Gönderi tarihi: 31 Mayıs , 2024 1 yıl Admin Aslında Sahip Olmak İstediğimiz 6 3 Tekerlekli Araba (Kaçınılması Gereken 5 Araba) Her ne kadar 3 tekerlekli araçlar otomobil kadar uzun süredir ortalıkta olsa da, yaygın inanış, bir otomobilin dört tekerleğe sahip olması gerektiği yönünde. Dört tekerleğe kesinlikle inanırken, bazen üç tekerleğin de yeterli olduğuna inanıyoruz. Her şeyde olduğu gibi, yalnızca üç tekerleğe sahip olmanın avantajları ve dezavantajları vardır. En önemli avantajı dünyanın pek çok yerinde araç kullanmak için ehliyete ihtiyacınızın olmamasıdır. Bu araçlar genellikle motosiklet veya üç tekerlekli bisiklet olarak sınıflandırılır ve elbette yaşadığınız yere bağlı olarak bunları sürmek için yalnızca motosiklet lisansına ihtiyacınız vardır veya hiç ehliyetiniz yoktur. İkinci avantaj ise bakım maliyetidir; üç tekerlek, endişelenecek daha az tekerlek ve süspansiyon anlamına gelir. Bununla birlikte, çoğu zaman üç tekerlekliler, araba-bisiklet hibrit anlaşmasının kısa ucunu alıyor ve her iki dezavantajını da devralıyor. Son zamanlarda bu araçlar yeniden popülerlik kazanıyor, bazıları spor arabalara ve paletli arabalara dönüşüyor. Elektrikli araç teknolojilerindeki son gelişmeler, küçük ve çevik şehir sakinlerinin artması nedeniyle bu tür araçlar için faydalı olduğunu kanıtlıyor. Ancak bunların hepsi beton ormanına göğüs gerecek şekilde inşa edilmedi. Bazı 3 tekerlekliler pistteki zirvelere saldırmak için inşa edilmişlerdir ve düpedüz eğlencelidirler. Yani, ister şehirde kullanmak ister hafta sonları eğlenmek için 3 tekerlekli bir araç arayışındaysanız, bazı seçenekleriniz vardır. Bunlar sahip olmayı sevdiğimiz beş adet 3 tekerlekli araç ve kaçınmak için elinizden geleni yapmanız gereken beş adet. Bu tuhaf araçlarla ilgili tüm bilgi verileri çeşitli web sitelerinin yanı sıra Kelly Blue Book, CarEdge ve Edmunds gibi resmi web sitelerinden de alınmıştır. Sahip Olmayı Seviyorum: Morgan 3-Wheeler Morgan 3-Wheeler, satın alabileceğiniz en iyi 3 tekerlekli araçlardan biridir. 2. Dünya Savaşı estetiğini seviyorsanız bu araç tam size göre. Kanatları olmayan bir Spitfire'a benziyor ve aynı zamanda öyle hissettiriyor. Bir Morgan'da dolaşırken, başka hiçbir şeyde taklit edilmesi zor olan güçlü bir hız hissine kapılıyorsunuz ve bu duygu, bu aracı çok özel kılıyor. Teknik özellikler özel bir şey değil. Gücünü 82 beygir güç üreten 2.0 litrelik V-twin S&S motordan alıyor ki bu çok fazla bir rakam değil. Ancak bu 1.200 lbs'lik 3 tekerlekli aracı 6 saniyede 60 mil/saat hıza ve 185 mil/saat azami hıza itmek yeterlidir. Arkadan itişlidir ve Mazda MX-5 Miata'dan 5 vitesli bir manuel şanzımana sahiptir. Birine binip onu sürmeye başladığınızda performans rakamlarının hiçbir değeri yok çünkü bu, hiçbir yasayı çiğnemeden eğlenebileceğiniz bir araba. Jackery Solar Jeneratör 1000, 1000W Kompakt, Hafif, Kullanımı Kolay Taşınabilir Güç İstasyonu (Explorer 1000 Taşınabilir Güç İstasyonu + 2Xsolar Panle 100). Artıları: Güçlü V-Twin motor Minimalist sürüş deneyimi Harika görünüyor ve İkinci Dünya Savaşı kökenlerini ima ediyor Eksileri: Bir gazetecinin 3 Tekerlekli Araç'ı "tekerlekler üzerinde tabut" olarak nitelendirmesi nedeniyle güvenlik pek de iyi değil. Korkunç yerden yükseklik Hafta sonu oyuncağı için pahalı fiyat İlgili:İşte Piyasadaki En İyi Üç Tekerlekli Motosikletler En İyi Kaçınılan: Reliant Robin 3 tekerlekli araçlardan bahsetmek ve Reliant Robin'den bahsetmek mümkün değil. Başarısız bir araba değil çünkü yapmak istediği şeyi başardı; motosiklet ile araba arasındaki boşluğu doldurdu, motosiklet sürücülerini kışın kuru tuttu ve İngiliz gençliğini motorize etti. Sadece bu değil, aynı zamanda iyi de satıldı. Ancak bunların hiçbiri onu iyi bir araba yapmaz. Hatta bazıları onu şimdiye kadarki en kötü İngiliz yapımı araba olarak adlandırdı. Kararsız, çok istikrarsız. Kararlılık Jeremy Clarkson'un deneyimlediklerinden biraz daha iyi olsa da Reliant Robin'i kolaylıkla yuvarlayabilirsiniz. Stabilite sorununun yanı sıra, direksiyon simidi de sürüş sırasında sıklıkla kendi kendine ayrılıyor. Tanrıya şükür ki çok zayıf çünkü bu şey çok daha fazla bir ölüm tuzağı olurdu. Kötü ama yine de çok sevimli. Artıları: Ucuz ve basit inşaat Düzeltmek ucuz Günlük yaşamda oldukça ilginç görünüyor Eksileri: İsminin önerdiğinden daha az güvenilir Herhangi bir hızda köşelerden dönerken kolayca devrilme Korkunç derecede gürültülü motor Sahip Olmayı Seviyorum: Berkeley T60 Ünlü üniversiteyle karıştırılmaması gereken Berkeley'in otomotiv işindeki koşusu çok çabuk sona erdi, bu çok yazık çünkü gerçekten de tasarım açısından çok iyi arabalar yaptılar. Bu küçük mutluluk demetleri hızlı görünüyor, hızlı hissettiriyor ve çok popülerdi çünkü sürmesi eğlenceliydi, iyi idare ediliyordu, ucuzdu ve bu giriş seviyesi 'spor arabayı' kullanmak için ehliyete bile ihtiyacınız yok. Ancak çok güçlü bir araç değildi çünkü gücü 18,5 beygir güç üreten iki zamanlı küçük bir motosiklet motorundan geliyordu. Ama hafifti. Çok hafif. Terazinin yalnızca 617 lbs'ye eğilmesi, sürücünün ağırlığının otomobilin yol tutuşu üzerinde genellikle olumlu yönde önemli bir etkiye sahip olduğu anlamına gelir. Artıları: 3 tekerlekli bir araç için muhteşem tasarım Son derece hafif Ön süspansiyon orijinal Mini'dendir ve bu mükemmel bir özelliktir. Eksileri: İki zamanlı bir motosiklet motoru biraz cesaretsiz olabilir Gençler ehliyetsiz de kullanabilir En İyi Kaçınılan: BMW Isetta BMW Isetta şimdiye kadarki en sevimli arabalardan biridir. Ancak yine de sevimliliğinin sizi alt etmesine izin vermeyin. Isetta'nın dört yerine üç tekerleği vardı ve geri vitesi yoktu. Araba çok küçük olduğundan, tek kapı aracın ön tarafında olduğundan, geri vitesin olmaması sorun yaratabilir. Ve sadece üç tekerleği vardı, bu yüzden dört tekerlekli olanlardan daha kolay devrilebiliyordu. Direksiyon karmaşıktır ve kapıya monte edilmiştir. Arabaya binmek başlı başına bir iştir. Ağırlığı 778 lbs'dir ve gücü, 12 beygir gücü üretebilen çok gürültülü tek silindirli BMW motorundan gelir. Son zamanlarda bu arabanın takipçisi olmaya başladı, dolayısıyla fiyatlar da artıyor. Artıları: İlk üretim BMW Üretildiği dönemde son derece ucuz Düzeltmeyi kolaylaştıran basit mühendislik Eksileri: Sıkışık iç mekan Dört yolcunun alabileceği tek kapı Güvenilmez motor Sahip Olmayı Seviyorum: Vanderhall Venice Speedster Butik otomobil üreticisi Vanderhall, üç tekerlekli araçlara ilişkin tüm algıları değiştirmeye başladı. Vanderhall Venice Speedster, tarihi bir Grand Prix arabasına benziyor. O da öyleymiş gibi geliyor. Önünde devasa bir ahşap direksiyon simidi var ve sizi önünüzdeki yoldan uzaklaştıracak hiçbir şey yok. Direksiyon keskin ve hassastır ve üç tekerlekli bir araç için oldukça nadir görülen harika bir kavrama özelliğine sahiptir. Bu araç eğlenmek için ihtiyacınız olan tüm güce sahip. 180 beygir gücü ve çok fazla gürültü üreten turboşarjlı 1,4 litrelik 4 silindirli motorla birlikte gelir. 