Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Toyota, EV çağında uyarlanabilir kompakt yanmalı motorlara güveniyor

En büyük otomobil üreticisi Toyota, yeni çok yönlü içten yanmalı motorlar (ICE'ler) geliştirerek taşımacılığın geleceğine yatırım yapıyor.

Daha sıkı emisyon standartlarını karşılamaya odaklanan bu motorlar, hibritlerden biyoyakıtla çalışan araçlara kadar çeşitli araçlara güç sağlayabilir.

toyota-icten-yanmali.jpg

Salı günü düzenlenen bir medya etkinliğinde Toyota ve ortakları Subaru ve Mazda Motor, yakında çıkacak olan 1.5 litrelik ve 2.0 litrelik motorlarını sergiledi. Bu motorlar, mevcut muadillerine kıyasla önemli ölçüde azaltılmış hacim ve yüksekliğe sahip olup, otomotiv mühendisliğinde ileri bir sıçramanın sinyalini veriyor.

Toyota grubunun yaklaşımı, tamamen elektrikli araçlara (EV) geçmeyi planlayan diğer otomobil üreticilerinden tamamen farklı.
Toyota'dan yapılan açıklamaya göre, "Bu motorlarla üç şirketin her biri, motorlar, piller ve diğer elektrikli tahrik birimleriyle entegrasyonu optimize etmeyi hedefleyecek."

Kompakt motorlar karbonsuzlaştırmayı teşvik ediyor

Kolektif bir karbonsuzlaştırma arayışıyla hareket eden üç şirket, karbonu birincil düşmanları haline getirdi.

Yeni nesil motorlar, karbon nötrlüğüne ulaşmada çok önemli bir rol oynayacak. Subaru, Toyota ve Mazda, her iki güçlü yönden de yararlanarak motor performansını artırmayı ve elektrikli tahrik üniteleriyle entegrasyonu optimize etmeyi amaçlıyor.

Şirketlere göre, bu yüksek verimli ve güçlü motorlar aynı zamanda daha kompakt olacak, daha alçak kaportalara, gelişmiş tasarıma ve daha iyi aerodinamiğe olanak tanıyacak ve sonuç olarak yakıt verimliliğini artıracak.

Geliştirme, fosil yakıtlardan e-yakıt, biyoyakıt ve sıvı hidrojen gibi karbon nötr alternatiflere geçiş sırasında katı emisyon düzenlemelerinin karşılanmasına odaklanıyor. Bu değişim, karbon nötr yakıtların daha geniş çapta benimsenmesini destekleyecektir.

Bu girişimde, Yaris kompakt gibi modellerde kullanılan mevcut 1,5 litrelik motorlardan yüzde 10 daha küçük ve daha hafif olan yeni bir 1,5 litrelik motor geliştiriliyor.

Benzer şekilde, yeni 2.0 litrelik turbo motor, üç sıra oturmalı SUV'lar gibi daha büyük modellerde bulunan mevcut 2.4 litrelik turbo motorlara kıyasla boyut ve ağırlıkta benzer bir azalma elde edecek.

Yönetim Kurulu Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Koji Sato, "Müşterilerimize karbon nötrlüğü elde etmek için çeşitli seçenekler sunmak amacıyla, geleceğin enerji ortamına uygun gelişen motorların zorluğunu üstlenmek gerekiyor" dedi. Toyota Motor Corporation'ın yöneticileri ve CEO'su.

Ancak Toyota, yeni motor serisiyle donatılmış modellerin ne zaman piyasaya çıkacağına dair bir zaman çizelgesi vermedi.

Alternatif teknolojilere bahis yapmak

Bu hamle, büyük otomotiv pazarlarının daha sıkı emisyon normları uygulamaya geçmesiyle birlikte geldi. Reuters'e göre Avrupa Birliği, 2030 yılında otomobil ve kamyonetlere yönelik "Euro 7" şemsiyesi altında yeni kurallar getirmeyi planlıyor. Bu, 2035'ten itibaren karbondioksit yayan yeni otomobil satışlarını durdurma planının habercisi.

Hibrit araç alanında öncü olan Toyota, gelecekte araçlarını karbondan arındırma planlarına temkinli bir yaklaşım benimsedi. Biyoyakıt ve hidrojenle dolu modeller gibi diğer seçenekleri geliştirirken hibrit teknolojideki güçlü konumunu korumayı planlıyor.

Reuters, şirketin Ocak-Mart döneminde yaklaşık yüzde 40'ı benzinli-elektrikli hibrit olmak üzere yaklaşık 2,4 milyon araç sattığını bildirdi. Plug-in hibritler, yakıt hücreli araçlar ve tamamen elektrikli araçlar toplam satışların yalnızca yüzde 2,9'unu oluşturdu.

Ocak ayında Başkan Akio Toyoda, elektrikli araçların küresel otomobil pazarının en fazla yüzde 30'unu ele geçireceğini, geri kalan payın ise hibritler, hidrojen yakıt hücreli araçlar ve geleneksel yakıtla çalışan araçlardan oluşacağını belirtti.

Hibritlere olan talep aynı zamanda dünyanın en büyük EV üreticisi BYD'yi de hibrit teknolojisini tanıtmaya zorladı. Şirket, tükenmiş pillerle 100 kilometrede 2,9 litre yakıt ekonomisi sağlayan yeni plug-in hibrit sistemini kısa süre önce tanıttı.

Kaynak: IE

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.