Gönderi tarihi: 21 Kasım , 2023 1 yıl Admin Rejeneratif Amortisör Nedir ve Bir Elektrikli Aracın Menzilini Nasıl Artırabilirler? Rejeneratif frenleme, hibrit ve elektrikli araçlarda yaygın olarak bulunan bir teknolojidir. Frene basıldığında boşa harcanacak enerjinin geri kazanılmasına yardımcı olur. Rejeneratif frenleme, gücü EV'nin aküsüne geri beslemek için aracın elektrik motorlarını jeneratör olarak kullanır. Rejeneratif frenler harikadır ve o kadar yaygın olmayan yeni bir teknolojiyle tamamlanabilirler: rejeneratif şoklar. Peki rejeneratif şoklar nedir ve EV aralığınızı artırmak için rejeneratif frenlerle nasıl çalışırlar? Rejeneratif Amortisör Nelerdir? Rejeneratif amortisör, aksi takdirde geleneksel şoklarda ısı olarak kaybolacak olan süspansiyon sisteminin doğrusal hareketlerinden gelen enerjiyi elektriğe dönüştürür. Bu elektrik, aracın yardımcı sistemlerine güç vermek veya söz konusu araç elektrikli ise aküyü beslemek için kullanılabilir. MIT'deki öğrenciler tarafından geliştirilen rejeneratif şokta olduğu gibi, bu enerjiden yararlanmanın bir yöntemi, türbini döndüren bir hidrolik sistemin kullanılmasıdır. Türbin daha sonra elektrik üreten bir jeneratörü döndürür. Öğrencilere göre, rejeneratif şoklar engebeli yollardan önemli miktarda elektrik üreterek alternatörün üzerindeki yükü hafifletiyor. ...öğrenciler, 6 amortisörlü ağır bir kamyonda, her bir amortisörün standart bir yolda ortalama 1 kW'a kadar güç üretebildiğini buldu; bu, ağır kamyonlar ve askeri araçlardaki büyük alternatör yükünü tamamen değiştirmeye yetecek kadar güç... Audi ayrıca döner bir amortisöre bağlı bir alternatörün kullanıldığı, süspansiyon hareketlerinin elektrik üretmek ve onu 48 Voltluk bir aküye beslemek için kullanıldığı bir süspansiyon sistemi de geliştirdi. Audi'nin EV serisi hızla genişliyor, bu nedenle Alman otomobil üreticisinin bu yeni teknolojiyi yeni nesil elektrikli araçlarına dahil ettiğini görmek harika olurdu. Özellikle elektrikli araçların tamamen verimlilik ve menzili maksimuma çıkarmakla ilgili olduğu göz önüne alındığında, rejeneratif şokların otomobil üreticileri arasında büyük bir trend haline gelmemiş olması şaşırtıcı. Yol kusurlarının yarattığı normal süspansiyon hareketlerinden güç elde ettiğinizi ve bu hareketleri, EV aküsüne yeniden yönlendirilebilecek faydalı enerjiye dönüştürdüğünüzü hayal edin. Modern EV'lere takılanlar da dahil olmak üzere normal süspansiyon bileşenleriyle, süspansiyonun normal hareketlerinin yarattığı enerji boşa gider. Rejeneratif şoklar son derece pratik görünse de hâlâ geniş çapta tartışılmıyor. Elektrikli araç sahipleri de dahil olmak üzere çoğu kişi bu teknolojiyi hiç duymamıştır. Hangi Otomobil Üreticileri Rejeneratif Amortisör Üzerinde Çalışıyor? Bu tür şoklar üzerinde çalışan otomobil üreticilerinden, en azından kamuya açık olarak, büyük bir baskı yok gibi görünüyor. Ancak bu, teknolojinin büyük çapta benimsenmesine yer olmadığı anlamına gelmiyor. Örneğin, rejeneratif amortisörlerin geliştirilmesindeki öncülerden biri, adı geçen MIT'deki öğrenci ekibiydi. MIT öğrencileri, şokların yaygın olarak benimsenmesi ve uygulanabilirliği için çalışmayı amaçlayan Levant Power Corp adında bir şirket kurmaya devam etti. Ürünün adı GenShock'tu ve şirket sonunda ürünü pazara sunmak için ZF ile ortaklık kurdu. Görünüşe göre bu hiçbir zaman meyve vermedi çünkü ortaklıkla ilgili haberlerin çoğu 2013 yılına dayanıyor ve GenShock ürünüyle ilgili başka bir güncelleme ortaya çıkmadı. Audi aynı zamanda eRot süspansiyon sistemiyle rejeneratif şoklar geliştirmede de ön saflarda yer alıyordu, ancak Alman otomobil üreticisinin bu hedefe ulaşmaya devam edip etmediği belli değil çünkü Audi'den bu teknoloji hakkında yeni bir bilgi ortaya çıkmadı. Modern EV'ler Rejeneratif Amortisörlerden Nasıl Faydalanabilir? Elektrikli araçlar, elektrik motorlarıyla çalıştırıldığı için içten yanmalı araçlara göre daha verimlidir. Elektrikli araçlar ayrıca aracın menzilini en üst düzeye çıkarmak için daha aerodinamik olma eğilimindedir. EV'lerin verimliliğini en üst düzeye çıkarmanın bir başka yolu da, aksi takdirde sürtünmeli frenlerden ısı olarak kaybedilecek enerjiyi geri kazanan rejeneratif frenlemedir. EV'ler verimlilik göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır ve rejeneratif şokların eklenmesi, elektrikli araçların yol kusurları gibi yaygın bir şeyden yararlanarak enerji geri kazanmasına yardımcı olabilir. Bu teknoloji, Rivian R1T gibi arazi tipi elektrikli araçlara uygulandığında özellikle faydalı olacaktır. Arazi sürüşü kesinlikle çok fazla süspansiyon hareketi üretecektir ve bu da daha fazla enerji geri kazanımı anlamına gelecektir. Rejeneratif Amortisörler Potansiyel Oyun Değiştiricilerdir Rejeneratif şoklar harika bir fikir ve hiçbir büyük EV otomobil üreticisinin bunları pazara sunmaya çalışmamış olması garip. Eğer rejeneratif şoklar piyasaya çıkarsa, teknolojinin devrim niteliğinde olma potansiyeli var. Belki Tesla bu atılımı gerçekleştirecek ve bu şokları yeni nesil Model 3'te donatacaktır. Kaynak: MUO
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.