Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Z Kuşağı Araç Kullanmamayı Seçiyor

Danışmanlık firması McKinsey'e göre, 1997'den sonra doğan Z kuşağı, araba kullanma fikrine önceki nesillere göre daha az aşık görünüyor ve bu durumun otomobil endüstrisinin geleceği için potansiyel sonuçları var.

elderly-3628304.jpg

Bu Amerikalı grubunun ehliyet sahibi olma olasılığı, aynı yaştaki daha yaşlı meslektaşlarına göre daha düşüktür. McKinsey, 1997 yılında 16 yaşındakilerin yüzde 43'ünün, 17 yaşındakilerin ise yüzde 62'sinin ehliyet sahibi olduğuna dikkat çekiyor. Ancak danışmanlık firması, ABD Federal Karayolu İdaresi'nden alınan verilere atıfta bulunarak, bu rakamların önemli ölçüde düştüğünü ve 2020 yılına kadar 16 yaşındakilerin yalnızca yüzde 25'inin ve 17 yaşındakilerin yüzde 45'inin sürücü ehliyetine sahip olduğunu söyledi.

Analistler, Z kuşağı arasındaki bu eğilimin arkasında çeşitli nedenlerin olabileceğine dikkat çekiyor. Bu nesil çevreye daha duyarlı ve diğer, daha uygun toplu taşıma araçlarına erişime sahip.
McKinsey analistleri, "Belki de toplu taşıma, araç paylaşımı veya e-scooter gibi sürdürülebilir bir seçenek aradıkları için araba kullanmak istemiyorlar" diye yazdı.

Ekonomi de Z kuşağını araba kullanmaktan caydıran bir başka neden olabilir. Enflasyon araba satın alma maliyetini artırdı. Newsweek'in yakın zamanda bildirdiğine göre, yeni araba fiyatları 2020'den bu yana yüzde 30 oranında artarken, kullanılmış araba fiyatlarında yüzde 38 artış görüldü.

Bu arada, Federal Reserve'ün faiz artırımı otomobil kredilerinin borçlanma maliyetlerini artırdı. Veri platformu Statista'ya göre, 60 aylık yeni araç kredisinin faiz oranları neredeyse on yıl önce yüzde 4,25'e kıyasla neredeyse yüzde 8'e yükseldi.

Tüm bu faktörler, Z kuşağı Amerikalılar için araba sahibi olmayı ve araba kullanmayı daha az çekici bir seçenek haline getirebilir.

McKinsey, "Ayrıca, sıçrayan bir ekonomi ve enflasyonun onların yetişkinliğe girişini renklendirmesi ve araba gibi pahalı ürünlere harcama yapma cesaretini kırması da mümkün" dedi.

Konu sürüş olduğunda Z kuşağının daha az heyecan duyduğu sinyali, otomobil endüstrisini etkileyebilir. Ancak McKinsey analistleri, önceki nesil Amerikalıların da araba kullanmaya daha az ilgi duyduklarını, ancak sonunda arabaların direksiyonuna geçtiklerini belirtiyor.

McKinsey analistleri, "Özellikle mobilite ve otomotiv pazarlarında meydana gelen değişiklikler göz önüne alındığında, Z kuşağı için araç kullanmama eğiliminin devam edip etmeyeceğini söylemek için henüz çok erken" dedi.

Otomotiv endüstrisi, araç paylaşımını, scooterları ve gelecekte kendi kendini süren otomobilleri içeren sözde paylaşımlı mobilite pazarının ana akım haline gelmesiyle değişiyor.

McKinsey'e göre, "Küresel selamlı mobilite pazarının, özellikle tüketiciler sürdürülebilir ve uygun maliyetli ulaşım seçenekleri aramaya devam ettikçe, 2019'daki 130 milyar dolardan 2030'da 860 milyar dolara kadar yüksek bir gelire ulaşması bekleniyor." "Ve araba sürmenin kendilerine göre olmadığına karar veren Z kuşağı yolcu koltuğunda TikTok ile meşgul olabilir veya metaevrende direksiyonun arkasına geçebilir."

Kaynak: Newsweek

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.