Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Google ve Yahoo Artık E-posta Göndericileri İçin Yeni Kurallar getiriyor - İşte 1 Şubat'a Kadar Uygulamanız Gereken 3 Değişiklik.


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Google ve Yahoo Artık E-posta Göndericileri İçin Yeni Kurallar getiriyor - İşte 1 Şubat'a Kadar Uygulamanız Gereken 3 Değişiklik.

email-3597088.jpg

Gmail ve Yahoo kullanıcılarına günde 5.000'den fazla e-posta mı gönderiyorsunuz? Eğer öyleyseniz, e-posta pazarlamanızda bazı değişiklikler yapmanız gerekecektir. İki teknoloji devi, spam, kimlik sahtekarlığı ve kimlik avı saldırılarıyla mücadele etmek için ortaklık kurarak toplu e-posta gönderen kişi ve kuruluşlar için yeni bir dizi yönerge oluşturdu.

Bu en iyi uygulamalar yıllardır mevcut olsa da e-postalarınızın müşterilerinizin gelen kutularına düşmesini istiyorsanız bunları 1 Şubat 2024'e kadar benimsemelisiniz.

E-posta pazarlamanızda değiştirmeniz gerekenler

Google ve Yahoo'nun takdirini kazanmak ve e-postalarınızı spam'den uzak tutmak için yeni yönergelere uyduğunuzdan emin olun:

E-postalarınızın kimliğini doğrulayın. E-posta etki alanınızı, sahtekarlıklara ve sizin adınıza kötü niyetli mesajlar gönderen taklitçilere karşı korumak için güvenlik protokollerini kullanın. E-posta kimlik doğrulaması, posta kutusu sağlayıcılarının, bir e-postanın sizin tarafınızdan gönderildiğini ve alan adınızı taklit eden biri tarafından gönderilmediğini doğrulamasına yardımcı olur.

Tek tıkla abonelikten çıkmayı etkinleştirin. İnsanların e-posta listenizden çıkmalarını kolaylaştırın ve gönderdiğiniz her e-postada bir abonelikten çıkma bağlantısının bulunduğundan emin olun. Ek olarak, Google ve Yahoo, toplu gönderenlerden iki gün içinde abonelikten çıkmalarını kabul etmelerini ister.

Spam şikayet oranını düşük tutun. Gönderdiğiniz her 1000 e-posta için üçten fazla spam raporu alırsanız itibarınız zedelenir ve kampanyalarınız spam olmaya başlayabilir.

Gördüğünüz gibi Google ve Yahoo'nun yeni yönergeleri, e-posta kullanıcıları için daha iyi ve daha güvenli bir deneyim oluşturmaya odaklanıyor. Bu kurallar günde 5.000'den fazla e-posta gönderen kuruluşları hedef alsa da, daha az kampanya gönderseniz bile bu kurallara uymanız akıllıca olacaktır. Bu şekilde spam klasörünün dışında kalacak ve kampanyalarınızdan daha yüksek bir yatırım getirisi elde edeceksiniz.

Google ve Yahoo'nun yeni e-posta gönderme kuralları nasıl uygulanır?
Şimdi bu üç kuralı inceleyelim ve bunları e-posta pazarlamanıza nasıl entegre edebileceğinizi görelim. Bunu Şubat 2024'ten önce yapmanız, e-posta teslim edilebilirliğinizi artıracaktır.

1. E-postalarınızın kimliğini doğrulayın

E-postalarınızın giderek zorlaşan spam filtrelerinden geçebilmesi için alan adınızdan gönderilen tüm mesajların kaynağının siz olduğunuzu (kötü bir kişi olmadığınızı) doğrulamanız gerekir. Google'ın Grup Ürün Müdürü Neil Kumaran, Google ve Yahoo'nun odak noktasının "e-posta güvenliğinin çok önemli bir yönü: gönderenin iddia ettiği kişi olduğunun doğrulanması" olduğunu açıklıyor.

E-postalarınızın kimliğini doğrulamak için şu üç protokolü uygulayın:

Gönderen Politikası Çerçevesi (SPF) — SPF, alan adınız adına hangi IP adreslerinin e-posta gönderebileceğini belirtir ve böylece e-posta sahtekarlığı saldırılarını önler.

Etki Alanı Anahtarları Tanımlanmış Posta (DKIM) — DKIM, bir etki alanının kimliğini doğrulamak için şifreleme imzalarını kullanır.

Etki Alanı Tabanlı İleti Kimlik Doğrulaması, Raporlama ve Uygunluk (DMARC) — DMARC, SPF ve DKIM protokollerinizi uyumlu hale getirir ve kimlik doğrulaması başarısız olan e-postaların işlenmesine ilişkin talimatlar sağlar.

Kimliği doğrulanmamış e-postalar spam olarak işaretlenecek, reddedilecek veya karantinaya alınacaktır.

SPF, DKIM ve DMARC'yi ayarlamak göz korkutucu olabilir. Nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız ihtiyacınız olan tüm desteği alabileceğiniz e-posta platformları var. E-posta pazarlama platformunuzdan alacağınız tavsiyeler de sizi doğru yöne yönlendirebilir.

2. Abonelerinizin kolayca vazgeçmelerine izin verin

Google ve Yahoo, bir e-posta listesine kaydolmak yalnızca birkaç saniye sürüyorsa, abonelikten çıkmanın da öyle olması gerektiğine inanıyor. Google'dan Neil Kumaran, "Büyük göndericilerin, Gmail alıcılarına tek tıklamayla ticari e-posta aboneliğinden çıkma olanağı vermesini istiyoruz" diyor.

Yahoo Ürün Yönetimi Kıdemli Direktörü Marcel Becker, e-posta sağlayıcısının bu standardı "bir süredir" desteklediğini ancak çok az kuruluşun bunu benimsediğini belirtiyor. Şubat ayından itibaren tek tıklamayla abonelikten çıkma zorunluluğu olacak.

E-postalarınız abonelikten hızlı bir şekilde ayrılmaya zaten izin vermiyorsa, e-posta pazarlama platformunuza danışın ve politikanızı en kısa zamanda güncelleyin. Ayrıca Google ve Yahoo, toplu gönderenlerin abone olmayan kişileri iki gün içinde kaldırmasını şart koşuyor. Bunu yapmak yalnızca daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda spam şikayetleri almanızı da önleyecektir.

3. Spam şikayet oranınızı %0,3'ün altında tutun

Spam şikayetleri, Yahoo ve Google gibi posta kutusu sağlayıcıları için gönderenin gelen kutusuna mı yoksa spam kutusuna mı ait olduğunu belirlemek için önemli bir göstergedir. Yüksek spam şikayet oranı, e-posta kullanıcılarının içeriğinizden memnun olmadığını gösterir. Spam olarak işaretle butonuna tekrar tekrar basıldığında mesajlarınız spam klasörüne düşebilir.

Peki, çok fazla spam şikayeti alıp almadığınızı nasıl anlarsınız? Spam raporları için kabul edilen endüstri standardı %0,1'dir; bu, her 1000 e-posta için bir rapor anlamına gelir. Ancak, bu arada düzenlenen ilk blog yazısında Google daha cömert bir eşik teklif etti: %0,3.

Güvende olmak için her 1000 e-posta için bir raporun kabul edilebilir olduğunu düşünün. Bunun üzerindeki herhangi bir şey stratejinizi yeniden değerlendirmeniz için yeterli nedendir. İşte düşünmeye değer bazı sorular:

Tüm kişileriniz sizden e-posta almayı seçti mi? İzinsiz ulaşmayın.

Tüm e-postalarınız abonelikten çıkma bağlantısı içeriyor mu? Abonelerinize kolay bir çıkış yolu sunmadan asla e-posta göndermeyin.

Kişileri listenizden hemen çıkarıyor musunuz? Bunu iki gün içinde yapın.
Hedef kitlenizin e-postalarınızın başka birinden geldiğine inanmasını sağlayacak herhangi bir neden var mı? İçeriğinizin ve tasarımınızın markaya uygun olduğundan emin olun.

Çok fazla e-posta mı gönderiyorsunuz? Gönderim planınızı yeniden ayarlayın. Bazen insanlar, onlara çok sık e-posta gönderdiğiniz için mesajlarınızı spam olarak işaretler.

Google ve Yahoo'nun toplu gönderenler için yeni gönderme gereksinimleri sağduyuludur ve bunları zaten uyguluyor olabilirsiniz. Programınızda belirli öğeler eksikse, şimdi güncelleme zamanı. Dünya çapında 4,2 milyar dolardan fazla e-posta kullanıcısıyla e-posta pazarlama, zaman ayırmaya değer bir kanaldır. Ancak e-postanın işletmenizde işe yaramasını sağlamak için kurallara göre oynamanız gerekir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.