Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 30 Kasım , 2023 Admin Gönderi tarihi: 30 Kasım , 2023 Hyundai'nin Akıllı Tek Tekerleği CV Bağlantısını Değiştirmeyi Hedefliyor Eski güzel yarım şaft ve CV mafsalında bir sorun olduğunu düşünmemiş olabilirsiniz, ancak Hyundai bunun daha iyi bir çözümü olduğunu söylüyor. Koreli otomobil üreticisi, gelecekteki EV'ler için büyük verimlilik, konfor ve paketleme avantajları vaat eden, Evrensel Tekerlek Tahrik Sistemi (kısaca "Uni Wheel") adını verdiği sistemi geliştirdi. Her şey planet dişli takımına dayanıyor. Uni Wheel'de güneş dişlisi gücünü aracın elektrik motorundan alır. Güneş dişlisinin her iki yanında planet dişliyi çalıştıran bağlantılar halinde düzenlenmiş dört pinyon dişlisi bulunur. Akıllıca olan şey, bağlantıların planet dişlisini sürekli olarak hareket ettirirken yukarı, aşağı ve yan yana hareket edebilecek şekilde tasarlanmış olmasıdır. Arabanın tekerleği yol yüzeyi üzerinde hareket ettikçe pinyon dişli bağlantıları da hareket eder, ancak güneş ve gezegen dişlileri yerinde kalır. (Daha görsel bir açıklama için Hyundai'nin YouTube'da Uni Wheel'i detaylandıran harika bir videosu var.) Hyundai, bunun tek başına verimliliği artırdığını söylüyor. Otomobil üreticisi ayrıca pinyon dişli bağlantılarının stroku ne olursa olsun güç aktarımının dikkate değer ölçüde sabit kaldığını da buldu. Elbette Uni Wheel'in geleneksel yarım şaft ve CV mafsalından ne kadar daha verimli olduğunu tam olarak bilmiyoruz. Ancak elektrikli araçlarla otomobil üreticilerinin her yerde artan verimlilik kazanımları araması gerekiyor. EPA, tek bir galon gazın 33,7 kWh'ye eşdeğer olduğunu düşünüyor. Başka bir deyişle, uzun menzilli, arkadan itişli Hyundai Ioniq 5, 77,4 kWh bataryası sayesinde 303 mil menzilini 2,3 galon eşdeğer yakıtla yapıyor. Elektrikli araçlara bu açıdan baktığınızda, otomobil üreticilerinin neden en yüksek verimliliği elde etmek için çok çalışmak zorunda olduklarını anlamaya başlıyorsunuz. Hyundai, benzer CV ve Uni Wheel karşılaştırmasının da konuyla ilgili olmadığını, çünkü bu yeni çözümün büyük paketleme avantajları sunduğunu iddia edebilir. Uni Wheel, bu işin güneş ve gezegen dişlileri tarafından gerçekleştirilmesi nedeniyle ayrı bir dişli redüksiyonu ihtiyacını ortadan kaldırır. (Şu anda Hyundai 6.241:1 oranıyla çalışıyor ancak üretim uygulaması için bu ayar değiştirilebilir.) Bu daha sonra motorun tekerleğe yakın yerleştirilmesine olanak tanıyarak aksın ortasında yer açılmasını sağlar. Şimdilik Hyundai, Uni Wheel'in yalnızca tekerleklerin yakınındaki ayrı motorlarla çalışmasını öngörüyor. Aynı aksta birden fazla motora sahip EV'lerde bile, otomotiv endüstrisi hala motorların merkezi bir muhafazada olduğu ve yarım millerin ve CV mafsallarının tekerleklere bağlandığı oldukça geleneksel bir düzen kullanıyor. Açıkçası aynı şey, aks üzerinde tek motorlu EV'ler için de geçerlidir. Hyundai, bu alanı açarak artık daha fazla pil hücresi ve/veya iç alan paketleyebileceğini söylüyor. Yani daha küçük ayak izine sahip bir EV, daha büyük bir aracın iç alanına ve batarya kapasitesine sahip olabilir. Bu konuda bu kadar ilginç olan şey basitliğidir. Sadece viteslerden oluşuyor ve içten yanmalı bir arabanın çok vitesli şanzımanından çok daha az. Uzaktan karmaşık görünen ama aslında basit motorlardan ve dişlilerden oluşan Toyota'nın Hibrit Sistemini hatırladım. Ve şu sistemin ne kadar güvenilir olduğuna bakın. Bir basın bülteninde Hyundai, Uni Wheel'i "paradigma değiştiren" olarak tanımlıyor. Otomobil üreticilerinin kamu iletişiminde büyük iddialarda bulunmasına alışığız, ancak bu çok büyük bir iddia. Bunun bırakın yeni bir standart haline gelmesini, üretime ulaşıp ulaşmayacağını zaman gösterecek. Hala büyük sorular var. Mesela, bu devasa planet dişli seti arabanın köşelerine itilmişken frenleri nereye monte edeceksiniz? Yayılmamış ağırlığı nasıl etkiler? Ve arabanın merkezinde motor veya motor kullanmak yerine her tekerlekte motor kullanmak daha mı ucuz yoksa daha mı pahalı? Umarım yakında daha fazlasını öğreniriz, çünkü bu umut verici bir gelişme. Kaynak: Road and Track
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın