Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

Ana ekranınızda anlık bildirimler, rozetler ve daha fazlasıyla tam ekran uygulama.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pil (Batarya) değişimi Çin'de yaygınlaşıyor

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Pil (Batarya) değişimi Çin'de yaygınlaşıyor

ABD'de EV devrimi, uygun fiyat ve şarj süreleri konusundaki endişeler nedeniyle duruyor.

Uzmanlar, elektrikli araçları beş dakika gibi kısa bir sürede şarj edebilen pil değişiminin bir çözüm olabileceğini düşünüyor.

Teknoloji Çin'de hızla gelişiyor, ancak uzmanlar ABD'de zorluklarla karşı karşıya olduğu konusunda uyarıyor.

Amerika'nın EV devrimi duraklıyor ve elektrikli bir arabayı şarj etmek için gereken süre sorunun merkezinde yer alıyor.

Şu anda EV'nizi şarj etmek, nasıl yaptığınıza bağlı olarak 20 dakikadan 50 saate kadar sürebilir ve menzil ve şarj etme konusundaki endişeler birçok sürücüyü elektrikli araç kullanmaktan vazgeçiriyor.

Beş dakikadan kısa sürebilen bir süreçte ölü EV pillerinin tamamen şarj edilmiş pillerle değiştirildiği pil değiştirme bir çözüm sağlayabilir ve bu, Tesla'nın en büyük Çinli rakiplerinden biri tarafından kullanılan bir yaklaşımdır.

Pil değiştirmede öncü Tesla rakibi

Bazen "Çin'in Elon Musk'u" olarak anılan girişimci William Li tarafından 2014 yılında kurulan Nio, Çin'de 2.000'den fazla pil değiştirme istasyonundan oluşan bir ağ kurdu.

Şirket, müşterilerinin arabalarını pilin tam maliyetini ödemeden satın almalarına olanak tanıyor ve daha sonra, şarjları bittiğinde bitmiş pilleri değiştirmek için onlardan aylık bir abonelik ücreti talep ediyor.

Kıdemli başkan yardımcısı Fei Shen, Business Insider'a, Nio'nun pil değiştirme sisteminin elektrikli otomobilin ön maliyetini düşürmenin yanı sıra başka faydaları da olduğunu söyledi.

"Çin'in pil değiştirme istasyonlarının oldukça yaygın olduğu bölgelerinde, kullanıcılar pillerini günde yalnızca 50 yuan (7 $) karşılığında 75 kilovat saatten 100 kilovat saate yükseltebilirler" dedi.

"Bulduğumuz şey şu ki, fiyatı daha düşük olduğu için daha fazla kullanıcı 100 kilovatsaatlik batarya yerine 75 kilovatsaatlik bataryaya sahip araba satın alacak veya kiralayacak. Memleketlerine geri dönmek gibi uzun mesafeli yolculuklara çıktıklarında, takas istasyonlarımızdan birinde uzun mesafeli bataryaya yükseltebiliriz" diye ekledi.

Nio'nun pil değiştirme stratejisi, son aylarda son derece rekabetçi olan Çin EV pazarında ilgi gördü ve şirket, pil değiştirme teknolojisini ortaklaşa geliştirmek üzere diğer elektrikli araç üreticileri Geely, JAC ve Chery ile anlaşmalar imzaladı.

Ancak normal şarjdan çok daha pahalı olmaya devam ediyor; Shen, BI'ya Nio'nun "takas istasyonlarının" yalnızca %20'sinin başa baş olduğunu ve şirketin henüz kar elde edemediğini söyledi.

Buna rağmen Nio, Çin dışı da dahil olmak üzere operasyonlarını önemli ölçüde genişletmeyi planlıyor. Şirket, Avrupa'da 30 pil değiştirme istasyonu kurdu ve kıtadaki satışları artırmak amacıyla yeni bir uygun fiyatlı EV serisi piyasaya sürmeyi planlıyor.

ABD'nin zorlukları

Nio'nun küçük bir araba yıkama yeri büyüklüğündeki pil değiştirme istasyonlarının, Çinli otomobil üreticilerinin yüksek tarifeler nedeniyle ABD pazarından büyük ölçüde dışlanmış olması nedeniyle yakın zamanda ABD yollarında görünmesi pek mümkün görünmüyor.

Bu, uygun fiyatlı seçeneklerin azlığı ve şarj ve menzil konusundaki endişeler nedeniyle elektrikli araçlara sırtını dönmeye başlayan Amerikalı tüketiciler için bir darbe oldu.

Uzmanlar BI'a, pil değiştirmenin bu endişelerin çoğuna teorik olarak çözüm sunduğunu söyledi.

ABI Research'ten analist Dylan Khoo, "Tamamen teknolojik açıdan bakıldığında, bu her derde deva. İnsanların elektrikli araçlarla ilgili yaşadığı tüm büyük sorunları çözüyor" dedi.

En güçlü takılabilir akü şarj cihazlarının bir EV'yi %80'e kadar şarj etmesinin hala 20 dakika sürdüğünü ve birçok akü değiştirme istasyonunun beşin altında tam şarjlı bir aküyü değiştirebildiğini belirtti.

George Washington Üniversitesi'nde mühendislik profesörü olan John Helveston da bunu kabul etti ve BI'ye ülke çapındaki pil değiştirme istasyonları ağının menzil endişesini etkili bir şekilde ortadan kaldıracağını ve bir EV'yi şarj etmeyi gaz doldurmak kadar basit hale getireceğini söyledi.

Bununla birlikte, pil değişiminin ABD'de Çin'e kıyasla daha zorlu bir görünümle karşı karşıya olduğunu, Çin'de çok sayıda EV'nin satılmasının otomobil üreticilerinin rakipleriyle yapılan anlaşmalara bağlı kalmadan kendi takas ağlarını kurabilecekleri anlamına geldiğini söyledi.

"Çin, satılan EV'lerin hacmi açısından o kadar yüksek bir ölçeğe sahip ki, belirli bir aracı üreten herhangi bir otomobil üreticisi, aslında arabasını değiştirilebilir şekilde tasarlayabilir ve diğerleriyle çalışan bir bataryaya sahip olmaları gerekmez. rakipler" dedi.

Helveston, Çin'in verimli kentsel ulaşım bağlantılarının, elektrikli araçların devasa menzil artırıcı pillere sahip olmasına daha dağınık ABD'ye kıyasla daha az ihtiyaç duyulduğu anlamına geldiğini ve bunun da pil değişimini çok daha kolay hale getirdiğini ekledi.

"Çin'de kimsenin arabayla 300 mil yol almasına gerek yok. Bu çok çılgın bir fikir. Bu da çok daha küçük bir pil satın alabileceğiniz anlamına geliyor, bu da değiştirilmesi çok daha kolay" dedi.

Başarılı olmak için paylaşın

Khoo, BI'ya, ABD'de bir pil değiştirme ağı kurmanın, benzer boyut ve tasarıma sahip pilleri kullanmayı kabul etmesi gereken ABD'li otomobil üreticileri arasında yoğun bir işbirliği gerektireceğini söyledi.

"Batı'daki otomobil üreticilerinin çoğu biraz daha korumacı ve savunmacı. Daha fazla sahipliğe sahip olmak istiyorlar ve bu büyük ağı paylaşma konusunda o kadar da rahat değiller çünkü pil, EV'lerin gerçekten temel tanımlayıcı bileşeni. "dedi.

Teknolojiye öncülük eden ve birçok rakibini bu işe dahil olmaya ikna eden Nio bile bunun birçok otomobil üreticisi için büyük bir adım olduğunu kabul ediyor.

Dr Shen, "Pil değişimi hafif bir yenilik değil. Ağır bir yenilik çünkü pil değişimi araç tasarımı ve satış modeliyle yakından bağlantılı" dedi.

"Diğer otomobil üreticileriyle işbirliği yaptığımız Çin'de bile pil değişimi konusunda Nio ile çalışmaya karar vermeleri onlar için kolay değil" diye ekledi.

Potansiyel çözüm

Bu soruna bir çözüm bulduğunu söyleyen ABD şirketlerinden biri de Kaliforniyalı girişim Ample.

San Francisco merkezli firma, tam şarjlı bir bataryayı beş dakika içinde değiştirebilen batarya değiştirme istasyonları geliştirdi; şirket, batarya tipine bakılmaksızın herhangi bir EV ile çalışacak şekilde ayarlanabileceğini söylüyor.

Ample kurucu ortağı John De Souza, "Bir otomobil üreticisine gidip, bizimle çalışma şeklinizin tüm arabalarınızı yeniden inşa etmek olduğunu söylerseniz, bu zor bir iş" dedi.

Gelecekte, takas istasyonlarını kullanmak için kullanıcılardan pil abonelik ücreti almayı planlayan Ample'ın, çoğunlukla Uber gibi filo sağlayıcılarla çalıştığı İspanya, Japonya ve Kaliforniya'da faaliyet gösteren pil değiştirme istasyonları var.

Firmanın pil değişimine yönelik yaklaşımı, büyük otomobil üreticilerinin desteğini kazanmaya başlıyor; Stellantis, araba paylaşım hizmetinin bir parçası olarak İspanya'daki Fiat 500e araçlarından oluşan bir filoya güç sağlamak üzere Ample ile bir anlaşma yapıyor.

Ortaklık başarılı olursa, Fiat 500e'nin bu yıl ABD'de piyasaya sürülmesiyle gelecekte ABD'ye de yayılabilir ve De Souza, iki şirketin ortaklığı ABD dahil diğer pazarlara genişletmeyi düşündüğünü doğruladı.

Ample, bu teknolojinin tüketicilerin zamandan tasarruf etmesine ve şarj pompalarında harcadıkları zahmetten tasarruf etmesine yardımcı olabileceğine ve aynı zamanda bir EV'nin ön maliyetini düşürebileceğine inanıyor.

De Souza, eğer EV'ler ABD'de benzinli arabaların yerini alacaksa bunun çok önemli olacağına inanıyor.

"Gazdan elektriğe bu kitlesel geçişi sağlamanın tek yolu, şarjı gaz kadar rahat ve ucuz hale getirebilmenizdir" dedi.

Kaynak: Business Insider

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.