Gönderi tarihi: 28 Mayıs , 2024 1 yıl Admin Volvo ES90: Elektrikli Otomobil Hakkında Bildiğimiz Her Şey Volvo, elektrikli sedanın varlığı hakkında hiçbir açıklama yapmadı ancak çalışan sızıntıları aksini söylüyor. Birkaç yıl önce Volvo, yalnızca elektrikli bir gelecek için her şeyin dahil olduğunu ve sonuçta iklim açısından nötr olacağını ilan eden birçok markadan biri oldu. General Motors ve Ford gibi bazı otomobil üreticileri, bir zamanlar EV ya da hiç olan serilerine hibritleri ve eklentileri ekleyerek biraz geri adım atmış olsa da Volvo, 2030 hedef tarihi doğrultusunda kaldı. Çinli sahibi İsveçli üretici, ABD için yalnızca benzinle çalışan araçları halihazırda ortadan kaldırmıştı. 2023 model yılından başlayarak, burada satılan her Volvo ya hafif hibrit, hibrit ya da EV idi. Volvo, dünyanın diğer bölgelerinde de dizel motor üretimini durdurdu. Elektrikli araçların geleceğini biliyoruz ancak Volvo ne zaman olacağı konusunda sessiz kaldı. ES90 bu sırlardan biri ve iddiaya göre S90'ın varisi. Şu anda ABD'de hafif hibrit ve plug-in hibrit (PHEV) olarak mevcut olan duvardaki yazı, S90'ın çok daha uzun süre piyasada kalmayabileceğini söylüyor. İngiltere, geçen yaz S60, V60 ve V90 ile birlikte orta boy lüks sedanı da serisinden çıkarmıştı. S90 satışları geçen yıl %13,3 artış gösterse de bu, ABD'deki toplam 128.701 satıştan yalnızca 1.451 adede ulaştı. Ancak XC crossover'lar Volvo'nun yıl sonu rakamlarının %84'ünü oluşturdu. Bununla birlikte, eğer satışlarda küçük artışlar da olsa bu artış bir göstergeyse, lüks sedanlara ilgi hala var demektir. Yeterince elektriklendiğinde belki daha da fazlası. Volvo ES90 Nasıl Görünecek? Volvo son zamanlarda üretime hazır konseptleri pek geliştirmiyor. Arabalar için sonuncusu 2014'teki Concept Estate'ti. Ama bu iki kapılıydı. Bir sedan ararken 2011'in Konsept Evrenine gitmemiz gerekiyor. Ancak İsveç otomobil dergisi Teknikens Vȁrld'a göre şirket içinde "V551" olarak adlandırılan yeni bir EV sedan Aralık ayında üretime girdi. Ne yazık ki Volvo Cars'ın kendi çalışan intranetinden sızdırılan görüntü pek bir şey göstermiyor. Grup fotoğrafı V551 adını ve bu "çok gizli" ve "gizli" aracın bir Çin fabrikasında üretildiğini ortaya koyuyor - ama hepsi bu. Volvo resmi olarak 2021 Concept Recharge'ın yeni nesil BEV'ler için "manifesto" olduğunu söyledi, dolayısıyla bundan bazı ipuçları alabiliriz. Konsept, büyük bir pil paketinin düz bir zeminin altına sığmasına olanak tanıyan EV'ye özgü küresel bir platform kullanıyor. Bu, dingil mesafesinin uzatılabilmesi, tekerlek boyutlarının değişebilmesi ve çıkıntıların daha kısa tasarlanabilmesi nedeniyle üretimde esneklik yaratır. Bu tasarım öğelerinin, tamamen yeni EX30 küçük crossover gibi bir üretim aracına dönüştürüldüğünü görebiliriz. Konsept daha geniş bir duruşa ve büyük tekerleklere sahip ancak üretim EV'si neredeyse aynı ön uca sahip. Örneğin geleneksel Volvo ızgarası kaldırıldı ve yerini kalkan benzeri bir tasarım aldı. Stilize "Thor's Hammer" farlar ve alt ön tampon tasarımı da konsepti anımsatıyor. Arkada, arka lamba muhafazası konseptin çerçevesini takip ediyor ancak bagaj kapağı ve arka camı çevreleyen ayrı parçalar halinde kutulanıyor. Konsept, L şeklinde tek bir aydınlatma yapısına sahiptir. İç mekan İskandinav sadeliğine sahiptir ve konsept gibi EX30'da da gösterge panelinin tek tasarım özelliği olarak dikey olarak konumlandırılmış büyük bir dokunmatik ekran bulunmaktadır. Ancak konseptte sunulan 15 inçlik tablete karşılık EX30'daki tablet 12,3 inçlik bir tablet. Bunların herhangi biri veya tümü ES90'a yansıyabilir. Volvo ES90'a Ne Güç Verecek? Volvo'nun herhangi bir resmi makamda ES90/V551 hakkında konuşmadığı gibi, sedan EV'ye neyin güç vereceği de herkesin tahminidir. Ancak Teknikens Vȁrld'ın dosyalarında sızdırılan daha fazla belge var. 2022 baharında yayımlanan Çin belgelerine göre ES90, EX90'dakiyle aynı 111 kWh pili kullanacak. Çift motorlu, dört tekerlekten çekişli EX90'daki pil paketi, 510 beygir gücüne ve 671 pound-feet'e kadar tork üretiyor. Orta boy bir sedanın üç sıralı büyük bir SUV'dan daha hafif olması gerektiği göz önüne alındığında, ES90 daha fazla olmasa da aynı miktarda performansı kolaylıkla sunabilir. Volvo ES90'ın Menzili Ne Olacak? EX90 için ön rakamlar, 111 kWh pil takımıyla 300 mil menzili gösteriyor. En azından ES90'dan bunu bekleyebiliriz. 250 kW DC hızlı şarj cihazı kullanıldığında yüzde 10'dan 80'e kadar şarj işlemi 30 dakika kadar kısa bir zaman alabilir. Volvo ES90'ın Maliyeti Ne Kadar Olacak? 2024 S90 yarı hibrit 57.700 dolardan, PHEV ise 65.650 dolardan başlıyor. Varış ücreti 1.195 dolar daha ekler. ES90, EX90'ın 76.695 dolardan başlayan çift motorlu güç aktarım mekanizmasıyla donatılırsa, EV sedan'ın başlangıç satış fiyatının 70 bin civarında olacağı kesin bir tahmin. Tek motorlu bir model sunulursa, S90 Recharge fiyat noktasının şu anda bulunduğu yerden başlaması mümkündür. Rekabetçi gruba gelince, küçük bir grup. Almanlar arasında BMW i5 ve Mercedes-Benz EQE yer alıyor. Bavyera eDrive40 RWD tabanı 66.800 dolardan başlarken Stuttgart sedanın EQE 350+ RWD için giriş fiyatı 74.900 dolardır. Amerikalı rakipleri Lucid Air (Pure RWD için 69.900 dolar) ve Tesla Model S (şimdilik 66.490 dolar) olacak. Kore yapımı Genesis G80'in başlangıç MSRP'si daha yüksektir, ancak tipik Güney Kore tarzında, yalnızca tek bir eklenti paketi mevcut olduğundan araç aslında tamamen yüklüdür. Birinci sınıf boyalar, paket seçenekleri ve diğer aksesuarlar sayesinde herkes kolayca altı rakama ulaşabilir. Volvo ES90 Ne Zaman Tanıtılacak? V551 araç prototipi Aralık ayında üretildiğinden, ES90 üretiminin yakın zamanda satışa çıkmasını beklemeyin. Ancak Volvo'nun 2026 yılına kadar en az altı elektrikli aracı piyasaya sürme yönündeki agresif planı planlandığı gibi gidiyor gibi görünüyor. Yani eğer V551, S90'ın yerini alabilecek ES90 ise en geç 2026'da gelmesini bekleyin. Ancak prototip testlerinin gidişatına bağlı olarak yeni Volvo EV'yi önümüzdeki yılın başlarında görebiliriz. Tabii ki Volvo'nun öncelikle varlığını doğrulaması gerekiyor. Kaynak: InsideEVs
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.