Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 10 Mayıs Admin Paylaş Gönderi tarihi: 10 Mayıs DC Hızlı Şarj Elektrikli Arabanızın Pili İçin Kötü mü? Cevap sizi şaşırtabilir. Efsane taburcu mu oldu? Elektrikli arabanızı sürekli olarak DC hızlı şarj istasyonuna götürmek akü paketine zarar verir mi? Buradaki kısa cevap "hayır" ama önce bazı şeyleri açıklamamız gerekiyor. DC Hızlı Şarj Nasıl Çalışır? Halka açık "Seviye 3" DC hızlı şarj istasyonları, araca ve dış sıcaklığa bağlı olarak bir EV'nin pilini yaklaşık 15-45 dakika içinde kapasitesinin yüzde 80'ine kadar getirebilir (soğuk bir pil, sıcak olandan daha yavaş şarj olur). Çoğu elektrikli araç şarjı evde yapılırken, bir EV sahibi yoldayken şarj durumu göstergesinin endişe verici derecede düşük olduğunu fark ederse DC hızlı şarj kullanışlı olabilir. Uzun yolculuklara çıkanlar için Seviye 3 istasyonlarının yerini belirlemek çok önemlidir. DC hızlı şarj, birden fazla konektör yapılandırması kullanır. Asyalı otomobil üreticilerinden gelen ilk modellerin çoğu, CHAdeMO konektörü (Nissan Leaf, Kia Soul EV) olarak adlandırılan şeyi kullanırken, Alman, Amerikan ve daha yeni Asya EV'leri ağırlıklı olarak SAE CCS Combo fişini kullanıyor ve birçok Seviye 3 şarj istasyonu başlangıçta her iki türü de destekliyor. ama şimdi büyük ölçüde CCS'yi destekliyorum. Tesla, kendi araçlarıyla sınırlı olan yüksek hızlı Supercharger ağına erişmek için özel bir konektör (şimdi Kuzey Amerika Şarj Standardı veya NACS olarak adlandırılıyor) kullanıyor. Ancak Tesla sahipleri, araçla birlikte gelen adaptör aracılığıyla diğer halka açık şarj cihazlarını da kullanabiliyor. Ev şarj cihazları araç tarafından DC gücüne dönüştürülen AC akımını kullanırken, Seviye 3 şarj cihazı düz DC enerjisini besler. Bu, arabayı daha hızlı bir şekilde şarj etmesine olanak tanır. Hızlı şarj istasyonu bağlı olduğu EV ile sürekli iletişim halindedir. Aracın şarj durumunu izler ve yalnızca aracın kaldırabileceği kadar güç sağlar; bu da modelden modele değişir. İstasyon, aracın şarj sistemini aşırı yüklemeyecek ve aküye zarar vermeyecek şekilde elektrik akışını buna göre düzenliyor. Şarj işlemi başlatıldığında ve aracın aküsü ısındığında, kilovat akışı genellikle aracın maksimum girişine kadar artar. Şarj cihazı bu hızı mümkün olduğu kadar uzun süre koruyacaktır ancak araç, pil ömründen ödün vermemek için şarj cihazına yavaşlamasını söylerse daha orta bir hıza düşebilir. Bir EV'nin pili, kapasitesinin belirli bir düzeyine (genellikle yüzde 80) ulaştığında, şarj işlemi esasen daha sonra Seviye 2 işlemi haline gelecek şekilde yavaşlar. Bu, DC hızlı şarj eğrisi olarak bilinir. Sık Hızlı Şarj Etmenin Etkileri Elektrikli bir otomobilin daha yüksek şarj akımlarını kabul etme yeteneği akü kimyasından etkilenir. Sektörde kabul edilen görüş, daha hızlı şarjın EV'nin pil kapasitesinin düşme oranını artıracağıdır. Bununla birlikte, Idaho Ulusal Laboratuvarı (INL) tarafından yürütülen bir araştırma, bir elektrikli otomobilin aküsünün, yalnızca güç kaynağı Seviye 3 şarjıysa (ki bu neredeyse hiçbir zaman böyle değildir) daha hızlı bozulacağı sonucuna varmıştır; aradaki fark özellikle belirgin değildir. Hava Soğutmalı Nissan Leaf'lerde Erken Testler INL, günde iki kez çalıştırılan ve şarj edilen, 2012 model yılına ait iki çift Nissan Leaf EV'yi test etti. Bunlardan ikisi, birinin garajında kullanılanlar gibi 240 voltluk "Seviye 2" şarj cihazlarından dolduruldu, diğer ikisi ise Seviye 3 istasyonlarına götürüldü. Her biri bir yıl boyunca Phoenix, Arizona bölgesindeki halka açık yollarda sürüldü. Aynı koşullar altında, iklim kontrol sistemleri 72 dereceye ayarlanmış ve dört arabayı da aynı sürücü grubu yöneterek test edildi. Araçların akü kapasitesi 10.000 mil aralıklarla test edildi. Dört test arabasının tümü 50.000 mil sürüldükten sonra, Seviye 2 arabaları orijinal akü kapasitelerinin yaklaşık yüzde 23'ünü kaybederken Seviye 3 arabaları yaklaşık yüzde 27 oranında azaldı. 2012 Leaf'in ortalama menzili 73 mil idi, bu da bu sayıların şarj başına sadece üç mil civarında bir farkı temsil ettiği anlamına geliyor. INL'nin 12 aylık dönem boyunca yaptığı testlerin çoğunun, göreceli olarak kısa menzili korumak için gereken derin şarj ve deşarj gibi, doğası gereği pil ömrüne olumsuz etki edebilen aşırı sıcak Phoenix havasında gerçekleştirildiğine dikkat edilmelidir. 2012 Yaprak koşusu. Bu sıcaklıklar, Leaf'te bulunanlar gibi hava soğutmalı EV pilleri için son derece sert olabilir. Yeni Testler Hızlı Şarjın Etkisinin Daha Az Olduğunu Gösteriyor Ağırlıklı olarak hızlı şarj kullanılırsa pil zamanla ne kadar zayıflar? Recurrent, bazı Tesla'ları içeren yakın zamanda yapılan bir testte bu soruyu yanıtlamak için yola çıktı. Aşağıdaki grafik sonuçları göstermektedir. Çalışma, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki 12.500'den fazla Tesla aracından alınan şarj verilerini analiz etti; sıklıkla hızlı şarj olan arabaların menzil bozulma oranı, AC şarjla karşılaştırıldığında istatistiksel olarak benzer. Elektrikli araçlar için araç ve akü analiz raporları sunan şirket, sürenin en az yüzde 90'ında hızlı şarj olan arabaları, yüzde 10'dan daha az hızlı şarj olan arabalarla karşılaştırdı. Sonuçlar, iki şarj yöntemi arasında çok az fark olduğunu veya hiç fark olmadığını gösteriyor. Bu, daha yeni elektrikli otomobillerin, hızlı şarj edildiğinde, Nissan Leaf gibi ilk elektrikli otomobillere kıyasla önemli ölçüde pil bozulması olasılığının daha az olduğu anlamına geliyor. Buradaki genel çıkarım, DC şarjının elektrikli otomobilin pil ömrü üzerinde bir etkisi olsa da, özellikle birincil şarj kaynağı olmadığı için minimum düzeyde olması gerektiğidir. Veya daha basit bir ifadeyle EV'nizi gerektiği gibi hızlı şarj edin. Pil ömründe önemli bir fark olması konusunda endişelenmenize gerek yok. Kaynak: InsideEVs Global Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın