Zıplanacak içerik

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Admin

Araba Sürüşünüzü Sonsuza Kadar Değiştirebilecek 11 Otomotiv Teknolojisi

Otomotiv endüstrisinin hızla değiştiğini söylemek yetersiz kalır; EV'lere geçişin hız kazanması ve önümüzdeki birkaç yıl içinde piyasaya sürülecek çok sayıda modelin olması nedeniyle, endüstrinin neredeyse her bölümü yeni normale uyum sağlamak zorunda kalıyor. . Bu benzeri görülmemiş düzeydeki değişimle birlikte, bazıları günlük sürüşte büyük bir fark yaratma potansiyeline sahip olan bir dizi çığır açan otomotiv teknolojisi ortaya çıktı.

Bu teknolojilerden bazıları, alıcıları EV'lerin değiştirilmeye değer olduğuna ikna etmek veya içten yanmalı motorlu arabalarının çevresel ayak izini temizlemek gibi üreticilerin şu anda karşı karşıya olduğu en büyük sorunların çözülmesine yardımcı olabilir. Ancak her yeni teknoloji bir soruna çözüm olmayabilir. Aslında bazıları, fütürist bir dokunuşla da olsa, mevcut üretim teknolojisinin basit bir evrimidir.
Bu gelişen teknolojilerin hepsi olmasa da çoğu şimdilik hala geliştirme aşamasındadır. Muhtemelen yıllarca bu şekilde kalacaklar, ancak işte gelecekte sürücülerin ellerinde neler olabileceğine dair bir bakış.

Toyota'nın Katı Hal Pil Teknolojisi

Elektrikli otomobiller, otomotiv endüstrisinin geleceği olarak geniş çapta kabul görüyor ancak mevcut nesil pil teknolojisinde hâlâ bunların tüketiciler açısından çekiciliğini sınırlayan bazı önemli sınırlamalar var. En büyük sorunlardan ikisi menzil ve şarj süreleri, ancak Toyota, katı hal pillerinin geliştirilmesindeki atılımın bu sorunların her ikisini de tek seferde çözebileceğini iddia ediyor. Markaya göre yeni teknoloji, pillerin ağırlığını ve boyutunu yaklaşık %50 oranında azaltırken maliyetleri de önemli ölçüde azaltacak.

F0NgbRuWYAA0Ysz?format=jpg&name=360x360

Asıl soru şu: Yeni teknoloji endüstri taleplerini karşılayacak şekilde ölçeklendirilebilir mi? Toyota ikna olmuş görünüyor, ancak bu, çığır açan bir pil teknolojisinin yalnızca üretim için uygun görülmemesi nedeniyle duyurulduğu ilk sefer değil.

Bununla birlikte, eğer teknoloji üretim arabalarına da ulaşırsa, marka 745 mil menzil ve 10 dakikanın altında şarj sürelerinin mümkün olacağını iddia ediyor. Bu yeni pillerin üretim EV'lerinde piyasaya sürülmesi için kesin bir zaman çizelgesi verilmedi, ancak Japon otomobil üreticisi daha önce katı hal pillerini 2025 gibi kısa bir sürede müşteri arabalarına getirmeyi planladığını bildirmişti.

Nyobolt'un Altı Dakikalık EV Şarj Süreleri

mqdefault.jpg

Pil teknolojisi hakkında cesur iddialarda bulunan bir diğer otomobil üreticisi de, yakın zamanda yalnızca altı dakikada şarj olabileceğini söylediği yeni bir arabayı tanıtan İngiliz merkezli bir girişim olan Nyobolt. Nyobolt, katı hal pilleri gibi yeni gelişen teknolojilere güvenmiyor; bunun yerine ultra hızlı şarj sürelerine ulaşmak için zaten endüstri standardı olan lityum iyon pil paketlerini optimize etmeye güveniyor. Arabası, Lotus Elise'i temel alan bir tasarıma sahip, 155 mil kadar bir menzile sahip. Ancak şirket, batarya teknolojisinin, daha büyük batarya paketlerine ve dolayısıyla daha uzun menzile sahip SUV'lar gibi daha ağır araçlara da kolaylıkla uygulanabileceğini söylüyor.

Otomobilin 2024 yılında üretime girmesi planlanıyor ve Nyobolt, akülerinin önemli bir bozulma olmadan 2.000'den fazla şarj döngüsüne dayanabileceğini iddia ediyor. Sürücülerin, arabanın menzilini her seferinde maksimuma çıkarmak yerine, şarjlar arasında yaklaşık 160 mil yol kat ettiğini varsayarsak, bu yine de toplam 200.000 mil beklenen kullanım ömrünü verir.

Her startup gibi Nyobolt'un da ilk prototip teknolojisini bayiliğe hazır yol araçlarına aktarmak için önünde zorlu bir yol var. Ancak pil teknolojisi şirketin iddia ettiği kadar kolay ölçeklenebilirse, bunun EV endüstrisinin geneli için büyük etkileri olabilir.

İsveç'in Elektrikli Yolları

electric-road-truck-carousel-1020x549.jp

Şu anda bir EV'yi şarj etmenin tek yolu statik şarj istasyonlarıdır, ancak İsveç'te bir devlet ulaştırma kurumu, araçları hareket halindeyken şarj etmek için elektrikli yollar geliştiriyor. Sistem çoğunlukla kamyonlar ve ticari araçlar için şarj yolları geliştirmeye odaklanıyor çünkü ticari olarak uygun bir menzil elde etmek için en ağır akü paketlerini taşımak zorundalar. Ancak binek otomobillerin de ağdan yararlanması planlanıyor. Araştırmanın arkasındaki araştırmacılar, sistemin etkili olması için ülkedeki yolların yalnızca dörtte birinin elektrikli olması gerektiğini, otoyolların ve ana trafik yollarının ise en önemlileri olduğunu iddia ediyor.

Elektriklendirilecek ilk bölüm için bir test rotası zaten seçilmiş durumda ve inşaat çalışmalarının 2025 yılında başlaması planlanıyor. Şarj yöntemi hâlâ tartışılıyor; bir sistem, hâlihazırda kullanımda olan sistemlere benzer bir havai kablo ağı öneriyor. bazı Avrupa şehirlerinde otobüs ve tramvaylar için. Ancak yolcu elektrikli araçları bundan yararlanamayacak. İkinci yöntem, belirli metro sistemlerinde kullanılana benzer bir şarj rayı kullanmaktır ve üçüncü sistem, arabaları kablosuz olarak şarj etmek için endüktif şarja dayanır.

Bu, günlük araç sürücülerine en çok fayda sağlayacak olan üçüncü sistemdir; hükümet verileri, sistemin kentsel alanlarda araba aküsü boyutlarını %70'e kadar azaltabileceğini iddia etmektedir. Ancak şimdilik geliştirme aşamasında kalıyor.

McMurtry'nin Rekor Kıran Fan Arabası

speirlingpure01.jpg?w=1000

Temmuz 2023'te, 2022 yılında Goodwood'da muhteşem bir şekilde tüm zamanların rekorunu kıran 1.000 beygir gücündeki hayran arabası McMurtry Spéirling'in şu anda 1 milyon doların üzerinde bir fiyatla satışa sunulduğu açıklandı. 100 adetle sınırlıdır ve benzeri görülmemiş performansının merkezinde, 4.400 lb'den fazla bastırma kuvveti sağlayan ve otomobilin piyasadaki başka hiçbir şeye benzemeyen bir şekilde yola tutunmasına yardımcı olan fan sistemi yer almaktadır. Bir noktada, yolda giden bir versiyonun üzerinde çalışıldığı iddia edildi - en az bir prototip Birleşik Krallık'ta yol kullanımı için kayıtlı - ancak şimdilik müşteri arabaları kesinlikle yalnızca pistte kullanılıyor.

Bu, yere basma kuvvetini artırmak için aracın altından hava emen fanları kullanan ilk otomobil değil: Gordon Murray Automotive T.50 hiper otomobili benzer bir sistem kullanıyor ve teknolojinin yarışlarda kullanımı 70'lerdeki Brabham BT46 F1 otomobiline kadar uzanıyor. . Ancak McMurtry, dudak uçuklatan performans rakamlarıyla teknolojiyi yeni uç noktalara taşıyor.

Silverstone'daki bir test gününde Spéirling, 1,4 saniyede 0-60 mil/saat hıza, 0-145 mil/saat hıza 4,98 saniyede ve çeyrek mil mesafeyi 7,97 saniyede elde etti. Bağlam açısından, Bugatti Chiron 60 mil/saat hıza neredeyse bir saniye daha yavaştır. Fan destekli hiper otomobiller sıradan sürücüler için pek bir fark yaratmayacak olsa da Spéirling, önümüzdeki yıllarda bir yol versiyonunun tanıtılması durumunda üst düzey performans otomobillerinin nasıl görüneceğine ilişkin kural kitabını yeniden yazabilir.

Llumar'ın Kendi Kendini Onaran Boya Koruma Filmi

ppf-gloss-and-matte-halfbox-desktop.jpg

Günlük aşınma ve yıpranmadan kaynaklanan çizikler, sıyrıklar ve boya parçacıkları çoğu araç sahibi için hayatın bir gerçeğidir, ancak artık öyle olmak zorunda değiller. Llumar tarafından geliştirilen son teknoloji ürünü boya koruma filmi, uygulamadan sonra bile sıvı kalan benzersiz yapıştırıcısı sayesinde çizikleri kendi kendine onarabilir. Filmin çizildikten sonra kayaların, molozların veya başka herhangi bir şeyin etkisinden hiçbir iz bırakmadan orijinal durumuna dönmesi için birkaç dakika yeterlidir. Yıkılmaz değildir - alttaki metal panel hasar görür görmez koruyucu etki kaybolur - ancak günlük boya hasarlarına karşı son derece etkili bir çözümdür.

Filmle çalışmaya yetkili uzman detaycıların herhangi bir araba modeli için doğru miktarda üretim yapabilmek için Llumar'ın veri tabanına erişmesi gerekmesine rağmen, belirli pazarlarda ticari olarak da halihazırda mevcuttur. Film, yeniden satış fiyatları en çok boya kırıntılarından ve çiziklerden etkilendiğinden, üst düzey lüks veya performans otomobillerinin sürücüleri için özellikle değerlidir. Aslında bu, otomobilinin bayilikten çıktıktan sonra bile uzun süre bozulmamış görünmesini isteyen herhangi bir sürücü için harika bir yatırımdır.

WayRay'in Artırılmış Gerçeklik Head-Up Göstergeleri

img_031a6a09bd.webp

Head-up ekranları, sürücülerin gözlerini yoldan ayırmadan bilgi almaları ve hız ve yön gibi şeyleri takip etmeleri için kullanışlı bir yoldur. WayRay, Porsche ve Hyundai gibi şirketlerin yatırımlarıyla halihazırda baş üstü ekran teknolojisinde lider bir sağlayıcıdır ancak yeni nesil AR ekranları için cesur planları vardır. Yolculuklar sırasında ilgi duyulan noktalar, bölgedeki mağazaların promosyonları ve hatta Uber yolculuklarına araç içi reklamlar hakkında bilgi ekleme fikri araştırılıyor.

Şirket, reklamların yolculuğu daha ucuz hale getirmek için ücretin bir kısmının ödenmesine yardımcı olmasının hem taksiler hem de yolcular için faydalı olacağını iddia ediyor. Teknolojinin bu unsurunun insanları böleceği kesin olsa da, navigasyon veya yerel ilgi çekici noktalar hakkında eklenen bilgiler çoğu sürücüye muhtemelen çok daha çekici gelecektir. Her ileri teknoloji yenilik gibi, bu prototip teknolojisinin ne kadarının yollara çıkacağını zaman gösterecek.

