Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 19 Aralık , 2023 Admin Gönderi tarihi: 19 Aralık , 2023 Kızıldeniz'deki Husi saldırıları küresel tedarik zincirini nasıl tehdit ediyor? İran destekli Husi militanlarının Kızıldeniz'deki gemilere saldırıları zaten küresel ticareti sarstı. Ayrıca mal ve yakıt sevkiyatlarında daha fazla aksama ve fiyat artışları yaşanabilir. İsrail-Hamas savaşının Ekim ayı başlarında başlamasından bu yana bir düzineden fazla geminin saldırıya uğraması nedeniyle birçok büyük nakliye şirketi ve petrol nakliyecisi Kızıldeniz üzerinden hizmetlerini askıya aldı. Şimdi denizcilik endüstrisi ve dünya, ABD'nin nasıl tepki vereceğini görmeyi bekliyor. Ulusal Güvenlik Konseyi sözcüsü John Kirby Pazartesi günü gazetecilere verdiği demeçte, ABD Savunma Bakanı Lloyd Austin'in Salı günü Amerikan stratejisine ilişkin daha fazla ayrıntı sunmasının beklendiğini söyledi. MSC, Maersk, Hapag Lloyd, CMA CGM, Yang Ming Marine Transport ve Evergreen, denizcilerinin ve gemilerinin güvenliğini sağlamak için tüm planlı yolculuklarını derhal başka yöne çevireceklerini söylediler. Toplu olarak, bu okyanus taşıyıcıları küresel ticaretin yaklaşık %60'ını temsil ediyor. Evergreen ayrıca İsrail'e giden kargoları kabul etmeyi geçici olarak durduracağını ve İsrail'e nakliye hizmetini askıya alacağını söyledi. Çin'in sahibi olduğu COSCO Shipping Group'un bir parçası olan Orient Overseas Container Line (OOCL) da operasyonel sorunları gerekçe göstererek İsrail kargolarını kabul etmeyi durdurdu. "İsrail ithalatının yaklaşık %30'u, tüketici ürünleri veya diğer ürünler için iki ila üç ay önceden rezervasyonu yapılan konteyner gemileriyle Kızıldeniz'den geliyor; bu da, eğer yolculuk şimdi uzatılacaksa, raf ömrü iki ila üç ay olan ürünler anlamına geliyor. İsrail Deniz Ticaret Odası'nın yönetim kurulunda yer alan Yoni Essakov, "Uzak Doğu'dan ithalat yapmaya değmeyecek" dedi. Essakov, "İthalatçıların belirsizlik nedeniyle stoklarını artırması ve çok daha fazla ödeme yapması gerekecek ve pazara sunma süresi rekabetçi olmadığı için diğerleri pazarlarını kaybedecek" diye ekledi. Pazartesi günü petrol devi BP, Yemen merkezli Husilerin saldırıları devam etmesi nedeniyle Kızıldeniz'deki nakliye faaliyetlerini de durduracağını söyledi. "Çalışanlarımızın ve bizim adımıza çalışanların güvenliği ve emniyeti BP'nin önceliğidir. Kızıldeniz'de nakliyeye yönelik kötüleşen güvenlik durumu ışığında BP, Kızıldeniz üzerinden yapılan tüm geçişleri geçici olarak durdurmaya karar verdi." dedi. "Bölgede gelişen koşullara bağlı olarak bu ihtiyati duraklamayı devam eden inceleme altında tutacağız." Petrol tankeri grubu Frontline da Kızıldeniz'den kaçındığını söyledi. Saldırılar zaten okyanus taşımacılığı maliyetlerini daha da artırdı. İsrail-Hamas savaşının başlangıcından bu yana Asya-ABD. Freightos'a göre Doğu Yakası fiyatları 40 ft'lik konteyner başına %5 artışla 2.497 dolara yükseldi. Büyük şirketlerin Kızıldeniz'i besleyen Süveyş Kanalı'ndan uzak durması ve bunun yerine Afrika'yı dolaşarak Hint Okyanusu'na ulaşmayı tercih etmesi nedeniyle bu durum daha da pahalı hale gelebilir. Bunu yapmak, nakliye rotasını 14 güne kadar uzatır ve daha yüksek yakıt maliyetlerine neden olur. Gemilerin varış noktalarına ulaşması daha uzun zaman aldığından, geçici çözüm, algılanan "gemi kapasitesinde daralma" ile sonuçlanıyor. Konteyner ve emtia teslimatlarında gecikmeler kaçınılmazdır. Kuehne+Nagel deniz lojistiğinden sorumlu başkan yardımcısı Michael Aldwell'e göre konteyner taşımacılığı, tüm küresel taşımacılığın neredeyse üçte birini temsil ediyor ve taşınan malların tahmini değeri 1 trilyon doları buluyor. Aldwell, "Yılda yaklaşık 19.000 gemi Süveyş Kanalı'ndan geçiyor" dedi. “Suda harcanan uzun sürenin, küresel filo kapasitesinin %20'sini tüketmesi ve bunun da nakliye kaynaklarının kullanılabilirliğinde potansiyel gecikmelere yol açması bekleniyor. Boş konteynerlerin Asya'ya iadesi konusunda da gecikmeler yaşanacağını ve bunun yalnızca tedarik zincirindeki sıkıntıları artıracağını da sözlerine ekledi. Moody's müşterilere notunda yaşanan gecikmelere dikkat çekti. Moody's'in kıdemli kredi yetkilisi Daniel Harlid, "Bu durum, birkaç günden fazla sürerse, hem konteyner taşımacılığı sektörü hem de tanker ve kuru yük piyasaları için kredi açısından olumlu sonuçlar doğuracaktır" diye yazdı. “Fakat bu aynı zamanda tedarik zincirlerinde daha fazla aksama riskini de artırıyor.” Sigortacılar da duruşlarını değiştiriyor; bu da nakliyecilere ve tüketicilere daha yüksek maliyetlerin yansıtılmasına neden olabilir. Lloyd's Market Association'ın sendika üyelerini ve Londra sigorta şirketi pazarından temsilcileri içeren Ortak Savaş Komitesi (JWC), yüksek riskli bölgesini 15 derece kuzeyden 18 derece kuzeye genişlettiğini söyledi. Neil Roberts, "Kızıldeniz Listesindeki Alan, Yemen'den gelen füze menzilini hesaba katmak için 3 derece kuzeye kadar genişletildi; bu, gemi sahiplerinin bazı önemli yeniden rotalama duyurularıyla gelişmelere ilişkin farkındalıklarını zaten gösterdikleri dinamik ve gelişen bir durumu yansıtıyor" dedi. Lloyd's Market Association'da denizcilik ve havacılık bölümü, bir e-postada belirtildi. Yemen'in güneyindeki Kızıldeniz ve Aden Körfezi, her iki bölgede de 2009'dan bu yana seferlerin bildirilmesi gerektiğinden halihazırda JWC tarafından listeleniyor. Yüksek riskli bölgeyi genişletme kararı, sigortacıların sigorta primleriyle ilgili düşüncelerini etkiliyor. Güzergah değişimleri, İsrail-Hamas savaşı nedeniyle zaten turizmden darbe alan Mısır'ın zaten zor durumdaki ekonomisine de muhtemelen zarar verecek. Mısır, Süveyş Kanalı'nın sahibi, işletmecisi ve bakımını yapıyor. Süveyş Kanalı İdaresi, 2022-23 mali yılında 9,4 milyar dolarlık rekor gelir elde ettiğini söyledi. Kaynak: NBC NEWS
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın