Gönderi tarihi: 3 Haziran , 2024 1 yıl Admin Jeep Avenger EV (Elektrikli SUV) Eğlenceli Küçük Bir Mücevher Jeep'in Avrupa EV serisinin küçük öncüsü olan Avenger, göz korkutucu bir mücadeleyle karşı karşıya. Yerleşik oyuncuların ve aç yeni gelenlerin üstünlük için yarıştığı Avrupa'nın son derece rekabetçi B-SUV (yarı kompakt) segmentine balıklama daldı. Yakın zamanda amiral gemisi Summit donanımının direksiyon başında bir hafta geçirdik ve tamamen elektrikli Avenger'ı test ettik. Bu küçük elektrikli SUV, kalabalık EV pazarında kendi yolunu çizebilir mi? Şık ve Kompakt Avenger'ı gördüğümüzde ilk izlenimimiz onun şık görünümlü bir SUV olduğu yönünde. Jeep tasarımcıları, otomobil üreticisinin stil dilini daha küçük bir gövdeye uygulayarak harika bir iş çıkardılar. Ağır biçimli çamurluklar ve kaporta çevresinde cömert plastik kaplama kullanımıyla birleşen kutulu siluet, araca sağlam bir görünüm kazandırarak onu rakiplerinin çoğundan ayırıyor. KISA BİLGİLER Koyu renkli bölünmüş LED farlar, X şeklindeki arka lambalar ve ızgara içindeki ve tekerleklerdeki 7 yuvalı ızgara amblemi de dahil olmak üzere "Paskalya yumurtaları" koleksiyonu gibi ilginç ayrıntılar, Avenger'a eğlenceli bir karizma dokunuşu katıyor. Bununla birlikte, baskı arabamızdaki opsiyonel Güneş Sarısı boya işi ve 18 inç alaşım jantlar, daha küçük jantlara sahip alt kaplamalar ve standart renkler aynı görsel canlılıktan yoksun olduğundan, aracın estetiğini artırıyor. Küçük boyutlu Avenger, yalnızca Jeep'in yaşlanan Renegade'in altına giren en küçük modeli değil, aynı zamanda yarı kompakt SUV segmentindeki en küçük oyunculardan biri. Yalnızca 4.084 milimetre (160,8 inç) uzunluğuyla, yakından akraba olan kuzenleri Fiat 600 ve Alfa Romeo Junior'dan bile 90 milimetre (3,5 inç) farkla daha kısadır. Bu, kalabalık Avrupa şehirlerinin dar park alanlarına tıpkı bir süpermini gibi sığabileceği ve aynı zamanda yükseltilmiş gövdenin ek avantajlarından da yararlanabileceği anlamına geliyor. Ayrıca daha kısa çıkıntılar ve 200 mm (7,9 inç) yükseltilmiş yerden yükseklik gibi Jeep'e özgü özellikler, Avenger'ın arazi açılarını ve orantılarını geliştiriyor. Şaşırtıcı derecede pratik İçeri girdiğimizde bizi Wrangler'dan ilham alan gövde renginde bir gösterge paneli ve modern bir dijital kokpit karşılıyor. Standart 10,25 inç dokunmatik ekran, 7 inç veya isteğe bağlı olarak 10,25 inç boyutunda bir dijital gösterge paneli ile birleştirilmiştir, ancak bazı rakiplerde bulunan kişiselleştirme seçeneklerinden yoksundur. Bilgi-eğlence ekranı net ve kullanımı kolay görünse de grafikler donuk görünüyor. Neyse ki Jeep tasarımcıları, kablosuz Android Auto/Apple CarPlay uyumluluğunun yanı sıra orta konsola bir dizi fiziksel düğme kısayolu ekleyerek sürücü için her şeyi kolaylaştırdı. Bununla birlikte, olumsuz tarafı, kabinin tamamının sert plastikle kaplanmış olması ve algılanan kaliteyi artırabilecek yumuşak parçaların gözle görülür şekilde eksik olmasıdır. İşin iyi tarafı, Jeep'e göre şaşırtıcı miktarda araç içi depolama alanı var; toplam 34 litre (1,2 fit küp). Sürücü ve ön yolcunun merkez tüneldeki üç büyük bölmeye erişimi var; bunların en büyüğü tablet benzeri katlanır manyetik bir kapakla örtülüyor. Ayrıca ön panelin genişliği boyunca geniş bir raf bulunmaktadır. Kapı cepleri küçüktür ve öndeki yolcularla sınırlıdır, arkadakiler için ise havalandırma delikleri yoktur. Bununla birlikte, arkadaki yolcular aracın boyutuna göre makul miktarda baş mesafesi ve yeterli bacak mesafesinin keyfini çıkaracaklar. Kabinin dar genişliği, arka koltukta iki yetişkinin arasında beşinci bir yolcunun rahatça oturabilmesi için yeterli alanın olmadığı anlamına geliyor; ancak bu, B-SUV segmentinde yaygın bir durum. Bagaj oldukça büyük, 380 lt (13,4 feet küp) kapasiteli, alçak tabanlı ve kare şeklinde. Güç Aktarma Organları ve Menzil Avenger, ilk olarak 2022'de EV formunda piyasaya sürüldü, ancak o zamandan beri seri, yalnızca içten yanmalı motor ve yarı hibrit versiyonların eklenmesiyle genişledi ve pazarın daha geniş bir yelpazesini kapsıyor. Bu, çok sayıda Stellantis ürününün temelini oluşturan ve Avenger tarafından en gelişmiş haliyle kullanılan CMP/e-CMP mimarisinin modülerliği sayesinde mümkün oldu. Pres arabamız tamamen elektrikli ancak nasıl karşılaştırıldıklarını görmek için yakında diğer güç aktarma organı çeşitlerini de elimize alacağız. EV'nin öne monteli tek elektrik motoru, 154 hp'ye (115 kW / 156 PS) kadar ve 260 Nm'ye (191,8 lb-ft) kadar tork sağlar. Spor modundayken hızlanmada gözle görülür bir artış sağlar; ancak bazı daha büyük EV'lerde bulunan türden baş döndürücü bir performans beklemeyin. Zamanımızın çoğunu geçirdiğimiz Normal modda, 107 hp'ye (80 kW / 109 PS) düşürülmüş güç çıkışıyla sürüş deneyimi günlük kullanıma uygundur. Menzil endişesi duyanlar için her zaman verimliliği ön planda tutan ancak 80 hp'ye (60 kW / 82 PS) düşen güç çıkışı nedeniyle yavaşlama hissine yol açabilen Eco modunu seçme seçeneği vardır. Neyse ki sürücü, gaz pedalına sonuna kadar basarak tam güç çıkışına anında erişebiliyor. Deneyimlerimize göre, reklamı yapılan 400 km'lik (248 mil) WLTP menzil rakamına ulaşmak, yalnızca şehirde düşük hızlarda araç kullanıldığında ve performanstan ziyade verimliliğe öncelik verildiğinde mümkündür. Bununla birlikte, karma sürüşle, 54 kWh batarya ile şehir içi bir SUV için yeterince iyi olan 330-340 km (205-211 mil) menzile kolayca ulaştık. Eksik bulduğum yönlerden biri, diğer birçok EV'nin sunduğu tek pedallı sürüşle eşleşecek kadar güçlü olmayan, mevcut tek seviyeli rejeneratif frenlemedir. Normal bir AC 11 kW şarj cihazına takıldığında pilin tam şarjı 5,5 saatte tamamlanır, bu da onu gece boyunca veya işteyken şarj etmeyi kolaylaştırır. Bununla birlikte Avenger, 100 kW DC şarjla da uyumlu olup yalnızca 24 dakikada yüzde 20'den yüzde 80'e kadar şarj olmasını sağlıyor. Bu, aceleniz olduğunda veya otoyolda daha uzun yolculuklar planladığınız zamanlar için idealdir. Bir Jeep İçin Harika Yol Davranışları Stellantis'in mekanik bağlantılı küçük SUV'larının çoğunu kullanmış biri olarak Jeep Avenger'ın şasi kurulumundan gerçekten etkilendim. Sürüşü konforlu ve zariftir, segment için mükemmel NVH yeterliliğine sahiptir ve EV'yi Atina, Yunanistan'ın kalabalık yollarında keyifli bir şekilde sessiz hale getirir. Summit donanımında bulunan 18 inçlik jantların giriş seviyesi Longitude'un 16 inçlik jantlarına göre kayda değer dezavantajına rağmen, süspansiyon yol kusurlarını etkili bir şekilde yumuşattı. Daha fazlası: Jeep Avenger, Avrupa'da Hafif Hibrit Güç Aktarma Organı Seçeneği Kazandı Aynı zamanda araba, Jeep markalı bir üründen beklemediğim sürüş keyfi özellikleriyle itildiğinde mükemmel bir şekilde kontrol edilebilir bir his veriyordu. Sınırlı gövde yuvarlanması ve yüksek düzeyde çekiş gücüyle yol tutuşu gerçekten iyidir. Direksiyon biraz uyuşmuş ancak Sport modunda ağırlaşarak ekstra güce ve daha keskin gaz tepkisine uyum sağlıyor. Aynı platform üzerine inşa edilen diğer modellerle karşılaştırıldığında küçük Jeep, Peugeot e-2008'den daha eğlenceli hissettiriyor, aynı zamanda Opel Mokka Electric veya DS3 E-Tense'den de daha konforlu ve zarif. Daha küçük boyutu aynı zamanda daha küçük dönüş çapıyla şehirde daha çevik olmasını sağlıyor. Jeep'in Selec-Terrain sisteminin daha maceralı sürüş modlarını (Çamur, Kar ve Kum) eşdeğer arazilerde test etme fırsatım olmasa da itiraf etmeliyim ki Avenger'ı zorlu off-road'a götürmezdim. dersler. SUV öncelikli olarak yol odaklı olmaya devam ediyor ancak Jeep'e özgü elektronik aksam ve süspansiyon kurulumu sayesinde çakıllı ve düşük kaliteli yollarda sürüşün üstesinden gelmeye istekli. Rakiplerinin çoğuna göre daha kısa çıkıntılar ve daha yüksek yerden yükseklik ile Avenger, kaldırımlara kolayca tırmanabilir ve hız tümseklerinde veya dik rampalarda endişe duymadan gezinebilir. Yaklaşan hafif hibrit 4Xe versiyonunun AWD kapasitesinin yanı sıra daha fazla arazi kabiliyeti de katıp katmayacağı henüz bilinmiyor. Ayrıca Summit donanımının standart olarak çok sayıda ADAS ile birlikte geldiğini ve bunların her zaman etkili ve kurulumu kolay olduğunu kanıtladığını da belirtmekte fayda var. Fiyatlandırma ve Rakipler Test ettiğimiz Yunanistan'da, tamamen elektrikli Jeep Avenger teşviklerden önce 38.977 €'dan (41.982 $) başlıyor ve resimdeki Summit amiral gemisi donanımı bu rakamı 43.977 €'ya (47.368 $) çıkarıyor. Bu, küçük bir araç için önemli bir yatırım gibi görünse de, aynı pazardaki diğer tamamen elektrikli yarı kompakt SUV'larla karşılaştırıldığında Avenger'ın rekabetçi bir fiyata sahip olduğu ortaya çıkıyor. Biraz daha büyük ama mekanik olarak aynı olan Opel Mokka Electric 40.500 €'dan (43.590 $) ve Peugeot e-2008 42.000 €'dan (45.205 $) başlıyor; her ikisi de yerel elektrikli araç teşviklerini hesaba katmıyor; bu teşvikler liste fiyatından yaklaşık 8.000 € (8.610 $) düşebilir. . Diğer sıfır emisyonlu rakipler arasında Fiat 500e, daha büyük ve daha pratik Hyundai Kona Electric ve yakında çıkacak olan Ford Puma Gen-E yer alıyor. Elektrikli araçlara bağlı değilseniz, elektrikli Avenger kendi ürün gamındaki en güçlü rekabetle karşı karşıya kalacaktır. Modelin içten yanmalı motorla çalışan versiyonu 24.267 €'dan (26.138 $) başlayan fiyatlarla çok daha ucuz, daha verimli yarı hibrit versiyonu ise 26.767 €'dan (28.831 $) başlıyor. Karar Jeep Avenger, pratiklikten ödün vermeden stil ve yol görünümü açısından kalabalığın arasından sıyrılmak isteyen küçük SUV alıcılarına ilgi çekici bir paket sunuyor. Bu kadar az yer kaplayan bir araba için Avenger geniş bir depolama alanı sağlıyor ve dört yetişkini rahatlıkla taşıyabilir. Üstelik sürüş, segmentin standartlarına göre şaşırtıcı derecede iyileştirilmiş, daha uzun yolculuklar için konforlu, şehirde sessiz ve çevik ve virajlı yollarda sürüşü eğlenceli hale getiriyor. Öte yandan, Jeep rozetini taşımasına rağmen Avenger, markaya özel sürüş modlarına ve sağlam bir duruşa sahip olmasına rağmen, off-road yetenekleri iyi asfaltlanmış çakıl yollarla sınırlı olduğundan öncelikli olarak yolda sürüşe odaklanmaya devam ediyor. Son olarak, tamamen elektrikli versiyon çoğu sürücü için yeterli gücü sağlıyor ve özellikle kentsel ortamlarda makul menzil değerleri sunuyor. Kaynak: Carscoops
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.