Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Çin yapımı küçük bir Elektrikli Araç neden küresel otomobil yöneticilerini ve politikacılarını bu kadar geriyor veya endişelendiriyor

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Çin yapımı küçük bir Elektrikli Araç neden küresel otomobil yöneticilerini ve politikacılarını bu kadar geriyor veya endişelendiriyor

LIVONIA, Michigan — Küçük bir elektrikli araç, küresel otomotiv endüstrisi üzerinde büyük bir etkiye sahip.

byd-han.jpg

Dalga yaratan şey elektrikli aracın kendisi değil, fiyatı ve dünya çapında yerli otomobil endüstrilerini alt üst etme potansiyeli.

Tamamen elektrikli küçük bir hatchback olan Çin yapımı BYD Martı'nın fiyatı yalnızca 69.800 yuan'dan (ya da 10.000 dolardan az) başlıyor ve bildirildiğine göre giderek nüfuz sahibi olan Çinli otomobil üreticisine kâr sağlıyor.

Bu ikinci nokta - ABD'li otomobil üreticilerinin çoğunlukla herhangi bir dönüş sağlayamadığı elektrikli araç kârları - Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa'ya, Latin Amerika'ya ve başka yerlere yayılmasıyla birleştiğinde, Detroit'ten Teksas'a, Almanya'dan Japonya'ya kadar otomotiv yöneticileri ve politikacıları gergin durumda.

Şu anda mühendislik danışmanlık şirketi Caresoft Global'de otomotiv başkanı olarak görev yapan eski General Motors yöneticisi Terry Woychowski, Martı'nın "otomobil endüstrisinin geri kalanı için açık bir çağrı" olabileceğini söyledi. "Bu önemli bir olay."

Martı henüz ABD topraklarında satılmamış olsa da BYD, araçlarını dünya çapında genişletiyor ve bazıları, ABD'ye daha fazla Çin yapımı aracın gelmesinin an meselesi olduğuna inanıyor.

Küresel otomobil üreticileri arasında, Warren Buffett destekli BYD gibi Çinli rakiplerin, kendi otomobil endüstrilerinin zararına olacak şekilde yerli üretimi ve araç fiyatlarını düşürerek pazarlarını doldurabileceği korkusu var.

Alliance for American, "Çin hükümetinin gücü ve finansmanıyla desteklendikleri için çok ucuz olan ucuz Çin otomobillerinin Amerikan pazarına girişi, ABD otomobil sektörü için yok olma düzeyinde bir olaya dönüşebilir" dedi. ABD'li bir imalat savunucusu grubu olan Manufacturing, geçen ay bir raporda şunları söyledi.

BYD, 2020'de sadece 130.970 tamamen elektrikli araç satarken, geçen yıl 1,57 milyon akülü EV sattı. Bu satış artışı, 2023 sonlarında dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi olmak için Tesla'yı geride bırakmaya yetti.

BYD ve diğer Çinli otomobil üreticilerinin yükselişi, Ocak ayında Tesla CEO'su Elon Musk'un Çinli otomobil üreticilerinin küresel rakiplerini ticaret engelleri olmadan "yıkacakları" konusunda uyarmasına yol açtı.

Bernstein, BYD'nin elektrikli olmayan satışlar da dahil olmak üzere büyümesinin Çin dışına daha fazla araç gönderilmesinden kaynaklandığını bildirdi: Denizaşırı pazarlar, geçen yıl BYD'nin 3 milyondan fazla satışının yaklaşık %10'unu oluşturarak bu payı yılın başından bu yana ikiye katladı.

BYD yorum talebine yanıt vermedi.

Martı nasıl yığılır?

Martıyı kullanmak Chevrolet Bolt, Nissan Leaf veya BMW i3'ü kullanmaktan farklı değildir. Çabuk hızlanır. O sessiz. Hoş görünümlü ekranlara ve sportif ve konforlu koltuklar da dahil olmak üzere plastik ve yumuşak temas noktalarının bir karışımına sahiptir.

Latin Amerika'da BYD Dolphin Mini olarak da bilinen Martı, GM'nin artık üretilmeyen Chevrolet Bolt EV'sinden biraz daha küçüktür.

Tek bir şarjla yaklaşık 300 kilometreye kadar (veya belirli modeller için 250 mil) bildirilen menzil, bugün ABD'de satışa sunulan birçok EV'nin altında, ancak birçok birinci nesil tamamen elektrikli araçla aynı doğrultuda. Aracın yaklaşık 80 mil/saatlik azami hızı ve yalnızca 74 beygir gücü, şu anda ABD'de satışa sunulan çoğu EV ile karşılaştırıldığında azalıyor.

Ancak Caresoft'a göre temel farkları yapı, piller ve parçaların temininde ortaya çıkıyor.

Danışmanlık firması, küçük EV'yi diğer start-up'ların ve geleneksel otomobil üreticilerinin araçlarıyla karşılaştırmak için BYD Martı'yı parça parça parçaladı. Dünya çapında çeşitli ofisleri bulunan Livonia, Michigan merkezli şirket, BYD, Nio, XPENG ve diğerleri gibi Çin yapımı 30'dan fazla elektrikli aracı parçaladı ve kıyasladı.

Caresoft, cıvata ve mandallardan koltuklara, motorlara ve akü muhafazalarına kadar bir aracın her parçasını dijital ve fiziksel olarak analiz eder. Daha sonra müşterilerinin (özellikle otomobil üreticileri ve tedarikçilerin) ürünlerinde verimliliği nasıl artırabileceklerini ve maliyetleri nasıl azaltabileceklerini belirliyor.

byd.jpg

BYD Martı üzerinde yapılan ilk çalışma, onun verimli ve basit bir şekilde tasarlandığını, tasarlandığını ve yürütüldüğünü ancak beklenmedik bir kalite ve beklenen güvenilirliğe sahip olduğunu buldu.

Woychowski, "Yaptıkları çok iyi yapıldı" dedi. "Verimli bir şekilde yapıldı."

Fiyatına göre donanımlı bir araç. (BYD, aracın başlangıç fiyatını bu yılın başlarında yaklaşık 11.000 $ olan fiyattan bu ayın başında %5 oranında düşürdü.)

Caresoft CEO'su Mathew Vachaparampil, Ocak ayında Chicago Federal Rezervi'nin ev sahipliği yaptığı bir otomotiv konferansında, ucuz fiyata rağmen şirketin hâlâ Seagull'dan "bir miktar para" kazandığını veya en azından başa baş durumda olduğunu söyledi.

BYD'nin Martı'yı ABD'de satması için, araca ek maliyetler getirecek ABD federal araç gereksinimlerini karşılaması gerekecek. Ancak EV muhtemelen ABD kıyılarına, Cox Automotive'in 52.000 dolardan fazla olduğunu bildirdiği ABD'deki bir EV'nin mevcut ortalama fiyatından onbinlerce dolar daha ucuza ulaşabilir.

BYD geçen ay, Seagull/Dolphin Mini EV'yi Meksika'da 358.800 pesoya (veya yaklaşık 20.990 $) satmaya başlayacağını duyurdu.

BYD, pil teknolojisinde başarıyı yakaladı; dikey entegrasyon olarak da bilinen iç kaynak kullanımı; ve Caresoft'a göre parça üretimi. Bunlardan en dikkate değer olanı, BYD'nin, üretimi ABD elektrikli araçlarında yaygın olarak kullanılan lityum iyon pillerden çok daha ucuz olan daha düşük maliyetli pil teknolojileri geliştirmesidir.

Hayallerinizi İnşa Et anlamına gelen BYD, ilk olarak akıllı telefonlarda "Blade" pil teknolojilerine öncülük etti ve o zamandan beri Çin'in en tanınmış otomobil üreticilerinden biri haline geldi.

Araç verimliliğine odaklanması, yıllar içinde araçlarının maliyetini de düşürmeyi başaran ABD elektrikli araç lideri Tesla'yı anımsatıyor.

Geleneksel otomobil üreticileri artık Tesla'nın gigacast üretim süreci ve motorlar, piller ve diğer bileşenler gibi önemli parçaların dikey entegrasyonu gibi bazı süreçlerini taklit etmeye çalışıyor. Tesla da hızla adapte oluyor.

Örneğin Tesla Model 3'ün artık bir zemini yok. Bunun yerine, otomobilin yüksek düzeyde korunan akü kutusu, tabandaki geleneksel araç gövdesinin yerini alıyor. Tesla'da son birkaç yılda hayata geçirilen bu tür bir değişiklik, geleneksel bir otomobil üreticisinde genellikle bir araç tamamen yeniden tasarlanıncaya kadar gerçekleşmez.

BYD de benzer şekilde hızlı uyum sağlıyor. Şirket hızla yeni ve güncellenmiş ürünleri piyasaya sürdü. Aynı zamanda gözünü Tayland, Brezilya, Endonezya, Macaristan, Özbekistan ve potansiyel olarak Meksika'daki fabrikalara diktiği için üretim de hızla yerleşiyor.

