Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 20 Mayıs Admin Paylaş Gönderi tarihi: 20 Mayıs Amerika'da Üretilen Yeni Mıknatıs Daha Ucuz, Daha Çevreci EV Motorları Yapabilir GM ve Niron, EV motor malzemesi tedarik zincirini Çin'den uzaklaştırmak için bir araya geldi. GM'nin yerli, uygun fiyatlı kalıcı mıknatısı icat ettiğini biliyor muydunuz? Bu neodimyum-demir-bor mıknatısı 1984'te ortaya çıkmadan önce, elektrik motorları, jeneratörler, ses hoparlörleri, sabit disk sürücüleri ve benzerleri pahalı samaryum-kobalt mıknatıslarla idare etmek zorundaydı. Artık neodimyum gibi tüm nadir toprak malzemelerinin yüzde 90'ı Çin'den geliyor ve talep, arzı aşmaya hazırlanıyor. GM, uygun fiyatlı, yerli kalıcı mıknatısı yeniden icat etmek için Niron Manyetik ile birlikte çalışıyor. "Temiz Dünya Mıknatısı"na bakın. Demir-Nitrür Manyetizma kısmen dış kabuklarında fazladan elektron bulunan atomlardan gelir ve atomlar yedek elektronların birlikte çalışacağı şekilde hizalandığında güçlenir. Nadir toprakların hepsinde buna sahiptir, ancak kendi başlarına bunlardan bazıları oda sıcaklığında bile manyetik değildir; elektronların işlerini yapmasını sağlayan belirli bir kristal yapıda demir gibi başka şeylerle alaşımlanmaları gerekir. Orijinal GM keşfi, neodimyumun demir ve bor ile alaşımını yaptı. Ancak demirin kendi doğal manyetizması, nitrojenle kristalleştirildiğinde güçlendirilebilir. Fe16N2 tam da böyle bir formül ve ilk olarak 1951'de keşfedildi, ancak nitrojeni demir kristallerine sokmanın çok zor olduğu ortaya çıktı. Bir süredir demir-nitrür "yumuşak mıknatıslar" kullanılıyor, ancak bunlar motorlar, rüzgar türbinleri ve ses hoparlörleri için çalışmıyor. 2011 yılında Enerji Bakanlığı'nın ARPA-E projesi kapsamında ortaya çıkan ve Minnesota Üniversitesi'nin spin-off-startup şirketi Niron Manyetikler tarafından geliştirilen araştırma, en sonunda muhtemelen demir oksiti işlemden geçirerek "nanomalzeme teknolojisinden" yararlanarak bunu gerçekleştirmenin bir yolunu buldu. amonyak gazı içeren nanopartiküller. Yüzde 50 Daha Güçlü Basit bir demir mıknatısın, süslü nadir toprak mıknatıslarının yanında ikinci sırada yer almasını bekleyebilirsiniz, ancak Niron Magnetik, demir-nitrür kalıcı mıknatıslarının, manyetik akı ile değiştirmeyi planladıkları neodimyum-demir-bor mıknatıslarından yüzde 50 daha güçlü olduğunu iddia ediyor yoğunluğu 2,4 Tesla'dan Nd2Fe14B'nin 1,6 Tesla'sına kadar. Daha Ucuz, Muhtemelen Daha Hafif Motorlar Niron Manyetik'in web sitesi yaklaşık yüzde 50'lik bir maliyet tasarrufundan bahsediyor, ancak karşılaştırmanın temelinin ne olduğu belli değil. Demir-nitrür piller bugün maliyet paritesinde kalsa bile, nadir toprak fiyatları yükselmeye hazırlanırken, yalnızca enflasyonla birlikte maliyetlerinin de artması beklenir (dünyadaki hiçbir yerde demir veya nitrojen tükenmiyor). Daha güçlü olduğundan aynı performansı elde etmek için daha az veya daha küçük mıknatısların kullanılması mümkün olmalıdır. Ek olarak, güçlerinin bir elektrik motoru içinde yeni mıknatıs yönelimlerine olanak sağladığı ortaya çıkabilir. GM ile ortaklık kapsamında General, otomotive yönelik motor optimizasyonuna öncülük edecek. Mükemmel Sıcaklık Kararlılığı Bu yeni kalıcı mıknatıs kimyasının bir başka faydası da, otomotiv donanımlarının soğutma gereksinimlerini azaltmayı vaat eden geniş sıcaklık toleransı aralığıdır. Ne Kadar Temiz? Niron Manyetikler, Temiz Dünya Mıknatıslarının, nadir toprak bazlı mıknatıslara göre yüzde 75 daha düşük çevresel etkiye sahip olduğunu iddia ediyor. Unutmayın, nadir toprak elementleri o kadar da nadir değildir; elementler nadiren yoğunlaşır. Bu, nadir topraklardan oluşan zengin bir damar bulmak ve madencilik yapmak yerine, tonlarca toprağı kazımak veya kazmak ve nadir şeyler için içinden filtre uygulamak anlamına gelir. Çin bu tür madenciliği üstlenmeye daha istekli. Ne Zaman Sürebiliriz? Niron Manyetikler gelecek yıl seri üretime başlamaya hazırlanıyor ancak ilk üretim otomotiv için olmayacak. İlk önce hoparlörlerde demir nitrür mıknatısları ve muhtemelen kulaklık hoparlörlerini görmeyi bekleyin. Endüstriyel, otomotiv ve rüzgar türbini motorlarına yönelik mıknatısların boyutunun büyütülmesine yönelik geliştirme çalışmaları halen devam etmektedir. Ve GM'nin motorlarını bu yeni tip mıknatısa göre optimize etmesi için biraz zamana ihtiyacı olacak. Kaynak: MotorTrends Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın