Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 21 Nisan , 2024 Admin Gönderi tarihi: 21 Nisan , 2024 Yenilenebilir Hidrojenle Çalışan 62 Bin Mil Kateden Deneysel Tekneyi Tanıyın Geçen hafta serin bir sabah, Energy Observer adlı rüzgar, güneş ve hidrojenle çalışan bir araştırma gemisi, sekiz gazeteciyi bir tur için ağırladı. Tuhaf şekilli tekne (30 metre uzunluğunda ve 40 metre genişliğinde) New York'taki Battery Park City Marina'daki Tek Dünya Ticaret Merkezi'nin gölgesine yanaşmıştı ve George Conty adında sakallı bir adam gemideki herkese yardım etmek için sancak tarafında bekliyordu. Conty, Energy Observer'ın kayıkçılarından biridir ve ekipmanı geminin şeklinde tutmak onun görevidir. Kalın bir Fransız aksanıyla, "Herkesten gemiye binmeden önce lütfen ayakkabılarını çıkarmasını veya koruyucu patik giymesini isteyeceğiz" dedi. "Güneş panelleri çok kırılgandır ve şarj olabilmeleri için temiz kalmaları gerekir." Energy Observer, emekli bir yarış katamaranının gövdesi üzerine inşa edildi ve 2017 yılında Victorien Erussard adlı emekli bir Fransız denizci tarafından çok sayıda araştırma grubu ve kamu ve özel kuruluşlarla ortaklaşa denize indirildi. Misyonu iki yönlüdür: Daha büyük uygulamalara ölçeklendirilip ölçeklenemeyeceklerini ve nasıl ölçeklendirilebileceklerini görmek için deneysel enerji üreten teknolojileri test etmek ve enerji stratejileri ve yenilenebilir enerji kaynakları hakkında bilgi toplayıp paylaşarak dünya çapındaki topluluklara bir elçi olarak hizmet etmek. Bizi gövdelerden birinin üzerinden, açık ağların bir bölümünden geçerek ana kabine yönlendiren Conty, başlangıçta Energy Observer'ı hareket ettirmenin bir deneme yanılma meselesi olduğunu söylüyor. "İlk başta tekne rüzgar türbinleriyle donatılmıştı, ancak bunlar yalnızca belirli koşullarda çalışıyordu" diyor. 2019'da türbinler iki otomatik yelkenle değiştirildi. "Ayrıca daha az güneş paneliyle başladık ama onları mümkün olan her yere ekliyoruz" diyor, görünür her santimetresi kare güneş pilleriyle gömülü esnek matlarla kaplı çevredeki güverteyi işaret ediyor. Kabinde ocak ve fırın içeren küçük bir mutfak bulunmaktadır. Conty, "Aynı anda çok fazla şeyi pişirmemeye dikkat etmeliyiz çünkü çok fazla elektrik tüketiyor" diyor. Energy Observer'ın bilim sorumlusu Beatrice Cordiano, "Bu, çok fazla yahni yediğimiz anlamına geliyor" diyor. Ana kabinin ortasında, güneş panelinden gelen mevcut şarj oranlarının yanı sıra akü ve hidrojen seviyelerini gösteren iki büyük ekrana sahip bir iş istasyonu bulunmaktadır. Bir bilgisayar, yelkenlerin trimini optimize eder ve gelecekteki enerji kullanımını hesaplar. İstasyonun arkasında, güneş panellerinden gelen yüzlerce beyaz kablonun teknenin akülerine elektrik getirdiği buzdolabı boyutunda bir bölme var. Pervanelerden çamaşır makinesine kadar her şeye güç sağlamanın yanı sıra, deniz suyunu tuz gidericilerden çeken ve ardından oksijen ve hidrojen moleküllerini ayıran yenilikçi bir sistem aracılığıyla hidrojen oluşturmak ve depolamak için elektrik kullanılıyor. Hidrojen daha sonra sıkıştırılıyor ve teknenin gövdesindeki dev tanklarda depolanıyor. Bu, enerji açısından yoğun bir süreç olduğundan, yalnızca gemi demirlendiğinde veya seyir koşulları en uygun olduğunda yapılır. Ara sıra yapılan yenilemeler ve neredeyse sürekli yapılan iyileştirmeler sayesinde tekne 62.000 deniz mili yol kat etti, dört okyanusu geçti ve 40'tan fazla ülke ve 86 limanı ziyaret etti. Conty, "Aslında büyük denizlerde iyi idare ediyor" diyor. "En zor zamanlar, yandan gelen dalgaların kabinin altına girip içeri su sıçrattığı zamanlar oldu." Çok yıllık yolculuk, Energy Observer'ın kurumsal ortaklarına kendi teknolojilerini inceleme fırsatları sağladı. Örneğin Toyota, tekneye, depolanan hidrojeni tekrar elektriğe dönüştüren ve daha sonra tekneye güç sağlamak için kullanılan bir cihaz olan yakıt hücresini sağladı. Şirket, hidrojenle çalışan arabası için halihazırda üretimde olan mevcut bir yakıt hücresini, Mirai adı verilen dört kapılı bir sedanı modifiye etti. Toyota'nın hidrojen yakıt hücresi programına öncülük eden mühendis Jacquelyn Birdsall, "Böylesine zorlu koşullarda nasıl performans gösterdiğini görmek harika" diyor. "Deneysel kamyon taşımacılığı ve jeneratör projelerinde topladığımız verileri kullanıyoruz." Conty ve Cordiano, son yedi yıldır tekneyi kullanan 10 denizciden oluşan dönüşümlü bir ekibin parçası. Energy Observer'ın duraklar arasındaki en uzun süre 2020'deydi. Conty, "Bu, salgının başlangıcıydı ve limanlar kapanıyordu" diyor. "Denizde yanaşmamıza izin verecekleri bir yer aramak için 70 günden fazla zaman harcadık." Bu hafta mürettebat, yolculuk sırasında topladıkları araştırmaları sunacakları Birleşmiş Milletler'deki bir törene katılacak. Daha sonra kuzeye, Boston'a ve Saint John, Newfoundland'a yelken açacaklar ve ardından Olimpiyatlar için zamanında Fransa'ya geri dönecekler, ardından tekne hizmet dışı bırakılacak. Ve ondan sonra? Conty, 150 metrelik bir konteyner gemisinin resmini çekiyor. “Burası Energy Observer II” diyor. "Sıvı hidrojenle çalışacak ve şimdiye kadar yapılmış en düşük karbon emisyonlu kargo gemisi olacak." Her şey yolunda giderse 2026'da yola çıkacak. Kaynak: Town and Country Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.