Gönderi tarihi: 4 Mart , 2024 1 yıl Admin Doroni H1-X: 2025'te piyasaya sürülecek garaja sığabilecek elektrikli uçan araba Uzun zamandır vaat edilen ancak hâlâ teslim edilmesi gereken “uçan arabalar” bugüne kadar bir nevi hayal kırıklığı oldu. Ancak Doroni Aerospace'in H1-X'iyle ilgili haberler sayesinde bu durum değişebilir. Şirket, her şey planlandığı gibi giderse müşterilerin ilk tam çalışır üniteleri 2025 gibi erken bir tarihte alabileceklerini duyurdu. Merkezi Miami, Florida'da bulunan Doroni Aerospace, bu yılın sonlarında H1-X'in uçuş testini yapmayı umuyor ve 2025 yılına kadar Federal Havacılık Otoritesi (FAA) sertifikasını alabileceklerinden emin. H1-X, H1 uçan arabasının yeni neslidir ve her ikisi de tamamen elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) aracıdır. H1-X, her biri ters yönde dönen iki koaksiyel motorla çalıştırılan dört adet kanallı kaldırma ve tahrik fanına sahiptir. CEO Doron Merdinger, Robb Report'a "Gelişmiş aerodinamik için tüm gövdeyi yeniden tasarladık" dedi. "Hızı ve menzili en üst düzeye çıkarırken aynı zamanda iki araçlık bir garaja da sığacak bir tasarım bulmamız gerektiğini hissettik" diye ekledi. H1-X 2025'te sizin olabilir H1-X elektrikli "hava taksisi", kentsel alanlarda uçabilmesini sağlayacak ultra hafif bir uçak olarak FAA sertifikası almak istiyor. Ancak eVTOL'lere (elektrikli dikey kalkış ve iniş uçakları) yönelik sertifikasyon süreci halen geliştirilme aşamasındadır. Ancak Doroni Aerospace ve diğer elektrikli hava taksi üreticileri, sertifikasyon standartlarını oluşturmak için FAA ile işbirliği yapıyor. H1-X'in, işe gidip gelenler için ulaşım aracı olarak arabaların ve trenlerin yerini alacak bir eVTOL olması amaçlanıyor. "Amacım kentsel hava hareketliliğini zorlayarak bu ülkedeki yol sayısını artırmak değil" dedi. H1-X yarı otonom olacak ve daha kolay uçmak için bir joystick ile kontrol edilecek. Merdinger, bunun bir lisans gerektireceğini, ancak geleneksel bir pilot lisansı gerektirmeyeceğini belirtti. "Bazı yeni elektrikli uçaklar 20 saatlik uçuş gerektiriyor ancak kontrol edilmesi oldukça basit olduğundan bu aracın buna bile ihtiyacı olmayacağına inanıyoruz" diye devam etti. Robb Report, H1-X'in durumsal farkındalık ve güvenliği sağlamak için çarpışma önleyici sensörler, barometre, LIDAR ve optik akış kameralarıyla donatıldığını açıklıyor. Ek olarak, uçakta, sistem arızası durumunda yedekliliği artırmak için birden fazla fan ve toplam arıza senaryoları için balistik bir paraşüt bulunmaktadır. Tasarımcılar maksimum 120 mph (193 kph) hız, 60 mil (97 kilometre) menzil ve 40 dakikalık uçuş süresi hedefliyor. Uçak, karbon fiber malzemeler kullanılarak inşa edilecek ve görünürlüğü artırmak için geniş bir ön cama sahip olacak. Teknik olarak “uçan araba” değil Ancak Merdinger'in açıkladığı gibi H1-X teknik olarak "uçan bir araba" değil. İniş takımları ve tekerlekleri olmasına rağmen, bunlar öncelikle aracı garaja veya iniş alanına girip çıkarmak için tasarlanmıştır. Uçuş halinde değilken yollarda veya otoyollarda "sürüş yapmak" üzere tasarlanmamıştır. Merdinger, "Amaç bir yerden bir yere uçmak, ancak helikopter gibi yere indiğinizde sabit kalmak değil" dedi. 2025 yılında altı adet satış yapılması planlanıyor ve üretim sonunda günde yedi adede çıkacak. Merdinger'e göre aracın fiyatı 300.000 ile 400.000 dolar arasında olacak ve Doroni'nin 450 ön siparişi var. Şirket, kitle kaynaklı finansmandan 6 milyon dolar topladı; bu, çalışan bir uçan araba ve bir üretim tesisi inşa etmek için yeterli olmayabilir. Ancak araç ilerledikçe daha fazla finansman bekleniyor. "Şu anda tesisin içinde uçurabiliyoruz ama yakında Florida'nın başka bir yerinde uçuş testleri yapacağız" diye ifade etti. Kaynak: Interesting Engineering
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.