Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

 2025 Lucid Gravity, 710 km Menzilli İlgi Çekici Bir Aile Elektrikli Otomobili

Lucid Gravity, altı veya yedi yolcu koltuklu üç sıralı konfigürasyonda veya beş koltuklu iki sıralı versiyonda sunulacak birinci sınıf bir elektrikli SUV'dur.

lucid-gravity.jpg

Lucid, Air sedan'dan türetilen kompakt ve verimli çift elektrikli motor aktarma organı sayesinde 440 mil maksimum menzil ve 3,5 saniyelik 60 mil/saat hıza ulaşmayı bekliyor.

Başlangıç fiyatı 80.000 doların altında olacak ve ilk Dream Edition'ın üretimi ve teslimatı 2024'ün sonlarına doğru planlanacak.

1e52c13b-2f0e-4f87-8d21-640dfe72789f

Lucid, bugün Los Angeles Otomobil Fuarı'nda merakla beklenen tamamen elektrikli Gravity SUV'un üzerindeki örtüleri kaldırdı ve bu bir hayret verici. Güçlü bir izlenim bırakıyor ancak bu kavram boyuttan değil tarzdan geliyor. Gravity'nin şekli pürüzsüz ve gösterişli olup, zarif bir kuyruk spoylerine doğru hafifçe sivrilen eğimli tavan çizgisine sahiptir. Lucid, mevcut havalı süspansiyon otoyolda seyir yüksekliğinde olduğunda sürtünme katsayısının 0,24'ün altına düşeceğini söylüyor ki bu bu sınıfta duyulmamış bir durum.

İçi Daha Büyük

Gravity çok uzun değil ve toplam uzunluğunun Audi Q7'den daha kısa olduğu söyleniyor. Bununla birlikte, Lucid Air sedan'a alçak tavan hattını veren aynı kompakt elektrik motorları ve alçak merkezi akü paketi sayesinde içi inanılmaz derecede geniştir. Gravity'nin dingil mesafesi Air'inkinden belirtilmeyen bir miktarda daha uzundur ve Air'in arka koltuğunun altında bulunan iki seviyeli akü yığını, gerçek SUV tarzında zaten daha yükseğe konumlandırılması gereken Gravity'nin ön koltuklarının altına doğru kaydırılmıştır.

Bu değişikliklerle Gravity'nin tasarım ekibi, zaten alçak olan platform tabanını iyi bir etki yaratacak şekilde yeniden optimize etmeyi başardı ve çok yüksek bir çatıya ihtiyaç duymadan şaşırtıcı miktarda iç hacim sağladı. (Cam tavan olması da yardımcı oluyor.) Sonuç olarak, her üç sıra da yetişkinlere rahatça sığabiliyor ve geniş açılan yan kapılar sayesinde erişim kolaylaştırılıyor.

gravity-overview-bottom-right

Aslında arka kısımlar tam 90 derece açılıyor. Ambar kapağında zemin, crossover modellerinde bile alışılmadık derecede alçaktır; üçüncü sıra koltuklar, bir minivana benzer şekilde katlanıp arka saklama bölmesinde tamamen kaybolur. Akünün alçak yüksekliği nedeniyle orta sıra koltuklar da mafsallı yapıdadır, bu da onların aynı seviyeye kadar düz bir şekilde katlanabileceği anlamına gelir. Toplamda, yedi koltuklu modelin maksimum kargo alanı 112 fit küpü aşıyor, beş koltuklu versiyon ise 120 fit küp için iyi olacak. Bu arada aracın kendisi de bir buçuk metreden daha kısa duruyor.

613e50dd-905f-4d19-878d-c29842265599

Ama dahası da var. Gravity'nin ön bagajı var ve sekiz metreküpten fazlasını taşıyor. "Kaputun" alt kenarı, iki yetişkinin Lucid'in sunduğu aksesuar koltuk minderini kullanarak bagaj kapağını (veya belki de burun kapağını) arka taraftan açabileceği kadar alçaktır. Hatta bagajın astarının yanlarına bardak tutacakları bile yerleştirmişler.

Modifiye Lucid Air Güç Aktarma Organı

gravity-interior-top-right

Lansman sırasında tüm Lucid Gravity SUV'lar, sedanın Dream Edition, Grand Touring ve Touring modellerine güç veren çift motorlu dört tekerlekten çekiş platformunun bir versiyonuyla donatılacak. Gravity'nin güç çıkışları veya pil boyutlarına ilişkin spesifik bir liste açıklanmadı ancak Lucid, markanın 900 volt mimarisinin bir evrimini kullanacağını söyledi. Ayrıca, en yüksek performansa sahip versiyonun "440 milin üzerinde" menzil sunacağını ve 3,5 saniyeden daha kısa sürede 60 mil/saat hıza ulaşabildiğini söylüyorlar.

gravity-interior-hero

Ayrıca ultra hızlı DC hızlı şarj oranının 200 mil menzili yalnızca 15 dakikada dolduracağını söylüyorlar. Referans olarak, Air Dream Edition 1.111 beygir gücünde ve 520 mil menzilde derecelendirildi ve iddia edilen sıfırdan 60 mil / saate 2,5 saniyelik bir süreye sahipti.

gravity-interior-bottom-left

Her şeyin eşit olduğunu varsayarsak, SUV'un azaltılmış menzili ve daha az nefes kesen hızlanması, daha uzun tavan çizgisi ve daha kısa şekli nedeniyle tamamen anlaşılır görünüyor. Hiç şüphe yok ki, daha da ağırdır. Ancak işin içinde başka bir şey daha var ve bu, Gravity SUV'a daha iyi arazi sürünme performansı ve kullanılabilir bir çekme kapasitesi derecesi sağlamak için kullanılan daha kısa son sürüş oranıdır (sayısal olarak daha büyük, ancak henüz spesifikasyonu açıklamadılar) 

5a7e1d67-8f2b-48fa-a7c0-6c805370c1d0

İkincisi 6000 pound olarak derecelendirilmişken, ilki en az dört yükseklik modu sunan isteğe bağlı Sıfır Yerçekimi havalı süspansiyonuyla destekleniyor. Yükseltilmiş arazi ayarları manuel sürücü seçimleridir, düşük ayarlar ise çoğunlukla mod ve hıza bağlıdır.

gravity-charging-hero

Süspansiyonun geri kalanına gelince, Air sedan'da bulunan beş bağlantılı ön süspansiyonun varlığını görsel olarak doğrulayabildik, ancak arka kısım kapsamlı bir arka kapak ve aerodinamik difüzör tarafından etkili bir şekilde gizlendi. Ancak Air sedan'ın entegre bağlantılı arka süspansiyonu pek olası görünmüyor. Aktif arka direksiyonun Gravity seçeneği olacağı söylendi ancak bu iki özellik genellikle uyumsuz. Benzer şekilde, gördüğümüz Dream Edition prototipi, Pirelli P Zero Elect PZ5 yaz lastikleriyle donatılmış 22 inç jantlarla çevrelenmiş altı pistonlu ön ve dört pistonlu arka sabit kaliperli frenlere sahipti.

gravity-connectivity-carousel-1

Bu, Lucid Air Pure'da olduğu gibi tek motorlu/arkadan çekişli konfigürasyon olasılığı açısından ne anlama geliyor? Henüz emin değiliz çünkü Lucid'in bize söylediği tek şey "lansman sırasında" yalnızca dört tekerlekten çekiş sisteminin mevcut olacağı. Bu, açıklanan 80.000 doların altındaki fiyata dört tekerlekten çekişin dahil olacağı anlamına mı geliyor? Lucid gelecek yıla kadar spesifik özellikleri henüz onaylamayacaktır, ancak bu bizi şaşırtmaz çünkü Gravity bir SUV'dur ve iki tekerlekten çekişli SUV'lara daha az müşteri ilgisi vardır.

96a35b2a-9d4c-4be3-a7c8-fdf942f73861

Ancak sonuç ne olursa olsun, 80.000 dolarlık versiyonun üç sıralı oturma düzenine, yüksekliği ayarlanabilir havalı süspansiyona, aktif arka direksiyona veya 22 inç Pirelli yaz lastiğine sahip olmayacağına bahse girebilirsiniz.

Yeni Clear Vision Kokpit

Ön tarafta, malzemelerin genel görünümü ve hissi dışında Lucid Air'e göre pek çok şey değişti. Tasarım ekibi, daha iyi görünürlük ve mevcut arazinin daha kapsamlı kullanımı için ana kayan OLED ekranı direksiyon simidinin üzerine yerleştiren Clear View kokpitinin daha yüksek oturma konumundan tam anlamıyla yararlandı. Tekerleğin kendisi bir "sincap" şeklinde kare şeklinde kesilmiştir, böylece üst kenarı ekranı engellemez. Henüz Gravity'yi sürmedik ama her şey çok mantıklı ve sürücü koltuğundan bakıldığında çekici görünüyor.

978720d7-5b74-4f97-9880-ab8c3ce3556e

Ortada, yine yüzen ikincil OLED ekran daha yükseğe taşındı, büyütüldü ve onu medya ve Apple CarPlay gibi telefon yansıtma uygulamalarıyla daha uyumlu hale getiren yatay bir düzene dönüştürüldü. Metalik alt kenarında hâlâ HVAC ayarları için fiziksel düğmeler ve Air'in ortaya monte edilmiş ses silindiri bulunuyor. Bunun altında büyük, yapılandırılabilir bir orta konsol var. Arka yarısı, tam erişim için arkadan menteşeli bir kol dayanağı ile kaplanmıştır; ön yarısında ise orta ekranın altına ileri itilebilen kayan bir çekmece bulunmaktadır. Lucid'in Bentos adını verdiği hareketli modüller, sahibinin isteğine göre çıkarılabilecek veya yeniden yapılandırılabilecek şekilde tasarlanmıştır.

Gravity ayrıca Air'in asla sahip olmadığı bir baş üstü ekranı da sunuyor. Bu, hızın ve diğer ilgi çekici öğelerin yansıtılmasından daha fazlasıdır çünkü aynı zamanda artırılmış gerçeklik ipuçlarını da içerir. Lazer özellikli bu sistem, yol sis veya yağmur nedeniyle kısmen kapatılmış olsa bile şerit çizgilerini ve öndeki otomobilin konumunu yansıtabiliyor. Rehberlik etkinken aynı zamanda sizi bir dönüşe yönlendirir, rotada olduğunuzu onaylar ve bir sonraki döneme hazır olmanızı sağlar.

Tüm bunlar Lucid'in kendi bünyesinde geliştirdiği yeni bir UX 3.0 işletim sistemi tarafından desteklenmektedir. Her şeyin kullanımını kolay, minimum düzeyde dikkat dağıtıcı ve hatta eğlenceli hale getirmek amacıyla yukarıdaki işlevlerin tümünü bir araya getirir. Bu düşüncenin bir kısmı, her bir jant telinde başparmakla çalıştırılan kaydırma kontrollerine sahip, yeniden tasarlanmış direksiyon simidinde görülebilir. Lucid, ellerinizi direksiyondan ayırmadan sistemle etkileşim kurmanın kolay bir yolunu sunduğunu söylüyor; bu, adlandırabileceğimiz bazı Ferrari 296GTB sistemlerinden daha iyi çalışıyorsa harika görünüyor. Başka bir yer de, bunların hepsinin bu olup olmadığını görmek için örneklememiz gereken bir şeyi gösteriyor: Şarj istasyonunda sabit otururken gevşemenize yardımcı olmak için ses ve görüntülerin koordineli bir karışımını sunan bir Lucid Spaces uygulaması.

Saf Bir Model Olacak mı?

Gravity, altı Air sedan renginin yanı sıra Aurora Green, Lunar Titanium ve Supernova Bronze'dan oluşan dokuz renkte sunulacak. İç temalara gelince, mevcut Mojave ve Tahoe şemaları mevcut ve bunlara yeni Yosemite ve Ojai temaları da katılıyor. Bunlardan ikisinde bitkisel tabaklanmış napa deri bulunurken, diğerinde deri içermeyen seçenekler yer alıyor.

Gerçek sınıfların adlarını bilmiyoruz, ancak 80.000 doların altındaki giriş maliyeti, Air gibi bir Pure'un olacağını gösteriyor. Bunun çelik tavanı ve arkadan çekişi olacak mı? Bunu zaman gösterecek çünkü Lucid bunu doğrulamaya hazır değil. Tek söyledikleri, dört tekerlekten çekişli olduğu ve lansman sırasında satılmasının tek yolunun cam tavan olacağı. Buna dayanarak en azından Touring ve Grand Touring'e bahis yapıyoruz. Ve içinde oturduğumuz prototipin her yerinde Dream Edition rozetleri vardı, bu kesin.

Uzaklaştırıldığında, Gravity çok ilgi çekici ve muhteşem bir büyük SUV'dur. Lucid'in güç aktarım mekanizması verimliliği, hızlı şarj mimarisi ve mükemmel menzili, bunu harika bir yol gezisi makinesi haline getirmelidir. İçerisi geniş ve akıllı, üç sıralı bir SUV ama dışarıda çok fazla park alanı kaplamıyor. İngilizler bu araca Tardis derdi ama biz bunun harika olduğunu düşünüyoruz.

Kaynak: Car and Driver

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.