Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 6 Mayıs Admin Paylaş Gönderi tarihi: 6 Mayıs Hindistan'ın Tata Nexon EV'si Karmaşık Bir Soruna Basit, Uygun Fiyatlı Bir Çözüm Minik EV, dünyanın en kirli ülkelerinden birinde elektrifikasyona öncülük ediyor. Tesla'nın faaliyetlerini başlatmak için kısa süre önce bir ofis kiraladığı Batı Hindistan'ın hareketli metropolü Pune'a yaptığım son ziyaretten sonra, Hindistan otomobil pazarındaki bir otomobil üreticisinin elektrikli araçları diğerlerinden çok daha ciddiye aldığı ortaya çıktı: Tata Motors. Hindistan dünyanın en kirli 100 şehrinin 83'üne ev sahipliği yapıyor. Eğer dünyanın karbondan arındırılması gerekiyorsa Hindistan'ın katılımı kaçınılmazdır. Hintli otomobil üreticileri, elektrikli araçların benimsenmesini artırmanın gezegen için çok önemli olduğunun farkında. Tata bu alandaki rakiplerinden çok daha fazlasını yapıyor. Tata Motors, çelik, BT hizmetleri, havacılık ve daha birçok alanda faaliyet gösteren genişleyen bir iş imparatorluğu olan Tata Group'un bir yan kuruluşudur. Tata Motors, 2008 yılında küresel mali krizin ortasında Ford'dan 2,3 milyar dolara satın alınan Jaguar Land Rover'ın ana şirketidir. JLR, Tata Motors çatısı altında gelişti ve ana şirket şu anda Hindistan'ın üçüncü büyük otomobil üreticisidir. Tata, Hindistan'da çeşitli uygun fiyatlı EV'ler sunuyor ancak Nexon kompakt SUV, genel olarak en çok satan ürün oldu. Tata'nın kaderini değiştirerek %73'lük baskın bir EV pazar payı elde etmesine yardımcı oldu. Çarpıcı bir tasarıma sahip değil. İç yapısı ilkeldir. Sürüş menzili ve şarj süreleri Batılı modellere göre soluk. Ancak 17.000 $'lık başlangıç fiyatıyla Hindistan'da büyük bir satış rakamına ulaştı. Bu beni şunu düşündürdü: EV geçişi, akıl almaz mühendislik ve devrim niteliğindeki üretim teknikleri gerektiriyor mu? Yoksa işleri basit tutarak da başarılabilir mi? Bunu öğrenmek için Hindistan'ın en çok satan elektrikli aracının direksiyonuna geçtim. Elektrikli Araç Temelleri Nexon EV, Hindistan'daki bir Chevy Bolt EV eşdeğeridir. Ancak özellikler, tasarım ve teknik özellikler yerel pazarla orantılı olduğundan önemli ölçüde farklılık gösterir. Kısa oranları, uzunluğu dört metrenin altında olan arabaları daha düşük vergilere tabi kılan düzenlemelerin bir sonucudur. Bu, SUV'lara olan artan takıntıyla birleştiğinde, arka kısımları sıkıştırılmış yüksek sürüşlü arabaların ortaya çıkmasına yol açtı. Nexon EV, değiştirilmiş bir içten yanmalı motor (ICE) platformu üzerinde ilerlerken, form faktörü değişmeden kalır, bu nedenle küçük bir hatchback uzunluğa (157,2 inç) sahip olmasına rağmen tipik bir yüksekliğe (63,6 inç) ve kaslara sahiptir. karşıdan karşıya geçmek. Bir Chevy Bolt EV yaklaşık 163,2 inç uzunluğundadır. Hindistan şehirlerinin çoğu Manhattan'ın ortası kadar kalabalık. Yani bu form faktörü yerel olarak etkilidir. 360 derecelik kameraların ve ultrasonik sensörlerin yardımıyla onu zahmetsizce kümelenmiş yolların etrafından dolaştırdım ve dar park alanlarına yerleştirdim. Elektrikli güç aktarım mekanizması size övünecek ya da çekinecek hiçbir şey vermez. Basın arabasının 40,5 kilowatt saatlik bir pil takımı vardı. Çin'in CLTC'sine benzer şekilde aşırı iyimser bir sürüş döngüsünde iddia edilen 289 mil menzil sunuyor. Belirtilen menzilin 201 milden fazlasını hiç görmedim. Gerçek dünyadaki aralık çok daha düşüktü. Yaklaşık 75 mil (120 km) esas olarak şehir içi sürüş ve bir miktar gündelik otoyol sürüşünden sonra hesaplanan verimlilik kilovat saat başına yaklaşık 4,1 mil oldu. Bu, gerçek dünyada yaklaşık 166 mil menzil anlamına gelir. (Öğleden sonra sıcaklıkları kavurucu 104 Fahrenheit dereceye ulaştığında klimayı ve koltuk havalandırmasını açık bıraktım.) Ön aksa monte edilen kalıcı mıknatıslı senkron motor, 145 beygir gücü ve 158 pound-feet tork için iyidir. Bu, Nexon EV'yi 8,9 saniyede durma noktasından saatte 62 mil hıza çıkarmak için yeterli. Hindistan koşulları için bu performans fazlasıyla yeterliydi. Araba satışlarının yerel yol ağlarının genişlemesini orantısız bir şekilde geride bıraktığı bir ülkede, kesinlikle canınız çekmediği sürece elektron destekli saçmalıklara kapılmanıza yer yok; bu durumda uygun asfalt bulmak için şehrin dışına çıkmanız gerekir. Şarj açısından Nexon EV, 50 kilovatlık bir DC hızlı şarj cihazına takıldığında 56 dakikada %10-80 şarj durumundan (SoC) çıkabiliyor. EV ile geçirdiğim sınırlı süre içinde yalnızca 30 kW'lık şarj cihazı bulabildim; şarj cihazı 359 volt ve 80 amper dağıtırken bu değer 29 kW'a kadar yükseldi. SoC'nin yüzde otuz ila sekseni yaklaşık 25 dakika sürdü ve tam şarj bir saatten biraz fazla sürdü. Bu EV'ler genellikle şehir içinde kullanılıyor ve gece boyunca evde Seviye 2 duvar kutularıyla şarj ediliyor. ABD'den farklı olarak, Hindistan'daki çoğu apartmanın zemin katında özel park alanları var ve bu da, örneğin New York City'nin aksine, ev ve ofis şarj cihazlarının kurulumunu kolaylaştırıyor. Sürüş Nexon EV, Pune'un ağaçlarla çevrili şehir yollarında ve dar sokaklarında neşeli bir his uyandırdı. Eco modu menzili korudu ve hafif bir gaz tepkisine sahipti. Tuk-tuk ve scooterların acımasızca önünüzü kestiği ve tampon tampona trafiğin sabrınızı sınadığı Hindistan trafiğinde bunu etkili buldum. Bağımlılık yaratan anlık torku hissetme konusundaki sürekli arzum için çok ihtiyaç duyulan bir sönümleyiciydi. Şehir modu daha fazla aciliyet sergilerken, Spor modunda gaza hafif bir dokunuş bile hızlanmanın belirgin şekilde daha keskin olmasıyla birlikte ileri doğru atılmasına neden oldu. 8,9 saniyelik 0-62 mil/saat hızlanma süresi, elektrikli otomobil standartlarına göre olağanüstü değildir. Ancak Hindistan'da halen satışa sunulan önceki nesil Hyundai Kona Electric'ten (9,7 saniye) daha hızlı ve MG ZS EV'nin (8,5 saniye) yalnızca biraz gerisinde. Hem Kona Electric hem de MG ZS EV oldukça daha pahalıdır. Sürüş ve yol tutuşu etkileyiciydi. Sert bir şekilde yaylanmıştır ve yavaş hızlarda yanal hareket belirgindir, ancak daha hızlı gittiğinizde sürüş daha sabit bir his verir. Nexon, yüksek hızlarda dalgalanmaları daha etkili bir şekilde emer. Bu onu kanyonların etrafında şevkli küçük bir idareci yapıyor. Köşelere hafifçe vurduğunuzda gövde rulosu iyi bir şekilde tutulurken iyi sönümlenmiş süspansiyon, köşelerin ortasındaki tümseklerle uğraşırken bile dengede kalmasını sağlar. Kalın, düz tabanlı direksiyon avuçlarımda güven verici bir kavrama ve dokunma hissi sağladı ancak ön tekerleklerden herhangi bir geri bildirim vermedi. İbre yükseldikçe iyi bir şekilde tartıldı, ancak iletişim eksikliği, dinamik olarak sıralanmış bir makine için utanç vericiydi. Teknoloji İçeride 12,3 inçlik Harman bilgi-eğlence ekranı, 10,25 inçlik dijital gösterge paneliyle tamamlanıyor. Arayüz temiz ve ekran hem kaygan hem de duyarlı. Şarj olurken Beach Buggy Racing 2 oynadım ve herhangi bir kare düşüşü fark etmedim. Kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay desteği var. Arabaya her girdiğimde Android telefonuma sorunsuz bir şekilde bağlandı. Basın materyalleri bunun aynı zamanda YouTube, ESPN, Disney ve Gaana (Spotify eşdeğeri) ile birlikte geldiğini öne sürüyor. Basın arabasına yalnızca YouTube yüklendi. Bazı sorunları var gibi görünüyordu ve düzgün çalışmıyordu. Ergonomi açısından Nexon EV sağlam bir his veriyordu. Tüm işlevleri dev bir ekranda birleştiren diğer birçok otomobil üreticisinin aksine Tata, fiziksel ve dokunmatik düğmelerin iyi bir karışımını sunuyor. Fiziksel düğmeler sıcaklığı ve fan hızını ayarlar, ancak özellikle ses düğmesi yoktur. Direksiyon simidinde ses kontrolü için fiziksel bir düğme bulunmasına rağmen. Bu üst donanımda ayrıca kör nokta desteğine sahip 360 derecelik bir kamera, subwoofer'lı dokuz hoparlörlü JBL ses sistemi ve gösterişli karşılama ve veda sekanslarıyla tam genişlikte ön ve arka dijital ışıklar gibi başka güzellikler de vardı; bunların hepsi iyi çalıştı. İyileştirme gerektirebilecek bir husus, sürüş seçme kolunun işlevselliğidir. Sürüş veya geri vites için ileri veya geri kaydırmanın, sürekli olarak amaçlanan vitese geçmediğini buldum. Her seferinde, doğru viteste olduğumu doğrulamak için gösterge tablosuna bakmak zorunda kaldım; Tata Motors'un ele alması gereken bir güvenlik meselesi. Sonuç Nexon EV yaklaşık 17.363 dolardan (vergi ve harçlar hariç 14.4 lakh rupi) başlıyor ve 23.115 dolara (19.29 lakh rupi) kadar çıkıyor. Hindistan'da ortalama araba fiyatı yaklaşık 14.000 dolar (11,5 lakh rupi), yani bu iyi bir başlangıç noktası. Zaten rakipleri Hyundai Kona Electric ve MG ZS EV'den daha ucuz. Bu fiyat noktasında Tata'nın onu daha iyi hale getirmek için daha fazla ne yapabileceğinden emin değilim. Başarılı olmak için gigacasting, milyonlarca fiyat indirimi veya Tam Otomatik Sürüş (Denetimli) gerektirmez. Yeni bir tasarım, kaliteli iç mekan, olmazsa olmaz bağlantılı otomobil özellikleri ve uygun fiyat, çoğunlukla evde şarj eden ve elektrikli araçlarını ağırlıklı olarak şehirde kullanan, ara sıra planlı şehirlerarası geziler için dışarı çıkan, teknoloji meraklısı orta sınıf Hintliler olan hedef kitlesinde yankı uyandırıyor. Elbette, daha fazla menzil ve daha hızlı şarj hızları güzel olurdu, ancak dört metrenin altındaki bir formata sıkıştırılmış ince ayarlı bir ICE platformunun göze çarpan sınırlamaları var. Nexon EV, günümüzde sadeliğin göz ardı edildiğini kanıtlıyor. Güçlü temellere bağlı kalıyor ve müşteriler onu seviyor gibi görünüyor. Tata gibi kitlesel pazara sahip bir marka için Nexon EV, EV hareketinin meşalesini taşıyor. Tesla, Hindistan'da EV satmaya başladığında kitlelerin ulaşamayacağı lüks bir marka olacaktı. 20.000 doların altında bir EV piyasaya sürmediği sürece, kendi pazarında Tata Motors'a meydan okuyacağını düşünmüyorum. Dahası, BEV yerel platformları üzerine inşa edilen yeni nesil Tata EV'ler de yolda. Batılı otomobil üreticileri dünyanın üçüncü büyük binek otomobil pazarında yer edinmek istiyorlarsa Tata'nın planlarını yakından takip etseler iyi olur. Ve belki de taktik kitabından bir iki numara öğrenebilirsin. Kaynak: InsideEVs Global Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın