Gönderi tarihi: 24 Kasım , 2023 1 yıl Admin CES'ten Gelen Yenliklere Bir Göz Atalım FCC ile görüştük ve görünüşe göre CES sonrası hikayeleri İşçi Bayramı haftasonuna kadar yayınlamak tamamen yasal; bu noktada gelecek yıl için CES öncesi hikayeler yazmaya başlamanız gerekiyor (beyaz hikayelerinizi bir kenara kaldırmanıza ek olarak) gofre takım elbise). İşte başka bir gönderi. Bu kesinlikle CES olan 2 milyon metrekarelik taban alanının tamamı değildir. Ne merkez salondaki dev televizyon ekranlarını ne de Güney Salonundaki hiçbir şeyi incelemedik. Bunların hepsi (The Who'nun da söyleyebileceği gibi) devasa Las Vegas Kongre Merkezi'nin daha otomotiv/ulaşım odaklı Batı ve Kuzey salonlarından gelen ufak tefek şeyler. Ama hâlâ çok güzel şeyler kaldı. CES'in aşırı tekliflerine yabancı olmayan Hyundai, 30 metrelik bir denizaltıya benzeyen bir şeye sahipti (yukarı bakın). Moby Dick'i akla getirecek şekilde tamamen beyazdı. Gördüğünüz en çürük görünümlü sürat teknesine sahip, yeni kurulan bir elektrikli tekne üreticisi vardı. CEO, "Bunu CES için çekici hale getirebilirim ama bunun bana maliyeti 2 milyon dolar" dedi. Biz o adamı beğendik. Ve görünüşte birbirinin aynısı dik servis otobüsü görünümlü şeyler üreten çok sayıda şirket vardı; hepsi saatte 3 mil hızla giden, otonom, insanları taşıyan ekmek kızartma makineleri için bir pazar olduğundan emindi. İşte sırt çantasını ters çevirip salladıktan sonra bulduğumuz şey: Tıklayın ve hayran kalın. 1) HD Hyundai Otonom LNG Taşıyıcı Hyundai'nin de gemi yaptığını biliyor olabilirsiniz. Tekneler değil, gemiler. Okyanusları aşan, ucuz plastik kaykay ambalajlarıyla dolu kaplarla dolu olan ve parasını Target'ta ödeyeceğiniz ve üç ay içinde çöpe atacağınız devasa şeyler. Ancak Hyundai aynı tür gemileri üretmeye devam etmekle yetinmiyor. Hibritleri, H2 yakıtlı ve yelken desteklileri içerecek daha çevre dostu teknelere doğru ilerliyor. Hyundai, hedefleri hakkında "Sürdürülebilir enerjinin çevre dostu taşımacılığı, gemilerimizin elektrifikasyonu, insansız gemicilik çözümleri" dedi. "HD Hyundai, küresel gemi inşa işinde 50 yıllık liderliğe sahiptir. (Hedefimiz) daha güvenli ve daha yeşil gemilerdir." Burada gördüğünüz maket yaklaşık 30 metre uzunluğunda ve gerektiğinde yükseltilip alçaltılabilen altı yelkeni (daha çok dikey kanatlara benziyor) vardı. Yelkenler, enerji tasarrufu sağlamak ve emisyonları azaltmak için geminin ilerlemesine yardımcı olacak. Bu, Hyundai'nin 2050 yılına kadar net karbon sıfır olma hedefine yardımcı olacak. Ama mesele sadece yelkenler değil. Hyundai, "Sürdürülebilir enerjiyi sürdürülebilir bir şekilde taşımak için geniş bir yelpazedeki düşük karbonlu veya sıfır karbonlu gemilerle gemilerimizin karbondan arındırılmasına öncülük ediyoruz" dedi. Buna, gemilerdeki sıvılaştırılmış hidrojen yakıtlı veya LNG yakıtlı içten yanmalı motorlar ve hibrit elektrikli aktarma organları da dahildir. Gemilere güç sağlamak için hidrojenli katı oksit yakıt hücrelerinin kullanılmasına yönelik planlar bile var. Yelkenler veya rüzgar destekli tahrik sistemi, hem direğe benzer bir "rotor yelken"den hem de burada gördüğünüz rüzgar yelkeninden oluşur; ikincisi, yakıt verimliliğinde %20 ila %30'luk bir iyileşme sağlar. Hyundai aynı zamanda geminin ön tarafında rüzgar direncini neredeyse %30 oranında azaltabilecek aerodinamik şekle sahip bir LNG taşıyıcısı da geliştiriyor. 