Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 27 Şubat , 2024 Admin Gönderi tarihi: 27 Şubat , 2024 Honda'nın Yeni CR-V'si Hidrojen ve Pille Çalışıyor Dünyanın en çok satan SUV'larından biri, devrim niteliğindeki güç aktarma organlarıyla yakında satışa sunulacak. 2025 Honda CR-V e:FCEV, Amerikan yapımı bir binek araçta pil-elektrik gücünü hidrojen yakıt hücresi teknolojisiyle birleştiriyor. Honda'nın CR-V'ye yönelik yeni modeli, Hyundai NEXO SUV ve Toyota Mirai sedan'ın yanı sıra ülkenin pazardaki yolculara yönelik üçüncü yakıt hücreli elektrikli aracı (FCEV) olacak. Otomobil üreticisi, hidrojeni, sıfır emisyonlu araçların şarj için durmaya gerek kalmadan seyahat edebileceği menzili genişleten ve akü boyutunu en aza indiren alternatif bir yakıt yolu olarak görüyor. American Honda Motor Co. Otomobil Satışlarından sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Mamadou Diallo, "Honda yakıt hücresi teknolojisi uzmanlığından yararlanmak, 2050 yılına kadar tüm ürünlerde ve kurumsal faaliyetlerde karbon nötrlüğü elde etmeye yönelik küresel hedefimizde kritik bir rol oynamaya devam ediyor" dedi. "Honda, bu yeni CR-V e:FCEV modeli gibi hem akülü elektrikli hem de yakıt hücreli elektrikli araçların piyasaya sürülmesi de dahil olmak üzere, 2040 yılına kadar yüzde 100 sıfır emisyonlu otomobil satışlarına yol açacak bir elektrifikasyon stratejisi belirledi." Honda, CR-V e:FCEV'i General Motors ile birlikte geliştirdi. Bir basın açıklamasında, ortaklığın "her iki şirketin de bilgi, teknik bilgi ve ölçek ekonomisine" olanak sağladığı belirtildi. Yeni SUV, yeni nesil Honda Yakıt Hücresi Modülünü kullanıyor. Japon otomobil üreticisi daha önce Honda FCX ve Clarity Fuel Cell FCEV'lerini Amerika'da satmıştı. Bu yeni yakıt hücresi sisteminin maliyeti, Clarity'deki sistemin maliyetine kıyasla üçte iki oranında azaldı. Ayrıca ikinci nesilde sistem daha dayanıklı hale getirildi. Honda, korozyona dayanıklı malzemelerin kullanımını iki katına çıkardı ve düşük sıcaklık performansını geliştirdi. SUV'un güç sistemi 174 beygir gücü ve 229 pound-ft tork üreterek ona geleneksel CR-V'nin maksimuma çıkardığı beygir gücünden biraz daha az, ancak çok daha fazla tork sağlıyor. Sürücüler aracı kendi seçtikleri sürüş modunda çalıştırabilirler. Şirket dört seçenek sunuyor: Normal, Spor, Kar ve Eco. FCEV yeteneklerine ek olarak SUV, yalnızca elektrikli batarya gücüyle 49 mil'e kadar çalışma kapasitesine sahip. Çevre Koruma Ajansı (EPA) tarafından, dolumlar arasında 270 mil menzile sahip olduğu derecelendirilmiştir. CR-V e:FCEV'in gövdesi esasen şu anda satışta olan altıncı nesil CR-V ile aynı. Aerodinamik performansın en üst düzeye çıkarılmasının bir parçası olan, tamamen gizli bir taban ve benzersiz ön spoyler ve kaplama ile birkaç modifikasyona sahiptir. Ayrıca A sütununun ön kısmından itibaren yeni gövde panelleri, benzersiz bir bagaj kapısı tasarımı, yeni arka kısım ve 18 inç, 10 kollu siyah jantlar bulunuyor. Honda, CR-V e:FCEV'i yalnızca Touring sınıfında satacak. Hem Hyundai hem de Toyota FCEV'lerini iki farklı modelde satıyor. CR-V e:FCEV, Honda serisinin geri kalanıyla uyumlu, temiz