Gönderi tarihi: 26 Mayıs , 2024 1 yıl Admin Elektrikli Araçların Yangın Riski Ne Kadardır? "EV'ler alev almaya daha yatkındır" efsanesinin çürüdüğünü düşünün ve kanıt burada. İster çevrimiçi, ister basılı, ister yerel TV olsun, haber yayınları yangınlara doğru yöneliyor. Bir EV hikayesi ana akıma girdiğinde genellikle onlarla ilişkilendirilir. Elektrikli araçlar hakkında neredeyse hiçbir şey bilmeyen biri bile muhtemelen Chevy Bolt'un geri çağrıldığını duymuş veya yanmış bir Tesla'nın videosuyla karşılaşmış. EV'ler tipik bir yanmalı araçtan daha fazla yangına neden olur mu? Elektrikli araçlar alev aldığında ne kadar güvenlidir? Yangın potansiyel EV alıcılarının endişelenmesi gereken bir risk midir? İşte bildiklerimiz. Elektrikli araçlar, yanmalı araçlara göre daha fazla alev almaz ve bunu çok daha az sıklıkta yapabilir Araç yangınlarına ilişkin mevcut veri kümelerimiz çeşitli ve sınırlıdır. Ancak genel olarak araştırmalar, elektrikli araçların yanma olasılığının içten yanmalı araçlara göre daha yüksek olduğuna dair hiçbir kanıt göstermiyor. Bunu çok daha düşük bir oranda yapıyorlar gibi görünüyor. Avustralya'daki EV Fire Safe, 2010'dan 2020'ye kadar araç yangınlarını inceledi. Çalışma, bu aralıkta içten yanmalı araçların %0,1'inin, elektrikli araçların %0,0012'sinin - binde birle karşılaştırıldığında yüzde onda biri - alev aldığı sonucuna vardı. The Guardian'a göre, EV'yi benimseyen Norveç, yanmalı araçların EV'lerden dört ila beş kat daha fazla yangın ürettiğini buldu. İsveç Acil Durum Ajansı'nın 2022 yılı için yaptığı bir araştırma, tüm yakıt türlerinin 100.000 araç başına 68 yangına neden olduğunu, elektrikli araçlarda ise 100.000 araç başına 3,8 yangına neden olduğunu ortaya çıkardı. Daha fazla akü paketi eskidikçe ve yolda kaldıkça EV yangınlarının sayısı da artacaktır. Ancak yanmalı araçlarda çıkan yangınların sayısını gölgede bırakmak için bu sayıların dramatik bir şekilde artması gerekecek. Ancak EV'ler alev aldığında durum çok daha tehlikeli olabilir Elektrikli araçlar, içten yanmalı araçlar kadar sık alev almayabilir. Ancak bunu yaptıklarında, itfaiye teşkilatlarının (özellikle uygun eğitime ve kaynaklara sahip olmayanların) onları söndürmesi çok daha zordur. Alev alan akü hücreleri termal pist adı verilen bir duruma girebilir. Bu durumda, yangını başlatan kimyasal reaksiyon kendi kendini sürdürür hale gelir: ısı, daha fazla ısı açığa çıkaran enerjiyi serbest bırakır. Sıcaklık önemli ölçüde artar ve söndürülmesi çok daha zor olabilir. EV yangınları patlayabilen ve jet benzeri alevler gönderebilen yanıcı bir buhar bulutu açığa çıkarır. EV yangınları da bazen ilk yangın söndürüldükten çok sonra yeniden alevlenebilir. EV Fire Safe, EV yangınlarının yüzde 13'ünün yeniden alevlendiğini tespit etti. Çalışma, ilk yangından 68 gün sonra bir yeniden başlatma olayını kaydetti. EV yangınları patlayabilen ve jet benzeri alevler gönderebilen yanıcı bir buhar bulutu açığa çıkarır. Su, EV aküsünün yangınlarını söndürür. Ancak EV yangınına doğrudan su sağlamak zor olabilir. Paketi hasardan ve elementlerden koruyan aynı muhafaza, yangına erişimi zorlaştırabilir. Pil paketleri genellikle aracın geri kalanının altında yer alır ve bu da çabayı daha da karmaşık hale getirir. Bir EV yangınını söndürmek, içten yanmalı motor yangınından daha fazla zaman ve çok daha fazla su gerektirir. Nissan'ın Tennessee genel merkezindeki bir yangını söndürmek için 45.000 galon su gerekti; bu, birden fazla tanker değerinde ve genellikle bir yanmalı motor yangınını söndürmek için gereken miktarın onlarca katıydı. Elektrikli araç satın alıyorsanız yangın önemli bir endişe kaynağı olmalı mı? Muhtemelen değil. EV'ler, birçok modern cihazla aynı sebepten dolayı lityum iyon pilleri kullanır: lityum iyon piller, küçük bir alanda etkileyici miktarda enerji tutabilir. Takas, arızalı veya hasarlı bir pil takımının alev almasına ilişkin küçük ancak sıfır olmayan bir risktir. Samsung, 2016 yılında Galaxy Note 7 telefonunu, hatalı pillerin yangına neden olması nedeniyle geri çağırmıştı. Aynı yıl, ABD Tüketici Ürün Güvenliği Komisyonu, pil yangınları nedeniyle 500.000'den fazla uçan kaykayı geri çağırdı. FAA, mürettebatın kabin içindeki olası yangınlara müdahale edebilmesi için lityum iyon pillerin kontrol edilen uçak bagajlarında bulunmasını yasakladı. "Lityum iyon pillerin tehlikelerini" detaylandıran bir FDNY açıklamasında, sayıları hızla artmasına rağmen elektrikli otomobillerin risklerinden bahsedilmedi. E-scooter ve e-bisiklet gibi büyük pillere sahip, genellikle kapalı mekanlarda düzensiz bir şekilde şarj edilen ve otomobil üreticileriyle aynı düzenlemelere, üretim standartlarına ve potansiyel sorumluluğa sahip olmayan üreticiler tarafından üretilen araçların altını çizdi. Kaynak: InsideEVs
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.