Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 5 Mart , 2024 Admin Gönderi tarihi: 5 Mart , 2024 New York'un En Yeni Kamuya Açık Elektrikli Araç Şarj İstasyonu 5 Dakikada 320 km Menzil Ekleyebiliyor Google destekli start-up Gravity, ABD'ye her yıl binlerce DC hızlı şarj cihazı eklemeyi planlıyor. New York City elektrikli araçlarla daha önce hiç hissedilmeyen bir aciliyet duygusuyla ileri atılıyor. Tüm yeni kiralık araçların elektrikli olmasını gerektiren yeni kurallar sayesinde, New York sokaklarında ABD'nin diğer şehirlerinden daha fazla elektrikli taksi var. Artık şirketler, elektrikli taksi sürücülerinin ve özel EV sahiplerinin yeterli şarj seçeneğine sahip olmasını sağlamak için bir şarj altyapısı kurmak için yarışıyor. 2021 yılında elektrikli taksi filosu operatörü olarak işe başlayan Google destekli start-up Gravity, bugün ABD'deki en hızlı DC şarj istasyonu olduğunu iddia ettiği tesisin açılışını yaptı. Şarj cihazları Manhattan'ın kalbinde, Times Meydanı'ndan sadece bir blok ötede bir otoparkta bulunuyor. Düzinelerce DC hızlı şarj cihazının kurulumunun hiç de kolay olmadığı, gezegendeki en yoğun ve en kalabalık bölgelerden biri. Onlar nasıl çalışır Teknik olarak, ilk sefer hariç, yalnızca takabilirsiniz ve ödemeler ve kimlik doğrulama konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. “[Ödemeyi] yöneten parti görevlisinin elinde bulunan mobil bir kioskumuz var. Kimlik doğrulama arabanın modeline bağlıdır, ancak ilk kez şarj ettiğinizde bilgilerinizi kaydedeceğiz (otomatik olarak arabadan gelmiyorsa). Gravity sözcüsü InsideEVs'e verdiği demeçte, araca benzersiz bir kimlik veriyor ve her geri döndüğünüzde aracı tanıyacak ve bu profile bağlantı verecek. Şu anda şarj maliyeti kilovatsaat başına sabit 59 sent, ancak Gravity zamanla dinamik fiyatlandırmayı da dahil edebilir. Şarj Hızı Şarj cihazları 500 kilovatlık güce sahip ve teorik olarak saatte 2.400 mil hıza ulaşabiliyor. Bu, dakikada 40 mil ve yaklaşık beş dakikada 200 mil menzil anlamına gelir; bu, tam da bir benzinli arabaya yakıt ikmali yapmak için gereken süre kadardır. İstasyona park edilmiş bir Kia EV6'nın şarj istatistiklerini gördüm. 800 voltluk bir mimariye dayanan EV6, yaklaşık 240 kW'a ulaştı ve %10'dan %60'a kadar nispeten düz bir 200+ kW şarj eğrisine sahip görünüyordu. Daha sonra fişi çekildi. Şarj hızları, EV pillerinin maksimum voltajına ve akım değerlerine ve şarj cihazının kendisine bağlıdır. O halde 500 kW rakamını biraz ihtiyatlı bir şekilde ele alın. Ancak bu geleceğe hazırlık, uzun vadede ABD'nin yüksek voltaj ve akımı kabul edebilen pillere sahip gerçekten yetenekli EV'ler elde etmesiyle fayda sağlayabilir. Tesla Süper Şarj Cihazları 250 kW'a kadar güç sağlayabilir. Daha yeni Electrify America dağıtıcılarından bazıları 350 kW olarak derecelendirilmiştir. ChargePoint, Power Link 2.0 DC hızlı şarj cihazlarının "yapılandırmaya bağlı olarak" 500 kW'a kadar güç sağlayabileceğini iddia ediyor. Bu ChargePoint dispenserlerini Atlanta'da yeni açılan şarj istasyonunda kullanan Mercedes-Benz, bunları 400 kW olarak derecelendirdi. ABD'deki bu noktada, gerçek dünyada hiçbir EV tutarlı bir şekilde 350 kW'ta bile şarj edemiyor. Aralarında Hyundai Ioniq 6, Lucid Air ve Porsche Taycan'ın da bulunduğu en hızlı şarj eden EV'lerden bazılarının şarj hızları yaklaşık 200-250 kW'tır. Yalnızca Lucid Air, Rimac Nevera ve GMC Hummer EV'nin 300 kW'ın üzerinde şarj hızlarına ulaştığı biliniyor. Her ne kadar 400 kW'ın üzerindeki gerçek dünya hızları dünyanın diğer tarafında, Çin'de bir gerçeklik olsa da. Bir gün bu hızlar ABD'de mümkün olabilir, ancak o gün bugün değil. Bak ve hisset InsideEV'lerin davet edildiği açılış etkinliğinde en az altı EV fişe takıldı. 24 şarj dağıtıcısı veya Gravity'nin deyimiyle "Dağıtılmış Enerji Erişim Noktaları" vardı. Her dağıtıcı, dikey LED şarj göstergesine sahip, duvara monte edilmiş siyah bir kutudur. Yaklaşık tam boyutlu bir check-in valizi büyüklüğündedir. Yerçekimi 8 inç kalınlığında ve 18 inç yüksekliğinde olduğunu söylüyor. Diğer halka açık DC hızlı şarj dağıtıcılarından çok daha küçüktürler. Hatta Seviye 2 şarj cihazları olarak bile görünebilirler. İlginç bir tasarım öğesi tavana monte ahşap şarj kablosu tutucusudur. Bu şarj cihazları büyük miktarda voltaj ve akım dağıtacak şekilde tasarlandığından kablolar kalın ve son derece ağırdır. Tavandaki panel tüm ağırlığı taşır. Sürücülerin tek yapması gereken kabloyu aşağıdaki konnektörden çıkarıp elektrikli araçlarının şarj portuna taşımak. Bunu yapmayı denedim ama yine de kablo ağır geldi. Gravity'den kıdemli bir teknik mühendis InsideEVs'e yaptığı açıklamada, müşterilerin kollarını zorlamalarına gerek kalmaması için takma ve çıkarma işlemini nispeten kolaylaştırmak üzere tasarlanmış ergonomik bir seçim olduğunu söyledi. Mühendis, EV sahiplerinin şarj sonrasında kabloyu tekrar bağlantı noktasına takmayı unutması durumunda, tavana monte panelin kablonun gevşemesini önlemek için kabloyu geri çekebileceğini söyledi. Yerçekimi, dağıtıcıların duvara monte edilemediği dış mekanlar için kaide benzeri bir yapı geliştiriyor. Start-Up'ta Sırada Ne Var? Gravity sonuçta bir megavatlık şarj cihazları da kurmak istiyor. Ancak bunun için henüz bir zaman çizelgesi yok. "Ekipmanda bazı küçük değişiklikler yapılmasına dayalı yeni bir dizi UL testi gerektirecek. Gravity sözcüsü InsideEVs'e verdiği demeçte, piyasada bir ihtiyaç gördüğümüzde bunu hızlı bir şekilde üstlenebiliriz. Ancak şimdilik şirket "her yıl binlerce [DC hızlı şarj cihazı] kurmak" istiyor. Gravity CEO'su Moshe Cohen InsideEVs'e şunları söyledi: "Tesla Süper Şarj Cihazlarının kurulumunun neden kolay olduğuna bakarsanız, bunun nedeni Tesla'nın her şeyi kendi başına yapmasıdır." Cohen, "Her şeyi kendimiz de yapıyoruz, montajcılara ihtiyacımız yok" diye ekledi. “Daha önce başkalarının ekipmanlarını almaya çalıştık ve bunun berbat olduğunu fark ettik. Yani bu şeyleri kendimiz inşa ediyoruz. Altı farklı versiyonumuz olacak. Şu andan itibaren sadece konuşlandır konuş konuşlandır olacak." İstasyon, 4 Mart 2024 tarihinde kamu ve ticari filoların kullanımına açıldı. Şarj cihazları haftanın yedi günü açık kalacaktı. Cohen, herhangi bir şarj cihazının arızalanması durumunda minimum arıza süresiyle onarılmasını sağlamak için tesis bünyesinde görevlilerin bulunduğunu söyledi. Otopark ücretsizdir. Bu, Gravity istasyonunu New York City'deki birkaç bağımsız DC hızlı şarj istasyonundan biri haline getiriyor. Şarj istasyonunun yepyeni olması nedeniyle gerçek dünyadaki güvenilirliği ve kullanım kolaylığı hakkında söylenecek çok az şey var. Ancak önümüzdeki haftalarda ve aylarda bireysel ve filo sürücülerinin, birinci sınıf konumu ve park ücreti olmaması göz önüne alındığında bu istasyona büyük olasılıkla gruplar halinde akın etmesiyle cevapları alacağız. Kaynak: Inside EVs Global
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın