Gönderi tarihi: 7 Nisan , 2024 1 yıl Admin Yaygın Elektrikli Araç Terimleri ve Konuları EV'lerle ilgili pek çok terim var, bu yüzden ne anlama geldiklerini açıklayalım. Yollarımızdaki elektrikli araçların sayısı artıyor ve insanlar zaman geçtikçe elektrikli araçlar konusunda daha rahat olmaya başlıyor. Sürüş menzili tahminleri iyileşiyor, şarj süreleri hızlanıyor ve federal hükümet alıcılar için vergi kredilerine erişimi kolaylaştırdı. Bununla birlikte, medyanın ve otomobil üreticilerinin ortaya attığı en yaygın EV terimlerinin bazıları söz konusu olduğunda sektörde hâlâ pek çok kafa karışıklığı var. Size hızlı bir genel bakış sağlamak için en çok kullanılan terimlerimizden bazılarını aldık. Burada göreceğiniz en yaygın EV terimlerinin bazıları ve bunların ne anlama geldiği yer almaktadır. Şarj Seviyeleri (Charging Levels) Şarj etme, hızlarına bağlı olarak üç Seviyeye bölünmüştür. Seviye 1 şarj cihazları en yavaş olanlardır ve bir EV'yi şarj etmek bir gün veya daha uzun sürer. Seviye 2 şarj cihazları, otel veya sinema salonu gibi halka açık yerlerde hedef şarj cihazları olarak yaygındır. 240 volt sağlıyorlar ve bir EV'yi yaklaşık dört saatte şarj edebiliyorlar. Seviye 3 şarj, şu anda mevcut olan en hızlı şarjdır ve anlamlı menzil eklemek yarım saat kadar kısa sürer. Tesla Süper Şarj Cihazları bu kategoriye girer. DC ve DC Hızlı Şarj (DC and DC Fast Charge) DC Doğru Akım – Sabit yönde bir elektrik akımı. DC Hızlı Şarj 50 kW ila 350 kW ve üzeri elektrik çıkışıyla elektrikli araçları hızla şarj etmenin en hızlı (yüksek güçlü) yolu. Elektrik motoru (Electric Motor) Elektrik motorları, aküden gelen elektrik gücünü mekanik harekete dönüştürür ve geleneksel gaz motoruna göre çok daha verimli bir sistemdir. Neredeyse sessizdirler ve gaz motorlarına göre çok daha düşük RPM'de tork üretirler, bu da onların sıvı dinozor yakan muadillerine göre çok daha canlı ve daha güçlü hissetmelerini sağlar. Elektrikli Araçlar (Elektric Vehicles) Önemli olan bu. Elektrikli araç terimini çeşitli bağlamlarda duyabilirsiniz ancak unutulmaması gereken nokta, bunun çeşitli araçlar için geçerli olduğudur. "Elektrikli" dediğimizde, üzerinde elektrik motoru ve batarya bulunan herhangi bir şeyden bahsediyor olabiliriz; yani hibritler, plug-in hibritler veya tam bataryalı elektrikli araçlar buna dahil olabilir. Geleneksel hibritler şarj gerektirmediğinden, elektrikli olmanın bir aracın mutlaka fişe sahip olacağı anlamına gelmediğini de belirtmek önemlidir. Bu tanım aynı zamanda küçük bir elektrik motoruna sahip olan ve elektrik gücüyle önemli bir mesafe boyunca çalışamayan yarı hibrit araçlar için de geçerlidir. Yarı hibrit otomobiller, daha iyi performans üretmek ve geleneksel ateşleme sisteminin yerini almak için elektrifikasyonu kullanıyor ancak genellikle önemli bir yakıt ekonomisi avantajı sağlamıyor. EREV Genişletilmiş Menzilli Elektrikli Araç. PHEV'in elektrik motoru her zaman tekerlekleri hareket ettirse de, EREV'ler akü bittiğinde aküyü yeniden şarj etmek için jeneratör görevi gören, genellikle içten yanmalı bir motor olan bir yardımcı güç ünitesine sahiptir. EVSE Elektrikli Araç Tedarik Ekipmanları. Şarj istasyonu ile elektrikli araç arasında iki yönlü iletişimi sağlayan bir güvenlik protokolü. Temel olarak, şarj cihazı ile EV'niz arasındaki güvenli akım akışını kontrol eder. Yakıt Hücreli Elektrikli Araçlar (Fuel Cell Electric Vehicles) Şu anda hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçlar (FCEV'ler) yalnızca Kaliforniya'da mevcuttur, ancak bu durum değişebilir. Geleneksel içten yanmalı motorlardan daha verimlidirler ve karbondioksit yerine yalnızca su yayarlar. Ayrıca EV'lere benzer şekilde FCEV'ler de normal çalışma sırasında neredeyse sessizdir. ICE (Internal Combustion Engine) İçten Yanmalı Motor – Çoğu otomobil, SUV ve kamyondaki gazla çalışan motorun teknik adı. Pistonu aşağı doğru iten bir silindir içindeki hava-yakıt karışımını ateşleyerek güç üretir. kW Kilowatt bir güç birimidir. Kilowattın birim sembolü "kW"dır. Uluslararası Birim Sistemine (SI) göre, bir kilowatt 1000 watt'a eşittir. Kilowatt, watt'tan bin kat daha fazladır, bu nedenle daha uygun bir ölçü birimi olarak kullanılır. kWh Kilowatt-saat – Bir kilowatt gücün bir saatte aktardığı veya harcadığı enerjiye eşdeğer enerji birimi. Elektrikli otomobilin akü boyutu kilovatsaat cinsinden ölçülür; bu nedenle bunu, elektrikli otomobilin bir benzin deposundaki galon yakıta eşdeğeri olarak düşünün. Galon Eşdeğeri Başına Mil (MPGe) - Miles Per Gallon Equivalent Galon başına mil eşdeğeri, bir elektrikli aracın, bir galon gazda bulunan enerji miktarı olan 33,7 kWh elektrikle kat edebileceği mesafedir. Çevre Koruma Ajansı, bu önlemi elektrikli araçlarda verimliliği gözlemlemenin bir yolu olarak geliştirdi ve maliyetlerdeki farklılıklar nedeniyle içten yanmalı motorları ve EV'leri karşılaştırmanın en iyi ölçüsü olmasa da, elektrikli modelleri birbirine göre sıralamanın sağlam bir yolu. menzil ve pil boyutlarına göre diğerleri. NACS Şu anda SAE J3400 olarak standartlaştırılan ve Tesla şarj standardı olarak da bilinen Kuzey Amerika Şarj Standardı (NACS), Tesla tarafından geliştirilen bir elektrikli araç şarj konnektör sistemidir. Kasım 2022'de diğer üreticilerin kullanımına açıldı. Çoğu otomobil üreticisi, adaptörlü veya adaptörsüz NACS konektörünün mevcut veya gelecekteki kullanımını benimsemiştir. Şarj ağı operatörleri ve ekipman üreticileri de NACS konnektörleri ekleme planlarını duyurdu. Plug-In Hibrit Plug-in hibritlerde tıpkı geleneksel hibritlerde olduğu gibi gaz motorları, bir akü ve en az bir elektrik motoru bulunur. Biraz farklılar çünkü daha büyük bir aküye sahipler ve şarj edilmeleri gerekiyor, ancak olumlu tarafı, normal hibritlerin sağlayamayacağı tamamen elektrikli bir menzil sunmaları. Menzil (Range) Menzil, bir EV'nin tek şarjla kat edebileceği mesafedir. Menzil numarası; dış sıcaklık, sürücünün sürüş tarzı ve hatta yol koşulları gibi çeşitli faktörlerden etkilenebilir. EV sahiplerinin pil gücü bitmeden şarj istasyonuna ulaşma konusundaki endişelerini tanımlayan "menzil kaygısı" terimini duymuş olabilirsiniz, ancak bugünlerde daha acil bir endişe, yarım saat veya daha fazla sürebilen şarj hızıdır. anlamlı miktarda menzili kurtarın. Rejeneratif Frenleme (Regenerative Braking) Elektrikli araçlarda rotorlar, balatalar, kaliperler ve sıvı dahil olmak üzere geleneksel frenler bulunurken, elektrik motorları fren sistemini kullanmadan onları yavaşlatmak için çalışabilir. Rejeneratif frenleme, elektrik motorlarını etkili bir şekilde jeneratörlere dönüştüren ve aracın yavaşlatılmasıyla üretilen enerjiyi yakalayan "geri" hareketi ifade eder. Katı Hal Piller (Solid-State Batteries) Katı hal piller EV'ler için "bir sonraki büyük şey". Sıvı elektrolit ve elementler arasında fiziksel ayırıcılar kullanan geleneksel lityum iyon pillerin aksine, katı hal piller her ikisini de katı elektrolitle değiştirir. Yeni pillerin, kirli olabilen ve çıkarılması yoğun emek gerektiren lityuma da bağlı olması gerekmiyor. Katı hal pillerinin ayrıca daha güvenli ve yangına daha az duyarlı olduğu düşünülmektedir. Sıvı elektrolit olmadan, normal lityum iyon pillerden daha küçük ve daha hafiftirler, bu da sürüş menzilini artırabilir. Vergi İadeleri ve Teşvikler (Tax Refunds and Incentives) Araca bağlı olarak federal hükümet, satın almayı teşvik etmek için vergi teşvikleri veya indirimleri sunabilir. Kuralların 2024'te değişmesi, uygun araçların listesini önemli ölçüde azalttı ve ABD dışındaki markaların rekabetini zorlaştırdı. Ford ve General Motors Amerikan markaları olmasına rağmen, ham madde tedarik süreçleri hükümetin vergi kredisi kurallarına aykırıydı ve daha önce uygun olan birçok aracı şanssız hale getirdi. Sıkça Sorulan Sorular Katı hal pilleri şu anda mevcut mu? Henüz değil. Şu anda giyilebilir cihazlar ve hatta kalp pilleri gibi daha küçük elektroniklerle sınırlılar ancak henüz elektrikli araçlara girmediler. Ancak birçok şirket ticari açıdan uygun çözümler üzerinde çalıştığı için bu durum yakında değişebilir. Plug-in hibritler hibritlerden daha mı iyi? Plug-in hibritler, bazı sürücüler için uzun süre benzin istasyonundan kaçınmak anlamına gelebilen bir miktar elektrik menzili sunuyor. Aynı zamanda normal hibritlere göre daha ağır ve pahalıdırlar ve yakıt tasarrufu yoluyla ekstra maliyeti telafi etmek için gereken süre çok uzun olabilir. PHEV'i şarj etmeyi unutursam ne olur? Elektrikli menzile sahip olmalarına rağmen PHEV'ler, pil bittiğinde diğer hibritler gibi çalışır. Hala bir gaz motorunuz var ve elektrik motoru hala içten yanmalı aktarma organlarını desteklemek için çalışıyor. Sıcak hava elektrikli araçlar için kötü mü? İklim sistemleri ve diğer araç işlevleri, dışarısı ılıman olduğunda sürüşe göre daha hızlı boşalmaya neden olabileceğinden, hava sıcak veya aşırı soğuk olduğunda piller daha fazla çalışır. Bununla birlikte, burada çok yüksek sıcaklıklardan bahsettiğimizi belirtmekte fayda var, dolayısıyla bazı sürücüler için bu bir sorun olmayacaktır. Hibritler yüksek hızlarda çalışır mı? Elektrikli motorlar genellikle kalkış sırasında hızlanma yardımı sağlamakla sınırlı olduğundan, hibritler şehir içinde daha düşük hızlarda en verimli olanıdır. Benzinli motor otoyollarda işi yaptığından yakıt tüketimi daha yüksek olacaktır. Kaynak: InsideEVs Global
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.