Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 30 Ocak , 2024 Admin Gönderi tarihi: 30 Ocak , 2024 Yapay zeka, yapay zeka ile pazarlık ettiğinde ne olur? Bir sözleşme müzakeresini tamamen otomatik hale getirebilecek bir araç hayal edin; uzun incelemeler yok, manuel yeniden planlama yok ve karşı taraflarla sıkıcı ileri geri gidişler yok. Bu kesinlikle, manuel çalışmanın daha geniş iş hedeflerine yönelik çalışmak için harcanan zamanı azalttığını bulan şirket içi avukatların %80'ine fayda sağlayabilecek bir şeye benziyor. Zaman, avukatlar için ender görülen bir lüks, ancak yapay zeka, günlük hukuk işleri nedeniyle halihazırda boşa harcanan sayısız saatin geri kazanılmasının anahtarı olabilir. Geçtiğimiz birkaç yılda yapay zeka, bir sözleşmedeki risk alanlarını işaretlemek için bir işletmenin önceki anlaşmalarından ders alarak müzakere sürecinde "yardımcı pilot" olarak hareket etmesine olanak tanıyan bir gelişmişlik düzeyine ulaştı. Yapay zekanın insan profesyonellerle birlikte çalışabilme yeteneği, tüm endüstrilere yansıyan bir şeydir; Rishi Sunak, son Yapay Zeka Güvenlik Zirvesi'nde toplumun yapay zekayı birçok işte bir 'yardımcı pilot' olarak görmeye başlayacağını öngördüğünü söyledi. Ve bugün yapay zeka, yasal yardımcı pilot modelini bir adım daha ileri taşıyarak, her iki taraftaki insan unsurunu ortadan kaldırmak için bir yapay zekayı diğeriyle karşı karşıya getirerek sözleşme müzakere sürecini tamamen özerk hale getirdi. Kısaca yapay zeka “otomatik pilot”ta da kullanılabiliyor. Uçuşta bir AI otopilot Yapay zekanın nispeten rutin görevlerin yükünü nasıl hafifletebileceğini göstermek için Luminance yakın zamanda "yasal düzeydeki" yapay zekasını kullanarak dünyanın ilk insan katılımı olmadan sözleşme müzakerelerinin otomasyonunu gösterdi. Demoda platformun iki örneği iki şirket arasında kuruldu. Müzakere masasının her iki tarafındaki bir yapay zeka, her işletmenin önceden mutabakata varılan sözleşmelerinden toplanan bilgileri kullanarak, bir Gizlilik Anlaşmasını otomatik olarak gözden geçirdi ve değiştirdi; her ikisi de dili kendi şirketlerinin standartlarına uygun hale getirmeye çalıştı. Birkaç tur ileri geri hareketin ardından, Gizlilik Anlaşması giderek karşılıklı olarak daha kabul edilebilir hale geldi ve sonunda Baş Hukuk Müşavirinin imzalaması için DocuSign'a aktarıldı. Genelci ve uzman Yukarıdaki örnek, genel amaçlı bir yapay zeka modelinin yerine getirebileceği bir iş değildir ancak uzman bir yapay zekanın üstlenebileceği bir roldür. Sektördeki zorluğun bir kısmı sadece 'yardımcı pilot' gibi dilin spekülatif olarak kullanılması değil, aynı zamanda vurgulanan araçların doğası gereği genelci olmasıdır. Bu platformlar genellikle geniş kapsamlı olarak düşünülür, ancak uzmanların bu tür sistemleri son derece özel veya sektöre özel görevlerde test etmesi ve bunların doğruluk veya kullanışlılık açısından eksik olması alışılmadık bir durum değildir. Hukuk ve sağlık hizmetleri gibi işin nasıl yapıldığına ve hangi standartların karşılanması gerektiğine ilişkin katı gereksinimleri olan sektörlerde, uzman yapay zeka platformları, genel amaçlı araçların sağlayamadığı üretkenlik ve verimlilik konusunda vaatleri yerine getirebilir. Örneğin, bir sözleşmeli profesyonelin belirli bir sözleşmedeki belirli bir ifadeyi bulması ortalama iki saatten fazla zaman alıyor; bu da üçte ikiden fazlasının haftada en az bir kez karşılaştığı bir görev. Yılda binlerce sözleşme üreten işletmelerde bu, kaynakların çok büyük bir şekilde tüketilmesi anlamına geliyor. Bunun gibi bir görev otomasyon için olgunlaşmış olsa da, herhangi bir otomasyonun, sözleşme hukukunun özel dilini, bu dildeki küçük değişikliklerin bile bir anlaşmanın tamamını nasıl etkileyebileceğini ve sözleşmenin getireceği sonuçları anlayan, ince ayarlı bir yapay zeka modeliyle desteklenmesi gerekir. doğru (veya yanlış) kararlara yol açabilir. Luminance'ın yapay zekası tarafından yürürlüğe konulan karşılıklı müzakereyi gerçekleştirmek için insan hukuk ekiplerinin üstlenmesi gereken süreç, burada tam olarak listelenemeyecek kadar uzun, ancak saatlerce süren arama, kontrol, istişare, inceleme ve doğrulama gerektireceğini söylemeye gerek yok. Bu arada sonuç, yaratıcı veya katma değer sağlayan bir sonuç olmayacaktır: görevin doğası, inovasyonla değil, normalleştirmeyle ilgilidir. İnsan uzmanları için değerli çalışma Büyük bir kuruluş için uzman yapay zeka, hukuk profesyonellerine birleşme ve satın alma fırsatlarını keşfetmek gibi daha yaratıcı ve değerli işlere zaman ayırmaları için zaman kazandıracak. Küçük işletmeler için bu, normalde elde edecek kaynaklara sahip olamayacakları şekilde, genel olarak daha avantajlı sözleşmeler elde etmek anlamına gelebilir. Yapay zekanın etkin olduğu bir geleceğe hazırlanırken, hem iş liderleri hem de profesyoneller için temel görev, genel yapay zeka araçlarını işletmelerinin geneline uygulamak değildir. Bunun yerine, işlerindeki önemli maliyet merkezlerini veya verimsizlikleri temsil eden iş akışlarını belirlemek ve bu sorunlu noktaları gerçekten hedefleyen araçlara yatırım yapmak olacaktır. Bu, gerçek bir rekabet avantajı sağlayan ortak pilotlu bir gelecek vizyonudur. Kaynak: TechRadar
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın