Gönderi tarihi: 12 Mart , 2024 1 yıl Admin Dergi test bulgularına göre Elektrikli araçların reklamı yapılandan üçte bir daha az menzile sahip oldukları bulundu Bir araştırma, elektrikli otomobillerin reklamda belirtilenden üçte bir oranında daha az menzile sahip olduğunu ortaya çıkardı. Elektrikli bir otomobilin tek şarjla kaç kilometre gidebileceğine ilişkin resmi rakamlar, sıcak koşullarda yapılan standart bir teste dayanıyor. Ancak What Car dergisi, daha soğuk sıcaklıklar da dahil olmak üzere gerçek dünya koşullarında arabaların çok daha kötü performans gösterdiğini keşfetti. Dergi, sürücülerin gerçek dünyada araçları nasıl kullandığını taklit etmek için bir düzine arabayı gece boyunca dışarıya park etti. Test uzmanları daha sonra pilleri tamamen bitene kadar onları Bedfordshire'daki bir test pistinde 60 millik bir döngü boyunca sürdüler. Derginin editörü Steve Huntingford, test programının gerçek dünyadaki EV aralığını resmi test yöntemlerinden daha iyi temsil ettiğini söyledi. "Bunu her yaz ve her kış yapıyoruz çünkü soğuk havaya bağlı olarak pil verimliliğinin işleyişinde büyük bir fark var" dedi. "Ortam sıcaklığı için onları dışarıda soğuk koşullarda [gece boyunca] bırakıyoruz... böylece piller daha düşük bir sıcaklığa düşmeye maruz kalıyor ve bu, test edilmesi mümkün olan en kötü koşullar." Arabanın test ettiği düzinelerce elektrikli araçta menzil, otomobil üreticilerinin yasal olarak yayınlaması gereken resmi Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürü (WLTP) rakamından ortalama yüzde 29,9 daha azdı. Bir aracın menzili, resmi menzil rakamlarının üçte birinden daha azdı. 57.000 £ değerindeki Lexus UX 300e Takumi, reklamı yapılan 273 mil rakamından 100 mil daha kısa bir menzil kaydetti. Kardeşi Lexus RZ 450e Takumi, reklamı yapılan 251'den 92 mil daha kısa menzille ikinci en büyük eksiklik yaşadı. Arabanın test ettiği EV'lerde resmi ve gerçek dünya aralıkları arasındaki üçüncü en büyük fark, Volkswagen'in ID 7 Pro Match'inden geldi. Aracın test edilen menzili, onaylanmış rakam olan 383 milden üçte bir daha düşük olan 254 mil olarak gerçekleşti. AA başkanı Edmund King, The Telegraph'a, reklamı yapılandan daha kısa EV menzillerinin halk için sürpriz olmadığını söyledi. Sürücüler, sürüş tarzının ve hava koşullarının "elektrikli, benzinli veya dizel sürüşte menzili büyük ölçüde etkileyebileceğini" bildiklerini söyledi. Bay King, "Sürücülerin çoğu, benzinli ve dizel otomobiller için belirtilen galon başına kilometre rakamlarının, gerçek dünyadaki sürüş rakamlarının yaklaşık yüzde 25 altında olduğunun farkındadır" dedi. "Tüketiciler bu resmi rakamlara biraz şüpheyle yaklaşmalı çünkü şarj veya yakıt verimliliğinin en doğru testi, sürücülerin uzun bir test sürüşüne çıkmasıdır." Standartlaştırılmış koşullar Resmi WLTP test yönteminden bahseden Bay Huntingford, bunun standartlaştırılmış koşulları nedeniyle farklı arabaların birbirleriyle karşılaştırılmasına olanak tanıyan tekrarlanabilir sonuçlar elde edilmesine yardımcı olduğunu söyledi. "Ancak" diye ekledi, "dezavantajı ise yılın büyük bölümünde tamamen gerçekçi olmayan koşullarda yürütülüyor olması." Üreticilerin tüm elektrikli otomobilleri aynı resmi standart olan ve 2017'de uygulamaya konulan AB'nin Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Araç Test Prosedürüne göre test etmesi gerekiyor. 2018'den bu yana Avrupa'da satılan tüm yeni otomobiller, yarım saat süren, otomobilin motorunu veya motorunu 23,4 mil eşdeğerinde çalıştıran ve 23°C'ye kadar sıcaklıklarda gerçekleştirilen laboratuvar testine tabi tutuldu. Otomobil üreticileri yasal olarak WLTP testinden elde edilen aralık sonuçlarını yayınlamakla yükümlüdür. Bir Lexus sözcüsü, RZ 450e Takumi modeli için menzil ekranının içeriğini iyileştirmek amacıyla bir yazılım güncellemesinin yayınlandığını söyledi. Sözcü, "Her zaman gelişiyoruz ve yazılım güncellemesi bunun bir örneğidir" dedi. Geçen yıl tüketici organizasyonu Hangisi? WLTP'nin EV aralıklarını abarttığını öne sürdü. Bir sözcü The Telegraph'a, testin "kendi testlerimizle karşılaştırıldığında EV'lerin verimliliğini ve sonraki menzilini abartma konusunda güçlü bir eğilime sahip olduğunu ve bu rakamın önemli ölçüde değişebileceğini" söyledi. Geçen yıl, EV yanlısı bir araştırma kuruluşu olan New Automotive, menzil kaygısı korkusuna rağmen EV'lerin genellikle benzinli ve dizel muadillerinden daha ileri götürüldüğünü buldu. Kaynak: Teh Telegraph
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.