Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Honda, EV (Elektrikli Araç) Merkezi Olmak İçin 65 Milyar Dolarlık Planını Açıkladı


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Honda, EV (Elektrikli Araç) Merkezi Olmak İçin 65 Milyar Dolarlık Planını Açıkladı

Honda, büyük bir strateji değişikliğinde "EV'ler en etkili çözümdür" diyor. Japon otomobil üreticisi teslim edebilir mi?

honda-elektrikli-suv.jpg

2024'ün ortalarına yaklaşırken kendimizi otomobil üreticilerinin ne yazık ki bir zamanlar agresif olan tamamen elektrikli araçlara geçiş taahhütleri konusunda bocaladığı bir dönemde buluyoruz. Volkswagen korkmaya başlıyor, Mercedes-Benz V8'den ayrılırken düşündüğünden daha zorlu bir dönem yaşıyor ve General Motors ve Ford bugünlerde tamamen "seçim özgürlüğü"nden yana. Bu arada, hepsi nihai bir kalkış noktasını kaçıracakları korkusuyla EV yatırımlarını sürdürmek zorundalar.

En azından şu anda, Japon otomobil endüstrisinin geri kalanı gibi EV yarışında çok geride olan Honda, uzun vadede işlerin nereye gideceği konusunda net. Ve şimdi, oraya ulaşma planı hakkında daha fazla ayrıntıya sahibiz.

Bu, otomobil endüstrisinin geleceğine ve oraya nasıl gittiğimize baktığımız Critical Materials'ın bu Perşembe baskısını başlatıyor. Bugün ayrıca gündemde: Çin'in otomobil üreticileri hâlâ ortalığı karıştırmıyor ve onlar da yeni ABD tarifelerini alkışlıyorlar.

%30: Honda'nın Büyük Elektrikli Araç Planları, Ayrıntılı

Geçen hafta Honda'nın yıllık mali toplantısında, Honda'nın gelecekteki elektrikli araç geliştirme planlarını öğrendik; bu planlar, işleri daha dikey olarak entegre hale getirmeyi, Ar-Ge harcamalarını artırmayı ve yol boyunca daha fazla hibrit otomobili içeren planlar. Bugün erken saatlerde Japonya'da CEO Toshiro Mibe, "elektrikli araçların tam anlamıyla yaygınlaşması döneminin başlamasının beklendiği tarih" olan 2031'e kadar olan 65 milyar dolar da dahil olmak üzere sırada ne olacağına dair birkaç ayrıntı daha sundu.

Planın tamamını buradan okuyabilirsiniz. Bu 65 milyar doların, Honda'nın elektrifikasyona yönelik daha önceki taahhüdünün iki katı olduğunu unutmayın. Ve Honda'nın endüstrinin nereye gittiği konusundaki netliğini takdir ediyorum ki bu, Toyota ve diğerlerinin benimsediği "çoklu yol" yaklaşımıyla tam bir tezat oluşturuyor:

Otomobilin elektrifikasyonunu çevreleyen ortam dramatik değişikliklerden geçiyor ve bazı bölgelerde EV pazarı büyümesinde yavaşlama hissi dikkat çekiyor.

[...] Öte yandan Honda, motosiklet ve otomobil gibi küçük mobilite ürünleri alanında EV'lerin en etkili çözüm olduğu inancını değiştirmedi. Bu trende daha uzun vadeli bir perspektiften bakıldığında Honda, EV değişiminin istikrarlı bir şekilde devam edeceğinden emin. Durumdaki mevcut değişikliklere fazla kapılmadan, Honda'nın 2020'lerin ikinci yarısında başlayacak olan EV'nin popülerleşme dönemine bakması ve orta ila orta düzeyden güçlü bir EV markası ve güçlü bir EV işi kurması gerekiyor. uzun vadeli perspektif.

Plan, sağlam bir tedarik zinciri ve üretim aparatı kurarken ve 2030 yılına kadar elektrikli otomobillerde %5 kar marjı hedeflerken "yalnızca Honda'nın sunabileceği çekici EV'ler" yaratmaktır.

Honda, daha önce de söylendiği gibi, 2026 yılına kadar Kuzey Amerika'da CES'te gördüğümüz 0 Serisi Sedan Konsepti'ne "çok benzeyen bir modeli" piyasaya sürmeyi planlıyor. Ancak şimdi, gelecekle ilgili daha fazlasını sunuyor: "ince, hafif ve akıllı" EV'ler. Düzenli! Bu iddialar arasında:

Daha hafif gövde çerçevelerine ek olarak, yeni EV serisi modeller, Honda'nın F1 makineleri ve HEV modellerinin geliştirilmesiyle elde edilen orijinal teknolojileri uygulanarak daha hafif ve daha ince hale getirilen tamamen yeni bir güç ünitesini benimseyecek. Bu, Honda'nın genel araç ağırlığını, ilk Honda EV'lerine kıyasla yaklaşık 100 kg (220 pound) azaltmasını sağlayacak.

Bu arada bu planda hiç bahsedilmiyor: General Motors. GM Ultium tabanlı Honda Prologue'un birkaç yıldan fazla dayanmayacağından şüpheleniyorum, o yüzden fırsatınız varken keyfini çıkarın.

İlgileniyorsanız Honda'nın planlarını okumanızı tavsiye ederim. Dünyadaki en iyi mühendislik odaklı otomobil şirketlerinden biri olmaya devam ediyor ve EV'ler konusunda ciddileştiğinde neler yapabileceğini görmek harika olurdu.

Ama yukarıda da söylediğim gibi bu tür iddiaları daha önce de duymuştuk. Otomotiv endüstrisinde bir şeyi söylemek ve onu gerçekten yapmak çok farklı önermelerdir. Honda'nın da yatırımcılara iyi görünmek için bu kadar zahmete girdikten sonra bundan geri adım atmanın bir yolunu bulmamasını umuyoruz.

%60: Nio'nun Alt Markasından Uygun Fiyatlı Elektrikli Araçların 'Yılda Bir Model'i

Bugün Çinli otomobil üreticisi Nio'nun yeni alt markası Onvo hakkında daha fazlasını okuyacaksınız. Diyelim ki Tesla'yı beklediğinizden daha doğrudan hedef alıyor. Gerçekten doğrudan.

Her neyse, Nio, belki de en çok pil değiştirme teknolojisiyle ünlü, yükselen bir Çinli oyuncu. Ama bundan çok daha fazlasını yapıyor. Reuters'e göre bu yeni Onvo markası, sürekli olarak daha fazla yeni model çıkarırken aynı zamanda pazarın küçülmesine de yardımcı oluyor:

Çinli elektrikli araç üreticisi Nio, perşembe günü yaptığı açıklamada, düşük fiyatlı Onvo markası altında yılda bir yeni model piyasaya süreceğini ve bunları ülkenin aşırı kalabalık otomotiv pazarında aile arabalarını da kapsayacak şekilde genişletmesi nedeniyle bunları benzinli araçlara benzer şekilde fiyatlandıracağını söyledi. .

Nio Perşembe günü, daha büyük aileleri hedef alan ikinci bir Onvo modelinin yakında piyasaya çıkacağını ve yeni başlatılan markanın aylık satışlar 20.000 adede ulaştığında genel kârlılığına olumlu katkıda bulunmasını beklediğini söyledi. Nio İcra Kurulu Başkanı William Li, "Çin'in 110 otomobil markası var... ve şu anda 20-30 aktif oyuncuyla birleşmiş durumda" dedi. "Konsolidasyon devam edecek ancak çok şiddetli olmayacak."

Reuters'e göre satışları Çin'in toplam EV pazarının yaklaşık %3'ünü oluştursa bile Nio'nun kendisi yine de karlı değil. Bu, Onvo'ya ek olarak başka bir uygun fiyatlı EV alt markasını piyasaya sürmesine rağmen. Buna Çin'deki aşırı doymuş EV pazarı ve fabrikalarındaki aşırı kapasite de eklendiğinde, otomobil üreticilerinin genişlemeye istekli olması şaşırtıcı değil.

%90: Çin'den ABD'ye: 'Seni Öldürmeyen Şey Daha Güçlü Yapar'

Peki Çin, ABD'de satılan elektrikli araçlara uygulanan yeni %100 tarifelere nasıl tepki veriyor? BYD'nin CEO'su Stella Li, Kuzey Amerika söz konusu olduğunda otomobil üreticisinin şu anda Meksika'ya odaklandığını ve ABD için hala "hiçbir planı" olmadığını söyledi.

Ancak Pekin ve ilgili medya kuruluşları buna tepki göstererek ABD'yi ikiyüzlülükle suçluyor. İşte yine Reuters:

Tarifelere yanıt olarak Çin devlet medyası, ABD'yi kendi serbest ticaret ilkelerini altüst etmekle ve iklim hedeflerini tehdit eden ve Amerikalı tüketiciler için maliyetleri artıracak eylemlerde bulunmakla suçlayarak karşılık verdi.

Temelde argüman şu: Kendinize zarar veriyorsunuz.

[...] Xinhua, ABD tarifelerine ilişkin bir yorumunda "Sizi öldürmeyen şey sizi daha güçlü kılar" dedi. "Öyle görünüyor ki bu ünlü alıntı Çin'in teknoloji şirketleri için geçerli."

Pekin bu tarife turunun geleceğini biliyordu. ABD Hazine Bakanı Janet Yellen ve diğerleri Çin'e yaptıkları son ziyaretlerde, Çin'in ekonomisinin karşılayabileceğinden daha fazla elektrikli araç, güneş paneli ve pil üretmeye yönelik endüstriyel kapasitesinin Amerikan işleri ve iş dünyası için bir risk olduğu mesajını verdiler.

Çinli yetkililer ve devlet medyası, ülkedeki EV üreticilerinin sübvansiyonlar değil inovasyon ve tedarik zinciri avantajları nedeniyle hakimiyet kurduğunu söyleyerek bu iddiayı reddetti.

Kesin olan bir şey var: Otomotivde Soğuk Savaş artık yeni başlıyor.

%100: Honda'nın Buradaki Vaatlerine İnanıyor musunuz?

Honda'nın burada söyledikleri konusunda ciddi olduğuna gerçekten inanmak isterim. Ancak daha önce EV dünyasındaki büyük vaatler bizi yakmıştı. Öte yandan Honda, Toyota değil ve endüstrinin zamanla tamamen elektriğe geçeceğini doğruluyor. Bu yeni strateji hakkında ne okudunuz?

Kaynak: IEV Global

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.