görünümlü bir kabin sunmak için SUV'un geniş iç tasarımından ve yerleşik tasarımından yararlanıyor. Hidrojen dolum istasyonu bilgileri ve şarj ve güç kaynağı verileri dahil olmak üzere FCEV'ye özgü yetenekleri genişleten şirketin yerleşik işletim sistemi HondaLink ile standart olarak geliyor. Araç, Shell hidrojen yakıt dolum istasyonlarının devre dışı kaldığı bir zamanda piyasaya çıkacak. Shell, Kaliforniya'da işlettiği yedi istasyonu kapatacağını söyledi. Şirket daha önce 48 yeni istasyonu çevrimiçi hale getireceğini açıklamıştı. Kaliforniya Enerji Komisyonu'na göre eyalette şu anda 68 hafif hizmet hidrojen yakıt dolum istasyonu bulunuyor ve 28 ek istasyon planlanıyor. CR-V e:FCEV'deki ek standart donanımlar arasında 10,2 inç dijital gösterge paneli, 9 inç dokunmatik bilgi-eğlence ekranı, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto, kablosuz telefon şarjı ve Honda Sensing güvenlik ve sürücü destek sistemi yer alıyor. Alıcılar araçlarıyla birlikte bir Honda Güç Kaynağı Konektörü alırlar. Konektör, 110 voltluk bir ev prizi gibi çalışır ve elektrikli aletler, kamp malzemeleri ve bagaj kapağı malzemeleri gibi küçük cihazlara güç sağlar. Marysville, Ohio'da üretilen 2025 Honda CR-V e:FCEV, bu yılın sonlarından itibaren Kaliforniya'da kiralanabilecek. Fiyatlandırma modelin satış tarihine yaklaştıkça açıklanacak. Honda bugün Amerika'nın ilk üretim plug-in hidrojen yakıt hücreli elektrikli aracı olan 2025 Honda CR-V e:FCEV'yi tanıttı. 270 mil EPA sürüş menzili derecelendirmesine sahip, sürüşü eğlenceli kompakt bir CUV olan CR-V e:FCEV, tamamen yeni ABD yapımı yakıt hücresi sistemini 49 mil2'ye kadar menzil sağlayacak şekilde tasarlanmış fişli şarj özelliğiyle birleştiriyor. Daha uzun yolculuklar için hızlı hidrojen yakıt ikmali esnekliği ile EV'nin şehir etrafında sürüşü. American Honda Motor Co. Otomobil Satışlarından Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Mamadou Diallo, "Honda yakıt hücresi teknolojisi uzmanlığından yararlanmak, 2050 yılına kadar tüm ürünlerde ve kurumsal faaliyetlerde karbon nötrlüğü elde etmeye yönelik küresel hedefimizde kritik bir rol oynamaya devam ediyor" dedi. Bu yeni CR-V e:FCEV modeli gibi hem akülü elektrikli hem de yakıt hücreli elektrikli araçların piyasaya sürülmesi de dahil olmak üzere, 2040 yılına kadar %100 sıfır emisyonlu otomobil satışlarına yol açacak bir elektrifikasyon stratejisi ortaya koydu.” 2025 Honda CR-V e:FCEV, bu yılın sonlarından itibaren Kaliforniya'da müşteri kiralamasına sunulacak. Standart özellikler arasında şarj ve güç kaynağı verilerine ek olarak hidrojen istasyonu bilgileri de dahil olmak üzere genişletilmiş yeteneklere sahip HondaLink® yer alıyor. Daha fazla kolaylık sağlamak için, birlikte verilen Honda Güç Kaynağı Konektörü, 1.500 watt'a kadar güç sağlayabilen 110 voltluk bir elektrik prizi kullanır ve CR-V e:FCEV'i küçük ev aletlerini, taşınabilir klimaları çalıştırabilen temiz bir güç kaynağına dönüştürür. elektrikli el aletleri, kamp malzemeleri ve daha fazlası. Honda'nın hidrojen yakıt hücreli araçlarla ilgili pazar deneyimi, hem ABD Çevre Koruma Ajansı'ndan (EPA) hem de ABD Çevre Koruma Ajansı'ndan (EPA) günlük kullanım için sertifika alan dünyanın ilk sıfır emisyonlu yakıt hücreli elektrikli aracı (FCEV) olan Honda FCX'in Aralık 2002'de piyasaya sürülmesiyle başladı. California Hava Kaynakları Kurulu (CARB) ve bireysel müşterilere kiralanan ilk FCEV. CR-V e:FCEV, Honda'nın Marysville, Ohio'daki Performans Üretim Merkezi'nde üretildi* ve Amerika'da üretilen tek yakıt hücreli elektrikli binek aracıdır. 5 yolcu kapasiteli CUV, Michigan'daki Fuel Cell System Manufacturing, LLC'de (FCSM) üretilen ikinci nesil Honda Yakıt Hücresi Modülünün ilk uygulamasıdır ve Honda'nınkine kıyasla daha fazla dayanıklılık, daha yüksek verimlilik, daha fazla kalite ve daha düşük maliyet sunar. önceki nesil yakıt hücresi sistemi. General Motors (GM) ile ortak geliştirilen yeni nesil Honda Yakıt Hücresi Modülü, her iki şirketin bilgi birikiminden, teknik bilgisinden ve ölçek ekonomilerinden yararlanacak ve yakıt hücresi sisteminin maliyetine kıyasla maliyeti üçte iki oranında azaltacak. Honda Clarity Yakıt Hücresi. Bu önemli maliyet düşüşü, elektrotlar için yenilikçi malzemelerin benimsenmesi, hücre sızdırmazlık yapısının geliştirilmesi, destekleyici ekipmanın basitleştirilmesi ve verimliliğin artırılması gibi çeşitli önlemlerle sağlandı. Ayrıca, korozyona dayanıklı malzemelerin uygulanması ve bozulmanın kontrollü bir şekilde bastırılmasıyla sistemin dayanıklılığı iki katına çıkarıldı ve düşük sıcaklık performansı da önemli ölçüde iyileştirildi. Temel CR-V e:FCEV Standart Özellikleri: Ayırt edici cesur ve sofistike stil Tamamen yeni 2. nesil Yakıt Hücresi Modülü 270 mil sıfır emisyonlu EPA sürüş menzili derecelendirmesi Fişli Seviye II şarj özelliği, 49 mile kadar pil elektrik menzili sağlayacak şekilde tasarlanmıştır (EPA tahmini) Sportif, modern, ferah ve konforlu iç mekan 10,2 inç dijital enstrümantasyon 9 inç HD dokunmatik ekran Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto™ uyumluluğu Kablosuz telefon şarjı (Qi) Kar ve Spor dahil dört seçilebilir sürüş modu Honda Sensing® sistemi Tasarım ve Teknoloji CR-V turbo ve hibrit modellerden farklı bir şekilde tasarlanan Honda CR-V e:FCEV'in sofistike dış tasarımı, A sütununun önündeki yeni gövde panelleri, bagaj kapağı, arka panel ve büyük 18 inçlik benzersiz tasarımlarla öne çıkıyor. 10 kollu siyah jantlar. Zarif yeni stilin öne çıkan özelliği, özel alçak dik ızgara tasarımı ve agresif şık bir görünüm sağlayan uzun kaputtur. Modelin kendine özgü dikey arka lambaları, bu sıfır emisyonlu modelin arkadan bakıldığında bir CR-V olarak anında tanınmasını sağlıyor. Sürüş menzilini en üst düzeye çıkarmak için aerodinamik performans, tam zemin kaplaması ve benzersiz ön spoyler ve kaplama ile daha da optimize edildi. Geçtiğimiz çeyrek yüzyılın Amerika'nın en çok satan CUV'si olan Honda CR-V'nin geniş kabini, temiz yüzey, yüksek kaliteli malzeme hissi ve birinci sınıf kabin alanı ve kargo kapasitesine sahiptir. Diğer CR-V modellerinde olduğu gibi, gösterge tablosunu saran çarpıcı metal petek örgüsü, hem biçim hem de işlevsellik sağlıyor ve aksi takdirde düzenli ve uyumlu tasarımı bozacak olan havalandırma deliklerini gizliyor. Honda, CR-V e:FCEV'i 10,2 inç dijital göstergeler, 9 inç HD dokunmatik ekran, kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto™ uyumluluğu2, kablosuz telefon şarjı, kablosuz telefon şarjı gibi standart özelliklere sahip çok iyi donanımlı tek bir Touring modeli olarak sunacak. 12 hoparlörlü Bose premium ses sistemi, elektrikli ayarlanabilir ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı direksiyon simidi, çift bölgeli klima kontrolü, eller serbest erişimli elektrikli bagaj kapağı, park sensörleri ve biyo bazlı deri koltuk döşemesi dahil sürdürülebilir malzemeler. 6. nesil CR-V, kompakt CUV güvenlik özellikleri ve performansında liderdir ve yeni CR-V e:FCEV, Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) dahil olmak üzere diğer CR-V'lerle aynı son teknoloji güvenlik teknolojileriyle standart olarak gelir. mimarisi ve Honda Sensing® güvenlik ve sürücüye yardımcı teknolojiler paketi. Sportif Ama Konforlu Dinamikler 2025 CR-V e:FCEV, 174 beygir gücü ve 229 lb.-ft üreten öne monteli tek motor aracılığıyla sportif, ilgi çekici ve zarif bir sürüş deneyimi sunuyor. Tork hızlı hızlanma ve maksimum verimlilik sağlar. Honda mühendisleri, diğer CR-V modelleriyle aynı sportif sürüş deneyimini ve sınıfında lider kaliteyi sunmak için CR-V e:FCEV yapısını ve süspansiyonunu optimize etti. CR-V turbo ve hibrit modellerle karşılaştırıldığında arka yan sertlik %10 artırıldı, arka burulma sertliği %9 artırıldı ve MacPherson gergi kollu ön süspansiyonu ve çok bağlantılı arka süspansiyonu özel yaylar, genliğe duyarlı amortisörler ve denge çubukları ile tamamen yeniden ayarlandı. Sorunsuz bir sürüş sağlarken duyarlılığı optimize etmek için ön ve arka. CR-V e:FCEV, işe gidip gelme sürelerini azaltmak ve yaşam kalitesini en üst düzeye çıkarmak için tek kişilik Kaliforniya HOV şeritli erişim hakkına sahiptir. Sürücü, seçilebilir dört sürüş moduyla sürüş deneyimini özelleştirebilir: Normal, Eco, Spor ve Kar. Sıfır Yaklaşımına Üçlü Eylem Honda, yalnızca ürünlerini değil, kurumsal faaliyetler de dahil olmak üzere tüm ürün yaşam döngüsünü kapsayan "Sıfıra Üçlü Eylem" yaklaşımıyla 2050 yılına kadar sıfır çevresel etki küresel hedefine doğru çalışıyor. 2050 yılına kadar tüm Honda ürünleri ve kurumsal faaliyetler için karbon nötrlüğü. Döngüsel bir ekonomi oluşturmak için %100 sürdürülebilir malzemeler kullanan kaynak dolaşımı, Honda'nın araçlarındaki her bir malzemeyi geri dönüştürmesine veya yeniden kullanmasına, bunları yeniden ham maddeye dönüştürmesine ve bu malzemeleri yeni ürünlerin yaratılmasında yeniden kullanmasına olanak tanıyacak. Kısaca eski Honda araçlarından yeni Honda araçları yapmak. Şirketimiz için elektrifikasyon ve hidrojen dahil olmak üzere Temiz Enerji ve yenilenebilir enerji kaynakları aracılığıyla kullanılan tüm ürünlerimiz. Honda Hidrojen İşi Nötr karbonlu bir toplumun gerçekleştirilmesine yönelik çalışan Honda, yalnızca ürünlerini elektriklendirmeye devam etmekle kalmayacak, aynı zamanda hidrojenin enerji taşıyıcısı olarak kullanımını artırmak için proaktif bir yaklaşım benimseyecek ve hidrojen işini genişletmeye çalışacak. Honda, yeni yakıt hücresi sisteminin ilk