1.430 lbs ağırlığıyla da hafiftir, bu da onu çok hızlı bir araç yapar. Venice Speedster motosiklet olarak sınıflandırıldığı ve çarpışma testine tabi tutulması gerekmediği için diğer birçok otomobilin sunamayacağı şeyleri sunuyor. Yola çok yakın oturduğunuz için yola bağlı olduğunuzu hissedecek ve sürüş keyfini hissedeceksiniz. En iyi hafta sonu arabalarından biridir. Kuşkusuz ucuz değil ama harcanan her kuruşa değecek çünkü kendinizi özel hissetmenizi sağlayacak. Artıları: Güçlü turboşarjlı motor Kırıcıyla çalışırken bile yakıt açısından son derece verimli İyi mühendislik ve yapım kalitesi sayesinde güvenle çalışır Eksileri: Manuel şanzıman mevcut değil Ne olduğu için pahalı Ne olduğunu bilmek isteyen insanların sürekli ilgisi İlgili: Şimdiye Kadar Yapılmış En Tuhaf ve En Çirkin 10 Üç Tekerlekli Araba En İyi Kaçınılan: Bond Bug Bond Böceği'ni yerleştirmek zor çünkü çok fütüristik ve havalı görünüyor, bu da neden yetişemediğini merak etmenize neden oluyor. Ama gerçekte, eğlenceli bir gövdeye sahip bir Reliant Regal'den biraz daha fazlası, bu kötü bir şey değil ama çok da büyük değil, özellikle de fiyatı düşündüğünüzde. Yeni olduğunda bu, daha iyi yol tutuşu ve pratikliği olan, dört tekerleği olan orijinal Mini'den daha pahalıydı. Bu, o zamanlar Bond Böceği'ni herkese tavsiye etmeyi zorlaştırıyordu ve yaşı nedeniyle şimdi de hala zor. Sadece 200 kadarının yola çıkmaya elverişli olması nedeniyle fiyatlar artmaya başlıyor. Evet, bir kuruşta dönebilir ama dört tekerleğin dengesine sahip değil ve çok az güç üretiyor. Çok güzeldi ama diğer birçok İngiliz mini arabası da öyle. Artıları: Harika tasarım ve isim Alçak ağırlık merkezi sayesinde devrilmez Şaşırtıcı derecede konforlu koltuklar Alışveriş için yeterince geniş kargo alanı Rekor kıran bir amfibi araca dönüştürülebilir Eksileri: 1970'lerden beri paslanmaya eğilimli Son derece yavaş 0-60 (23 saniye) Sahip Olmayı Seviyorum: Nobe GT100 Nobe GT100 henüz gelmemiş en heyecan verici EV'lerden biridir. Retro-havalılığa yeni bir anlam kazandıran, gerçekten güzel görünümlü bir araba. Ancak ne yazık ki Nobe şirketinin deposunda yangın çıktı, bu yüzden daha fazlasını öğrenmek için biraz daha beklememiz gerekiyor. Ancak piyasaya sürdüklerine göre bu, her yönüyle çok iyi bir elektrikli arabaya benziyor. Yaklaşık 160 mil menzile sahip olacak, güç 100 beygir gücünden biraz az olacak ve azami hız 80 mil/saat olacak. Ancak araba hala konsept aşamasında, dolayısıyla üretime geçip geçmeyeceği ve ne zaman serime geçeceği bir muamma ama biz bağımlıyız ve buradan ön sipariş verebilirsiniz. Artıları: Etkileyici menzil 180 milde iddia edildi Modern teknolojilerle muhteşem klasik tarz Torpido gözüne entegre bir espresso makinesi bulunur Eksileri: Henüz sadece bir konsept Henüz görülmeyen performansla ilgili büyük vaatler En İyi Kaçınılan: Stimson Scorcher Stimson Scorcher şimdiye kadarki en çılgın üç tekerleklilerden biri ve bu çok şey anlatıyor. Bu, o zamanlar yeni olan Mini platformu temel alan bir kit arabasıydı. Motor ve alt şasi Mini'dendir, ancak diğer tüm parçalar çok tuhaftır. Tıpkı motosikletlerdeki gibi sürücü koltuğu ortada, yolcu koltuğu ise hemen arkasında yer alıyor. Bütün bu mekanizma o zamanlar için bile biraz çirkin ve çılgıncaydı. Dürüst olmak gerekirse, daha iyi görünen çim biçme makineleri var. Scorcher'ın oturma pozisyonu çok tuhaf, ön tarafı çok ağır ve yol tutuşu pek iyi değil. Bu şey ağırlığa göre çok iyi bir güç üretiyor ve sonuç olarak saatte 100 mil azami hıza sahip, ancak o kadar hızlı gitmeye çalışmamalısınız çünkü bu gerçekleşmeyi bekleyen bir kaza. Artıları: Ön-ağır ağırlık dengesi çekişi artırır 3 tekerlekli bir araç için hızlı Eksileri: pratik değil Bir arabadan çok normal tekerlekleri olan bir kar motosikletine benziyor Eski tasarım Sahip Olmayı Seviyorum: Scorpion Motorsports P6 Scorpion Motorsports'un harika üç tekerlekli aracı, öfkeyle direksiyonu çeviren şimdiye kadarki en heyecan verici araçlardan biridir. Bir Formula yarışçısına benziyor. Ve Formula arabalarına olan benzerlik burada bitmiyor. P6 hızlı, çok hızlı. ZX-6R motoru sayesinde, 0'dan 60 mil/saat hıza temel formda 3,5 saniyede, turbo motorla giderseniz ise 2,2 saniyede ulaşabiliyor ve size harika bir müzik sunacak. İyi de durabilir. Bu şey ciddi bir pist arabası. Ama bir dezavantajı var. Görünüşe göre Scorpion Motorsports iflas etmiş durumda, yani eğer istiyorsanız en iyi seçeneğiniz ikinci el piyasasıdır. Neyse ki parçaların çoğu kolayca bulunabiliyor ve P6'ya sahip olmak nispeten stressiz olmalı. Artıları: Turboşarjlı bir motosiklet motorundan inanılmaz güç Tek tekerlekten çekişli olduğu göz önüne alındığında gülünç hızlanma Sportif ve pist dostu tasarım Eksileri: Birlikte yaşamak korkunç derecede pratik değil Sadece pistte geçirilecek bir gün veya dağ geçidinde patlama için iyi Korkunç yerden yükseklik, her yol kusurunda gövde altının çizilmesine neden oluyor En İyi Kaçınılan: Polaris Slingshot Polaris Slingshot şu anda piyasada bulunan en kutuplaştırıcı araçlardan biridir. Slingshot fiyatına göre çok iyi bir eğlence sunuyor. Oldukça devirli ve 203 beygir gücü üreten harika bir motoru var. Araba, bu listedeki diğer arabalara kıyasla oldukça ağır olsa da, yolu tutabilirse ve 195 mil/saat hıza kadar hızlanabilirse, 0-60 mil/saat hıza 4,5 saniyede ulaşır. Sapan'ın bazı dezavantajları var. Her şeyden önce tasarım; onu ya seveceksiniz ya da nefret edeceksiniz. Görünümün dışında, şanzıman harika değil çünkü istediğiniz vitesi seçemeyebilir, bu kalibrede bir araç için yavaştır ve direksiyon arzu edilenden çok daha fazlasını bırakır. Görünümü ve vites kutusunu önemsemezseniz bu araç harika olabilir ve eğer ikincisini geliştirirlerse, kesinlikle bu listenin diğer tarafında yer alacaktır... veya sadece manuel şanzımanlı bir model satın alın. Artıları: Stili sayesinde oldukça benzersiz görünüyor Yüksek devirli 4 silindirli motorla virajlı yollarda gezinmek eğlencelidir Müzik dinlemek için harika bir ses sistemine sahiptir. Eksileri: Yakıt ekonomisi bu tip bir araba için berbat Mağazaya düzenli ziyaretlerde bile depolama alanı ciddi şekilde tehlikeye giriyor Bir nevi motosiklet olmasına rağmen motosiklet park alanlarına sığmaz. Sahip Olmayı Seviyorum: Campagna T-REX RR 1980'li yıllardan bu yana üretimde olan bir araç için Campagna T-REX'in uzun ömürlülük testini geçtiğini söyleyebiliriz. Kanada'da Campagna Motors tarafından yaratılan T-REX, iki koltuklu, üç tekerlekli bir araç olup artık farklı versiyonları mevcuttur. 2023 modeli için 3 tekerlekli araç, daha fazla kontrol ve bazı estetik iyileştirmeler sunan T-REX RR'yi içeren farklı donanım seçenekleriyle sunuluyor. 2023 Campagna T-REX RR, daha iyi kontrol için ABS çekiş süspansiyonuna sahiptir ve 208 at değerindeki gücünü Kawasaki'nin 1,4 litrelik sıralı 4 silindirli motorundan alır. Hiçbir taviz vermeden duyarlı, hassas ve doğrudan olan 2023 Campagna T-REX RR, en çevik performans için yalnızca 1.098 lbs ağırlığındadır. Artıları: Kawasaki'den güçlü bir motosiklet motoru alıyor 3 saniyenin biraz üzerindeki 0-60 süresi yeterince hızlıdır Yolcuları güvende tutmak için birçok güvenlik tasarımına sahiptir Eksileri: 60.000 dolardan başlayan çok pahalı Bakımı pahalı Kaynak: HC
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.