Φ kralx Gönderi tarihi: 25 Nisan , 2007 Gönderi tarihi: 25 Nisan , 2007 Bu yapıyı forumdaki inançlı arkadaşlarımızda da görmek olası.Aydın insanlar. Fakat ne yazık ki etkilenmeden dolayı, halen ortaçağ Arap kültürünün savunuculuğunu yapıyorlar. Bir gün yanlış yaptıklarının farkına varacaklar elbet. Burada hiç kimse arap kültürünü savunmuyor.. Savunulan bir şey varsa o da islam kültürüdür.. İslam kültürü arap kültürü değil evrensel bir kültürdür ve bütün zamanlara hitap eder.. Müslüman bir kimse hiç kimseye zarar vermez, yaradandan ötürü yaratılanı sever.. Bir insanda sevilmeyen şey, fiziği ve zatı değil kötü ahlakıtır.. Kötüleride sevecek halimiz yoktur.. İslam tahammül dinidir, ne zaman islama savaş açıldı o zaman savaş devreye girer.. İslamı bir başkasından öğrenecek değilim, yazdıklarım islamın kendi kaynaklarındandır.. Kim ne derse desin, zorlama fikirlerle hangi kategoriye çekerse çeksin, islam o çektiğiniz islam değildir. İslamda zorlama yoktur, islam üstün ahlak öğretilerinin bütünüdür.. Saygılar.. Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 25 Nisan , 2007 Gönderi tarihi: 25 Nisan , 2007 Burada hiç kimse arap kültürünü savunmuyor..Savunulan bir şey varsa o da islam kültürüdür.. İslam = arap kültürü olduğu için her müslüman istesede istemesde arap kültürünü savunmak zorundadır. Araplara gelmiş arapça bir kitabı savunanlar nasıl olurda arap kültürünü savunmaz? İslam kültürü arap kültürü değil evrensel bir kültürdür ve bütün zamanlara hitap eder.. Etmez efendim, edemez.Bir avrupalı insana gidip deyin ki eğer karınıza zihar yaparsanız (mücadele 3) Bir köle azat etmeniz gerekir bakalım size ne diyecek? Müslüman bir kimse hiç kimseye zarar vermez, yaradandan ötürü yaratılanı sever.. Evet dodğrudur ama bu tatlı su müslümanları için geçerli. Bir insanda sevilmeyen şey, fiziği ve zatı değil kötü ahlakıtır..Kötüleride sevecek halimiz yoktur.. Kimlerin kötü olduğuna neye göre karar veriyorsun ? İslam göre ise yanlış. İslam tahammül dinidir, ne zaman islama savaş açıldı o zaman savaş devreye girer.. O dediğin köprüyü geçinyeye kadardır. Köprüyü geçtikten sonta hoşgörü,tahammül filan yoktur. İslamı bir başkasından öğrenecek değilim, yazdıklarım islamın kendi kaynaklarındandır.. Hangi kaynak bunlar, ben şimdiye kadar kendi düşüncelerin hariç bir tek kaynak gösterdiğini görmedim.Gösteremezsinde zaten.Hiç bir müslüman gösteremez. Kim ne derse desin, zorlama fikirlerle hangi kategoriye çekerse çeksin, islam o çektiğiniz islam değildir.İslamda zorlama yoktur, islam üstün ahlak öğretilerinin bütünüdür.. Kim ne derse desin sizin gibi üç beş tane tatlısu müslümanların anlattığı şirin islam gerçek islam değildir.İslamda bal gibi zorlama vardır. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 26 Nisan , 2007 Gönderi tarihi: 26 Nisan , 2007 Sevgili katakuta zaten cevap vermiş, ben bir iki ekleme yapayım. Burada hiç kimse arap kültürünü savunmuyor..Savunulan bir şey varsa o da islam kültürüdür.. İslam kültürü arap kültürü değil evrensel bir kültürdür ve bütün zamanlara hitap eder.. İslam zaten Arap kültürüdür. İslam inanç yoluyla; *Arapça'nın yayılmasını sağlar. Arapça'nın Allah'ın ve cennetin dili olduğunu aşılar herkese. Kuran tartışmalarında en son başvurulan kaçış noktası "mealler Kuran değildir, çeviriler eksiktir, bu nedenle orjinalinden okumak lazım" ifadesidir. Arabizme teşvik eder. *Arap kılık-kıyafetinin kutsal saydırır ve herkese empoze etmeye çalışır. Müslümanlar, Allah/Cehennem vs korkusuyla, Arap kıyafetlerini kutsal sanırlar. Müslümanların, Arap kıyafetlerinin evrensel/kutsal olduğunu söylemesi ile, bir Eskimo'nun kürkün evrensel/kutsal olduğunu söylemesi arasında fark yoktur. Muhammed Eskimo olsaydı ve İslamiyet'i aynı şeyleri tebliğ etseydi, korkarım ki müslümanlar bugün +30, +40 derecede kürk giyerek sevap kazandıklarını sanacaklardı. * Ruanda'da yarım milyon insan bir hafta içinde vahşice kesilmiştir. Müslümanların kılı bile kıpırdamamıştır. Filistin/Irak sözkonusu olunca, Araplar İslamiyet ayağına, kendi davalarına bedavadan destek sağlarlar. Müslüman bir kimse hiç kimseye zarar vermez, yaradandan ötürü yaratılanı sever.. Bu düşünce islam düşüncesi değildir. Vahdet-i Vücut, Budist, Kabbalist, Panteist, Humanist, Ateist düşüncelerin ortak paydasıdır. İslam ile yakından uzaktan ilgisi yoktur. Anadolu Kültürünün, Anadolu İslamına sokuşturdukları ve Anadolu/Osmanlı/Türk müslümanlarının "islam sandıkları" şeylerden biridir. Müslümanlar, müslümanların taraf olmadığı çatışmalara, felaketlere zerre kadar ilgi duymazlar. Ruanda'yı bilmezler, Myanmar'daki Karenleri bilmezler, Sudan/Darfur'daki vahşetle ilgilenmezler. Tibetlilerin dramı ile ilgilenmezler. Dinden az-çok uzaklaşabilmiş dünya ise, kendi inancından olsun olmasın dünyadaki her sorun ile ilgilenir. Ruanda ile de ilgilenir, Çeçenya ile de, Myanmar ile de, Irak ile de, Tibet ile de, Kosova ile de. Bir insanda sevilmeyen şey, fiziği ve zatı değil kötü ahlakıtır..Kötüleride sevecek halimiz yoktur.. Kötü ahlakı kimse sevmiyor, sadece müslümanlar değil. İslam tahammül dinidir, ne zaman islama savaş açıldı o zaman savaş devreye girer..İslamı bir başkasından öğrenecek değilim, yazdıklarım islamın kendi kaynaklarındandır.. Kim ne derse desin, zorlama fikirlerle hangi kategoriye çekerse çeksin, islam o çektiğiniz islam değildir. İslamda zorlama yoktur, islam üstün ahlak öğretilerinin bütünüdür.. İslam, Anadolu müslümanlarının bildiği, orta Asya, Hint, İran ve Kabala mistisizmi ile sulandırılmış İslam değildir. Kuran'ın ve Hadislerin tanımladığı İslam ortadadır. Kuran ve Hadislerin tanımladığı İslam, tahammül, sevgi ve hoşgörü dini değildir. ****** ****** ****** Saygılar. Saygılar. Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 26 Nisan , 2007 Gönderi tarihi: 26 Nisan , 2007 Sevgili Aslan34, o sözlerin kime ait olduğu hakında yakın zamanda bazı iddalarda bulunulmuştur evet..Saygılar.. sevgili Sedat; hassasiyetini anlıyorum ve biz Mevlana'nın kendisine hangi düşünceyi ve iklimi esas aldıgını acizane biliyoruz. lakin bu söz üzerinden özellikle bu söz üzerinden ''gel, kim olursan ol gene gel.'' bunu bazı insanlar her ne olursan ol gene gel anlamında degerlendirirken, kimi müslümanlarda bunun istismara sebep oldugu düşüncesiyle şöyle söylerler ; '' gel ama geçmişini bırakda gel, saf ve boş gel'' diye. (bir anlamda bu yorum sakıncalı degil tabi) halbuki bu sözün Mevlanaya ait olmadıgı Ömer Tuğrul İnançer'den, Albay Şefik Can'nın söyledigini bildiriyor ve işinde ehil bir insan. bundan başka Mevlana'nın hiç bir eserinde böyle bir Rubaisinin yer almadıgı araştırak kimseler zaten söyleye geliyordu. Bu sözlerin ise Kazvini adlı bir şaire ait oldugu söyleniyor ama Mevlanaya olmadıgı kesin. Ben şahsen Mevlana'yı İslamdan ayrı düşünmeyi çocuksu teşebbüsler olarak düşünüyorum ama bu sözü genel anlamda Mevlana söylemiş gibi kabul görmesininde yanlış oldugu artık söylenmeli. Mevlana'nın tasavvuf anlayışı İslami ve Kur'an'i bir yorumdur ve eger bu sınırların dışına çıkan yorumları varsa kabul görmemelidir. Tasavvuf İslami bir yorumdur ve temeli Kur'an'dır. Bu anlamda diger mistik düşüncelerle ancak bu temelde buluşur aksi düşünceler temeller dışıdır ve reddedilmeye daha layıkdırlar. Tasavvuf 'zahirin' ötesine geçmek için verilen bir mücadele sistematigidir ve asla 'zahir' sözde aşılarak yapılacak bir eylem saçmalıgı hiç degildir. selamlar. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 26 Nisan , 2007 Gönderi tarihi: 26 Nisan , 2007 halbuki bu sözün Mevlanaya ait olmadıgı Ömer Tuğrul İnançer'den, Albay Şefik Can'nın söyledigini bildiriyor ve işinde ehil bir insan.bundan başka Mevlana'nın hiç bir eserinde böyle bir Rubaisinin yer almadıgı araştırak kimseler zaten söyleye geliyordu. Bu sözlerin ise Kazvini adlı bir şaire ait oldugu söyleniyor ama Mevlanaya olmadıgı kesin. Sevgili aslan34; Evet yakın zamanda böyle iddalar atıldı ortaya, bir iddaya görede bu sözler Said Bin Ebül-Hayr 'a ait olduğu söylendi, ama tartışma konusu ve tartışılıyor.. Sözün içeriğine gelince.. Gelde nasıl gelirsen gel.. Sonuçta hidayete erip gitmekte var.. Saygılar.. Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 27 Nisan , 2007 Gönderi tarihi: 27 Nisan , 2007 Sevgili aslan34;Evet yakın zamanda böyle iddalar atıldı ortaya, bir iddaya görede bu sözler Said Bin Ebül-Hayr 'a ait olduğu söylendi, ama tartışma konusu ve tartışılıyor.. Sözün içeriğine gelince.. Gelde nasıl gelirsen gel.. Sonuçta hidayete erip gitmekte var.. Saygılar.. ah sevgili Sedat kardeşim. meyhanelerde bile semazenlerin döndügü bir memleket burası. toplum din konusunda inanılmaz 'yoz' düşüncelere yani çok alakasız inançlara sahip. inanamaz mı? tabiki inanır ama yozlugunu İslam demeye kalkarsa işte orada durmak lazım ve iyi düşünmek lazım. bak şöyle çevrene insanarın Mevlanaya ait bilgileri ne düzeyde; bir bu söz ( ben ona ait olmadıgını etkili kitaplardan okudum ve inanıyorum hatta dilbilgisi açısından bile inceleyenler -Farsca-)) birde sema, bununda en basit sembolik anlamını bile sormaz çogu insan. halbuki bunlar sadece işin görünür ve ekstrası mesabesindedir. asıl nefis mucadelesini konu edinen pek yok Mevlana'nın ( Allah Rahmet eylesin)...niye yok; ee senenin 365 gününü ilgilendiriyor ya belki ondandır. Modern insan kaypak insandır..... yani iş pek öyle göründügü gibi degil. sonuçda bu sözü şöyle anlamak daha dogru. gel, gel ama geldigin bu yerde hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. yani bu yoruma denk gelecek yüzlerce kişiden bu anlamda ve farklı söz bulabilirsin. selametle. Alıntı
Φ swim Gönderi tarihi: 28 Nisan , 2007 Yazar Gönderi tarihi: 28 Nisan , 2007 Peki Kur'an-ı yorumlama metodu neymiş, öğretiverin bana bir zahmet?. Tevbe Suresindeki bir ayetin bütün ateistlerin dilinde olması objektiflikten uzaktır. aşağıdaki ayetleri gizlemenize her platformda rastlamak mümkün. Kur'anı objektifce okuyunuz. Tevbe -4. Ancak kendileriyle antlaşma yaptığınız müşriklerden (antlaşma şartlarına uyan) hiçbir şeyi size eksik bırakmayan ve sizin aleyhinize herhangi bir kimseye arka çıkmayanlar (bu hükmün) dışındadır. Onların antlaşmalarını, süreleri bitinceye kadar tamamlayınız. Allah (haksızlıktan) sakınanları sever. Tevbe-7 ..Onlar size karşı dürüst davrandıkları müddetçe siz de onlara dürüst davranın. Çünkü Allah (ahdi bozmaktan) sakınanları sever. 4-90. Ancak kendileriyle aranızda antlaşma bulunan bir topluma sığınanlar yahut ne sizinle ne de kendi toplumlarıyla savaşmak (istemediklerin) den yürekleri sıkılarak size gelenler müstesna. Allah dileseydi onları başınıza belâ ederdi de sizinle savaşırlardı. Artık onlar sizi bırakıp bir tarafa çekilir de sizinle savaşmazlar ve size barış teklif ederlerse bu durumda Allah size, onların aleyhinde bir yola girme hakkı vermemiştir. Kendilerine savaş açılanlara, zulmedilmelerinden dolayı (savaşa) izin verildi. Şüphesiz Allah, onlara yardıma kadirdir." (Hacc suresi, 39) "Müşrikler sizinle toptan savaştıkları gibi, siz de onlarla toptan savaşın." (Tevbe suresi, 36) Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.