Buna devlet desteği, daha düşük işgücü maliyetleri ve artan üretim kapasitesi gibi diğer avantajlar da eklenince, şirket küresel rakipler için büyüyen bir tehdit oluşturuyor.

Artan endişeler
BYD'nin yükselişi küresel otomotiv endüstrisi dinamikleri açısından istikrarsız bir zamanda gerçekleşti.

Çin'in otomobil üreticileri büyürken, Amerika'nın geleneksel otomobil üreticileri hem kendi iç pazarlarında hem de Çin'de küçüldü.

ABD'deki düşüşleri Toyota Motor, Nissan Motor ve Honda Motor gibi Japon otomobil üreticilerinin yanı sıra son zamanlarda Güney Koreli otomobil devi Hyundai Motor ve Kia biriminin gelişiyle geldi.

Endüstri verilerine göre, ABD'nin Üç Büyük otomobil üreticisi (GM, Ford ve şu anda Stellantis'in sahibi olduğu Chrysler) ABD pazar paylarının 1984'teki yüzde 75'ten 2023'te yaklaşık yüzde 40'a gerilediğini gördü.

byd-seagull.jpg

ABD'deki politikacılar, yerel otomobil endüstrilerinden endişe duyarak Çin'in ithalatını hedef aldı ve Avrupa'daki kanun yapıcılar, Çin yapımı elektrikli araçların yükselişine ilişkin bir soruşturma başlattı.

Enerji Bakanı Jennifer Granholm, 6 Mart'ta Axios etkinliğindeki bir tartışma panelinde şunları söyledi: "Biz şu anda bu inanılmaz üretim omurgasını inşa ederken Çin'in ABD'de endüstrimize büyük adım atmasından çok endişe duyuyoruz."

Floridalı Cumhuriyetçi Senatör Marco Rubio, ülkenin "ABD otomobil pazarlarını sular altında bırakmasını" önlemek için Çin'den araç ithalatına uygulanan gümrük vergilerinin araç başına 20.000 dolar kadar keskin bir şekilde artırılmasını önerdi.

Şu anda, Çin yapımı elektrikli araçlar ABD'ye ithal edildiğinde %27,5'lik bir tarifeye tabidir. Bu tarifeye genel olarak ithal otomobiller için geçerli olan %2,5'lik bir tarifenin yanı sıra Trump yönetimi tarafından 2018'de Çin yapımı araçlara getirilen %25'lik ek bir tarife de dahildir.

Ancak Çinli otomobil üreticileri hâlâ Meksika'da üretim yapabiliyor ve eski adıyla Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması (NAFTA) olan USMCA aracılığıyla oradan ABD'ye araç ithal edebiliyordu.

Bununla birlikte, 2024 başkanlık yarışında Cumhuriyetçiler arasında önde gelen eski Başkan Donald Trump, Cumartesi günü, ikinci döneme seçilmesi durumunda Meksika'da Çinli şirketler tarafından üretilen otomobillere %100 vergi uygulanmasını önerdi.

Ford'un EV biriminin baş işletme sorumlusu Marin Gjaja, CNBC ile yakın zamanda yaptığı bir röportajda, "Zaman içinde otomotiv üreticilerinin eninde sonunda önemli olan tüm pazarlara gireceğini gördük... Sonuçta Çinliler ABD'ye gelecek" dedi.

Gjaja, Ford'un düzenlemeleri veya Çin'deki genişlemeyi kontrol edememesine rağmen, "müşterilerin istediği teknolojiler konusunda gerçekten çok rekabetçi hale gelebileceğini" ve müşteri kazanmak için daha verimli hale gelebileceğini söyledi.

Woychowski, BYD gibi Çinli markalarla rekabet edebilmek için geleneksel otomobil üreticilerinin hızlı bir şekilde öğrenmesi, öğrenmesi ve değişmesi gerektiğini öne sürüyor.

Detroit otomobil üreticileri gibi şirketlerin her birinin, BYD Martı gibi araçlar ABD kıyılarına çıkmadan önce Çinli otomobil üreticilerine karşı daha iyi rekabet edebilmek için yeniden düşünmeleri gereken yüzyıllık prosedürleri, standartları ve diğer iş akışları olduğunu söyledi.

“Öğrenmek zorundasın. Öğrendiğinizi unutmalısınız ve bunu hızlı bir şekilde yapmalısınız” dedi. “Bir şeyi 100 yıldır yapıyor olmanız, onu yapmaya devam etmeniz gerektiği anlamına gelmez. Artık uygun değil."

Kaynak: NBC NEWS

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.