekliliği Cadillac için uzun süredir çok önemliydi ve markanın bu konuda hala çok iyi olduğunu görmek için Lyriq ve Celestiq'e bakmanız yeterli. Farlar, gündüz farları ve ızgaradaki LED modüllerinin koreografisi bile benzer. Optiq, gösterişli bir XT4 ile küçültülmüş bir Lyriq arasında, biraz daha az bir şeye benziyor. Referans olarak, dingil mesafesi bir Lyriq'inkinden altı inç daha kısadır. Ön cam eğimi agresiftir ve ciddiyet açısından Cadillac'ın teklifleri arasında yalnızca Celestiq'in ardından ikinci sıradadır. Ön camın açısı, mühendisleri, paralel olarak yan yana kaydırılan geleneksel silecekler yerine, Optiq'e özgü bir parça olan kelebek tarzı silecekleri kullanmaya zorladı. GM'nin Super Cruise sunan diğer yeni ürünlerinde olduğu gibi, sistemi yalnızca bir abonelik satın almanız gereken süre kadar ücretsiz kullanabilirsiniz. (Sistem ilk üç yıl boyunca ücretsiz olarak aktiftir.) Üç yıl sonra enflasyonun nasıl olacağını kimse bilmiyor ama şu anda Super Cruise'un aylık maliyeti 25 dolar. Otomatik Şerit Değiştirme, tek seferlik 500 ABD doları tutarında bir satın alma işlemidir. Şu anda Cadillac'ın sitesinde Onstar aracılığıyla sunulan abonelik paketlerine bakılırsa, Google Haritalar ve Alexa ses kontrolü gibi Google hizmetlerinin uzun süreli kullanımı için de ödeme yapmanız gerekecek: Şu anda bu "Uygulama Erişimi" paketinin maliyeti ayda 15 dolardır. Sahip olunması güzel seçenekler için abonelik gerektirme uygulamasının artık lüks segmentte sıkı bir şekilde yerleştiğine dikkat edilmelidir; Mercedes-Benz ve BMW'nin ikisi de benzer paketler sunuyor. “Giriş seviyesi lüks EV”den kaçınması göz önüne alındığında Cadillac, Tesla'yı rakiplerinden açıkça ve gururla dışlıyor. İlk izlenimlerimize göre bu havalılık hak edilmiş gibi görünüyor. Cadillac'ı ana karakter enerjisiyle görmeyi seviyoruz… ve Optiq'in sürüş deneyiminin bu arabanın böyle bir sahnede yer almaya layık olduğunu kanıtlayacağını umuyoruz. Kaynak: HMedia
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın