Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

2024 Meyers Manx 2.0 Electric: Orijinal Dune Buggy, Yenilendi

Volkswagen'in üretmeyi reddettiği tamamen elektrikli kum arabası, New Beetle'ın tasarımcısı sayesinde nihayet burada.

Nihayet gerçekleşiyor: İkonik Meyers Manx artık tamamen elektrikli bir araç olarak üçüncü kez yeniden doğuyor. Hayır, bu Volkswagen'in birkaç yıl önce hayallerimizi yıkmadan önce bizimle acımasızca dalga geçtiği ID Buggy konsepti değil, orijinal donanımdan tamamen yeni bir model. Meyers Manx 2.0 Electric ile tanışın.

manx-2-0-ev-dune-buggy.jpg

Gerçek anlaşma

Bunun orijinaliyle hiçbir ilgisi olmayan yeni girişimlerden biri olduğunu düşünmeyin, EV kumul arabası Kaliforniya'da Meyers Manx şirketi tarafından "ABD merkezli bir üretim kuruluşu" ile ortaklaşa üretiliyor. Manx hayranları, kurucu Bruce Meyers'in Şubat 2021'de 94 yaşında öldüğünü ve bir yıl önce, onun ölümünden sonra da devamını sağlamak için kendi adını taşıyan şirketini Trousdale Ventures'a sattığını bilecek.

Trousdale'in kurucusu ve Meyers Manx başkanı Phillip Sarofim, bu yeni nesil Manx EV'yi yaratmak için diğer önemli projelerin yanı sıra Volkswagen New Beetle'ı da kaleme alan efsanevi otomobil tasarımcısı Freeman Thomas'ı işe aldı.

b392599f2925417fa88a1fe0836ede2f2s6a9448

Thomas'ın çalışması, modern bileşenleri bir araya getirirken ve son derece farklı bir aktarma organı etrafında çalışırken, orijinaline canlandırıcı bir şekilde sadıktır. Yine de orijinal Manx ile muhtemelen bildiğiniz daha sonraki modellerden daha fazla ortak noktaya sahiptir. İlk Manx, gömülü çelik montaj noktaları ve takviyelere sahip özel bir fiberglas monokok gövdeye sahipti. Seri üretim çok pahalı olan Meyers, 12 kârsız otomobil üretildikten sonra fiberglas gövdeli kısaltılmış Volkswagen Beetle platformunu kullanmaya başladı.

Küçük Pil, Hafif ve Geniş Menzil

Bu yeni model, basın bülteninde belirtilmeyen bir malzemeden yapılmış bir gövdeyle kaplanmış bir alüminyum monokok kullanıyor, ancak bize tavanın en azından karbon fiber olduğu söylendi. Aslında bazı teknik ayrıntılar şu anda belirsiz veya duyurulmamış durumda. Ne olursa olsun, retro gövde çalışmasının altında bir yerde, biri 20 kWh ve diğeri 40 kWh olmak üzere iki pil paketi seçeneği gizlidir.

Bunlar EV standartlarına göre küçüktür, ancak Tesla'nın aksine Manx 2.0 Electric, pil boyutuna bağlı olarak yalnızca tahmini 1.500 ila 1.650 pound ağırlığındadır. Gösterilen geliştirme aracına göre, piller ve motorlar, piller arka aksın önünde ve motorlar arkada olacak şekilde kargo alanının altında paketlenmiş gibi görünüyor.

b8190881326148b4b1fe9c8a0f13adfc2s6a9002

Meyers Manx, düşük ağırlığı sayesinde buggy'nin küçük bataryayla 150 mil, büyük bataryayla ise 300 mil gidebileceğini tahmin ediyor. Seviye 2 (6 kW) yerleşik şarj cihazı standarttır ve yalnızca 60 kW'ta olsa da DC Hızlı şarj özelliği isteğe bağlıdır. Burada yine istatistikler yolda giden bir EV için etkileyici değil, ancak Manx 2.0 Electric'in pilleri o kadar küçük ki, bu hızlarda bile şarj olmaları çok uzun sürmeyecek. Ancak kesin bir şey söyleyemeyiz çünkü şirket şarj sürelerini paylaşmadı.

Pil boyutundan bağımsız olarak, güç, arka aksa monte edilen bir çift elektrik motoruna gönderilecek ve birer adet, hassas çekiş kontrolü ve tork yönlendirmesi için her bir arka tekerleği tahrik edecek. Meyers Manx'in daha küçük 20 kWh'lik bataryayla eşleştirilmiş motorlara ilişkin özellikleri yok ancak 40 kWh'lik modelin 202 beygir gücü ve "240 pound-feet'e kadar" tork üreteceğini ve tahmini 4,5 saniyede 60 mil/saat hıza ulaşacağını söylüyor.

14852205870140c2ab1559215295bcbdmmanx40-

Araziye Çıkmaya Hazır

Orijinali gibi Manx 2.0 Electric de bağımsız ön ve arka süspansiyona sahip olacak ancak kullanılan tasarım hakkında herhangi bir ayrıntıya sahip değiliz. Prototipi incelediğimizde, orijinal hava soğutmalı Beetle'lardan ve orijinal Manx'ten kaldırılmış arka kol ön süspansiyonunu görüyoruz. Ancak arka kısım, eski döner kol düzeninden ziyade modern, çok bağlantılı bir tasarıma sahiptir.

Her ikisi de bir off-roader'ın yapması gerektiği gibi bol miktarda seyahate sahip gibi görünüyor, ancak şirket bu özellikleri veya resmi yerden yüksekliği sağlamadı. Arkada, motorlar birbirine doğru bakar ve ortak bir mahfazayı paylaşarak çıkış millerini aracın merkezine yerleştirir. Bu, uzun aks yarım milleri gerektirir ancak CV mafsallarını bağlamadan arka süspansiyona daha fazla hareket aralığı sağlar.

Eski Beetle tabanlı kit arabasının aksine, bu yeni modelde kampanalar yerine her tarafta disk frenler bulunuyor ve ayrıca elektrikli park freninin yanı sıra arka aksa rejeneratif frenleme de ekliyor. Manx 2.0 Electric'in ön tarafında elektrikli hidrolik direksiyon ve hatta ön cam silecekleri bulunuyor.

Ancak en önemli yönlerden orijinaline sadıktır. Arkadan çekişli, yamuk arazi lastikleri var, iki koltuklu ve tavanı kalkıyor. İçeride koltuklar vintage bir tüvit deseniyle sarılmış gibi görünüyor ve minimalist ön panelde, ortasında küçük bir dijital ekran bulunan tek bir retro-modern yuvarlak gösterge bulunuyor. Tavan, kargo alanına erişim sağlamak için yukarıya ve öne doğru eğilebilen veya arabayı tamamen kaldırıp garajda bırakılabilen tek parçadır. Eski günlerdeki gibi kapı yok. Kilitlenebilir bir iç saklama alanı yoktur ve kaputun altındaki alanın neredeyse tamamı, onlarca yıl önce orijinal Beetle'larda sunulanlara benzer bir yedek lastik ve yerleştirme alet takımı tarafından kaplanmıştır.

Kapısı ya da penceresi olmasa da şirketin Düşük Hacimli Araç Üreticileri Yasası uyarınca caddelerde yasal olmasını istediği söylendi. Bu, yılda 325'ten az araç satan özel otomobil üreticilerinin bunu çarpışma testlerine ve diğer maliyetli düzenlemelere uymak zorunda kalmadan yapmalarına olanak tanıyor.

Henüz Fiyat Yok, Ama Erken Benimseyen Olabilirsiniz

Aklımızdaki en büyük cevapsız soru, yetişkinlere yönelik bu plaj oyuncağının fiyat etiketinin ne olacağıdır. Meyers Manx henüz bir tane belirlemediklerini söylüyor ancak eğer umursamıyorsanız ve adınızı şimdi listeye almak istiyorsanız, arabanın 19 Ağustos Cuma günü The Quail fuarında halka tanıtılmasından sonra şirketin web sitesinde rezervasyonlar açılacak. , Monterey Araba Haftası sırasında. Teslimatlar 2024 yılında başlayacak.

Ancak gerçekten erken benimseyenlerden biri olmak istiyorsanız, 2023'te beta programına katılmak üzere 50 alıcı seçilecek. Özel erişim karşılığında, onlar daha önce son karışıklıkları çözerken şirkete geri bildirimde bulunmayı kabul etmelisiniz. tam üretim başlıyor.

Kaynak: Motor Trend

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.