Gönderi tarihi: 25 Kasım , 2023 1 yıl Admin Uçak Değil, Tekne Değil - Ve Motorlar Arızalanırsa Bu Hızlı Elektrikli Deniz Planörü Yüzer Rhode Island merkezli Regent, yalnızca su üzerinde çalışan alçaktan uçan bir uçak olan 12 yolcu kapasiteli elektrikli deniz planörünü on yılın ortasında üretime geçirmek için 90 milyon dolar topladı. İş jeti benzeri araç, 180 mil/saat hıza kadar 180 mil yol kat edecek. Elektrikli dikey kalkış ve iniş hava taksileri veya eVTOLS, bir gün şehir manzaraları arasında hızla dolaşmanın heyecan verici yeni bir yolu olabilir ve milyarlarca dolarlık yatırımı emmiş olabilir. Ancak tam olarak ne zaman ticari hizmete girecekleri ve helikopter benzeri araçlarla yolculuğun ne kadara mal olacağı o kadar net değil. Boeing'in Aurora Uçuş Bilimleri ve Blue Origin ve Virgin Galactic'teki uzay araçları için eVTOL'ler üzerinde çalışan Billy Thalheimer, pille çalışan farklı türde bir uçağın pazara daha hızlı çıkabileceğini ve yolcular için daha uygun fiyatlı olabileceğini düşünüyor: deniz paraşütleri. Fütüristik iş jetlerine benzeyen bu uçaklar, sıradan sahil rıhtımlarından havalanacak ve ilk önce su üzerinde hidrofil direkler üzerinde tekneler gibi saatte 40 mil veya 50 mil hızla hareket edecek. Açık alanlara ulaştıklarında havalanırlar ve suyun yaklaşık 5 ila 10 metre üzerinde uçarlar. Thalheimer, girişimi Regent'in çeyrek ölçekli prototipleri test ettiğini ve yaklaşık üç yıl içinde üretime geçmeyi hedeflediğini, ticari birimlerin Hawaii adaları arasında veya Florida kıyısı çevresinde yolcu başına tahmini 40 dolar karşılığında feribot taşıdığını söyledi. Thalheimer ve MIT eğitimli bir havacılık mühendisi olan Aurora meslektaşı Mike Klinker, Regent'i 2020'de yüksek hızlı kıyı yolculuğuna odaklanmak için kurdu ve o zamandan beri Mark Cuban ve Peter Thiel'den Ekim ayındaki 60 milyon dolarlık tur da dahil olmak üzere yaklaşık 90 milyon dolar topladı. (hem aile fonu hem de Kurucular Fonu aracılığıyla), Lockheed Martin, Japan Airlines ve Hawaiian Airlines ve diğerleri. İlk ürünleri Viceroy, bir düzine kadar yolcu ve iki mürettebatı, egzoz kirliliği olmadan saatte 180 mil hıza kadar şarj başına 180 mil kadar taşıyacak şekilde tasarlandı. Deniz paraşütünün uygun fiyatlı olması onu özellikle Cuban gibi destekçiler için çekici kılıyor. Milyarder yatırımcı Forbes'a "Konsepti seviyorum" dedi. "EV tarafı bir yana, seyahat süresini verimli ve ucuz bir şekilde kısaltma yeteneği oyunun kurallarını değiştiriyor." Alçaktan uçtuğu ve yalnızca su üzerinde uçtuğu için, Genel Valinin sertifikasyonu ABD Sahil Güvenlik tarafından belirlenecek; Thalheimer, Federal Havacılık İdaresi tarafından uzun, yıllar süren bir sertifikasyon süreci gerektirecek olan eVTOLS'tan çok daha hızlı olmasını beklediği bir süreç. Thalheimer, Forbes'a Aurora'da ticarileşmenin yolunun "bir milyar dolar ve on yıl" gibi göründüğünü söyledi. “Ve bu ticari sertifikasyondan bile daha fazlasıydı. Prototip yapıyorduk ve FAA'dan uçmamıza (test) izin verecek bir e-posta bekliyorduk." On iki takım pervaneye ve yedi Tesla'ya eşdeğer bir bataryaya sahip martı kanatlı Viceroy, esas olarak suyun üzerinde durduğundan ve kontrolleri bir tekneninkine benzer olduğundan, çalışması için lisanslı bir pilota ihtiyaç duymuyor. Bakım maliyetlerinin mümkün olduğu kadar düşük olmasını sağlamak için motorları, akü paketleri ve diğer önemli bileşenleri de herhangi bir sorun olması durumunda kolayca değiştirilip değiştirilebilecek şekilde tasarlanmıştır. "EV tarafı bir yana, seyahat süresini verimli ve ucuz bir şekilde kısaltma yeteneği oyunun kurallarını değiştiriyor." Thalheimer geçtiğimiz günlerde Los Angeles'taki CoMotion LA mobilite konferansında "Mevcut sınıfının en iyisi küçük uçaklarla karşılaştırıldığında maliyeti yarı yarıya azaltıyoruz" dedi. “Bu, 12 yolculu Viceroy'umuzda koltuk mili başına yaklaşık 40 sent anlamına geliyor. Yani örneğin Hawaii adaları arasında 100 millik bir görev için bilet başına 40 dolara bakıyorsunuz” dedi. Karşılaştırıldığında, Long Beach, Kaliforniya'dan Catalina Adası'na 64 kilometrelik tek yönlü bir helikopter uçuşunun maliyeti yaklaşık 180 dolardır. İyi finanse edilen bir eVTOL girişimi olan Lilium, koltuk mili başına maliyetinin yaklaşık 2,25 dolar veya Regent'in hedefinin neredeyse beş katı olacağını tahmin ediyor - yarıdan daha az yolcu taşıyarak yarıdan daha az yolcu taşıyacak. Bu tasarrufların bir kısmı, uçaklar ve helikopterlerin yaptığı gibi havada binlerce metre yüksekte uçmak yerine, okyanusa yakın, alçaktan uçmanın sağladığı enerji tasarrufundan kaynaklanmaktadır. Caltech'te havacılık mühendisliği profesörü ve üniversitenin Otonom Sistemler ve Teknolojiler Merkezi direktörü Mortez Gharib, örneğin İkinci Dünya Savaşı kadar uzun bir süre önce askeri pilotların alçaktan uçmanın yakıt tasarrufu sağlamanın iyi bir yolu olduğunu bildiklerini söyledi. “Sınırlara çok yakın uçtuğunuzda, bu karada da olabilir, suda da olabilir, bir hava yastığı yaratırsınız. Regent'le bağlantısı olmayan Gharib, "Bu hava yastığı temel olarak yapay bir kaldırma kuvvetine sahip olmanızı sağlıyor" dedi. Yolcular aynı zamanda önemli bir güvenlik özelliğinden de hoşlanabilirler: Uçaklardan, helikopterlerden ve eVTOL'lerden farklı olarak, deniz planörlerinde herhangi bir güç veya motor arızası varsa, bir tekne gibi yüzerler. Suudiler, Turistler ve Denizciler İçin Deniz Planörleri Thalheimer, Regent'in deniz paraşütlerine ilk ilginin feribot operatörlerinden geldiğini ancak potansiyel müşteri sayısının önemli ölçüde arttığını söyledi. Thalheimer, "Havayollarının ve havacılık sektörünün çok fazla gelişme kaydettiğini gördük" dedi. “Havayollarının kendilerini gerçekten taşımacılık operatörleri olarak gördüklerini ve uçtan uca müşteri yolculuğunun tamamını düşündüklerini görmeye başlıyoruz. Deniz paraşütleri de bu resme gerçekten çok güzel uyum sağlıyor.” Özellikle liman ve koylara komşu havalimanları için” dedi. Gelecekteki mobilite başkanı Christian Thiel, Hawaii ve Florida'ya ek olarak, Regent deniz planörlerinin Suudi Arabistan'ın inşa ettiği ve bir dizi yeni ulaşım türlerini içerecek fütüristik kentsel bölge olan NEOM'a da ulaşacağını söyledi. NEOM aynı zamanda bir Vekil yatırımcısıdır. Thiel, CoMotion konferansında "Çok modlu sistemimizle tamamen entegre olacak" dedi. “Hizmet edilecek 450 kilometrelik sahil şeridimiz var. … Planlama ve tasarımda denizcilik altyapımız var, mevcut altyapımız yok. Böylece tasarıma sıfırdan başlayabilir ve bu kıyı şeridindeki tüm önemli merkezlerimizin gelecekte deniz planörleriyle hizmet vermesini sağlayabiliriz.” “Multimodal sistemimizle tamamen entegre olacak. Hizmet verilecek 450 kilometrelik sahil şeridimiz var.” Christian Thiehl, NEOM Ve birkaç yıl içinde Regent'in deniz planörlerine binecek olanlar sadece turistler ve kıyıya gidip gelenler olmayacak. Ekim ayında şirket, hibrit gemilerinin insanları veya malzemeleri taşımak için adaya atlayan yeni bir araç türü olarak potansiyelini göstermek amacıyla ABD Deniz Piyadeleri'nden 4,8 milyon dolarlık bir sözleşme kazandı. Thalheimer, Regent'in aynı zamanda deniz planörünün çok daha büyük, 100 yolcu kapasiteli bir versiyonunu da tasarladığını, ancak bunun 2030'a kadar planlanmayacağını söyledi. Bunun temel nedeni mevcut pil teknolojisinin sınırlamaları olduğundan, Thalhemier bunun yerine hidrojen yakıt hücresi sistemi kullanmayı araştırıyor. Şirket, ilk deniz paraşütü teslimatları için depozitolar da dahil olmak üzere, havayollarından ve feribot şirketlerinden 8 milyar dolar değerinde gelecekteki deniz planörleri için potansiyel siparişleri olduğunu tahmin ediyor. Yine de ticari teslimatlar hızlanıncaya kadar bunların büyük bir kısmı gelire dönüşmeyecek. Regent, prototip oluşturmaya devam etmek ve 2024 yılında insan yolcularla test uçuşlarına başlamak için yeterli paraya sahip. Ayrıca Rhode Island'da ilk üretim tesisini kuruyor. Ancak ticari operasyonları büyütmek için daha fazla paraya ihtiyaç duyulacak. Thalheimer, "Gelecek yıl uçmayı planlıyoruz, muhtemelen gelecek yılın çok sonlarında, dolayısıyla bir sonraki bağış toplama muhtemelen 2025'in başlarında olacak" dedi. O sırada Regent'in ne kadar arayacağını ayrıntılandırmadı. Ancak mümkün olan en kısa sürede lansmanı yapmayı umuyor: " "Üretim hattını ne kadar hızlı bir şekilde devreye alırız, güvenliği kanıtlarız ve bunu müşterilerimize teslim ederiz?" Kaynak: Forbes
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.