2) Bugatti Scooter Bugatti'nin fiyatları 1,7 milyon dolardan başlıyor ve Voiture Noire için 18,7 milyon dolara kadar çıkıyor, ama bu arabalar için geçerli. Yaklaşık 1200 $ karşılığında bir Bugatti scooter'a binebilirsiniz (veya binebilirsiniz). Evet, bir Bugatti scooterı. Bir yıl önce Bugatti, Bugatti rozetli Razor scooter görünümlü şeylerden birini yapmak için ByTech adlı bir şirketle güçlerini birleştirdi. Bugatti kardeşler kendi mezarlarında yuvarlanıyorlar. Bu yılki CES'te Bugatti buna yönelik bir gelişme olan "Premium Elektrikli Scooter"ı tanıttı. Daha büyük çaplı tekerleklere (dokuz yerine 10 inç) ve daha geniş bir güverte alanına sahip. Aslında her şey biraz daha büyük. Yeni tekerlekler, "patlakları kendi kendine onaran gelişmiş bir yerleşik tutkal onarım mekanizmasına" sahip havalı lastiklerle sarılmıştır. 1000 watt'lık motoru, iddia edilen 35 mil menzil için iyi olan 36v / 15.6Ah aküyle eşleştirildi. Bunun şarj cihazı "EB" harfleri şeklindedir. Bir su birikintisinin ışığı, karanlığın içinde başka bir "EB" parlatıyor. Bağımsız yaylı scooterın azami hızı 22 mil/saattir. Şimdi bir tane satın almalı mısın? Doğru zamanda Type 57 Atlantique satın almış olsaydınız, yatırımınızın şu anda binlerce değerinde olacağını düşünün. Değer artmazsa en azından kaykay parkındaki en havalı scooter'a sahip olacaksınız. 3) Ram'ın Elektrikli Pil Şarj Etme Demosu Ram Revolution elektrikli pikap konseptinin arkasında, Ram'in çerçeve rayları arasından otomatik olarak fırlayan, garaj zemini üzerinde gezinen ve kendisini bir şarj cihazına takan, Roomba benzeri küçük bir pil vardı. "Ram markasının tüketicilere büyüyen ve geniş bir yelpazede ileri teknoloji sunma odağının bir parçası olarak Ram, CES 2023'te evde şarjı mümkün olduğunca kolaylaştıracak yeni bir endüktif robot şarj cihazını veya Ram Şarj Cihazını sergiliyor. " dedi Ram. "Aracın varlığını ve şarj ihtiyacını algılıyor ve otomatik olarak pozisyona geçerek kendisini aracın altında hizalıyor. Akıllı şarj özelliği, yoğun olmayan saatlerde şarj yapılmasına olanak tanıyarak müşterilerimize daha fazla kolaylık ve gönül rahatlığı sağlayacak." CES'teki diğer Stellantis haberleri arasında pek bilinmiyordu ama gerçekten harikaydı. Umalım da Ram bunu teknoloji meraklıları için harika bir seçenek olarak sunsun. 