Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Volkswagen, yeni pilin 500 bin km'den sonra hala %95 kapasiteyi koruduğunu iddia etti

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Volkswagen, yeni pilin 500 bin km'den sonra hala %95 kapasiteyi koruduğunu iddia etti

 

volkswagen-id-2all.jpgŞirket temsilcileri Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Volkswagen'in katı hal elektrikli araç aküsü prototipinin ilk test turlarında umut verici sonuçlar verdiğini, daha ucuz ve daha verimli EV'ler üretmeye yönelik bir adım olduğunu söyledi.

Otomobil üreticileri mevcut tekliflerden daha güvenilir ve uygun fiyatlı modeller sunmaya çalışırken, bu haber araç aküsü teknolojilerinde daha geniş bir değişimin habercisi.

Çarşamba günü gazetecilere yaptığı telefon görüşmesi sırasında gazetecilere konuşan VW, katı hal pil prototipinin Almanya'daki fabrikasında gerçekleştirilen son testler sırasında endüstri beklentilerini "önemli ölçüde aştığını" söyledi. 1.000'den fazla şarj döngüsünden veya yaklaşık 310.000 mil sürüşe eşdeğer bir süreden sonra, VW'nin katı hal pilinin orijinal depolama kapasitesinin %95'ini koruduğu tespit edildi.

Bu, 700 şarj döngüsünde %20 kapasite kaybı olacağını tahmin eden, gelişimin bu aşaması için endüstri hedeflerinden çok daha iyi.

VW'nin akü kolu PowerCo'nun başkanı Frank Blome, Bloomberg'e "Bunlar çok cesaret verici sonuçlar" dedi.

"Bu gelişmenin nihai sonucu, uzun mesafelere olanak tanıyan, süper hızlı şarj edilebilen ve pratik olarak eskimeyen bir pil hücresi olabilir" diye ekledi.

Katı hal piller, EV teknolojisi için potansiyel yeni nesil olarak selamlanıyor. Geliştirme henüz başlangıç aşamasında olsa da, bu yeni pillerin mevcut lityum iyon pillerden hem daha ucuz hem de daha güvenilir olması bekleniyor.

Bir emtia fiyatlama şirketi olan Fastmarkets'ın raporuna göre bunun nedeni, sodyum kaynaklarının lityumdan çok daha bol olması ve üretiminin daha ucuz olmasıdır.

Katı hal piller, VW'nin ilk testlerinde de kanıtlandığı gibi, tam şarj için ortalama 15 dakika ile lityum iyon modellerine göre daha hızlı şarj oluyor ve diğer pillerden çok daha geniş bir menzil sunuyor.

Araştırmacılar, aynı zamanda, donma koşullarında hızla şarjını kaybedebilen ve hava çok sıcak ya da soğuk olduğunda hızlı bir şekilde şarj olma konusunda zorluk çekebilen lityum iyon pillerden daha geniş bir sıcaklık aralığında etkili bir şekilde çalışabildiklerini söyledi.

Bu faktörler, pek çok potansiyel elektrikli araç alıcısının, özellikle de aşırı sıcaklıklardan etkilenen bölgelerde yaşayanların, halka açık şarj altyapısına erişim ve menzil konusundaki endişelerini hafifletmeye yardımcı olabilir.

Atlas Kamu Politikası grubunun verilerine göre, 2022'de %7 olan elektrikli araçlar, 2023'te ABD'de satılan tüm yeni binek araçların en az %9'unu oluşturdu. Biden yönetiminin hedefi, 2030 yılına kadar elektrikli araçların otomobil satışlarının %50'sini oluşturması; Çevre Koruma Ajansı'nın önerdiği 2027-2032 araç emisyon hedeflerinin daha da keskinleşeceği ve 2030 yılına kadar %60 yeni EV satışı ve %67 yeni EV hedefinin hedeflendiği bir hedef. 2032 yılına kadar satışlar

Bu daha ucuz, daha güvenilir EV'ler, bu boşluklardan bazılarını kapatmanın ve daha fazla sürücüyü gazla çalışan arabalardan geçiş yapmaya teşvik etmenin bir yolu olabilir.

Ancak VW bu alanda ilerleme kaydeden tek şirket değil.

EV üreticileri son yıllarda kendi katı hal pillerini geliştirmek için çabalıyorlar. Toyota ve Çinli otomobil üreticisi BYD halihazırda sodyum iyon pillere yönelik kendi planları üzerinde çalışıyor ve Çin'in sahibi olduğu pil üreticisi CATL, bunları Chevrolet'e sağlamak üzere geçen yıl bir anlaşma imzaladı.

Kaynak: Washington Examiner

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.