Gönderi tarihi: 1 Ocak , 2024 1 yıl Admin Hidrojen Yakıt Hücresi Sistemini Elektrikli Araç Platformuna Yerleştirmek Neden Büyük Bir Atılımdır? İngiltere merkezli Bramble Energy ve EDAG Group, binek araçlar ve hafif ticari araçlar için platform şeklinde bir hidrojen yakıt sistemini birlikte tasarlıyor. Platform, tanklar ve yakıt hücrelerinden oluşan eksiksiz bir sistem içeriyor ve farklı güç taleplerini karşılayacak şekilde ölçeklendirilebiliyor. Standartlaştırılmış hidrojen platformu, hidrojen arabalarının geliştirilmesini kolaylaştırabilir ve onarımları ve değiştirmeleri daha kolay ve daha ucuz hale getirebilir. Bir arabanın altına kolayca yerleştirilebilen bir hidrojen yakıt hücresi sistemi hayal edin. İngiltere merkezli Bramble Energy şirketinin üzerinde çalıştığı iddiası da bu. Şirket, hidrojen yakıt sistemleri için "kaykay platformu" olarak adlandırdıkları şeyi geliştirmek üzere mühendislik şirketi EDAG Group ile kısa süre önce bir "mutabakat zaptı" (aslında taahhüt içermeyen bir sözleşme) imzaladı. Bu teorik olarak daha büyük, standartlaştırılmış bir araç platformuna gidecektir. Hidrojen gelecekteki elektrikli araçlara güç sağlayabilir ve nispeten basit bir dönüşümle mevcut içten yanmalı araçlarımızın emisyonlarını azaltabilir. Size mümkün olan en güncel ve doğru bilgileri sağlamak amacıyla, bu makaleyi derlemek için kullanılan veriler, çeşitli üretici web sitelerinden ve CleanTechnica, Edmunds ve Car and Driver dahil diğer yetkili kaynaklardan alınmıştır. İşte Çalışmalarda Neler Var? İngiltere merkezli Bramble Energy, platform şeklinde bir hidrojen yakıt sistemi tasarlıyor Platform, tanklar ve yakıt hücrelerinden oluşan eksiksiz bir sistem içeriyor İster 40 kW'lık bir golf arabası, ister çok daha büyük bir binek otomobil için olsun, ölçeklenebilir olması amaçlanıyor Platform tam anlamıyla bir kaykay değil, ancak ilk görüntülerdekine geçici bir benzerlik taşıyor. Sistemin tamamı temelde arabayı hareket ettiren motora güç sağlayan düz bir platformdan oluşuyor. Yakıt hücrelerinin düz paketlenmesi özellikle devrim niteliğinde değil, ancak hidrojen tanklarının düz durmasını sağlamak devrim niteliğinde. Herhangi bir spesifikasyon almak için geliştirme döngüsünde henüz çok erken olsa da sistemin 40 kilovatın üzerinde elektrik sağlayacağı söyleniyor. Küçük Güç Spesifikasyonu Sizi Şaşırtmasın Bazıları, bir arabayı çalıştırmaya çalışırken 40 kilovatın (yaklaşık 54 beygir gücü) çok az miktarda elektrik olduğunu söyleyebilir. Sonuçta bu, 1977 Chevrolet Chevette'ten daha az beygir gücü. Ancak böyle bir güç derecesi golf arabası gibi daha hafif araçlar için uygun olacaktır. Ayrıca sistemin tam olarak 40 kilowatt değil, “en az” 40 kilowatt ürettiği söyleniyor. İki şirket bunun ölçeklenebilir olmasını amaçlıyor. Başka bir deyişle, ne tür bir araca bağlı olduğuna bağlı olarak, onu büyük veya küçük herhangi bir güç talebine göre üretmek istiyorlar. Bramble'ın duyurusu, hidrojen platformunun "binek araçlar ve hafif ticari araçlar" için tasarlandığını iddia ediyor. Platform Hala İlk Aşamalarında Şu anda, ilgili iki şirketin yalnızca bir "mutabakat zaptı" ve tek bir sunumu var. Başka bir deyişle, bu gelişmenin ilk aşamalarındadır. Gerçekten de kaykay ve içindeki tüm hidrojen teknolojik bir fiyaskoya dönüşebilir. Ancak EV gelişiminin bu baş döndürücü ilk günlerinde, görünüşe göre herkes, doğru kelimeleri söylerse araştırma fonu alabilir. İlginçtir ki Bramble Energy ve EDAG Group bu işi kendi başlarına yapıyor gibi görünüyor. İlgili web sitelerinde otomobil üreticileriyle herhangi bir ortaklıktan bahsedilmiyor. Gizli ortaklıklar hakkında spekülasyon yapmak kolay olsa da, görünen gerçekler otomotiv sektörünün bu projeye ilgi duymadığını gösteriyor. Üstelik gizli bir ortaklık da pek olası değil. Sonuçta hangi otomobil üreticisi "en son teknoloji" ve "sürdürülebilirlik" hakkında bir dizi basın bülteni yayınlama şansını kaçırır ki? Hidrojen arabaları uçuşa geçerse tavuk tüyleri yakıt hücresi sistemlerinin ayrılmaz bir parçası olabilir; işte nasıl. Standartlaştırılmış Bir Hidrojen Platformu Endüstri İçin Ne İfade Edebilir? Aynı Hidrojen Sistemini Kullanmak Farklı Otomobillerin Kişiliklerini Ortadan Kaldırmaz Farklı otomobil üreticilerinin, tek bir tedarikçiden alınan aynı yakıt hücrelerini kullanmaları durumunda benzersizliklerini veya "karakterlerini" kaybedeceklerini söylemek cazip gelebilir. Ancak hidrojen yakıt hücreleri, tasarımdaki her küçük değişikliğin sürüş deneyimini temelden değiştirdiği motorlar gibi değildir. Hidrojen yakıt hücreleri yalnızca elektrik kaynağıdır. Aslında, bir BEV'yi bir FCEV'ye veya tam tersini dönüştürmek daha basit bir iştir. Otomobilin elektrik motoru, elektriğinin devasa bir lityum iyon kasasından mı yoksa sabit bir hidrojen gazı akışından mı geldiğini umursamıyor. Yakıt Hücrelerinin Değiştirilmesi ve Bakımı Daha Kolay Olabilir Tekdüze bir yakıt hücresi platformunun kullanılması, araba onarımlarını şu anda olduğundan çok daha kolay hale getirecektir. Söz konusu parçalar standart hale getirildiğinde yedek parça temini her zaman daha kolaydır. Şu anda hidrojen arabaları EV pazarının son derece niş bir alt kümesidir; bu da neredeyse hiç kimsenin en yakın otomobil mağazasına gidip yedek parça alamayacağı anlamına gelir. Kendi araçlarına bakım yapmayan birçok kişi için standart bir platform, araçlarının bir tamircinin asansörüne çıkması gerektiğinde hayatlarını kolaylaştıracak ve daha ucuz hale getirecektir. Doğal olarak "parçaların sipariş edilmesi" nedeniyle bekleme süresi çok daha az olacaktır. Üstelik arabalarda aynı parçalar aynı şekilde monte edildiğinde onarımlar daha kolay ve hızlı oluyor. Her farklı otomobilin yakıt hücresi sisteminin benzersiz inceliklerine aşina olmak gibi sıkıcı bir süreç olmayacaktı. Elbette pek çok kişi, arabalarının tamirci için ne kadar sorun yarattığını umursamıyor. Sonuçta, müşterinin bakış açısına göre, kişi sadece anahtarları verir, mağazadan ayrılır ve geri döndüğünde arabanın sihirli bir şekilde onarıldığını görür. Bununla birlikte, hidrojenli araba sahipleri, tamircinin zaten bildiği bir araçtan kaynaklanan faturalandırılabilir çalışma saatlerindeki düşüşten kesinlikle memnun kalacaklardır. Son patent başvuruları sayesinde Toyota'nın "Hidrojen Paylaşım Ağı" ile neler planladığını öğrendik ve bu harika bir hamle olabilir. Hidrojenin Avrupa Odaklı Yükselişi Pille çalışan araçlar zaten başarıya ulaşmışken, hidrojenli arabalara bu kadar büyük bir araştırma harcaması yapmak biraz saçma görünebilir. Bununla birlikte, Bramble Energy'nin merkezinin Avrupa Birliği'nden ayrılmış ancak ekonomik olarak hala ona bağlı olan Birleşik Krallık'ta bulunduğunu belirtmekte fayda var. AB yakın zamanda tüm kıtayı daha hidrojen dostu hale getirme görevini kabul etti. Kararın tamamı uzun olmasına ve birçok spesifikasyona sahip olmasına rağmen (herhangi bir resmi belgede olduğu gibi), ilgili kısım, hidrojen "yakıt ikmal istasyonlarına, aracımız Trans-Avrupa Taşımacılığı (TEN-T) boyunca en az her 150 kilometrede bir erişilmesi gerektiğidir. ) 2030'a kadar ağ." AB Yetkisi Çoğunlukla Kamyon Taşımacılığına Odaklanıyor, Ancak Herkes Faydalanacak Hidrojen yakıt istasyonlarına ilişkin ilk konuşmalar, hidrojenle çalışan yarı kamyonlara (veya AB topraklarında yaşıyorsa kamyonlara) odaklanıyordu. Gerçekten de, hidrojenli araç geliştirme çalışmalarının çoğu ticari kamyon taşımacılığına odaklanmıştır. Hidrojen, binek araçlara kıyasla kamyonlar için daha doğal bir seçim olabilir. EV pilleri, içten yanmalı güç aktarma organlarından çok daha ağır olma eğilimindedir. Çoğu yerli elektrikli araçtaki piller genellikle 1.000-1.200 pound ağırlığındadır ve bu sadece sevimli sedanlar ve hızlı hatchback'ler için geçerlidir. Elektrikli bir kamyona güç sağlamak için gereken akü, hidrojen sisteminin taşıyamayacağı kadar büyük bir ağırlığa sahip olacaktır. yine de bu, hidrojen arabalarının karşılaştığı en büyük engeli ortadan kaldıracak. Ancak yakıt istasyonlarının ardındaki motivasyonlar ne olursa olsun, Avrupalı otomobil alıcıları artık şu yıkıcı soruyla potansiyel hidrojenli otomobil satışlarını mahvedemeyecek: "Peki depoyu nerede dolduracağım?" Avrupa Hidrojenin Dünya Çapındaki Yükselişini Başlatabilir Avrupa'nın hidrojen arabalarına verdiği destek, dünya çapında FCEV pazarını etkileyebilir (veya piyasaya sürebilir). Hidrojen arabalarını yüksek fiyat noktasında tutan şeylerden biri de onlara olan talebin çok küçük olmasıdır. Ölçek ekonomisini kullanarak fiyatları düşürmeye yer yoktur. Bununla birlikte, potansiyel hidrojenli otomobil alıcılarının bulunduğu bir kıtada, araç başına fiyat düşebilir ve MSRP'yi de beraberinde getirebilir. Dahası, hidrojen "güvenilemeyecek kadar tuhaf" olma ününü koruyor. Halkın zihninde hidrojen, Toyota'nın Prius'u piyasaya sürmesinden sonraki ilk birkaç yılda hibritlerin sahip olduğu yeri işgal ediyor. Fazla sıra dışı, fazla tanıdık olmayan, fazla yeni çıkmış ve tamamen tuhaf görülüyor. Hidrojen arabalarının on yıllardır ortalıkta olduğu doğru olsa da, "seçilmiş birkaç" şehrin dışında neredeyse hiç kimse böyle bir arabayı şahsen görmemişti. Hidrojenin erişilebilir hale getirilmesi, onu başka bir dikkat çekici yakıt seçeneğine dönüştürebilir. Bugün benzinli araba kullanan çoğu insan, depoya pompaladıkları yakıt hakkında tutkulu görüşlere sahip değil. Aynı şey FCEV'ler için de geçerli olabilir; otomobilleri umursamayan insanların (yani çoğu insanın) onları satın almaya başladığı o kritik noktayı aşabilir. Hidrojen arabaları AB çapında yaygın hale gelirse, yollarda geçerken veya otoparklarda yanlarından geçerken daha fazla insan onlara aşina olacak. Avrupa'ya gitmemiş insanlar bile bunun etkilerini hissedecektir. Bütün bir kıta onlarla dolu olsaydı ve bunların hepsi kaldırımdaki diğer araçlar kadar olaysız bir şekilde yolları katedebilseydi, FCEV'lere karşı temkinli olmak çok daha zor olurdu. Hidrojen binek otomobillerde kendine yer bulmakta zorlanıyor ancak ağır hizmet segmentinde destek kazanıyor. Hidrojenin Belirsiz Geleceği Şu anda mevcut durumda hidrojen, EV'lerin de kullandığı bir ürün. Hidrojen yakıt şebekelerinin bulunduğu az sayıda bölgede bile FCEV'ler nadir olmaya devam ediyor. Uzun ömürlülüğü sayesinde bir bütün olarak hidrojenin amiral gemisi haline gelen Toyota Mirai'yi bile bir otomobil fuarında bulmak, park yerinde bulmaktan daha kolaydır. BEV'ler Başarılı Olurken FCEV'ler Hala Bocalıyor Pille çalışan araçlar başarıyı yakalarken, hidrojen otomotivde sonradan akla gelen bir konu olmaya devam ediyor. BEV'ler en son teknolojinin getirdiği parlaklığın bir kısmını korurken, bu parlaklık kaybolmaya başlıyor. Bu iyi bir şey. Bu, BEV'lerin otomobil pazarının en kazançlı kısmına, yani "sadece A'dan B'ye gitmek isteyenlere" doğru yol aldığı anlamına geliyor. Hidrojen hâlâ bu sıçramayı gerçekleştiremedi; bu sorun, ortadan kalkacağına dair çok az işaret veya herhangi bir işaret gösteriyor. Standardizasyon İşleri Kolaylaştırır Bu standartlaştırılmış hidrojen kaykay, hidrojenin en büyük yükselişe geçtiği dönemde yakıt hücrelerini otomobil üreticileri için çok daha erişilebilir hale getirecek. Avrupa'da FCEV'lere yönelik (muhtemel) talep artışını yakalamaya çalışan otomobil üreticilerinin yakıt hücrelerini kendi bünyesinde geliştirmesine gerek kalmayacak. Bu, araştırma ve geliştirmeye harcanan çok fazla zamanı ve parayı ortadan kaldıracak ve hidrojenli arabaların yola çıkmasını kolaylaştıracak. Kaynak: TopSpeed
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.