4) Brunswick Veer Elektrikli Tekne Brunswick, Boston Whaler, Sea Ray ve Mercury gibi tekne markalarının ana şirketidir. Dünyadaki ulaşımla ilgili her şirket gibi o da elektrik enerjisine geçiş yapıyor. Brunswick, bir dizi elektrikli dıştan takmalı motora ek olarak, tümü elektrikli tahrik düşünülerek yapılmış yeni Veer tekne serisini ortaya çıkarmak için CES'i seçti. Elektrik motorları Mercury markasının bir uzantısıdır ve Avator elektrikli dıştan takmalı motorlar olarak adlandırılacaktır. Şu anda, dıştan takmalı motorlar, Brunswick CES standındaki 13 metrelik, iki kişilik Veer gibi daha küçük tekneler için tasarlandı; Brunswick alanı boyunca, kendisi de bir canavar çift tarafından desteklenen muhteşem, milyon dolarlık Sea Ray 370'in yanında konumlandırıldı. benzinle çalışan Mercury V12 dıştan takmalı motorlar. Veer serisi tekneler bu baharda 12.000 doların biraz altında başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. CES'teki stanttaki Avator motorları 7,5 E (bir hp çıkışa eşdeğer), üç hp 20 E ve stanttaki en büyük elektrikli dıştan takmalı motor olan 35 E idi ve bu da yaklaşık beş hp'ye eşitti. Kendisi de bir Boston Balina Avcısının sahibi olan Brunswick CEO'su David Foulkes, "Onlar (dıştan takmalı motorlar) teknoloji geliştikçe giderek daha güçlü hale gelecekler" diye açıkladı. 5) Blue Innovations Group R30 Elektrikli Tekne Bu belki de CES'te veya herhangi bir yerde gördüğümüz en dayanıksız demo çalışmasıydı. Dalgalı alüminyum paneller, tekneyi hareket ettirmek için elektrik motorlarına güç sağlamak üzere pilleri tutucuya yerleştiren, cılız bir tekne çerçevesi gibi görünen bir şeyin üzerine kaynaklanmıştı. Ama ekonomik açıdan mantıklıydı. Bu, mühendislerin deney yapması için yapılmış Ar-Ge botuydu. "Bunu CES için seksi hale getirebilirim ama bu bana 2 milyon dolara mal oluyor, o zaman onunla ne yapacağım? Lobiye park edeceğim?" diye sordu CEO John Vo. "Bu yüzden parayı Ar-Ge'ye yatırıyoruz." Blue Innovations, bitmiş 30 metrelik R30'un 45 mil/saat hıza ulaşabilen 800 beygirlik çift motorlu bir aktarma organına sahip olacağını söylüyor. 2000 pound ağırlığında 221 kWh'lik bir pil ile çalışır. Normal çalışma süresinin sekiz saat olması bekleniyor ancak bu süre, teknenin çatısındaki 2,7 kW'lık güneş enerjisi paneliyle artırılacak. Satın alma fiyatı 300.000$ olarak belirtiliyor. Teslimatların 2024'ün ikinci çeyreğinde gerçekleşmesini bekliyoruz. Bize üretim teknelerinin çok daha iyi görüneceğini söylüyorlar. Dört gözle bekliyorum. 6) Dahili Alexa ile Lucid Air Alexa'nın hedefi basit: "İnsanların hayatlarını rutinlerinize proaktif bir şekilde uyum sağlayan kesintisiz bir yolculuğa dönüştürmek her zaman misyonumuz oldu" diyor CES'teki Alexa standında 90 saniyelik bir demo sırasında rahatlatıcı bir robot sesi. güzel bir Lucid Air ile paylaşıldı, yine Alexa ile donatılmış başka bir araba. Alexa, elektronik yapay zeka yardımcısı neredeyse tekerlekli her şeyin içinde yer alıyor; bu nedenle, eğer buna aşina değilseniz, yakında öğreneceğinize söz veriyor Alexa. Amazon Smart'ın "baş müjdecisi" Arianne Walker, "Mevcut hemen hemen her marka araçta yer alıyoruz" dedi. Bunların hepsi insanlara günlük yaşamlarında yardımcı olmayı amaçlıyor. Örneğin: "Alexa'nın faydalı yetenekleri arasında, müşterilerin elektrikli araçlarıyla ilgili menzil kaygısını azaltmalarına yardımcı olmak istiyoruz; böylece müşteriler seslerini kullanarak Alexa'dan şarj istasyonlarını, aslında 150.000'den fazla halka açık şarj istasyonunu