kullanımı için dört temel alan belirledi: FCEV'ler, ticari yakıt hücreli araçlar, sabit enerji santralleri ve inşaat makineleri. İlk FCSM üretimi, Honda'nın dahili girişimlerini ve FCEV satışlarını desteklemek için kullanılacak olsa da Honda, yakın gelecekte yakıt hücresi sistemi modüllerinin harici teslimatlarına başlama hedefiyle harici yakıt hücresi iş fırsatlarını araştırıyor. Şirket, ilk etapta yılda 2.000 adet satış yapmayı ve ardından satışları kademeli olarak genişletmeyi planlıyor. Honda, Mart 2023'te Torrance, Kaliforniya kampüsünde sabit bir yakıt hücresi güç istasyonunun gösteri testlerine başladı ve bu, şirketin sıfır emisyonlu yedek enerji üretiminin gelecekte ticarileştirilmesine yönelik ilk adım oldu. Yakıt hücreli güç istasyonu, Honda'nın veri merkezine temiz ve sessiz acil durum yedek gücü sağlıyor. Aralık 2023'te Honda, Japonya'da Honda'nın Mitsubishi veri merkezine güç sağlamak için sabit bir yakıt hücresi istasyonu kuracağı benzer bir ortak projeyi de duyurdu. Hidrojen yakıt hücrelerini kullanan yedek güç sistemleri, özellikle tek emisyonun su buharı olduğu yenilenebilir kaynaklardan yapılan "yeşil hidrojen" ile çalışırken temiz, ancak güvenilir ve yüksek kaliteli enerji üretimi için umut verici bir gelecek sunuyor. Ticarileştirilmesi amaçlanan gelecekteki sabit yakıt hücresi (FC) üniteleri, yeni Honda FC sistemini kullanacak. Önümüzdeki yıllarda Honda, şu anda geliştirilmekte olan sabit FC güç istasyonu teknolojilerini (daha fazla maliyet azaltma ve iyileştirilmiş performansa sahip yeni nesil FC sistemi içeren) Honda tesislerine ve dünya çapındaki veri merkezlerine uygulamaya başlayacak. Ticari araçlar alanında, şu anda Isuzu Motors Limited ve Honda Motor Co., Ltd. tarafından ortaklaşa geliştirilmekte olan sıfır emisyonlu yakıt hücresiyle çalışan ağır hizmet kamyonu GIGA YAKIT HÜCRESİ ilk kez Japonya'da gösterildi. Mobility Show 2023. İki şirket, yakıt hücreli ağır hizmet kamyonları üzerinde ortak araştırma yürütmenin yanı sıra, Aralık 2023'te bir prototip modelin Japonya'daki halka açık yollarda gösteri testlerine başladı ve üretim modelini 2027 yılında pazara sunmayı planlıyor. Ortak araştırma yoluyla kazanılan teknoloji, deneyim ve bilgiden tam olarak yararlanılması. Ayrıca Honda, ABD'de konsept kanıtı niteliğinde bir Sınıf 8 hidrojen yakıt hücreli kamyon hazırlıyor ve potansiyel müşterilerle görüşmelerde bulunuyor. Honda ayrıca yakıt hücresi sistemini ekskavatörler ve tekerlekli yükleyiciler gibi inşaat ekipmanlarına uygulamak için inisiyatif alacak ve inşaat makineleri için karbon nötrlüğünün gerçekleştirilmesine katkıda bulunacak. Honda, hidrojen teknolojilerinin ileri düzeyde araştırma ve geliştirmesini yürütürken, yakıt hücresi sistemi ve yüksek diferansiyel basınçlı su elektrolizi teknolojileri gibi hidrojen teknolojilerinin kullanılabileceği başka bir potansiyel alan olan dış uzayda kullanımını öngörüyor. İnsanlar, su ve yiyeceğe ek olarak, uzaydaki yaşamı destekleyen çeşitli faaliyetler için yakıt ve elektrik için hidrojenin yanı sıra oksijene de ihtiyaç duyarlar. Kaynak: Newsweek
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın