Gönderi tarihi: 11 Mart , 2024 1 yıl Admin Büyük ve Bazen Çok Soğuk Bir Şehirde Elektrikli Araçla Nasıl Yaşanır? Şehirliler elektrikli araç kullanmaktan en fazla kazancı elde edecekler ancak büyük şehirler aynı zamanda elektrikli araç sahibi olmanın en zor yerler de olabiliyor. Elektrikli araçlar herkesin sağlığına zarar verecek kötü egzoz emisyonları üretmediği için şehirliler elektrikli araç kullanmaktan en fazla kazancı elde edecekler. Sessizdirler ve bu nedenle gürültü kirliliğine katkıda bulunmazlar ve aynı zamanda dur-kalk trafiğinde en verimli ve en temiz hallerindedirler, çünkü araca güç sağlamak için motorun her zaman çalışır durumda olmasına gerek yoktur. Ancak paradoks şu ki, elektrikli araçlara sahip olmak büyük bir şehirde en mantıklısı olsa da, aynı zamanda çalıştırmanın en zor olduğu yer de burasıdır. Mücadeleler çok sayıdadır ve elektrikli sürüşün faydalarından daha ağır basmasa da, bazı potansiyel EV sahiplerinin yalnızca pillerle çalışan bir şey alma hevesini azaltabilirler. Şehir İçi Şarj Kolay Değil Büyük bir şehirde elektrikli araç kullanmak isteyenlerin karşı karşıya olduğu en büyük zorluk şarj etmektir. Bu çok yönlü bir durumdur ve sahiplerini yaşadıkları yere bağlı olarak farklı şekilde etkiler. Bir apartman dairesinde yaşayan ve araçlarını şarj edebilecekleri yer altı otoparkına erişimi olmayanlar en kötü durumda. Aracınızı gece boyunca şarj edebileceğiniz için kendi özel şarj cihazınıza sahip olmak ideal olacaktır, böylece her gün endişenizi ortadan kaldıracak düzeyde bir şarj seviyesine sahip olmakla kalmaz, aynı zamanda yoğun olmayan saatlerde de şarj edebilirsiniz. Bu, tükettiğiniz elektrik için mümkün olan en az parayı ödeyeceğiniz ve aynı zamanda nüfusun çoğunluğunun en fazla elektriği kullandığı bir dönemde şebekeden çekmeyeceğiniz (ve zorlamayacağınız) anlamına gelir. Bu nedenle apartman sakinleri ya çoğu yerde yetersiz görünen ve sonuç olarak her zaman dolu olan kaldırım kenarındaki şarj cihazlarını aramak zorunda kalacak ya da yerel bir halka açık şarj istasyonu bulabilecekler. Çok sayıda tezgahın bulunduğu büyük halka açık şarj istasyonlarının sayısı artıyor, ancak çoğu zaman kuyruklar oluşuyor ve bu da şarj etmek için birkaç düzine dakika beklemenize ve ardından şarj etmek için daha fazla beklemenize neden olabilir. Halka açık bir şarj cihazı kullanmanın da saygı duymanız gereken bir görgü kuralları vardır ve bu, düşünme ve planlama gerektirir. Kuyrukta bir süre bekledikten sonra nihayet şarj etme sıranız geldiğinde, arabanız şarj olurken bekleme veya yerleşik oyunlardan bazılarını oynama seçeneğiniz vardır. Ancak burada başka bir sorun daha var: EV'nizin pil takımının bozulmasını hızlandıracak Seviye 3 DC hızlı şarj cihazıyla şarj etmek istemiyorsanız ve daha yavaş Seviye 2 AC duraklarından birini seçerseniz, saatlerce aracın şarj olmasını bekliyoruz. Elektrikli araç şarj olurken saatlerce onun içinde vakit geçirmek herkesin hoşuna gitmeyecek ve bu bazıları için anlaşmayı bozucu olabilir. Araç şarj olurken arabada bekleyecek türden biri değilseniz ve 3. Seviye bir durak seçerseniz, dikkatli bir planlama yapmanız gerekecektir çünkü şarj cihazını kullanmak için sırada bekleyen diğer kişilerle meşgul etmek istemezsiniz. Başka bir deyişle, EV'niz istenen şarj durumuna ulaştığında (tercihen bir DC hızlı şarj cihazının şarjının yüzde 80'inden fazla olmaması), aracınızı hareket ettirmeniz gerekecektir. Artık şarj cihazından elektrik almıyorsanız ancak aracınız hala fişe takılı olsa bile bir ücret ödersiniz. Bazı sahipler, her seferinde neredeyse tamamen şarj olan bir EV'ye sahip olmak ister ve hızlı şarjın avantajlarından yararlanmak ister ancak pilin daha hızlı tükenmesini istemezler. DC durağında yüzde 80'den fazla şarj olmuyorlar, ardından yüzde 100'e yaklaşmak için AC durağına geçiyorlar. Şarj hızının yüzde 80'den sonra azalmaya başlayacağını belirtmekte fayda var; bu nedenle EV'nizi bu noktadan sonra Seviye 3 şarj cihazına takılı bırakırsanız, yüzde 80'den önce gördüğünüz menzil yenilemesinin yakınında hiçbir yerde göremezsiniz. EV Park Kısıtlamaları Elektrikli araçlar, birçok büyük şehirde ayrıcalık için diğer tüm araçlardan ücret alınarak ücretsiz park edilebiliyordu. Bu, yoğun yerleşim alanlarında bir EV satın almak ve sahip olmak için güçlü bir teşvik olarak lanse edildi, ancak günümüzde ücretsiz EV park yeri oldukça nadir hale geldiğinden bu avantaj azaldı. Ve hala bu hizmeti sunan yerler bile, diğer tüm araçlarda olduğu gibi elektrikli araçları da park etmek için şarj etmeye başlamayı planladıklarını duyurdu. Bazı otoparklara, özellikle yer altı veya çok katlı otoparklara, elektrikli araçların buraya girmesinin veya park etmesinin yasak olduğunu belirten tabelalar asıldı. Bunlar genellikle özel sektöre ait işletmelerdir ve bu katı kuralı, yer altı otoparklarında oldukça duyurulan ve bazıları binada büyük hasara yol açan bazı elektrikli araç aküsü yangınlarından sonra uygulamaya koymuşlardır. Korkularında bir miktar haklılık payı var çünkü bir EV'nin pili alev aldığında, hızlı bir şekilde termal kaçak durumuna girecek, burada bir pil hücresi yanındakileri yakacak ve saatlerce sürebilecek bir zincirleme reaksiyona neden olacak. Yanan bir elektrikli aracı suyla söndürmek çoğu zaman bu pil yangınlarını söndürmek için yeterli değildir; hatta sönmüş gibi göründükten sonra yeniden alevlenebilir. Bunu önlemenin bir çözümü, için için yanan EV'yi kaldırmak için su dolu bir kap ve bir vinç getirmek ve yeniden alev almayacağından emin olmak için onu suya batırmaktır. Elektrikli arabalar aynı zamanda içten yanmalı motorlu araçlara göre çok daha ağırdır ve içten yanmalı motorlu araçların yerini alan elektrikli araçların sayısı giderek arttıkça, yapılarını güçlendirmek için çok katlı park tesislerine ihtiyaç duyabilecekleri söyleniyor. Bu nedenle, EV yangınlarının, içten yanmalı yakıtlı bir aracın alev almasına kıyasla çok daha fazla hasara yol açabileceği korkusunun yanı sıra (ki bu, bazılarının iddia ettiği kadar büyük bir sorun değildir çünkü EV'lerin alev alma olasılığı yanmaya göre daha düşüktür). Araçlar), yakında elektrikli araçların ekstra ağırlıkları nedeniyle park etmelerine izin verilmemesi sorunu da ortaya çıkabilir. Kış Mücadeleleri Elektrikli araç aküleri en verimli şekilde çalışacakları ideal sıcaklığa sahiptir. Çok ısınırlar veya çok soğurlarsa aynı şarj seviyesini tutamazlar ve araç, akü paketinin sıcaklığını kontrol etmek için enerji harcar. Bu, enerji tüketecek ve menzil kaybına neden olacak ve ortalama yüzde 30 civarında bir düşüşe neden olacaktır. Bu, sıcaklığın donma noktasının altına düştüğü kış için geçerlidir. En azından şu anda yollarda bulunan BEV'lerin büyük çoğunluğunu oluşturan lityum iyon akü paketine sahip elektrikli araçlarda bu sınırlamanın aşılması mümkün değil. Bu, daha sık şarj etmeniz gerektiği anlamına gelir ve eğer evde şarj edemiyorsanız, halka açık şarj altyapısına güvenmek zorunda kalacaksınız; bu da sıcaklıkların daha ılıman olduğu zamanlara göre çok daha sıkışık olabilir (bu nedenle bir süre beklemek zorunda kalacaksınız). şarj edilmesi çok daha uzun sürer). EV'ler, pil takımını mümkün olduğu kadar optimum sıcaklığa yakın tutmak için park halindeyken bile enerjilerinin bir kısmını tüketeceğinden, EV'nizi gece boyunca dondurucu koşullarda park halinde bırakmak, sabah çalıştırdığınızda menzil kaybına neden olacaktır. Pilin bu şekilde tükenmemesi için soğukta bırakıldığında bir EV'yi takılı tutmanız önerilir, ancak kaldırım kenarında şarj olanağı olmayan bir apartmanın dokuzuncu katında bir uzatma kablosu sarkıyorsanız pencereden dışarı çıkmak mümkün değil. Bu kışın Chicago'da mahsur kalan Tesla'larla ilgili sayısı, sahiplerinin araçlarını proaktif bir şekilde şarj etmemesi durumunda aşırı soğuğun büyük bir şehirdeki EV'lere neler yapabileceğinin bir işareti. Chicago'daki durum, EV karşıtı gündemi olan veya bu araçların nasıl çalıştığını bilmeyen medya mensupları tarafından sansasyonel hale getirildi ve orantısız bir şekilde abartıldı, ancak aynı zamanda göz ardı edilmemesi gereken bazı gerçek sorunları da vurguladı. Potansiyel EV sahipleri tarafından. Kaynak: InsideEVs Global
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.