bulmalarına ve bu istasyonlara gitmelerine yardımcı olmasını isteyebilirler. " dedi Walker. "EVGo ile yaptığımız duyuru, özellikle sesinizi ücretlendirmenin ödeme kısmına kadar kullanabileceğiniz tam bir uçtan uca deneyim içindi. Ve bu, bu yılın sonlarında başlayacak." Yakınınızdaki bir arabaya daha fazla Alexa gelecek. Belki garajınızdaki araba bile. 7) John Deere Tam Elektrikli Ekskavatör John Deere nihayet elektrikli ekskavatörü tanıtarak Volvo, Komatsu, Bobcat, Kato, Hyundai, JCB ve diğer üreticilere katıldı. John Deere adını taşısa da elektrikli ekskavatör aslında ABD ve Avrupa'da Wacker Neuson tarafından John Deere'in spesifikasyonlarına göre üretilecek. Şirket, "Deere'in Kreisel aküsüyle çalışan yeni elektrikli ekskavatörü inşaatta güvenilirliği, performansı ve güvenliği artıracak" dedi. "İnşaat sahalarında kullanılması daha az hareketli parça, daha az gürültü kirliliği ve daha az emisyonla sonuçlanacak." Aynı zamanda daha düşük işletme maliyetleri ve daha fazla güvenilirlik vaat ediyor. John Deere'ın ele almadığı sorunlardan bazıları, bu şeyin şantiyede nasıl yeniden doldurulacağı ve bunları satın almanın ne kadara mal olacağıydı. Ancak daha temiz bir dünya için iyi bir başlangıç. 😎 Zoox Elektrikli Otonom Mekik Zoox sekiz yılı aşkın süredir aynı mesaja odaklanıyor: "Biz her zaman bir hizmet olarak Talep Üzerine mobiliteye odaklandık" dedi stüdyo mühendisliği direktörü Chris Stoffel. "Ve buna yaklaşımımız da elbette tüm özellikleri geliştirmektir, değil mi? Günün sonunda teknoloji, donanım, araç, müşteri hizmet ve operasyon deneyimi, bunları sürücülerimize ulaştırıyor. Muhteşem deneyim." Zoox taşıma podu dört kişiliktir ve Zoox'a göre "tüm gün" kullanıma uygun 133 kWh'lik bir pille elektrikle çalışır ve her şey otonom olarak yapılır. Zoox'unuzu akıllı telefonunuzdan çağırın, katılın ve keyfini çıkarın. Bir tanesine oturdum ve rahattı. Dört koltuk birbirine bakıyor ve otonom araçların sunduğu güvenlik vaadine rağmen yine de emniyet kemeri takmanız gerekiyor. Bu ulaşım devrimi ne zaman gelecek? Stoffel, "Bunun zamanlamasını henüz açıklamaya hazır değiliz" dedi. "Ama biz asıl aracı, üretim öncesi test araçlarımızdan birini buraya getirdik, onu filodan çıkarıp dünyaya gösterdik." Bu arada, üç Zoox Toyota Highlandlısı Silikon Vadisi'nde veri toplamaya ve operasyonlarını geliştirmeye devam ediyor. CES'teki haber, burada gördüğünüz kapsülün, Zoox şehrin sokaklarına çıktığında ve geziler düzenlediğinde kullanılacak olan kapsül olduğu yönündeydi. Stoffel, "Bu araçta olacak" dedi. "Bu araç yakın gelecekte kamuya açık yolların geliştirilmesinden de geçmeye başlayacak. Şu anda tam doğrulama testlerinden geçiyor. Çok benzer bir araç geçen yıl, 2022'de tamamen homologe edildi. Yerel belediyelerle de çalışıyoruz ve DMV'ler, bunu kamuya açık yollarda da sağlamak için tüm gereksinimlerini karşıladığımızdan emin olmak için. Ve bu çalışma devam ediyor. Ve yakın gelecekte bundan biraz daha fazlasını duyurabileceğiz." Kaynak: Men's Health
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.