Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Çalışma: Elektrikli Araçların Sadece %2,5'inin Pilinin Değiştirildiğini Buldu


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Çalışma, Elektrikli Araçların Sadece %2,5'inin Pilinin Değiştirildiğini Buldu

Pil değiştirme işlemleri en çok 2015'ten önce üretilen ilk EV'lerde yaygındır.

EV sahiplerinin en büyük korkularından biri, pili 20.000 $ veya daha yüksek bir maliyetle değiştirmektir. Akü, araçtaki en pahalı bileşen olmasına rağmen, yakın zamanda yapılan bir araştırma, EV'niz 2015'ten sonra üretilmişse bunun gerçekten bir endişe kaynağı olmaması gerektiğini öne sürüyor.

battery.jpg

Recurrent Auto, 20.000'den fazla elektrikli aracı inceledi ve ortalama olarak araçların yalnızca %2,5'inin akülerinin değiştirildiğini buldu. Bu büyük ölçüde üretim yılına bağlıdır ve şaşırtıcı olmayan bir şekilde, EV ne kadar eski olursa, yeni bir bataryaya ihtiyaç duyma olasılığı da o kadar artar. Daha eski bir Tekrarlayan çalışma, EV'lerin %1,5'inin pillerinin değiştirildiğini söyledi.

Yeni çalışma, 2015'ten önce üretilen EV'ler için pil değiştirme oranlarının %13 kadar yüksek olduğunu, ancak 2016 veya daha yeni araçlar için bu oranların %1 veya daha altına düştüğünü ortaya çıkardı. Araştırmaya dahil edilen en eski EV'ler 2011 yılına aitti ve yaklaşık üçte birinin yeni bir bataryaya ihtiyacı vardı ancak bu sadece yaşlarından değil, birçok faktörden kaynaklanıyordu.

Pil paketlerinin yaşıyla bağlantılıdır. Yine de eski kimyaların ve bunların termal yönetim sistemlerinin kullanımı modern elektrikli otomobiller kadar iyi değil. Bazı eski EV'ler, termal yönetimi olmayan hava soğutmalı pillere sahiptir ve daha da fazla bozulmaya maruz kalır. Daha yeni EV'lerdeki piller, yalnızca daha uzun süre dayanmalarına ve sık hızlı şarjı daha iyi almalarına yardımcı olan gelişmiş kimyalara sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda termal yönetim sistemleri de önemli ölçüde daha etkili ve pilin hızla bozulmasını önlemede daha iyi.

Recurrent ayrıca pil paketlerinin 2015 ile 2022 arasında %122 oranında büyüdüğünü buldu; bu, daha yeni EV'lerin başlangıçta daha fazla pil kapasitesine sahip olduğu (ve kaybedecek) anlamına geliyor; dolayısıyla, zamanla kapasitenin bir kısmını kaybetseler bile, pil paketlerinin ihtiyaç duyulmadan önce daha uzun süre dayanacağı anlamına geliyor. değiştirilmek üzere. Bu eğilimin de devam etmesi bekleniyor, ancak çoğu yeni EV'de menzil endişesini geçmişte bırakacak kadar pil kapasitesi olduğundan pil kapasitesindeki artış daha yavaş olacak.

Termal yönetim sistemleri ve pil kimyası gelişmeye ve artan iyileştirmeler sağlamaya devam edecek. Pil teknolojisinde de birçok üreticinin, otomotiv tedarikçilerinin ve uzman pil şirketlerinin üzerinde çalıştığı, merakla beklenen katı hal piller gibi önemli sıçramalar getiren atılımlar da olabilir.

Kaynak: InsideEVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.