Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2024 Admin Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2024 Elon Musk, Tesla'yı Neredeyse 11 Milyar Dolara Google'a Satıyordu - Ancak Satışlar Arttıktan Sonra "Artık Bir Kurtarıcıya İhtiyacı Kalmayınca" Anlaşmayı İptal Etti Tesla Inc.'in 2013'te iflasa sürüklenmesinin ve bunun ardından Elon Musk tarafından yürütülen kurtarma çabalarının öyküsü, Ashlee Vance'in "Elon Musk: Tesla, SpaceX ve Fantastik Bir Gelecek Arayışı" adlı biyografisinde ayrıntılı olarak anlatılıyor. Musk neredeyse otomotiv endüstrisinin gidişatını değiştirebilecek bir anlaşmaya giriyordu. Bu kritik dönemde, yenilikçi elektrikli araçlarıyla tanınan Tesla, böceklerle dolu arabalar ve satışlarda keskin düşüşler de dahil olmak üzere önemli üretim sorunlarıyla karşı karşıya kaldı. Şirket, 2012 yılında piyasadaki lüks otomobillerle aynı özelliklere sahip olan ancak kendi fiyat aralığında beklenen park sensörleri veya radar destekli hız sabitleyici gibi temel işlevlerden yoksun olduğu için eleştirilen Model S elektrikli otomobilini 2012 yılında piyasaya sürdü. Kapı kollarının uzamaması, malzemedeki estetik kusurlar gibi sorunlar otomobilin itibarını daha da zedeledi. Tesla'nın karşılaştığı zorluklar, yöneticileri arasındaki şeffaflık eksikliği nedeniyle daha da kötüleşti ve bu da Musk'un durumun ciddiyeti hakkında bilgisiz kalmasına neden oldu. Sorunların boyutunun farkına varan Musk, üst düzey yöneticileri işten çıkararak, daha istekli genç personeli terfi ettirerek ve Tesla'nın onarım merkezlerini iyileştirmek için Daimler'den Jerome Guile'yi işe alarak karşılık verdi. Musk ayrıca çeşitli departmanlardaki personeli araba satışına odaklanmaları için yeniden yönlendirdi ve şirketin başarısızlığını önlemek için ön siparişleri satın almaya dönüştürmenin aciliyetini vurguladı. Tesla'nın mali durumu kritik bir noktaya ulaştığında ve yalnızca iki haftalık işletme parası kaldığında Musk, Google'ın kurucu ortağı ve o dönemde arkadaşı olan Larry Page'den yardım istedi. Musk, Google'ın şirketi dağıtmaması ve Musk'un sekiz yıl boyunca veya üçüncü nesil bir arabanın üretimine kadar liderliği elinde tutması da dahil olmak üzere, fabrika genişletmeleri için ek 5 milyar dolar ile birlikte Google'ın Tesla'yı 6 milyar dolara satın almasını önerdi. Biyografiye göre Page'in anlaşmayı sözlü olarak kabul ettiği bildirildi. Google ile müzakereler devam ederken Tesla'nın durumu büyük ölçüde iyileşmeye başladı. Otomobil satışlarındaki artış ve üretimin yeniden başlaması, Tesla'nın ilk çeyrekte 11 milyon dolarlık kârını açıklamasına yol açtı. Hisse fiyatlarında önemli bir artışla ortaya çıkan bu mali geri dönüş, Tesla'nın kredilerini geri ödemesine ve iflasın önlenmesine olanak tanıdı. Sonuç olarak Musk, Google ile olan görüşmeleri sonlandırdı ve Tesla o zamandan beri büyümeye devam ederek Avrupa, Birleşik Krallık ve Avustralya'daki pazarlara açılmaya devam etti. Vance, Musk'ın "artık bir kurtarıcıya ihtiyacı olmadığını" yazdı. Tesla, Google tarafından satın alınmaktan kıl payı kurtulurken teknoloji devi, otonom sürüş ve robot teknolojilerine odaklanarak ve pod araba prototipini geliştirerek otomotiv hedeflerini sürdürmeye devam etti. Bu çaba sonunda Alphabet Inc. şemsiyesi altında ayrı bir varlık olan Waymo'ya dönüştü. Vance'in biyografisinde anlatıldığı gibi, Tesla'nın Google tarafından neredeyse satın alınmasına ilişkin açıklama, teknoloji ve otomotiv endüstrilerinin öngörülemeyen doğasını vurguluyor ve Tesla'nın bu alanda önemli bir oyuncu olma yolunu şekillendiren stratejik kararları sergiliyor. Kaynak: Benzinga
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın