Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Goliath araba ekranları geldi ve Ford'un yeni yazılımı tüm avantajlardan yararlanıyor


Önerilen İletiler

  • Admin

Goliath araba ekranları geldi ve Ford'un yeni yazılımı tüm avantajlardan yararlanıyor

Nautilius-goliath.jpg

Bilgi-eğlence sistemleri olgunlaştı. Bir zamanlar en son teknolojinin sembolleri, ekranlar ve akıllı telefon bağlantısı, yeni arabalarda bardak tutucular ve stereolar kadar zorunludur. Ford bunu akılda tutarak bilgi-eğlence sistemini daha incelikli bir şekilde güncelliyor.

Digital Trends, basitçe Ford ve Lincoln Dijital Deneyimi olarak bilinen yeni sistemin bir önizlemesini aldı ve bu yılın sonlarında otomobil üreticisinin Dearborn, Michigan'daki genel merkezinde Ford'un lüks markasına ait 2024 Lincoln Nautilus ile ilk kez tanıtılması planlandı. Gördüklerimiz kesinlikle yeni ve geliştirilmişti ancak bilgi-eğlence teknolojisinin temel parametrelerini temelden değiştirmiyor.

Ford'un mesajı, büyük ekranların ortadan kalkmayacağı, ancak daha fazla içerik ve işlevsellik sunacakları yönünde. Arabaların giderek tekerlekli akıllı telefonlara benzediğini söylemek klişe ama Ford'un burada yapmaya çalıştığı şey hala bu gibi görünüyor.

Güçlendirilmiş donanım

Ford'un elinde yeni bilgi-eğlence sistemini en ayrıntılı haliyle sergilemek için Lincoln Nautilus'un iki örneği vardı. Nautilus, daha küçük bir dokunmatik ekrana sahip, gösterge tablosunu kapsayan 48 inçlik bir ekrana sahip. Büyük ekran, ön camın tabanına yakın bir yerde, çok geride konumlandırılmış ve Ford, bunun her şeyi sürücünün görüş hattına daha yakın tuttuğunu söylüyor. Bu aynı zamanda baş üstü gösterge ekranının normalde nerede bulunacağıyla da ilgili, bu yüzden Nautilus'ta böyle bir ekran yok.

24_LCN_NAU_60900_BL.tif?croppathe=1_3x2&

Sahip olduğu şey gelişmiş donanım ve daha esnek bir yazılımdır. Ford, mevcut Sync 4 sistemine göre dört kat daha fazla bellek, sekiz kat daha fazla depolama ve 5G bağlantısıyla beş kata kadar daha hızlı ana işlem ve 14 kat daha hızlı grafik işleme iddiasında bulunuyor. Ekranlar, farklı aydınlatma koşullarında keskin kontrastı korumak için 4K çözünürlük ve dinamik karartma sunacak. Ford ayrıca şirket içinde daha fazla yazılım geliştirmeyi de beraberinde getirdi; otomobil üreticisi bunun yeni özelliklerin ve kablosuz (OTA) güncellemelerin daha hızlı geliştirilmesine olanak sağlayacağını iddia ediyor.

Lincoln ekranı gerçekten etkileyici. Mercedes-Benz gibi bazı otomobil üreticileri gösterge tablosuna üç ayrı ekran yerleştirdi. Lucid Gravity'nin gösterge panelinin yarısına kadar uzanan bir ekranı var. Ancak Lincoln artık gerçek bir kapıdan kapıya gösterime sahip. Ford araçları merkezi dokunmatik ekran ve dijital gösterge paneliyle daha geleneksel düzeni korurken aynı donanıma sahip olacak.

Google sürücü koltuğunda ama Apple ve Amazon hâlâ işin içinde

Ford aynı zamanda teknoloji devinin uygulamalarını araçlarına doğrudan entegre etme konusunda Polestar, Volvo, General Motors ve Nissan'ın ardından Google kervanına katılan en son otomobil üreticisi oldu. Google Haritalar ve Google Asistan sırasıyla navigasyon ve ses kontrolü için varsayılan olarak görev yapacak, Google Play Store entegrasyonu ise araç sahiplerinin Spotify gibi uygulamaları doğrudan araçlarına indirmelerine olanak tanıyacak.

Araç içi teknoloji konusunda Google'a güvenen diğer otomobil üreticileri gibi Ford'un buradaki sunumunun bir kısmı da kişiselleştirme. Önceki aramalar ve tercihler diğer cihazlardan doğrudan araca aktarılarak koltuk ve ayna ayarları gibi özellikleri içeren bir kullanıcı profiline eklenebiliyor. Her şey ayarlandıktan sonra sürücüler, ev adreslerini girmek zorunda kalmadan Google'dan örneğin "ev"e gitmesini isteyebilir.

Ancak ezeli rakibi General Motors'un aksine Ford, tamamen Google'a yönelmiyor. Hem Android Auto hem de Apple CarPlay akıllı telefon bağlantısını koruyor - GM, yakında aşamalı olarak kaldırılacağını söylediği bir şey - müşterilerin %50'sinden fazlasının şu anda bunları kullandığını belirtiyor. Amazon Alexa bağlantısı da destekleniyor, böylece sürücüler ses kontrolü için Google Asistan yerine Alexa'yı kullanabilirler. Bu agnostik yaklaşım her iki yönde de geçerli. Apple, CarPlay'in tüm kontrol paneli ekranlarını etkili bir şekilde ele alan daha kapsamlı bir sürümünü piyasaya sürerken, Ford henüz bunu taahhüt etmiyor.

24_LCN_NAU_60782.tif?croppathe=1_3x2&wid

Daha fazla uygulama, daha fazla içerik

Ford'un Google ortaklığında gördüğü değerin çoğu, Play Store ve yeni uygulamaları doğrudan arabalara ekleme yeteneğidir; bu, telefonun hücresel ağ veya Wi-Fi bağlantısına dayanan akıllı telefon tabanlı Apple CarPlay ve Android Auto'ya göre performansı artırır. Uygulamaları kontrol paneli ekranlarına taşımak için -Fi.

Ford, park etme veya EV şarjı gibi şeyler için sürüşle ilgili uygulamalar sunmayı beklese de otomobil üreticisinin gösterdiği şeylerin çoğu eğlenceyle ilgiliydi. Yeni sistem, Tesla'nın halihazırda sunduğuna benzer şekilde, sürüş sırasında Amazon Music, Spotify ve Audible gibi yerleşik uygulamaların yanı sıra park halindeyken YouTube ve Prime Video aracılığıyla video akışına olanak tanıyor. Vivaldi web tarayıcısına (aynı zamanda Polestar tarafından da kullanılıyor) park halindeyken de erişilebilecek ve Google Chrome'un gelecekteki güncellemelerde planlanması planlanıyor. Araç içi oyunlar da menüde yer alıyor.

Bu özellikler, otomobillerin akıllı telefonlar, bilgisayarlar, tabletler ve televizyonların yanı sıra dijital içerik için başka bir platforma dönüşmesine yardımcı olacak; Ford'un pazarın tam da bu yönde ilerlediğini düşünüyor.

Ford'un gelecekteki ürün, EV dijital deneyimleri ve hizmetleri direktörü Zafar Razzacki, Digital Trends'e şunları söyledi: "Bu, insanların dijital yaşamlarının bir parçası olarak artık beklenen bir şey haline geldi." "Bunun, müşterilerimiz hakkında bildiklerimize ve ortağımız Google'ın Play Store aracılığıyla bize neler verebileceğine dayanan stratejik bir karar olduğunu düşünüyorum."

Düzenlenmiş ekran

Jack Ryan'ın bir bölümünün tamamını izleyecek vaktimiz olmasa da, sabit bir Lincoln Nautilus'taki sisteme hızlı bir genel bakış ve Ford markalı araçlara giden versiyonun bir maketini elde ettik.

Büyük Lincoln ekranının öne çıkan özelliği, geniş panoramik formatı ne kadar iyi kullandığıydı. Tasarımcılar, normalde dokunmatik ekrana veya gösterge tablosuna sığdırılan işlevleri gösterge paneli boyunca dağıttı. Haritalar, aşağıdaki dokunmatik ekranda bir ses menüsüyle ana ekranda gösterilebiliyor ve her birine kabaca bazı arabaların tüm ekranı kadar gayrimenkul veriliyor.

Nautilus'un gösterge paneli de dağınıklıktan arındırılmış. Esas olarak hızı ve varsa Ford'un BlueCruise sürücü destek sistemine ilişkin bilgileri gösterir. Lastik basıncı değerleri ve saat gibi ikincil bilgiler, ön panelin yolcu tarafındaki widget'lara taşındı. Ford'a göre bunlar farklı şeyleri gösterecek şekilde yeniden yapılandırılabiliyor ve dikkatin dağılmasını en aza indirmek için "göz atılabilecek" şekilde tasarlanıyor. Görünümleri akıllı telefon anlık bildirimlerine dayanıyor ve mühendisler, sürücünün dikkatini çekmek için güvenlik kurallarına uyduklarından emin olmak amacıyla göz izleme testleri kullandı.

Bu işlevlerin çoğu, Lincoln modelleriyle sınırlı olacak olan daha büyük ekrana bağlı görünüyor. Ford sürümü daha basit olacak, yerleşik Google uygulamalarına ve video akışına sahip olacak, ancak daha geleneksel bir dokunmatik ekran düzenine sahip olacak. Ford ayrıca gösterge panelinde harita gösterme özelliğini de ekliyor ancak bu, bir süredir diğer bazı markalarda da mevcut.

Soru işaretleri

Ford'un yeni nesil bilgi-eğlence teknolojisi, otomotiv bilgi-eğlence sisteminin olgun bir gelişim düzeyine ulaşmış olmasına rağmen hâlâ yapılması gereken bazı evrimsel sıçramalar olduğunu gösteriyor. Diğer birçok otomobil üreticisi gibi Ford da müşterilerin yalnızca telefonlarını senkronize etmek yerine Google Play Store'un araç içi sürümünden uygulamaları indirip kullanmayı öğreneceklerine inanıyor. Park halindeyken bile araç içi içerik akışına yönelik bir istek olduğuna inanıyor.

Ford, bu kararları desteklemek için pazar araştırması yaptığını iddia ediyor ancak bu yeni özellikler kullanıma sunulduğunda müşterilerin nasıl tepki vereceğini görmek yine de ilginç olacak. Devasa bir ekran ve akıllı arayüz, Lincoln'ün Audi, BMW ve Mercedes-Benz gibi rakiplerle rekabet etmesine kesinlikle yardımcı olacak olsa da asıl test, Ford'un bu teknolojiyi kendi markasının daha az özel, kitlesel pazar araçlarına nasıl entegre edeceği olacak.

Ancak en önemlisi, bu yeni arayüzlerin yalnızca sabit bir araçta veya modelde değil, gerçek dünyada da iyi çalışması gerekiyor. Ford, akıllı telefona benzer daha fazla özellik ekliyor olabilir ancak arabalar hâlâ sürüş amaçlıdır.

Kaynak: Digital Trends

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.