Gönderi tarihi: 25 Mayıs , 2024 1 yıl Admin Araba Tamirinde Boşa Para Harcanan 11 Tamirat 1. Ön Camın Değiştirilmesi Uçan bir kaya ön camınızı parçaladığında, hemen profesyonelce onarılmasını veya değiştirilmesini istersiniz. Çip küçükse, değiştirmek için ihtiyaç duyacağınız minimum 200 $ veya 300 $'ı harcamanıza gerek yoktur. Bunun yerine küçük talaşları ve çatlakları kendiniz onarmayı düşünün. 2. Kabin Hava (ve Diğer) Filtresinin Değiştirilmesi Arabalar filtrelerle dolu. Bazıları diğerlerinden daha önemlidir, ancak her biri, değişimi kendiniz yaparak paradan tasarruf etmeniz için bir fırsatı temsil eder. Harika bir örnek kabin hava filtresidir. Genellikle torpido gözünden erişilen bu bölümün asıl amacı otomobilin içindeki hava kalitesini iyileştirmektir. Çoğu servis kılavuzu, yıllık olarak değiştirilmesini önerir. Bir araba tamircisi sizden 70$'a kadar ücret talep edecektir. Parayı boşa harcamayın - kendiniz yapın. Sadece aracınızın markasına ve modeline uygun filtreyi satın aldığınızdan emin olun. 3. Düzenli Motor Ayarları Arabanız son on ya da 20 yılda üretildiyse, onlarca yıl önceki arabaların yaptığı gibi düzenli ayarlamalara ihtiyacı yoktur. Modern yerleşik bilgisayarlar, motor performansınızı optimize edecek oranlarda ve ayarlarda ayarlamalar yapar. Motor zayıf çalışıyor gibi görünüyorsa, bir ayarlama bunu düzeltebilir, ancak bu muhtemelen bujileri değiştirmek gibi kendi başınıza çözebileceğiniz belirli bir sorundur. 4. Yağlama İşi Modern bir arabanın şasisi, bilyeli mafsal dahil, neredeyse her zaman kapalı, sızdırmaz bir sistemle yağlanır. Tam boyutlu pikaplar gibi bazı ağır hizmet araçlarının alt takımının ara sıra yağlanması gerekebilir. Gereksiz bir yağlama işi için para ödemeden önce kullanım kılavuzunuzu kontrol edin. 5. Soğutma sıvısı (antifriz) Yıkama Temizleme, yıkama ürünü ile soğutma sıvısının yıkanması, soğutma sıvısı sistemindeki normal seviyedeki kirleticilerin giderilmesiyle önlendiğinden daha fazla soruna neden olabilir. Contalar hasar görebilir, sızıntılar meydana gelebilir. Bu nedenle, alışılmadık derecede kirli veya tozlu koşullarda araç kullanmıyorsanız, soğutma sıvısını kendiniz boşaltmanız ve değiştirmeniz yeterli olacaktır. 100.000 mil kullanım ömrüne sahip daha yeni soğutma sıvısı ürünleriyle bile çoğu aracın soğutma sıvısının zaman zaman yenilenmesi gerekecektir. 6. 5000 km Yağ Değişimi İster işi kendiniz yapın (genellikle tasarruf etmeye değmez) ister arabanızı servise götürün, çoğu uzman motor yağımızı gerekenden daha sık değiştirdiğimiz konusunda hemfikirdir. Motorlar ve yağlayıcılar değişti. Kullanıcı el kitabınızı kontrol ederseniz, servis istasyonunda veya bayide ön camınıza yapıştırılan etikette belirtilen 5000 km'de değil, her 10000 hatta 15000 km'de bir yağ değişimi önerdiğini görebilirsiniz. 7. Yakıt Enjektörlerinin Temizlenmesi Yakıt enjektörlerinizde karbon ve tortu birikmesi, çözülmesi gereken bir sorundur ancak günümüzde profesyonel temizlik gerektiren nadir bir durumdur. Daha yeni otomobillerdeki yakıt enjektörleri iyileştirildi ve birkaç yıl öncesine göre paslanma olasılığı daha düşük. Ayrıca benzinde bulunması gereken deterjanın niteliği ve miktarı da aynı zamanda artmış ve yakıt enjektörlerine daha fazla koruma sağlanmıştır. Arabanız stop ediyor veya yavaşlıyorsa, birkaç depo dolusu daha iyi deterjanlarla birinci sınıf benzine geçmeyi deneyin. 8. Tek Lastiği Değiştirmek Sorun Değil Lastikler genellikle çiftler halinde patlamaz, ancak lastik mağazasındaki satış elemanı size onları bu şekilde satın almanız gerektiğini söyleyecektir. Ya da belki dördü birden! Tek bir yeni lastikle dengeyi bozmanız durumunda korkunç sonuçların ortaya çıkabileceği size söylenecektir. Doğru değil. Ancak, değiştirilen lastiğin karşı tarafında kalan lastiğin diş derinliği yüzde 75'ten azsa, iki lastik (her ikisi de ön lastik veya her ikisi de arka) düşünün. Aynı marka ve boyutta dört lastiğe sahip olmak iyi bir fikirdir. 9. Ön Uç Hizalaması Her çukura düştüğünüzde ön uç hizalama servisi için arabanızı çekmenize gerek yok. Direksiyon fark edilir derecede çekiyorsa, içine bakın. Gerçekten bir ön uç hizalamaya ihtiyacınız varsa bunu bileceksiniz. Yanlış hizalama, yukarıdaki kesit fotoğrafta görüldüğü gibi eşit olmayan lastik aşınmasına neden olabilir. Ancak, ayarlamanın yalnızca bir sonraki çukura ulaşana kadar süreceğini unutmayın. İşte araba tamirlerinde nasıl tasarruf edebileceğiniz. 10. Klima Şarjı Edilmesi Arabanızdaki klima eskisi kadar soğuk değilse, soğutucuyu yeniden doldurmanın zamanı gelmiş olabilir. Ama muhtemelen hayır. Modern araba klima sistemleri sıkı bir şekilde kapatılmıştır ve çoğunda soğutucu akışkan kaybı yaşanmaz. Daha olası nedenler, fan fanı veya hava sirkülasyon sistemindeki sızıntılardır. Yeniden şarj için 200 ila 300 ABD Doları harcamadan önce bunları kontrol ettirin. 11. Lastik Balansı ve Rotasyonu Yeni lastik satın aldığınızda lastiklerin montajcı tarafından balans ayarının yapılması gerekir. Bunun ötesinde, bariz bir kullanım sorunu fark etmediğiniz sürece, işi yapması için birine ödeme yapmanıza gerek yoktur. Ancak lastik rotasyonu, diş aşınmasını eşitlemek için her 5.000 ila 6.000 milde bir iyi bir fikirdir, özellikle de ön lastik dişlerinin arka lastiklere göre üç kat daha hızlı aşındığı önden çekişli bir aracınız varsa. Kendin Yap araba tamirine geçmeyi düşünüyorsanız bilmeniz gerekenler burada. Kaynak: TFH
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.