BMW'nin Renk Değiştiren Gövde Panelleri

2560x896-p90447382-highres-bmw-ix-flow-f

CES 2022'de tanıtılan BMW'nin yeni E Ink kağıdı, otomobillerine renk değiştirme yeteneği veriyor, ancak ilk gösteride yalnızca gri tonlamalı renkler mümkündü. Markanın o zamanlar öne sürdüğü en büyük fayda ısı verimliliğiydi; güneşli günlerde bir araba en fazla ısıyı saptırmak için beyaza dönebilir ve klimada enerji tasarrufu sağlayabilir, daha soğuk günlerde ise siyah boya ısının daha iyi emilmesine yardımcı olabilir.

O zamandan bu yana, fikrin arkasındaki geliştirme ekibi çeşitli kullanımlar üzerinde çalışıyor; ekip lideri Stella Clarke, SlashGear'a bazı iç departmanların e-kağıdı kabinin çeşitli yerlerinde kullanma fikrini araştırdığını söyledi. iç kontroller için.

Teknoloji artık rengi de destekliyor ve tek tek panelleri kesmek yerine arabalara kolay uygulama için püskürtülebilir hale getirme planları var. Teknolojinin tüm kullanım alanları hala geliştirilme aşamasında olabilir, ancak fikir umut verici görünüyor ve Clarke ve ekibi, üretim arabalarının renk değiştiren e-kağıdı düşündüğünüzden daha kısa sürede bünyesine katacağına inanıyor.

Bertone'un Hiper Arabası Plastik Atıklarla Çalışıyor

GB110_06_Posteriore_Lunotto-PP-2-scaled.

Efsanevi İtalyan tasarım evi Bertone, yakın zamanda yeni yatırımcılar tarafından satın alındı ve GB110 hiper otomobili 2022'nin sonunda görücüye çıktı. Bu tür bir otomobil için genellikle oldukça standart bir ücret; şık bir tasarım, 1.100 beygir gücü ve sınırlı üretim sayıları.

Ancak GB110'un benzersiz bir farkı var: Plastik atıklardan elde edilen yakıtla çalışıyor. Select Fuel ile yapılan ortaklık sayesinde, otomobilin yanmalı motoru, emisyonları azaltmak için yeni araçların üretilmesine güvenmek yerine mevcut içten yanmalı yakıtlı araçlara hizmet verebilecek akülü elektrikli araçlara alternatif bir teknoloji olan düşük karbonlu yakıt kullanacak şekilde tasarlandı.

Select Fuels, çeşitli şekillerdeki plastik atıkları alıp petrokimyasal yakıta dönüştürüyor ve bu yakıt da tıpkı normal benzin veya dizel gibi bir benzin istasyonunda bir arabanın deposunu doldurmak için kullanılabiliyor. Buradaki fikir, yakıtın gazla çalışan tüm binek araçlarda kullanılabilir hale getirilmesi ve süreçte plastik atıklara yönelik bir talep yaratılması yoluyla sürecin ölçeğinin büyütülmesidir. Eski plastiği bir sorun olmaktan çıkarıp bir metaya dönüştürmek büyük bir potansiyele sahip ancak şimdilik bu nispeten küçük ölçekli bir operasyon olmaya devam ediyor; Bertone projenin ilk ortaklarından biri.

Michelin'in Havasız Otomobil Lastikleri

uptis_1000.jpg

Otomotiv teknolojisinin diğer pek çok alanının aksine, mevcut otomobil lastikleri başlangıçtan bu yana büyük ölçüde aynı kalmıştır. Hava dolu yapıları onları patlamalara ve patlamalara karşı hassas hale getiriyor ancak Michelin'in havasız lastiklerinde bu tür sorunlar yok. Birçok lastik üreticisi şu anda lastik teknolojisinin prototiplerini test ediyor ancak Michelin şu ana kadar yollarda örnekleri olan tek üretici. 2023'ün başlarında, Michelin'e bunları müşterilere sunmadan önce gerçek dünyadaki lastik aşınması hakkında daha fazla veri sağlamak amacıyla Singapur'daki bir dizi DHL teslimat aracına ilk havasız lastikler takıldı.

Lastiğin benzersiz esnek iç kısımları, cam elyaf takviyeli plastikten yapılmıştır ve keskin sivri uçlarda ve engebeli arazide patlama riski olmadan sürüş yapabilir. Michelin, teknolojinin binek araçlar için neredeyse hazır olduğunu ve yakın zamanda birçok Avrupalı polis gücünün talebi üzerine lastiklerin dayanıklılığını belirlemek için başarılı yüksek hız testleri gerçekleştirdiğini iddia ediyor. Ancak lastiklerin ne zaman ve nerede halka arz edilebileceğine dair herhangi bir onay bulunmuyor.

BYD'nin Zıplayan Araba Süspansiyonu

BYD, Yangwang U9 süper otomobilinin parlak sarı bir örneğini alıp onu dans ettirerek, yerden zıplayarak ve üç tekerlek üzerinde hareket ettirerek en son teknolojik gelişmesi olan tamamen ayarlanabilir araba süspansiyonunu çok ilginç bir şekilde tanıttı. Ancak teknolojinin gerçek dünyadaki uygulamaları, lansman videosunun önerebileceğinden daha kullanışlıdır.

Otomobilin süspansiyonunu anında ayarlayabilmek, düşük sürüş yüksekliğine sahip otomobillerin yoldaki engelleri, tümsekleri ve çukurları temizlemesine yardımcı olabilir ve alçak sürüş dinamiklerinden ödün vermeden engebeli yollarda onlara zarar verme riskini azaltabilir. Bunun gibi satış sonrası sistemler modifiye edilmiş otomobiller için zaten mevcut, ancak şu ana kadar teknoloji, stok binek otomobillerde nadir olmaya devam ediyor.

Benzer şekilde, SUV gibi daha büyük araçların sürücüleri, otomobillerinin her türlü arazi kabiliyetinden ödün vermeden verimliliği artıran, daha düşük sürüş yüksekliğiyle ilişkili aerodinamik avantajlardan yararlanabilecek. Eksik tekerlekle araç kullanmak, patlak lastik durumunda da çok faydalı olabilir; elbette Michelin'in herkesi havasız lastik almaya ikna etmediğini varsayarsak. U9 süper otomobilinin dans gösterisinden sorumlu olan hidrolik süspansiyon sistemi, yakında çıkacak olan Yangwang U8 SUV'da üretim formunda görücüye çıkacak, ancak şu ana kadar Çin dışında satılan otomobillerde benzer bir sistem için herhangi bir plan bulunmuyor.

Fisker'in Güneş Paneli Araba Çatısı

Fisker.jpg

Şirketin tahminlerine inanılacak olursa, en üst donanıma sahip Fisker Ocean SUV'un güneş panelleri otomobil endüstrisindeki en verimli paneller olacak. Fisker, güneşli iklimlerde yılda 1.500 mile kadar ilave menzil sağlayabileceklerini ve geliştirme ilerledikçe bu rakamın iki katına çıkma potansiyeline sahip olabileceklerini iddia ediyor.

Ortalama bir Amerikalı yılda 13.476 mil yol kat ediyor, dolayısıyla mevcut Okyanustaki panel şu anda bu menzilin %10'undan biraz fazlasını sağlayabilir. Bununla birlikte, teknoloji Fisker'in öngördüğü şekilde geliştirilirse, toplam kilometrenin çok daha büyük bir yüzdesi, fişe gerek kalmadan hesaba katılabilir.

Diğer üreticilerin daha önce güneş enerjili çatılar uygulamaya çalıştıklarını ve çok sınırlı bir başarı elde ettiklerini belirtmekte fayda var. Menzil eklemede etkili olabilmek için Fisker'in sisteminin rakiplerinin çabalarından önemli ölçüde daha verimli olması gerekir. Bununla birlikte, paneller Fisker'in iddia ettiği kadar etkili olursa, güneş enerjili çatılar geleceğin elektrikli araçlarında çok daha yaygın hale gelebilir.

Kaynak: SlashGear

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.