Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Hero MotoCorp Maverick 440: Bilmeniz Gereken Her Şey


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Hero MotoCorp Maverick 440: Bilmeniz Gereken Her Şey

Hero-MotoCorp-Maverick-440.jpg

Hero, Harley-Davidson X440'tan türetilen Mavrick 440 ile Hindistan'ın premium segmentini sarsıyor.

Harley-Davidson ve Hero MotoCorp arasındaki stratejik ortaklık, Hindistan pazarı için tasarlanmış küçük hacimli bir yol bisikleti olan Harley-Davidson X440'ı ortaya çıkardı. (Şu an itibariyle) başka hiçbir pazar X440'ı almamış olsa da, model, MoCo'nun giriş seviyesi segmentine ilk adımını ve Bar çıtasını taşıyan tek modern zaman tek silindirli modeli olması nedeniyle dünya çapında manşetlere çıktı. ve Kalkan.

Hindistan'ın en büyük motosiklet üreticilerinden biri olan Hero MotoCorp, X440'ın geliştirilmesinden ve üretiminden sorumluydu. Tek silindirli motorlarla donatılmış beygir ve banliyö modellerinde uzmanlaşan Hero, iş X440'ı tasarlamaya geldiğinde ne yapması gerektiğini hemen hemen biliyordu ve motosikletin bu kadar popüler olması ve yeni siparişler için hızla sipariş toplaması hiç de şaşırtıcı değil. yeni model açıldı.

01.png

Hero Mavrick 440 daha sportif, daha modern bir estetiği benimsiyor.

Bu tür ortaklıklar söz konusu olduğunda, genellikle ilk piyasaya sürülen modelin ardından mekanik olarak benzer, karşı tarafın markasını taşıyan bir model gelir. Bunu BMW'de ve bir başka Hintli üretici olan TVS'de, TVS'nin Apache 310 serisini yansıtan G 310 tek silindirli motosiklet serisinde gördük. Aynı durum KTM ve CFMoto için de geçerli; ikincisi Ibex 800 ve 800 NK'yi piyasaya sürerek sırasıyla KTM 790 Adventure ve 790 Duke'un performansını ve yeteneklerini yansıtıyor. Bununla birlikte aynı durum Hero MotoCorp ve Harley-Davidson için de geçerli.

02.png

23 Ocak 2024'te Hero MotoCorp, Harley-Davidson X440'ın versiyonu olan Mavrick 440'ın kapağını kaldırdı. Motosikletin roadster ile aynı teknik temellere dayanacağı anlaşılsa da Hero'nun stil departmanı işleri farklı bir yöne götürdü.

Tamamen Kendine Ait Şekil Vermek

Yeni model hem kollu hem de alaşım jantlı versiyonlarla geliyor.

Harley X440 tamamen retro tarza sahipti ve Sportster gibi motosikletlerin klasik görünümünü benimsiyordu; Mavrick 440 ise hem scrambler hem de cafe-racer esintileriyle neo-retro bir görünümü somutlaştırarak sportif bir hava katıyor. Klasik esintili yuvarlak bir LED fara sahiptir, ancak motosikletin yanlarına baktığınızda, yakıt deposunun kenarlarının keskin hatlara sahip olduğunu ve hatta yan tarafta küçük bir kaportanın olduğunu fark edeceksiniz. Bu arada sportif yan kapaklar motosiklete atletik bir duruş kazandırır. Bununla birlikte, hava soğutmalı motorunu tüm dünyanın görmesi için sergiliyor ve sportif görünümüne rağmen açık yolda gezinirken ve şehir içinde rahat bir şekilde dolaşırken kendini daha rahat hissettiğini açıkça ortaya koyuyor.

01.png

Uzun Ömürlü Bir Motor

Mavrick 440, Harley X440 ile aynı tek silindirli motoru paylaşıyor.

Performanstan bahsetmişken, tıpkı Harley X440 gibi Mavrick 440 da yalnızca performans ve beygir gücü rakamlarından ibaret değil. Sonuçta gücünü TorqX adı verilen 440cc, hava ve yağ soğutmalı, tek silindirli bir motordan alıyor. 6.000 dev/dk'da 27 beygir gücü ve 4.000 dev/dk'da 26,5 pound-feet tork ile Hindistan'ın yoğun nüfuslu yollarını hızlı bir şekilde fethetmeye yetecek kadar güçlüdür. Üstelik düşük devirli bir tekli olması, güçlü bir gümbürtüden bekleyeceğiniz tüm doğru titreşimleri ürettiği anlamına geliyor.

Bu alt kare motor konfigürasyonu, Harley X440 gibi Mavrick 440'ın da devir aralığının alt kısmında çok fazla homurtuya sahip olduğu anlamına gelir; dur-kalk trafik için mükemmeldir. X440'tan tanıdığımız gibi, oldukça hoş bir ses de çıkarıyor, çünkü KTM single'ındakine benzer bir sesten çok (Royal Enfield 350 gibi) bir homurtuya sahip. Menzil söz konusu olduğunda, bunun gibi bekarlar yakıtı çok tutumlu bir şekilde yudumlama eğilimindedir, bu nedenle 13,5 litrelik (3,5 galon) deposunu yeniden doldurmaya gerek kalmadan oldukça fazla mesafe kat etmeyi bekleyebiliriz.

gallery-01.png

İlkel Ancak Güvenilir Temeller

Mavrick 440 işleri basit ama etkili kılıyor.

Hindistan'ın yolları dünyadaki en elverişsiz yollar arasında yer alıyor; çoğu zaman yol yok, bunun yerine sert iklim, ağır kamyonlar ve bakım eksikliği nedeniyle yıpranmış çimento ve asfalt kalıntıları var. Bu nedenle, motosikletlerin temelleri söz konusu olduğunda daha basit olan genellikle daha iyidir ve Mavrick 440 da bir istisna değildir.

Ön tarafta süspansiyon görevleri, eski usul, yani sağ tarafı yukarı bakacak şekilde yönlendirilmiş, ayarlanamayan bir teleskopik çatal tarafından yerine getiriliyor. Bu arada, arkada süspansiyon, bir seleyle sürüş yapmak veya arka koltuğa bir sürü bagaj bağlamak için yeterince iyi olması gereken ikiz amortisörlerden oluşuyor. Bisikletin motoru çelik bir kafes çerçeve içine yerleştirilmiştir ve bu da iddia edilen 412,2 poundluk ulaşılabilir ağırlık rakamına katkıda bulunur. Son fakat en önemlisi, Mavrick'inizin alaşım jantlar mı yoksa tel telli jantlar üzerinde mi yuvarlanacağını seçebileceksiniz, ancak telli tekerlek kurulumunu tercih etmenin motosikletin ağırlığını dokuz pound (toplam 421 pound) artıracağını unutmayın.

Tasarım Yoluyla Yaklaşılabilir

Tarafsız bir sürücü üçgeni sunarak sürücüye hem işe gidip gelme hem de uzun mesafeli sürüş için yeterli kaldıraç sağlar.

Biz Asyalılar batılı meslektaşlarımıza göre daha küçük olma eğilimindeyiz ve bölgedeki motosiklet tasarımı da bunu açıkça yansıtıyor. Hero Mavrick 440, tüm niyet ve amaçlarla Hindistan'da büyük bir bisiklet olarak kabul ediliyor ve eğer Asya'nın diğer bölgelerine de ulaşırsa bu şekilde değerlendirilecek. Yine de Mavrick, 54,64 inçlik kompakt bir dingil mesafesine ve 31,6 inçlik mütevazı bir sele yüksekliğine sahip olduğundan kısa sürücüler için bile yaklaşılabilir boyutları koruyor. Bu, çoğu sürücünün bu bisikletin üzerinde güvenle bir bacağını sallayabileceği ve durduğunda düz ayakla (veya en azından ayak parmaklarının üzerinde) oturabileceği anlamına gelir.

updated-gallery-4.png

Harley rozetli kardeşiyle karşılaştırıldığında Mavrick 440 belirgin şekilde daha kompakttır, daha kısa dingil mesafesine ve daha alçak sele yüksekliğine sahiptir. İlginç bir şekilde, yerden yüksekliği 175 milimetre (6,89 inç), Harley ise 170 milimetredir (6,69 inç). Janaki'nin aşağıda bulduğu tabloda X440'a göre nasıl bir araya geldiğine bakın:

Boyutlar Hero Mavrick 440 Harley-Davidson X440
Dingil mesafesi 1.388 mm (54,64 inç) 1.418 mm (55,82 inç)
Uzunluk 2.100 mm (82,67 inç) 2.168 mm (85,35 inç)
Yerden Yükseklik 175 mm (6,89 inç) 170 mm (6,69 inç)
Koltuk Yüksekliği 803 mm (31,6 inç) 805 mm (31,69 inç)
Boş Ağırlık 187 ila 191 kg, tekerleklere bağlı olarak (412 ila 421 pound)
190,5 kg (yaklaşık 420 pound)

Bütçenizi Zorlamayacak Bir Fiyat Etiketi

Harley'nin X440'ı

Hero, Mavrick 440'ı piyasaya sürdüğünde fiyat etiketini rahatlıkla denklemin dışında bırakmıştı. Ancak şimdi Hero yeni modelin fiyatını açıklarken, aynı zamanda resmi web sitesi üzerinden rezervasyonları da açtı.

updated-gallery-2.png

Mavrick 440, spor telli jantlara ve Arctic White renk grubuna sahip temel model ile üç donanım seviyesinde sunulacak. 199.000 Rs veya yaklaşık 2.397 ABD Doları değerinde bir SRP taşıyor. Bu arada Mid seçeneği alaşım jantlara sahip ve Fearless Red ve Celestial Blue'dan oluşan iki sportif renk grubuyla geliyor. Fiyat burada biraz daha yüksek, 214.000 Rupi (2.578 ABD Doları). Son olarak, Top modeli çarpıcı iki tonlu alaşım jantlara ve şık Phantom Black ve Enigma Black motiflerine sahiptir. 224.000 Rupi veya yaklaşık 2.699 ABD Doları fiyat etiketi taşıyor.

Kaynak: RideApart

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.