Gönderi tarihi: 29 Aralık , 2023 1 yıl Admin Çinli Elektrikli Otomobil Üreticisi, Tek Şarjla 965 km Mesafeyi Canlı Yayınlıyor Çinli otomobil üreticisi NIO, amiral gemisi elektrikli araçlarından biri olan ET7 ile tek şarjla 600 millik bir yolculuk sergiledikten sonra bu ay Elon Musk'un Tesla'sına rakip olmaya hazırlandı. Çin'in doğu kıyısında yapılan ve şirketin kurucusu ve CEO'su Li Bin tarafından canlı yayınlanan bir gezide NIO, Tesla'nın 645 kilometreye yetecek kadar şarj taşıyabilen en uzun menzilli Model S'sini geride bıraktı. Otomobil üreticisinin en yeni 150 kilowatt saatlik yarı katı hal pil teknolojisinin gerçek dünya yelpazesini sergilemek için çığır açan yolculuğa çıkan Li, sedan Şangay liman kentinden yola çıkarken ET7'yi sürdü veya yolcu olarak görev yaptı. Fujian eyaletindeki Xiamen'e. Bu, yalnızca küresel EV pazarında büyük hedefleri olan NIO için değil, aynı zamanda bir bütün olarak elektrikli otomobil endüstrisi için de önemli bir sıçramaydı. Batarya herhangi bir binek otomobildeki en büyük bataryalardan biridir. Li ve meslektaşları, 17 Aralık'taki yolculuğu Çin sosyal medya uygulaması Weibo'da canlı yayınladılar ve kat edilen mesafe ve ET7'nin kalan şarjı dahil olmak üzere ekran istatistiklerine yer verdiler. 430 milde arabanın aküsünün yüzde 30'u hâlâ kalmıştı. Sürücü koltuğunda 620 mil mesafeyi yüzde 7 kala geçti ve yolculuğunu 14 saatte 1.044 kilometre (648 mil) kat ederek tamamladı. Yolculuk sırasında Li, pilin daha önce güneybatı Yunnan eyaletindeki Kunming ile komşu Guangxi bölgesindeki Beihai arasındaki rotada test edildiğini ve 1.145 kilometre (711 mil) yol kat ederek seri üretilen elektrikli araçlar için bir rekor kırdığını açıkladı. Weibo'daki bir gönderide Li, 150 kilowatt saatlik paketin küresel olarak seri üretilecek en yüksek yoğunluklu pil olduğunu söyledi. Şu anda satışta olan tüm NIO modellerinin şirketin pil değiştirme sistemi aracılığıyla yükseltilebileceğini söyledi. Batarya 575 kilogram (1.267 pound) ağırlığında ancak aynı boyutları korurken NIO'nun mevcut 100 kilowatt saatlik paketinden yalnızca 20 kilogram (44 pound) daha ağır. NIO, katı hal elektrolit diyaframlı, silikon kompozit anotlu ve yüksek nikel katotlu hücreler oluşturmak için dünyanın en büyük EV pil üreticisi Fujian merkezli CATL ile işbirliği yaptı; bu, her türlü hava koşulunda tek şarjla daha uzun menzil sağlayan bir tasarımdır. koşullar. NIO'nun ilk yarı katı hal pil partisini önümüzdeki Nisan ayında alması bekleniyor. Ancak tüketiciler için ağır bir fiyat etiketi olacak: Şirket bunun 298.000 Çin yuanına (42.000 $) mal olmasını bekliyor, bu da yaklaşık olarak Tesla Model 3 ile aynı. Otomobil üreticisinin web sitesi, ET7'nin iç mekanını, hareketli ekranlar, iki kollu, iki renkli direksiyon simidi ve görünmez akıllı hava delikleri gibi özelliklerle fütüristik teknoloji ile modern estetiğin bir karışımı olarak tanımlıyor. 75 kilowatt saatlik bataryaya ve 275 mil menzile sahip temel modelin fiyatı yaklaşık 62.000 dolardan başlıyor. Hafta sonu NIO, Mercedes'in Maybach ve Porsche'nin Panamera serilerine 112.000 $ gibi daha ucuz bir fiyat etiketiyle rakip olacağını umduğu en son amiral gemisi yönetici sedanı ET9'u piyasaya sürdü. Kaynak: Newsweek
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.