Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 16 Ocak , 2024 Admin Gönderi tarihi: 16 Ocak , 2024 İzleme grubu, YouTube'un yeni tür iklim inkârından para kazandığını söylüyor (Reuters) - Salı günü yayınlanan bir rapora göre YouTube, iklim değişikliği hakkında asılsız iddialarda bulunan kanallardaki reklamlardan yılda milyonlarca dolar kazanıyor çünkü içerik oluşturucular sosyal medya platformunun yanlış bilgilendirmeyle mücadele politikalarından kaçan yeni taktikler kullanıyor. Dijital Nefretle Mücadele Merkezi (CCDH), Alphabet Inc'in 96 YouTube kanalındaki son altı yıla ait 12.058 videonun transkriptlerini incelemek için yapay zekayı kullandı. Raporda, kanalların, insan davranışının sıcaklık ve hava durumu düzenlerinde uzun vadeli değişikliklere katkıda bulunduğu yönündeki iklim değişikliği konusundaki bilimsel fikir birliğini baltalayan içerikleri desteklediği belirtildi. Çevrimiçi nefret söylemini izleyen kâr amacı gütmeyen kuruluş CCDH, yaptığı analizde iklim inkârı içeriğinin, küresel ısınmanın gerçekleşmediği veya bunun fosil yakıtların yakılmasıyla üretilen sera gazlarından kaynaklanmadığı yönündeki yanlış iddialardan uzaklaştığını tespit ettiğini söyledi. Google'ın politikasına göre, bu tür iddiaları savunan videoların YouTube'da reklam geliri sağlaması açıkça yasaklanmıştır. Bunun yerine rapor, geçen yıl analiz edilen kanallardaki iklim reddi içeriklerinin %70'inin iklim çözümlerine işe yaramaz diyerek saldırmaya, küresel ısınmayı zararsız veya faydalı olarak göstermeye veya iklim bilimi ve çevre hareketini güvenilmez göstermeye odaklandığını ortaya çıkardı. Beş yıl önceki oran %35'ti. CCDH CEO'su Imran Ahmed gazetecilerle yaptığı görüşmede, "Bu savaşta yeni bir cephe açıldı" dedi. "İncelediğimiz insanlar, iklim değişikliğinin gerçekleşmediğini söylemekten şu anda 'İklim değişikliği oluyor ama umut yok. Çözüm yok' diyorlar haline geldi." CCDH, YouTube'un raporun analiz ettiği kanallardaki reklamlardan yılda 13,4 milyon dolar kazandığını söyledi. Grup, yapay zeka modelinin makul şüphecilik ile yanlış bilgi arasında ayrım yapabilmek için tasarlandığını söyledi. YouTube yaptığı açıklamada rapor hakkında doğrudan yorum yapmadı ancak politikalarını savundu. Bir YouTube sözcüsü, "Kamu politikası veya araştırma da dahil olmak üzere, iklim değişikliği konularının tartışılmasına veya tartışılmasına izin verilmektedir" dedi. "Ancak içerik iklim değişikliğini inkar etme çizgisini aştığında bu videolarda reklam göstermeyi durduruyoruz." CCDH, YouTube'a iklimi inkar eden içerikle ilgili politikasını güncellemesi çağrısında bulundu ve analizin çevre hareketine küresel ısınmayla ilgili yanlış iddialarla daha geniş anlamda mücadele etmesinde yardımcı olabileceğini söyledi. Kaynak: Reuters Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.